بازی Hellblade 2 بصورت ۳۰ فریم بر روی کنسول های Xbox Series X/S اجرا میشود.

Nike-90

کاربر سایت
Aug 30, 2008
987
نام
محسن
آخرین ویرایش:

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
105
خب چه ارتباطی الان با HB2 داره؟
بازی اینها یه چی دیگست ، انجین تفاوت داره ، اصلا هدف سازنده کاملا ساخت یک بازی متفاوته که شاید پلیرهای زیادی رو هدف قرار نداده باشه.
واقعا هم بازیی نیست که همه بخوان بازی کننش ، مثل Alan Wake 2.
برعکس بازیهایی که پلی استیشن طی این مدت ساخته که حتما همه پسند تر بودن.
ریلکس :D بحث مقایسه نیست.
منظورم اینه که تارگت پلیری که استودیو هدف قرار داده اکثر گیمرها نیستن پس شاید به این واسطه بشه انتخابهای ریسکی تری انجام داد.
طراحی های خاص تری داشت و از لحاظ محتوا هم حرف متفاوتی زد.

اینکه خودش هم میگه که 30 یا 60 فریم یه انتخابه که از ابتدای پروسه ساخت بازی انتخاب میشه.

کاش باقیش رو هم میزاشتی که دقیقا از همونجایی که تموم کرد به این اشاره میکنه که انتخاب استودیو از ابتدا همین 30 فریم بوده ، اینکه UE5 و استفاده از این تکنیکهایی که روش مانور میده ( توضیح خودم :مثل نانایت و...) خیلی سنگینه و استفاده از اونها هزینه بر که خب چاره ای جز قربانی کردن فریم یا رزولوشن نمیمونه.
حتی بعدش هم اذعان میکنه که این بازی حتی بعدا اگه روی PS5 هم بیاد ـ که حتما میاد ـ باز هم نمیتونه 60 فریم باشه.
توضیح خودم: مگه اینکه از رزولوشن و... بزنن.
و اشاره میکنه شاید روی PSPro بتونن اینکارو انجام بدن.


==============
در مقابل آخر این تیکه مربوط به هلبلید به این اشاره کرد که تو نسخه قبلی روی کنسولها پلیر با انتخاب مود 30 فریم میتونست تجربه خیلی نرم و روونی رو داشته باشه ولی اینجا با این ویدئویی که استودیو روی یوتوب گذاشته خیلی جالب به نظر نمیرسه.
اینکه مطمئن نیستن بخاطر فشرده سازی و... خود یوتوبه که اینطوره یا از خود بازیه.
اینجاش واقعا مهمه و خطرناکه که ممکنه استودیو حتی روی 30 فریم هم نتونسته باشه که بازی رو بهینه کنه!
که اگه اینطور باشه واقعا خسته نباشن [-(
ولی خب فعلا نمیشه قطعی گفت.
سونی از اواخر نسل هفتم فرمول طلایی رو پیدا کرد. اکشن ادونچر سوم شخص و در ادامه دوربین از شانه. این سبک همه پسند هست، خب چیز بدی هم نیست. الان سونی کجاست و مایکروسافت کجای صنعت هست ؟

وقتی پس از ۱۷ ماه از عدم عرضه عناوین AAA انحصاری و اولین بازی انحصاری مجموعه زنیمکس (Redfall) به صورت 30FPS عرضه شد در جوامع آنلاین ضربه بدی به اعتبار برند اکس باکس وارد شد و استارفیلد در ادامه بنزین روی اتش بود.

بله استدیو انتخاب کرده 30 فریم عرضه کنه، استودیو انتخاب کرده از سنگین ترین فیچر های یک انجین بازی سازی غیر بهینه استفاده کنه... نه این انتخاب استودیو بوده درست نیست. استودیو مجبور بوده. چون بازی اش به صورت CGI در پیش چشمان ۷۰ میلیون نفر رونمایی شد. چون کامنیوتی اکس باکس چنان غرق در گرافیک شد که بلاخره یک سلاح در بحث های کنسول وار در خصوص گرافیک گیرش اومد.

لومن یا Nanite به چه درد من می‌خوره ؟ ایا وجود این‌ها واجب است در بازی ؟ چرا به اصلی‌ترین نقد به بازی اول، یعنی کامبت رسیدگی نکرده استدیو ؟ همین باعث میشه منتقد در حین تجربه به جای تجربه بازی به دنبال ایراد گرفتن باشه.

گفتم و باز هم میگم از Redfall به این ور هر گونه نقص در اجرای فریم ریت بازی های فرست پارتی مایکروسافت به خاطر وجود سریز اس هست. مایکروسافت اجازه نخواهد داد یکی از کنسول هاش 60FPS یک بازی رو اجرا کنه و دیگری 30FPS همون Creative decision اسپنسر در گیمزکان ۲۰۲۳ که فرداش دورغ اسپنسر نمایان شد.

خوبی سونی اینه که آنقدر برای این برند اش ارزش قائل هست که تمامی بحث ها رو رصد می‌کنه که هنگام رونمایی از بازی ها حتی اشاره کنه بازی مورد بحث ترکیبی از کاتسین های سینمایی و فوتیج های ظبط شده بر روی Playstation 5 Development kit است.


خلاصه که این بازی هم عرضه میشه و اخرین دیوار کامیونیتی اکس باکس برای پناه گرفتن از دورغ های فیل اسپنسر ریخته میشه.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,400
نام
مــاکــان
گفتم و باز هم میگم از Redfall به این ور هر گونه نقص در اجرای فریم ریت بازی های فرست پارتی مایکروسافت به خاطر وجود سریز اس هست. مایکروسافت اجازه نخواهد داد یکی از کنسول هاش 60FPS یک بازی رو اجرا کنه و دیگری 30FPS همون Creative decision اسپنسر در گیمزکان ۲۰۲۳ که فرداش دورغ اسپنسر نمایان شد.
باقیش نظر شماست و من حرفی در موردش ندارم.
ولی این مورد رو فکر کنم همین چند روز پیش هم نوشتی و من جواب دادم.
گفتم که تو یه بازی مولتی پلیر اگه رقابتی باشه باید اینطور که میگی باشه ، اصلا نه مایکروسافت بلکه خود استودیو اینطور در نظر میگیره که فریم روی همه کنسولها برابر باشه و برتری به نسبت هم نداشته باشن.

ولی خب اگه در حالت کلی اینطور باشه که مایکرو سازنده رو اجبار کنه که دوتا کنسول حتما با یه FPS اجرا کنن ولی ما همین الان کلی بازی داریم که روی سری اس نهایتا 30 فریمن و روی ایکس 60 فریم یا حتی 120.

این فرضیه ها رو شما از کجا میاری قربان؟ :D
 

blackorchid

کاربر سایت
Apr 6, 2024
61
كلا بازيهاي كنسولي بر اساس ٣٠ فريم ساخته ميشن
منكه جز شوترها بازي يادم نمياد بر اساس ٦٠ توسعه داده بشه
اين مود ٦٠ به نوعي كاستومايز شده مود ٣٠ هست
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
105
باقیش نظر شماست و من حرفی در موردش ندارم.
ولی این مورد رو فکر کنم همین چند روز پیش هم نوشتی و من جواب دادم.
گفتم که تو یه بازی مولتی پلیر اگه رقابتی باشه باید اینطور که میگی باشه ، اصلا نه مایکروسافت بلکه خود استودیو اینطور در نظر میگیره که فریم روی همه کنسولها برابر باشه و برتری به نسبت هم نداشته باشن.

ولی خب اگه در حالت کلی اینطور باشه که مایکرو سازنده رو اجبار کنه که دوتا کنسول حتما با یه FPS اجرا کنن ولی ما همین الان کلی بازی داریم که روی سری اس نهایتا 30 فریمن و روی ایکس 60 فریم یا حتی 120.

این فرضیه ها رو شما از کجا میاری قربان؟ :D
نوشتم عناوین فرست پارتی. بله اگاه هستم کلی بازی هست که فریم های متفاوتی دارند.

چه قانون نانوشته‌ای هست کاری ندارم، اینکه فرضیه من درست هست یا نه هم شاید در آینده یکی از این توسعه دهندگان دهن باز کنه و حقایق رو بر ملا کنه.

اما در این باره هیچ بهانه ای رو من قبول نمی‌کنم. به جای طرفداری و عیبی نداره من از سازنده محصولی که خریدم طلبکار هستم که همیشه بهترین رو برای من عرضه کنه. بازی اول رو واقعا دوست داشتم و مشتاقانه منتظر بازی دوم بودم. اما برای خودم استانداری دارم. وقتی از لحاظ کیفیتی چشمان من کیفیت بهتری رو می‌بینند و عادت می‌کنند سخته که دوباره به کیفیت قبل نگاه کنم. نسل هفت و هشت چون کنسول پلیر استاندارد 30 و نهایت 1080رو داشت الان وقتی شما یه بازی 60 فریم بازی کنی بازگشت به قبل دشوار هست. فکر کنم اهمیت FPS در نزد پی سی پلیر ها اینطور راحتر درک میکنید.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,400
نام
مــاکــان
اما در این باره هیچ بهانه ای رو من قبول نمی‌کنم. به جای طرفداری و عیبی نداره من از سازنده محصولی که خریدم طلبکار هستم که همیشه بهترین رو برای من عرضه کنه. بازی اول رو واقعا دوست داشتم و مشتاقانه منتظر بازی دوم بودم. اما برای خودم استانداری دارم. وقتی از لحاظ کیفیتی چشمان من کیفیت بهتری رو می‌بینند و عادت می‌کنند سخته که دوباره به کیفیت قبل نگاه کنم. نسل هفت و هشت چون کنسول پلیر استاندارد 30 و نهایت 1080رو داشت الان وقتی شما یه بازی 60 فریم بازی کنی بازگشت به قبل دشوار هست. فکر کنم اهمیت FPS در نزد پی سی پلیر ها اینطور راحتر درک میکنید.
این نیمه دوم نسل 9 بازیهاش بیاد ببینیم چه گلی به سر صنعت میزنن ، بالاخره چشمهامون عادت میکنه به بازی نسل نهمی با فریم 60 یا نه.
البته 60 فریم این نسل خیلی اورریتد شده واقعا ، چشم انسان بیشتر از 30 فریم رو نمیتونه تشخیص بده.
 
  • Poker Face
Reactions: Dreadlord

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
105
این نیمه دوم نسل 9 بازیهاش بیاد ببینیم چه گلی به سر صنعت میزنن ، بالاخره چشمهامون عادت میکنه به بازی نسل نهمی با فریم 60 یا نه.
البته 60 فریم این نسل خیلی اورریتد شده واقعا ، چشم انسان بیشتر از 30 فریم رو نمیتونه تشخیص بده.
برادر کی گفته نمی‌تونه تشخیص بده ؟ گوشی من از 120hz یه کم فریم اش کمتر میشه کاملاً متوجه میشم.

شاید برای هرکسی متفاوت باشه. ولی شخصاً همچنین چیزی برای من صدق نمیکنه.
 

wave

کاربر سایت
Jun 27, 2007
781
برادر کی گفته نمی‌تونه تشخیص بده ؟ گوشی من از 120hz یه کم فریم اش کمتر میشه کاملاً متوجه میشم.

شاید برای هرکسی متفاوت باشه. ولی شخصاً همچنین چیزی برای من صدق نمیکنه.
اون هرتز میزان رفرش شدن برای گرفتن ورودی‌ها به صفحه نمایش بر ثانیه‌س. فریم ریت تصاویر پیوسته‌ای هست که بواسطه‌‌ مدیا داخل نمایشگر میبینی. هرتز بالاتر به روان دیده‌تر شدن فریم‌ها کمک می‌کنه.

یک فیلم سینمایی ۲۴ فریم بر ثانیه هست.

برای تصاویر ورزشی یا گیم‌هایی با اکشن بالا که تحرکات سریع بین فریم داره سمت ۶۰ فریم میرن.

این دو قضیه کاملا به هم مربوط هستن اما دقیقا یکسان و یکچیز نیستن.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






اینکه چشم انسان تصاویر دنیای واقعی دقیقا تا چه میزان فریم رو می‌تونه ببینه برای هر چشم متفاوت هست. ۳۰ تا که حالت معمولی هست. اما بیشتر از یه حدی نیاز به جابجایی سر + چشم برای دنبال کردن سوژه داره باعث محدودیت میشه‌.

اما وقتی به نمایشگر که تصویر به نوعی مصنوعی (منظور غیر واقعی هست) تا ۵۰۰ هرتز می‌تونه تشخیص بده و فریم‌های خیلی بیشتری ببینه.
جدا از دیدن فریم، یه بازی یا هر چیزی که رندر میشه و فریم بالاتری داره می‌تونه شامل خیلی جزئیات زیادی باشه‌. هر بار چشم مقداری از فریم‌ها رو میس بده و به یسری جزئیات توجه کنه و به نوعی تصویر متفاوتی ببینه که این به خود مغز آدم هم بستگی داره. می‌تونه هر بار گول بخوره و یسری چیزا رو نبینه!


کلا اینکه بگیم چشم انسان ۳۰ فریم بیشتر نمی‌تونه ببینه قطعا غلط هست. حتی تا ۶۰ و بیشتر هم می‌تونه ببینه و ممکنه چشم و مغز قوی حتی بیشتر از ۱۲۰ هم ببینن و کامل تمام قسمت‌ها رو توی ذهنشون پردازش کنن. (من نمی‌تونم 😁)

اما برای این بازی و خیلی از بازی‌ها، ۳۰ فریم ریت به شرط ثبات و کم نشدن و لگ نزدن کاملا اوکی هست. بازی‌هایی که توش تحرکات سریع خیلی زیادی داره اما ۳۰ فریم براش اوکی نیست. مثلا مود ۳۰ فریم forza 8 واقعا وجودش به نظر من مسخره‌س. مثلا بازی‌های مالتی پلیر مثل COD زیر ۶۰ فریم باشه مسخره‌س.

اینکه بخوایم فکت صادر کنیم‌ توی این نسل که‌ تمامی بازی‌ها باید ۶۰ فریم باشن درست نیست. ممکنه نسل‌های بعدی سخت‌افزار کشش داشته باشه و 4K بودن و 60FPS بودن بشه استاندارد. تو این نسل می‌تونست این استاندارد باشه اما بخاطر مسائل جدیدی مثل رفلکشن و آپشن‌های جدید‌تر که به نظرم توسط شرکت‌های سازنده‌ی گرافیک بولد میشه و ایجاد نیاز میشه تا محصول بیشتری بفروشن، کنسول‌ها نتونستن به اون استاندارد برسن.
 
آخرین ویرایش:

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,554
اینکه بخوایم فکت صادر کنیم‌ توی این نسل که‌ تمامی بازی‌ها باید ۶۰ فریم باشن درست نیست. ممکنه نسل‌های بعدی سخت‌افزار کشش داشته باشه و 4K بودن و 60FPS بودن بشه استاندارد. تو این نسل می‌تونست این استاندارد باشه اما بخاطر مسائل جدیدی مثل رفلکشن و آپشن‌های جدید‌تر که به نظرم توسط شرکت‌های سازنده‌ی گرافیک بولد میشه و ایجاد نیاز میشه تا محصول بیشتری بفروشن، کنسول‌ها نتونستن به اون استاندارد برسن.
تا زمانی که کنسول خانگی وجودش صرفا به عنوان ورودی اکوسیستم کمپانی باشه و همزمان همه واسه گرافیک خفن و ray tracing و فلان و بهمان سر و دست بشکنن ۶۰ فریم استاندارد نمیشه چون دستگاهی که باید با قیمت پایین عرضه بشه هرگز نمیتونه پرفورمنس و گرافیک عالی رو همزمان ارائه بده
 

blackorchid

کاربر سایت
Apr 6, 2024
61
در مورد خود بازي واقعا نميشه نظر داد
يعني با اين گرافيك يونيك و تكنينك هاي صدا و خلاقيت نينجا با همين فريم مي تونه يه تجربه خيلي خاص رو ارائه بده
خصوصا كه فريم كامل پايدار و بدون حتي يكي دو فريم افت باشه

برا همين در مورد كيفيتش بايد صبر كنيم ببينيم
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
105
اون هرتز میزان رفرش شدن برای گرفتن ورودی‌ها به صفحه نمایش بر ثانیه‌س. فریم ریت تصاویر پیوسته‌ای هست که بواسطه‌‌ مدیا داخل نمایشگر میبینی. هرتز بالاتر به روان دیده‌تر شدن فریم‌ها کمک می‌کنه.

یک فیلم سینمایی ۲۴ فریم بر ثانیه هست.

برای تصاویر ورزشی یا گیم‌هایی با اکشن بالا که تحرکات سریع بین فریم داره سمت ۶۰ فریم میرن.

این دو قضیه کاملا به هم مربوط هستن اما دقیقا یکسان و یکچیز نیستن.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






اینکه چشم انسان تصاویر دنیای واقعی دقیقا تا چه میزان فریم رو می‌تونه ببینه برای هر چشم متفاوت هست. ۳۰ تا که حالت معمولی هست. اما بیشتر از یه حدی نیاز به جابجایی سر + چشم برای دنبال کردن سوژه داره باعث محدودیت میشه‌.

اما وقتی به نمایشگر که تصویر به نوعی مصنوعی (منظور غیر واقعی هست) تا ۵۰۰ هرتز می‌تونه تشخیص بده و فریم‌های خیلی بیشتری ببینه.
جدا از دیدن فریم، یه بازی یا هر چیزی که رندر میشه و فریم بالاتری داره می‌تونه شامل خیلی جزئیات زیادی باشه‌. هر بار چشم مقداری از فریم‌ها رو میس بده و به یسری جزئیات توجه کنه و به نوعی تصویر متفاوتی ببینه که این به خود مغز آدم هم بستگی داره. می‌تونه هر بار گول بخوره و یسری چیزا رو نبینه!


کلا اینکه بگیم چشم انسان ۳۰ فریم بیشتر نمی‌تونه ببینه قطعا غلط هست. حتی تا ۶۰ و بیشتر هم می‌تونه ببینه و ممکنه چشم و مغز قوی حتی بیشتر از ۱۲۰ هم ببینن و کامل تمام قسمت‌ها رو توی ذهنشون پردازش کنن. (من نمی‌تونم 😁)

اما برای این بازی و خیلی از بازی‌ها، ۳۰ فریم ریت به شرط ثبات و کم نشدن و لگ نزدن کاملا اوکی هست. بازی‌هایی که توش تحرکات سریع خیلی زیادی داره اما ۳۰ فریم براش اوکی نیست. مثلا مود ۳۰ فریم forza 8 واقعا وجودش به نظر من مسخره‌س. مثلا بازی‌های مالتی پلیر مثل COD زیر ۶۰ فریم باشه مسخره‌س.

اینکه بخوایم فکت صادر کنیم‌ توی این نسل که‌ تمامی بازی‌ها باید ۶۰ فریم باشن درست نیست. ممکنه نسل‌های بعدی سخت‌افزار کشش داشته باشه و 4K بودن و 60FPS بودن بشه استاندارد. تو این نسل می‌تونست این استاندارد باشه اما بخاطر مسائل جدیدی مثل رفلکشن و آپشن‌های جدید‌تر که به نظرم توسط شرکت‌های سازنده‌ی گرافیک بولد میشه و ایجاد نیاز میشه تا محصول بیشتری بفروشن، کنسول‌ها نتونستن به اون استاندارد برسن.
تشکر از اطلاعات تکمیلی شما.

کنسول یه وسیله اقتصادی هست و همه به این موضوع آگاه هستیم. اما سازنده باید در حد منابع که اختیار داره بازی خودش رو توسعه بده.

عرض کردم لومن و ننایت و دیگر فیچر ها آیا به تجربه کلی Hellblade 2 کمک می‌کنند ؟ قطعاً بله. آیا وجود این ویژگی ها نیار است ؟ قطعاً خیر.
 
  • Like
Reactions: wave

blackorchid

کاربر سایت
Apr 6, 2024
61
یه نکته هم نباید یادمون بره

ماکرو تو این چند سال در حال تاسیس و خرید استودیو و ناشر بوده
الان تازگی خبری اومد که کوالیشن داره بخش فنیش رو گسترش میده و به نوعی یه دیویژن درست میکنه که با بقیه استودیوها مرج بشن و کمک کنن سطح فنی بره بالا

نتیجه اینکه ما شاید از بیرون بگیم این بازی باید فلان جور میشد
اما پروسه داخلی زمان بر و پیچیده تر از این حرفاست
 

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,201
نام
سامان

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,106
بومرنگ برگشت ....
View attachment 334106

View attachment 334107
البته این تازه شروع بازیه 8-> احتمالا در مراحل سنگین تر رزولوشن سری x به پایین تر از 900p هم می رسه =D> نسخه سری s هم احتمالا کار به 480*400 می کشه =D>
استاد حتی با احتساب black bar هم باز پایینترین حالتش از 1080p بیشتره.
یادمه قبلا پیکسل شماری بلد بودی :-?
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر