درود
صنعت ویدئو گیم وارد فاز جدیدی شده است. مرحله ای که شاید به مزاق خیلی ها خوش نیاید. ویدئو گیم هم به همان مسیری می رود که سینما و موسیقی رفته اند، مسیری که ناخودآگاه کیفیت را فدای کمیت می کند.
اما آنچه هم اکنون در مورد ویدیو گیم قابل توجه و تامل است، این مساله است که بازیهای ژاپنی دیگر جایگاه و کیفیت گذشته را ندارند. ژاپن که به نوعی پیشرو صنعت ویدیو گیم بود، اکنون رقابت را به رقبای غربی باخته است.
Jean Kellams از Platinum Games سازنده عنوان Bayonetta در توییتر خود به بیان مشکلات بازیهای ساخت ژاپن پرداخته است: "مساله بازیهایی که در ژاپن ساخته می شوند این نیست که آنها ژاپنی گونه اند و یا غربی گونه. مشکل بازیهای ژاپنی خیلی ساده است: اکثر این بازیها، بازیهای خیلی خوبی نیستند و مردم آنها را نمی خرند. البته اکثر بازیهای حال حاضر تمام دنیا بازیهای خوبی نیستند و این دلیلی است بر اینکه، استثنایی، استثنایی است."
او می گوید که مشکل بازیهای ژاپنی این نیست که ژاپنی گونه اند. یک بازی ضعیف، ضعیف است. و اهمیتی ندارد چه خاستگاهی دارد.
ولی به طور مشخص می گوید که ژاپنی ها بازار را به غربی ها واگذار کرده اند و درحالیکه اکثر بازیهای صنعت ویدیو گیم کیفیت چندان جالبی ندارند، با این حال بازی سازهای ژاپنی، نسبت به بازی سازهای غربی ضعبف تر هستند.
صنعت ویدئو گیم وارد فاز جدیدی شده است. مرحله ای که شاید به مزاق خیلی ها خوش نیاید. ویدئو گیم هم به همان مسیری می رود که سینما و موسیقی رفته اند، مسیری که ناخودآگاه کیفیت را فدای کمیت می کند.
اما آنچه هم اکنون در مورد ویدیو گیم قابل توجه و تامل است، این مساله است که بازیهای ژاپنی دیگر جایگاه و کیفیت گذشته را ندارند. ژاپن که به نوعی پیشرو صنعت ویدیو گیم بود، اکنون رقابت را به رقبای غربی باخته است.
Jean Kellams از Platinum Games سازنده عنوان Bayonetta در توییتر خود به بیان مشکلات بازیهای ساخت ژاپن پرداخته است: "مساله بازیهایی که در ژاپن ساخته می شوند این نیست که آنها ژاپنی گونه اند و یا غربی گونه. مشکل بازیهای ژاپنی خیلی ساده است: اکثر این بازیها، بازیهای خیلی خوبی نیستند و مردم آنها را نمی خرند. البته اکثر بازیهای حال حاضر تمام دنیا بازیهای خوبی نیستند و این دلیلی است بر اینکه، استثنایی، استثنایی است."
او می گوید که مشکل بازیهای ژاپنی این نیست که ژاپنی گونه اند. یک بازی ضعیف، ضعیف است. و اهمیتی ندارد چه خاستگاهی دارد.
ولی به طور مشخص می گوید که ژاپنی ها بازار را به غربی ها واگذار کرده اند و درحالیکه اکثر بازیهای صنعت ویدیو گیم کیفیت چندان جالبی ندارند، با این حال بازی سازهای ژاپنی، نسبت به بازی سازهای غربی ضعبف تر هستند.
http://www.vg247.com/2012/06/29/a-bad-game-is-a-bad-game-whether-its-jpn-or-westernized-says-platinum/
آخرین ویرایش: