انحصار از بین بره ولی به شرطها و شروطها.استدیوها بیان بازی رو از بیس برا کنسول خودشون بسازن و بعدش رو pc یا کنسولهای رقیب پورت کنن.فقط اینو کم داریم که ناتی داگ بیاد لست ۳ رو برا سری S هم طراحی بکنه و فسفور بسوزونه
انحصار هم از بین نرفت، دستکم دیگه بازی های مالتی پلتفرمی که یه عمره همه داریم رو پلتفرم مورد نظر خودمون بازی میکنیم رو نیان یه کاره انحصاری کنن! و دستکم یه سری از بازی ها، نهایت با تاخیر زمانی رو پلتفرم های دیگه هم بیان. ولی این کار نیازمند یه زیرساخت فرهنگی خیلی سخت و زمان بره. یعنی باید فن ها درجه یک کنسول ها با این موضوع کنار بیان و اگه این اتفاق نیفته ممکنه به ضرر اون مجموعه تموم بشه.
مثلا از نظر من نوعی، امدن TLoU Remake و TLoU P2 Remaster برای Xbox خیلی اقدام مثبتیه، چون هم میفروشه و یه سودی به سازنده میرسونه، هم اینکه به فن بیس بازی اضافه میکنه، ممکنم هست یه سری از این طیف مخاطبین جدید عاشق بازی شده و به خاطر اینکه شماره سوم رو درجا بازی کنن بیان PS5 بخرن. نخواستن هم صبر میکنن دو سه سال بعد رو Xbox بازی میکنن. این استدلال منه. اما ممکنم هست این امدن بازی ها رو پلتفرم های دیگه اون یونیک بودن پلتفرم رو کامل نابود کنه، یعنی مثلا جایگاه PS5 به عنوان کنسولی که خاستگاه بازی های داستان محوره و این به برند PS ضربه اساسی بزنه.
در کل این از بین رفتن انحصار و تمرکز روی اینکه کی سرویس بهتری ارایه میده خیلی مساله پیچیده ای هست و میشه از ابعاد مختلف تحلیلش کرد. قطعا هم یه جا سود خودش رو داره و هم معایب مختلف. اما در نهایت باید دید زور کی به کی میچربه و تغییرات بازار و تلاش برای اول بودن، که یعنی بالا بردن درآمد، مجبورشون میکنه چه تصمیمی بگیرن.