بتلفیلد 4 بر روی PS4 با رزولوشن 720p اجرا میشود!

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
Battlefield-4-720P-PlayStation-4.jpg

بازی بتلفیلد 4 بر روی PS4 با رزولوشن واقعی 720p و به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا میشه البته بازی به رزولوشن 1080p تبدیل مقیاس یا بزرگنمایی میشه ولی رزولوشن واقعی بازی همون 720p هست در مورد رزولوشنی که بازی روی xone اجرا میشه هنوز به صورت رسمی چیزی گفته نشده ولی ممکنه بازی روی Xone هم با رزولوشن واقعی 720p اجرا بشه...
سازندگان Killzone SF این بازی رو روی PS4 با رزولوشن واقعی 1080p ولی به صورت 30 فریم بر ثانیه در حالت تک نفره و 60 فریم بر ثانیه در حالت مولتی پلیر اجرا میکنن البته در حالت مولتی پلیر مقداری از جزیئات بازی کم میشه برای همین به نظر میرسه که سازندگان BF4 برای رسیدن به نرخ رندر 60FPS مجبور به نصف کردن رزولوشن بازی شده باشن.

منبع:
Battlefield 4 Officially Runs at 720P on PlayStation 4 - Upscaled to 1080P with 60 FPS
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
برام اهمیتی نداره کدوم میتونه 1080و60 فریم اجرا کنه.
ولی یه سوالی دارم کی گفته پیشرفت گرافیک بازی به رزلوشن تصویره؟

خودم هم با اینکه سیستمم میکشه همیشه 1360در768 بازی میکنم.

همیشه هم اعتقاد داشتم قدرت رو فدای رزلوشن نکنم.پیشرفت گرافیک به رزلوشن تصویر نیست.

جزئیات و فریم ریت بازی برام بسیار مهمه .
کمتر کسی متوجه میشه بازی داره رو چه رزلوشنی روی کنسول اجرا میشه چون کنسولها upscale میکنن رزلوشن رو و یه led خوب لازمه تا کیفیت تصویر رو تشخیص بدید.

ولی جزئیات بازی و فریم ریت حتی با یه tv معمولی هم قابل تشخیصه.
قدرت {gpu} رو باید برای فیزیک و تکسچر و .....باید خرج کرد نه برای رزلوشن.

اول پست هم گفتم منظور این پستم اصلا ربطی به طرفداری به سونی یا ماکروسافت نداره از لحاط کلی پیشرفت گرافیک بازیها گفتم.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,240
نام
ماکان
مطمئن باش مایکرو اهل دروغ و فریب نیست مثل سونی که قرار بود کیل زون 120 فریم بر ثاینه اجرا کنه و 1080p باشه و 4 بعدی باشه.

یه منبع برای این حرفت بده و اثباتش کن.

خب خودت میگی روی کاغذ . در عمل خیلی چیزها فرق داره مثلا مایکرو چطوری بیاد تو نت که خیلی ها حتی سوادش را هم ندارند از کارهای ESRAM بگه یا بگه MOVE ENGINE چیکار میکنه و.................؟

اینم به قول فریدون کریت نیو بامبول هست! واسه خودت فانتزی ساختی که X1 قدرت خفیه ای داره که مایکرو به این دلیل هیچ حرفی ازش نمیزنه که هیچ کس سر در نمیاره اینها چین! در صورتی که من فکر میکنم خودت چندان دقیق ندونی اینا به چه دردی میخورن که این مدلی در موردش دچار بزرگ بینی شدی. ESRAM یه رم دوم با سرعت بالا هست که مستقیم با CPU کار میکنه و میتونه تا قسمتی ضعف X1 تو سرعت و پهنای باند رمش رو کاهش بده. DME هم فایل هارو بدون کمپرس/دیکمپرس شدن منتقل کنه که برای استریم HD کینکت بیشتر طراحی شده. این دوتا قراره چیکار کنن که احدی جز تو ازش سر در نمیاره و قدرت ماورایی به X1 میده؟

وقتی همه تحلیل ها، صحبت های سازنده ها و شواهر نشون میدن که PS4 قوی تره یعنی قوی تره. سر سوزی اگه احتمال داشت X1 بهتر باشه هم خود مایکرو تا الان وحشتناک روش مانور میداد و هم دری وری هایی مثل 5 میلیون ترنزیستور و 40 برابر و 600٪ برابر و کلا مقوله اینفنیتی پاور آو کلود رو مطرح نمیکرد!

البته کلا همیشه بحث در زمینه قدرت سخت افزاری کنسول ها بیفایده هست و کسی چیزیو قبول نمیکنه. باید واگذار کرد به نمایش بازی ها. مثل همین نسل که مجموع گرافیک بازی های خیلی خوب نشون میده کی برتر هست. این نسل هم بالاخره وقتی به قول شما X1 قدرت های خفیه و مرموزی داری که فعلا یه رازه و هرکی ازش مطلع بشه سنگ میشه یا به قول مایکرو با Cloud قدرتش نزدیک 5 برابر PS4 میشه (40 برابر 360 که میشه نزدیک 5 برابر PS4) پس باید این همه برتری رو توی بازی هاش هم ببینیم دیگه! منتظریم ما!
 
آخرین ویرایش:

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
برام اهمیتی نداره کدوم میتونه 1080و60 فریم اجرا کنه.
ولی یه سوالی دارم کی گفته پیشرفت گرافیک بازی به رزلوشن تصویره؟

خودم هم با اینکه سیستمم میکشه همیشه 1360در768 بازی میکنم.

همیشه هم اعتقاد داشتم قدرت رو فدای رزلوشن نکنم.پیشرفت گرافیک به رزلوشن تصویر نیست.

جزئیات و فریم ریت بازی برام بسیار مهمه .
کمتر کسی متوجه میشه بازی داره رو چه رزلوشنی روی کنسول اجرا میشه چون کنسولها upscale میکنن رزلوشن رو و یه led خوب لازمه تا کیفیت تصویر رو تشخیص بدید.

ولی جزئیات بازی و فریم ریت حتی با یه tv معمولی هم قابل تشخیصه.
قدرت {gpu} رو باید برای فیزیک و تکسچر و .....باید خرج کرد نه برای رزلوشن.

اول پست هم گفتم منظور این پستم اصلا ربطی به طرفداری به سونی یا ماکروسافت نداره از لحاط کلی پیشرفت گرافیک بازیها گفتم.
رزولوشن بالا تر وضوح تصویر رو بیشتر میکنه چرا این حرف رو میزنی :) چند وقت پیش یک سری عکس از uncharted 3 رو یکی از ارتیست های بازی گذاشته بود تو وبلاگش رزولوشن اون عکس ها و بازی چون 1200p یا بیشتر بود هیچ چیز بازی تغییر نکرده بود ولی بالا تر رفتن همون رزولوشن باعث شده بود جزئیات تکستچر ها تازه درست معلوم شه. به نظر من بالارفتن رزولوشن فوق العاده تو چیزی که می بینیم تاثیر داره
 

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
خب خودت میگی روی کاغذ . در عمل خیلی چیزها فرق داره مثلا مایکرو چطوری بیاد تو نت که خیلی ها حتی سوادش را هم ندارند از کارهای ESRAM بگه یا بگه MOVE ENGINE چیکار میکنه و.................؟ اولا صبر کن تا شاید تو این کنفرانس که پیش رو هست مطمئنا باید یه چیزهایی مشخص بشه چون اونطور که خبر دارم بعضی چیزها مهرمانه هستند دلیلش را هم نمیدونم ! و بعد صبر میکنی به حرف چندتا از برنامه نویس های قدر که واقعا میتونه حرفشون حرف باشه تو این اول نسلی هم دیگه هیچ بهانه ای نیست بازیهای مولتی پلتفورم خیلی چیزها را مشخص میکنه .
خیلی چیزها هست که حوصله لینک دادنشون را ندارم نه حوصله بحث دراز ! چیزی که به مرور زمان مشخص میشه .

این حرفا همش سفسطس ! ESRAM چیز غریبی و محیر العقولی نیست که فقط سران مایکرو و دوستان(!) ازش خبر داشته باشن و قرار باشه گرافیک این نسلو تکون بده. یه جوری دربارش حرف میزنی که انگاری اینا برا پروسه ساخت x1 با فرازمینی های کهکشان همسایه قرارداد بستن که کسی اینجا چیزی ازش سردر نمیاره ! فقط الان منتظرن که کارخونه هاشون تو قمر مشتری دستگاه رو به تولید انبوه برسونن بفرستن زمین بعد ما با این اعجاز در خفیه سورپرایز بشیم.
مطمئن باش مایکرو اینقدر وضعش خرابه که اگه واقعا چنین قدرت پنهانی رو تو جیب x1ش جاسازی کرده بود باهاش اینترنتو پاره میکرد و اینقدر به دست و پای cloud computing آویزن نمیشد.
زمانم میگذره بازم میبینیم که حتی زمانم به ریش این ادعاها خواهد خندید...
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
یه منبع برای این حرفت بده و اثباتش کن.



اینم به قول فریدون کریت نیو بامبول هست! واسه خودت فانتزی ساختی که X1 قدرت خفیه ای داره که مایکرو به این دلیل هیچ حرفی ازش نمیزنه که هیچ کس سر در نمیاره اینها چین! در صورتی که من فکر میکنم خودت چندان دقیق ندونی اینا به چه دردی میخورن که این مدلی در موردش دچار بزرگ بینی شدی. ESRAM یه رم دوم با سرعت بالا هست که مستقیم با CPU کار میکنه و میتونه تا قسمتی ضعف X1 تو سرعت و پهنای باند رمش رو کاهش بده. DME هم فایل هارو بدون کمپرس/دیکمپرس شدن منتقل کنه که برای استریم HD کینکت بیشتر طراحی شده. این دوتا قراره چیکار کنن که احدی جز تو ازش سر در نمیاره و قدرت ماورایی به X1 میده؟

کاری به بقیه حرفات ندارم :D فقط خواستم این قسمت رو اصلاح کنم.دو تا از DMEها وظیفشون فشرده سازیه(کمپرس/دیکمپرس) اونم برای Cloud نه اینکه بدون فشرده سازی برای استریم کینکت. :D اون دوتای دیگه هنوز معلوم نیست چکارن(طبق آخرین چیزی که خوندم,شاید آپدیت شده باشه :D)

- - -ویرایش - - -

برام اهمیتی نداره کدوم میتونه 1080و60 فریم اجرا کنه.
ولی یه سوالی دارم کی گفته پیشرفت گرافیک بازی به رزلوشن تصویره؟

خودم هم با اینکه سیستمم میکشه همیشه 1360در768 بازی میکنم.

همیشه هم اعتقاد داشتم قدرت رو فدای رزلوشن نکنم.پیشرفت گرافیک به رزلوشن تصویر نیست.

جزئیات و فریم ریت بازی برام بسیار مهمه .
کمتر کسی متوجه میشه بازی داره رو چه رزلوشنی روی کنسول اجرا میشه چون کنسولها upscale میکنن رزلوشن رو و یه led خوب لازمه تا کیفیت تصویر رو تشخیص بدید.

ولی جزئیات بازی و فریم ریت حتی با یه tv معمولی هم قابل تشخیصه.
قدرت {gpu} رو باید برای فیزیک و تکسچر و .....باید خرج کرد نه برای رزلوشن.

اول پست هم گفتم منظور این پستم اصلا ربطی به طرفداری به سونی یا ماکروسافت نداره از لحاط کلی پیشرفت گرافیک بازیها گفتم.

چرا فرق داره,برای کسانی که توی TV یا مانیتور فول اچ دی بازی میکنن باعث میشه صفحه تارتر بشه و لبه ها ضایعتر.درسته که 720 هم خوبه ولی الان دیگه خیلیا از تی وی یا مانیتور فول اچ دی استفاده میکنن.
 

Mahdi.M

کاربر سایت
Dec 21, 2006
496
نام
مهدے
مشکل از PS4 نیست، طبق اطلاعاتی که داده شده PS4، حدود 10 برابر از PS3 قوی تره، پس عملا باید هیچ مشکلی از بابت رزولوشنــ دوبرابری نسبت به PS3 نداشته باشه. در مورد Xbox One هم همینطور، مثل PS4 با توجه به قدرتی که داره به راحتی می تونه BF4 رو روی 1080p اجرا کنه که ظاهرا هم اجرا می کنه!

فن های PS4 لطفا خودشونو به اون راه نزنن، در بالا اینطور ذکر شده: "BF4 on PS4 runs at 720p" نه اینطور: "BF4 on PS4 and Xbox One runs at 720p"! شرکتی مثل دایس دیوانه نیست که خودشو با این همه فن سونی درگیر کنه!!
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,240
نام
ماکان
کاری به بقیه حرفات ندارم
:biggrin1:
فقط خواستم این قسمت رو اصلاح کنم.دو تا از DMEها وظیفشون فشرده سازیه(کمپرس/دیکمپرس) اونم برای Cloud نه اینکه بدون فشرده سازی برای استریم کینکت.
:biggrin1:
اون دوتای دیگه هنوز معلوم نیست چکارن(طبق آخرین چیزی که خوندم,شاید آپدیت شده باشه
:biggrin1:
)

من تو مقاله مقایسه ای که ترجمه کردم اینجا گذاشتم توضیح کامل داده بود. گفته بود DME برای انتقال سریع اطلاعات بدون فشرده سازی هست که چون زمان کمپرس/دیکمپرس رو عملا حذف میکنه سرعت بیشتری میده و مایکرو از این سیستم برای استریم HD کینکت استفاده میکنه تا لگ و این داستانا رو حذف کنه. حالا بحثی روی این ندارم، قرار نیست کسی معماری دقیق کنسول هارو بدونه اما بحث اینه که DME چیز عجیب و خاصی نیست که قرار باشه قدرت افسانه ای به کنسول بده!‌ کاربردش کاملا مشخصه چیه. مثل ESRAM.

منتها دوستان خودشون رو راضی کردن که این سیستم ها قدرت ویژه ای دارن که کسی جز انها در جریان نیست و قراره صنعت گیم رو متحول کنن! خوب این درست نیست واقعا. مایکروسافت الان تو وضعیت بد رسانه ای قرار داره. نمیگم کنسول بده یا بازی هاش بده، میگم وضعیت بد رسانه ای، یعنی جنگ تبلیغاتی رو کامل به سونی باخته و اگه واقعا کنسولش برتری سخت افزاری داشت انرو میکردن تو بوق و کرنا تا جو منفی علیه سونی و PS4 درست کنن. در کل بهتره این بحث هارو گذاشت کنار چون این بازی ها هستن که تعیین میکنن کدوم سخت افزار قوی تره. دیر یا زود بازی های ND و SM و پروژه دوم GG (شایعه شده بود HS2!!) و ... معرفی میشن و ان طرف مایکروسافت هم Halo جدید و QB و بازی BT رو نمایش میده، میشه از روی این بازی های قضاوت کرد کی بهتره. چون اگه فرمایشات فرخ و اینفنیتی پاور آو کلود درست باشه باید اینا بزنن از نظر گرافیک بازی های سونی رو له کنن و این اختلاف هم به تدریج هی بیشتر و بیشتر بشه. یا هوش مصنوعی و کلا هرچیزی که به سخت افزار مربوطه. منتظریم این برتری رو در عمل ببینیم.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
برام اهمیتی نداره کدوم میتونه 1080و60 فریم اجرا کنه.
ولی یه سوالی دارم کی گفته پیشرفت گرافیک بازی به رزلوشن تصویره؟

خودم هم با اینکه سیستمم میکشه همیشه 1360در768 بازی میکنم.

همیشه هم اعتقاد داشتم قدرت رو فدای رزلوشن نکنم.پیشرفت گرافیک به رزلوشن تصویر نیست.

جزئیات و فریم ریت بازی برام بسیار مهمه .
کمتر کسی متوجه میشه بازی داره رو چه رزلوشنی روی کنسول اجرا میشه چون کنسولها upscale میکنن رزلوشن رو و یه led خوب لازمه تا کیفیت تصویر رو تشخیص بدید.

ولی جزئیات بازی و فریم ریت حتی با یه tv معمولی هم قابل تشخیصه.
قدرت {gpu} رو باید برای فیزیک و تکسچر و .....باید خرج کرد نه برای رزلوشن.

اول پست هم گفتم منظور این پستم اصلا ربطی به طرفداری به سونی یا ماکروسافت نداره از لحاط کلی پیشرفت گرافیک بازیها گفتم.

با وجود اینکه با بخشی از صحبتت موافقم اما اشتباهه به خاطر اینکه وقتی شما برای مثال مانیتور یا Tv با رزولیشن بیشتر داشته باشی و تصویر رو روش به صورت 720p اجرا کنی مشخصه تعداد پیکسل های مانیتور و tv بیشتره اینجا این پیکسل ها خاموش که نمیشن پس مجبورن از خصوصیات پیکسل های کناری استفاده کنن اینجوری هر پیکسل کش میاد یعنی برای مثال اگه کیفیت تصویر اصلی پایینتر باشه مثل زمانی که داری ویدیو با کیفیت پایین نگاه میکنی میشه و تصویر کدر و مات میشه و از طرف دیگه وضوح تصویر هم تا حدودی پایین میاد اما اینجا یه مشکل دیگه ای هم وجد داره شما به نسبط فاصله تا تصویر و اندازه مانیتور یا tv میتونی تفاوت این دوتا رو تشخیص بدی اینجوری نیست که تفاوت خیلی زیاد باشه اما بازم 1080p یه جورایی تصویر شفافتره به خاطر همون تعداد پیکسل های نمایشی در تصویر برای همینه وقتی Tv full hd داری تصویر 720p اجرا میکنی در اصل روزلیشن تصویری که داری پخش میکنی از رزولیشن اصلی tv کمتره که موجب کدر شدن تصویر میشه .


یا به عبارت دیگه مثل این میمونه تصویر پایین نگاه کن 720p بکشی تصویر تا به 1080p برسه .
284989.gif
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
سونی کی گفته بود کیلزون 4k و 120 فریم اجرا میشه؟ کی گفته بود بازیها رو 120 فریم اجرا میشن؟ احیانا حرف های اون تحلیلگر که اسمش پکتر بود رو نچسبوندین به سونی؟

14276251205950359063.jpg
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
من تو مقاله مقایسه ای که ترجمه کردم اینجا گذاشتم توضیح کامل داده بود. گفته بود DME برای انتقال سریع اطلاعات بدون فشرده سازی هست که چون زمان کمپرس/دیکمپرس رو عملا حذف میکنه سرعت بیشتری میده و مایکرو از این سیستم برای استریم HD کینکت استفاده میکنه تا لگ و این داستانا رو حذف کنه. حالا بحثی روی این ندارم، قرار نیست کسی معماری دقیق کنسول هارو بدونه اما بحث اینه که DME چیز عجیب و خاصی نیست که قرار باشه قدرت افسانه ای به کنسول بده!‌ کاربردش کاملا مشخصه چیه. مثل ESRAM.

منتها دوستان خودشون رو راضی کردن که این سیستم ها قدرت ویژه ای دارن که کسی جز انها در جریان نیست و قراره صنعت گیم رو متحول کنن! خوب این درست نیست واقعا. مایکروسافت الان تو وضعیت بد رسانه ای قرار داره. نمیگم کنسول بده یا بازی هاش بده، میگم وضعیت بد رسانه ای، یعنی جنگ تبلیغاتی رو کامل به سونی باخته و اگه واقعا کنسولش برتری سخت افزاری داشت انرو میکردن تو بوق و کرنا تا جو منفی علیه سونی و PS4 درست کنن. در کل بهتره این بحث هارو گذاشت کنار چون این بازی ها هستن که تعیین میکنن کدوم سخت افزار قوی تره. دیر یا زود بازی های ND و SM و پروژه دوم GG (شایعه شده بود HS2!!) و ... معرفی میشن و ان طرف مایکروسافت هم Halo جدید و QB و بازی BT رو نمایش میده، میشه از روی این بازی های قضاوت کرد کی بهتره. چون اگه فرمایشات فرخ و اینفنیتی پاور آو کلود درست باشه باید اینا بزنن از نظر گرافیک بازی های سونی رو له کنن و این اختلاف هم به تدریج هی بیشتر و بیشتر بشه. یا هوش مصنوعی و کلا هرچیزی که به سخت افزار مربوطه. منتظریم این برتری رو در عمل ببینیم.

کاری با بقیه حرفات ندارم ولی اون چیزی که شما در باره Data Move Engines ها داری میگی یا میدونی فقط یکی از کاربردهاشه DME کارش انتقال و کنترل داده ها (تکسچرها و ...) از قسمتهای مختلف حافظه به موازات پردازنده هست و نقش شتابدهنده داره چون برای انتقال و کنترل داده ها روی حافظه مقداری از ISA های CPU یا GPU همیشه درگیر این مسئله هستن ولی DME به موازات پردازنده کار نقل و انتقال رو انجام میده برای همین ISA های آزاد بیشتری برای پردازش های دیگه باقی میمونن.
به غیر از اون DME چون fixed-function هست non-programmable هست یعنی احتیاج به برنامه نویسی هم نداره به نوعی کامپلکسیتی موقع پروگرامینگ ایجاد نمیکنه.

مقاله تو وب در این باره زیاده مخصوصا تو فرومهای برنامه نویسی ولی بعضی سایتها هستن که چکیده بعضی از اونهارو تو یه مقاله جمع کردن مثلا این یکیشه:

World Exclusive: Xbox One (Durango) Move Engines - VGLeaks

یا این:

Xbox One (Durango) Memory System Overview - VGLeaks
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,631
نام
محمد
ESRAM و Move Engine و اینا کشک هستن چون مایکروسافت روشون مانور نمیده!
Cloud کشک هست چون مایکروسافت روش مانور میده!
جل الخالق :D
 

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,022
نام
اسماعیل
BF4 BF4 که میگفتن این بود؟؟؟؟نمیخوایم رو 60FPS بازی کنیم باید کی رو ببینیم؟؟؟
دوستان دلشون رو خوش نکنن رو PS4 شده این!!!خدا بداد X1 برسه!!!
30 فریم ولی 1080 بود عالی میشد!!
720P واقعا افتضاحه!!!
 

.:Frantic:.

کاربر سایت
Aug 29, 2007
1,578
نام
AmirHosein
BF4 BF4 که میگفتن این بود؟؟؟؟نمیخوایم رو 60FPS بازی کنیم باید کی رو ببینیم؟؟؟
دوستان دلشون رو خوش نکنن رو PS4 شده این!!!خدا بداد X1 برسه!!!
30 فریم ولی 1080 بود عالی میشد!!
720P واقعا افتضاحه!!!

FPS باز باشی و 30 فریم رو به 60 ترجیح بدی؟!!!
حتی اگه بازی 720p باشه Upscale میشه رو 1080p و شما چیزی که میبینی همون 1080 ـه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر