بازيهاي دوست داشتني wii

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743



تكنولوژي خلاق با هدف سالم زيستن در:
بازيهاي دوست داشتني wii


نسل امروز ، نسل كم تحركي است كه از اين لحاظ با مشكلات بسياري از جمله چاقي روبرو است.در اين راستا شركت Nintendo اقدام به طراحي و ساخت نسل هفتم بازي به نام wii هشيارانه و سودمند نموده است ، به نحوي كه هم اكنون اين بازيها به شكل گروهي و ترغيب كننده به تحرك و پويايي براي همه اعضاي خانواده است.


معرفي كنسول:
Wii يک کنسول ويديويي ست که توسط شرکت Nintendo عرضه شده است. اين کنسول سابقا به اسم رمز پروژه ـ Revolution ـ شناخته مي‌شد و جانشيني براي Nintendo GameCube به شمار مي‌رفت. البته، شرکتNintendo اعلام کرده بود که کنسول اين شرکت جمعيت کثيري از مردم را نسبت به خريد کنسول Xbox 360 ساخت شرکت مايکروسافت و PlayStation 3 ساخت شرکت سوني مورد هدف قرار مي‌دهد. با اين وجود، اين کنسول به عنوان بخشي از نسل هفتم کنسول‌هاي بازي با دو کنسول ديگر، در سطوح مختلفي رقابت مي‌کند

wii.jpg


نحوي عملكرد wii:
اساس كار و محور اصلي شكل دهنده بازي به كمك سنسور مادون قرمز مركزي و حسگرهاي مختلف ( متناسب با نوع بازي) متناسب با اجزاي بدن و نوع بازي است.
کنسول Wii علاوه بر پیشرفت سخت‌افزاری یک روش کنترلی جدید را به دنیای کنسول‌های خانگی معرفی کرد. کنترلر اصلی Wii با نام Wii Remote محور اصلی انقلابی است که این کنسول آغاز کرده است.کنترلری که با ویژگی خاص خود بازی‌کننده‌ها را به تحرک بیشتر وادار خواهد کرد. این کنترلر بی‌سیم قادر است حرکت دست بازیکنان را به صورت سه بعدی تشخیص دهد و این به معنی پایان بی‌تحرکی در دنیای بازی‌های ویدیویی است. فرض کنید در یک بازی بسکتبال می‌خواهید توپ را وارد سبد کنید با استفاده از کنترلرهای معمولی این کار تنها با حرکت دادن انگشتان دو دست و فشردن کلید‌های مخصوص انجام می‌گیرد اما با استفاده از Wii Remote بازی‌کننده‌ها می‌بایست تمام حرکات لازم برای پرتاب توپ در بسکتبال را به صورت عملی انجام دهد و حتی کوچکترین اشتباه در حرکت دست و یا بدن بازی‌کننده‌ها، بر مسیر توپ تاثیرگذار خواهد بود. در این حالت بازی‌کننده‌ها یک بسکتبال کاملا واقعی را تجربه خواهند کرد تنها با این تفاوت که سبد و توپ این بسکتبال مجازی هستند. این تنها، نمونه‌ کوچکی است از قابلیت‌های Wii Remote که مهمترین و اصلی‌ترین تحول این کنسول خانگی به شمار می‌آید
.
ادغام كنترل حركتهاي بدن با پردازشگر كامپيوتري و گرافيكي حركت بزرگي در آفرينش اين بازيها بوده است.

به عنوان مشخصه‌ي برجسته و بارز اين کنسول مي‌توان به دسته‌هاي (controller) بي‌سيم آن اشاره کرد. اين دسته‌ها با نام Wii Remote شناخته مي‌شوند و به عنوان يک دستگاه اشاره‌گر دستي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از ديگر ويژگي‌هاي آن‌ها مي‌توان به قابليت تشخيص حرکت و چرخش در سه بعد مختلف اشاره کرد. مشخصه‌ي قابل توجه ديگر نيز ورودي کنسول WiiConnect24 است که دستگاه به کمک آن مي‌تواند پيام‌هاي مختلف را دريافت کرده، سيستم را به صورت اينترنتي به روز کند. مصرف برق اين کنسول نيز زياد نيست .

wii_laptop_1.jpg



تاريخچه عرضه :
شرکت Nintendo براي اولين بار در يک مصاحبه‌ي مطبوعاتي در سال 2004 ميلادي بود که از اين کنسول نام برد، اما پرده‌برداري آن در سال 2005 صورت گرفت. در نمايشگاه GameShow توکيو در سال 2005 ميلادي نمونه‌اي از دسته‌هاي بازي به نمايش گذاشته شد. اين دستگاه در سال 2006ميلادي صاحب برترين جايزه از بين چندين جايزه‌ي ويژه شد. نينتندو در 14 و 15 سپتامبر 2006 اطلاعاتي را در مورد قيمت و نحوه‌ي توزيع دستگاه در کشورهاي ژاپن، آمريکاي جنوبي و شمالي، استراليا، آسيا و اروپا اعلام کرد. در 7 ژوين سال 2006 ميلادي نيز شوراي سياست‌گذاري نينتندو از برنامه‌ي شرکت مبني بر عرضه‌ي 6 ميليون دستگاه و 17 ميليون نرم‌افزار در طول سال مالي وقت، و تا پايان 31 مارس 2007 خبر داد. در 14 سپتامبر سال 2006 ميلادي نيز اعلام شد که سهم بزرگي از کالاي فرستاده شده در کشور آمريکا توزيع خواهد شد. 8 دسامبر سال 2006بود که اين کنسول در 3 بازار اصلي عرضه گرديد. اما هم‌چنان، و از تاريخ دسامبر 2006 به بعد، در کشور انگلستان با کم‌بود شديد عرضه مواجه بوديم و بسياري از فروشگاه‌ها نتوانستند تقاضاي مشتريان را برآورده کنند

Iwata Satoru مديرعامل شركت Nintendo و Takeda Genyo مدير بخش طراحي - مهندسي و مهندسان طراح اين بازيها Takamoto Joujiو Ashida Kenichiro وShiota Kou بيان نمودند كه در آغاز اجرا نمودن اين طرح را حركتي پر مخاطره و نگران كننده مي دانستند اما اكنون موفقيت اين طرح را نسبت به ساير رقبا و گسترش آن در بازار جهان را متحير كننده مي بينند.

نام کنسول :
همان طور که اشاره کرديم، اين کنسول تا تاريخ 27 آوريل سال 2006 ميلادي و کمي پيش از نمايشگاه E3 با اسم رمز Revolution شناخته مي‌شد. اين نام به طور ساده عبارت است از Wii و نه. Nintendo Wii در واقع مي‌توان گفت که کنسول Wii اولين کنسول شرکت نينتندو است که در خارج از ژاپن و بدون نام تجاري شرکت فروخته مي‌شود.
همان طور که مي‌بينيد املاي واژه‌ي Wiiبا دو حرف کوچک "i" مي‌باشد. اين دو حرف در واقع نشان‌گر دو انسان پهلو به پهلو ايستاده است و به بازيکناني که گرد هم آمدند دلالت مي‌کند. از ديگر دلايل اين شکل نام‌گذاري مي‌توان به شباهت واژه‌ي Wii به واژه‌ي WE به معناي«ما» اشاره کرد (شرکت خواسته بگويد اين کنسول، دستگاهي براي همه هست)

هدف يك فعاليت بدني گروهي است،براي همه اعضاي خانواده
مسئولین Nintendo از همان ابتدا تاکید داشتند که Wii علاوه بر یک کنسول خانگی یک کنسول خانوادگی است. کنسولی که می‌تواند تمام اعضای خانواده را کنار هم جمع کرده و اوقات خوش و مفرحی را برای آنها فراهم نماید. در نتیجه بازی‌های این کنسول نیز باید از این ویژگی منحصربفرد Wii و هدف طراحان آن تبعیت کنند.
به عنوان نمونه فرض کنید در کنار پدر خود Gears of War بازی کنید! به همین دلیل به ندرت می‌توان در میان عناوین منتشر شده Wii بازی با درجه سنی M پیدا کرد. به منظور بهتر روشن شدن موضوع به پنج عنوان پرفروش این کنسول اشاره می‌کنیم: Wii Sports با ۵۰ میلیون نسخه فروش، یک بازی ورزشی و بسیار سرگرم‌کننده که تمامی ورزش‌ها از بوکس تا گلف را در خود جای داده است و بازیکنان با استفاده از Wii Remote به راحتی می‌توانند از آن لذت ببرند، Wii Play مجموعه‌ای از بازی‌های ساده و درعین حال جذاب با فروشی ۲۴ میلیون نسخه‌ای، Wii Fit که با تخته مخصوص خود در قالب بازی ویدیویی بازی‌کننده‌ها را به انجام تمرینات ورزشی تشویق می‌کند و تا به حال ۲۲ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است، Mario Kart Wii با ۸ میلیون نسخه فروش، یک عنوان اتومبیلرانی کارتونی و زیبا از سری بازی‌های مشهور ماریو (قارچ خور) که به نوعی نماد شرکت نینتندو محسوب می‌شود و بازی Super Smash Bros. Brawl که تمام شخصیت‌های شناخته شده بازی ماریو وشخصیت‌های کارتونی دیگری همچون Pokémon را در کنار هم جمع کرده و فروشی معادل ۸ میلیون نسخه داشته است.
nin_wii2.jpg
nike-blazer-high-nintendo-wii-1.jpg

Nintendo در واقع با ساخت کنسول Wii توانست شعار چند ساله مایکروسافت و سونی را برای ایجاد تحول در دنیای کنسول‌های خانگی تحقق ببخشد و ثابت کند که افزایش قدرت کنسول‌های خانگی تنها خواسته بازی‌کننده‌ها نیست.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
چقدر Wii دیر کشف شد!!! :|
برید مقالاتی در مورد Wii U بزنید که نشه مثل سرنوشت Wii !!
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
چقدر Wii دیر کشف شد!!! :|
برید مقالاتی در مورد Wii U بزنید که نشه مثل سرنوشت Wii !!

کلا نینتندو تو ایران دیر کشف شد الانم حتی کنسولا قدیمی نینتندو با قیمت بالایی فروخته میشن چون گیمرا تازه نینتندو کشف کردن ازش لذت میبرن

من کنسولی که دارمو تجربه اش کرده ام میتونم درباره اش نظر بدمو ویژگی هاشو بگم از لذت هایی که باهاش بردم تعریف کنم

در ضمن wii پرفروشترین کنسول نسل هفت شد فقط تو جامعه ما دیر کشف شد البته برای دیر کشف شدنشم حق میدم چون بیشتر بازیا محشرش از 2009 به بعد اومد

درباره wii u نمیتونم چیزی بگم چون فقط عکس کنسولو دیدم با یه لانچ تجربه ای ازش ندارم


واقعا حیف خیلی دیر فهمیدن گیم بازا تو ایران

درسته

مثل گیم کیوب تو ایران ناشناخته بود اما الان طرفدارا خودشو داره و طرفداراش بیشتر شدن

فروش wii تو ایران تو سال ها پایانی عمرش تو ایران چندین برابر شده
 
آخرین ویرایش:

AMIN-1399F

خوشا فریاد زیر اب
مدیر انجمن
Oct 29, 2011
5,488
نام
امین
اگه برند ps نبود من 100 درصد سمته وی و همین طور وی یو میرفتم .. واقعن هر وقت بازیهای زیبایی jrpg رو روی وی میدیدم کلی حسرت میخوردم!
امیدوارم یه روز وقتم بیشتر ازاد بشه و بتونم از دنیای زیبای نینتندو و بازیهاش لذت ببرم :x
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
wii

اگه برند ps نبود من 100 درصد سمته وی و همین طور وی یو میرفتم .. واقعن هر وقت بازیهای زیبایی jrpg رو روی وی میدیدم کلی حسرت میخوردم!
امیدوارم یه روز وقتم بیشتر ازاد بشه و بتونم از دنیای زیبای نینتندو و بازیهاش لذت ببرم :x

انتخاب کنسول یه چیز سلیقه ایه

هر کنسول دنیا خودشو داره

فرق نینتندو اینه بیشتر بازیاش انحصاریه و سبک بازیاش متفاوته بخاطر همین یه کنسول شیرین و دوست داشتنیه

از سابقه و دیرینه شرکت نینتندو معلومه قدیمیترین شرکت کنسول ساز دنیاس

یه زمانی منم ps 1 و ps 2 داشتم دوسشون داشتم اما از وقتی نینتندو از گیم کیوب به بعد بخصوص wii شناختم عاشق نینتندو شدم و فن نینتندو شدم دنیا این کنسولا کاملا متفاوته

به هیچ وجه نمیتونن جا همو بگیرن

گیم برای سرگرمی و لذت بردنه پس از گیم لذت ببرید نه اعصاب خوردی و ناراحتی
 

leon kennedy

کاربر سایت
Jun 30, 2010
428
نام
هادی
مطلب بسیامفیدیر بود.یه مدت بود میخاستم بدونم دلیل انتخاب اسم دستگاه چیه که حالا فهمیدم.
راستی کسی میدونه فروش کلی wii چقدر بوده؟
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
مطلب بسیامفیدیر بود.یه مدت بود میخاستم بدونم دلیل انتخاب اسم دستگاه چیه که حالا فهمیدم.
راستی کسی میدونه فروش کلی wii چقدر بوده؟

ممنونم

شیوه انتخاب اسم wii جالبه

فروش کلی 100 میلیون کنسول

100 میلیون و 170 هزار (از vgchartz)
-----------
ممنون بابت مقاله :)

فدات دمت گرم
 

mishellol

کاربر سایت
Dec 24, 2012
17
من تمام کنسولا رو داشتم و باهاشون بازی کردم هر کدوم یک تابستون سرگرمم کرد و گوشه خونه افتاد و خاک خورد در صورتی که از وقتی اتفاقی (خونه دوستم ) وی رو دیدم عاشقش شدم و از اون دو دستگاه تهیهه کردم و بازی هاشم دانلود و اجرا میکنم بازی هاش تنوع زیادی دارن و جذابن مخصوصا اگر دو نفره بازی کنید یا چند نفره واقعا جوری لذت میبرید که هر روز دوستاتون ازتون میخوان بیان و دوباره باهاتون وی بازی کنن .

دوستتم که گفت بیاید در مورد وی یو نظر بدید و پست بزارید باید بگم متاسفانه قیمت کنسول ها بسیار گرونه و خیلی ها مثل من توان خرید و هزینه کردن اینهمه رو برای یک کنسول بازی ندارن و برای همین در حال حاضر امکان خریدش برای خیلی ها مقدور نیست
مخصوصا که هزینه هر نسخه از بازیش میانگین 250 هزار تومن میشه و واقعا برای کسی که دنبال تفریح و سرگرمیه خیلی زیاده (حداقلش واسه من )
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
من تمام کنسولا رو داشتم و باهاشون بازی کردم هر کدوم یک تابستون سرگرمم کرد و گوشه خونه افتاد و خاک خورد در صورتی که از وقتی اتفاقی (خونه دوستم ) وی رو دیدم عاشقش شدم و از اون دو دستگاه تهیهه کردم و بازی هاشم دانلود و اجرا میکنم بازی هاش تنوع زیادی دارن و جذابن مخصوصا اگر دو نفره بازی کنید یا چند نفره واقعا جوری لذت میبرید که هر روز دوستاتون ازتون میخوان بیان و دوباره باهاتون وی بازی کنن .

دوستتم که گفت بیاید در مورد وی یو نظر بدید و پست بزارید باید بگم متاسفانه قیمت کنسول ها بسیار گرونه و خیلی ها مثل من توان خرید و هزینه کردن اینهمه رو برای یک کنسول بازی ندارن و برای همین در حال حاضر امکان خریدش برای خیلی ها مقدور نیست
مخصوصا که هزینه هر نسخه از بازیش میانگین 250 هزار تومن میشه و واقعا برای کسی که دنبال تفریح و سرگرمیه خیلی زیاده (حداقلش واسه من )

آره wii کنسولیه آدم ازش خسته نمیشه همش دوست داره باهاش بازی کنه و بازیا قشنگ بعدیو تجربه کنه نینتندو برای تمام سلیقه ها بازی داره بازیاش همه قشنگن

چند نفره بازی کردن هیجان و لذت زیادی داره

مثل پسر عمو من هر روز زنگ میزنه میگه هستی میاد خونم بازی میکنه پولش جور شه میخواد بخره

عاشق wii ام

درباره wii u من گفتم وقتی از کنسول چیز زیادی ندیدم و تجربه اش نکردم چیزی درباره اش نمیتونم بگم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر