ایجاد پنج اصلاح در رابط کاربری جدید فایرفاکس 4

hadi sh

کاربر سایت
Oct 1, 2010
660
نام
هادی
نسخه چهارم مرورگر محبوب فایرفاکس دوم فروردین ماه سال 90 به طور رسمی ارائه شد و تنها در 48 ساعت نخست بیش از 15 میلیون بار از سراسر دنیا بارگذاری شد و تا زمان نگارش این پست بیش از 63 میلیون بار دانلود شده است. می توانید تعداد دانلودها و مکان آنها را روی نقشه و به صورت Real Time از اینجا مشاهده کنید. (البته برای مشاهده این صفحه می بایست از نسخه 4 مرورگر فایرفاکس یا نسخه 9 Internet Explorer یا نسخه 9 مرورگر Chrome استفاده کنید.)
black-mozilla-firefox_wallpaper2.jpg
رابط کاربری جدید، پشتیبانی کامل از HTML 5، استفاده از پردازنده گرافیکی در پردازش های گرافیکی، امنیت بیشتر و محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران در دنیای سایبر را می توان از برجسته ترین ویژگی های نسخه جدید این مرورگر محبوب عنوان نمود.
برای اطلاع بیشتراز جزئیات و قابلیت های جدید نسخه 4 مرورگر فایرفاکس اینجا را مشاهده کنید.
اگر هم تا الان این مرورگر را دانلود نکرده اید، می توانید نسخه جدید را از این لینک دریافت نمایید.
رابط کاربری در نسخه جدید تغییرات زیادی کرده است. اما شاید برخی از این تغییرات صورت گرفته در رابط کاربری جدید نسخه جدید چندان برای شما جالب نباشد و بخواهید آنها را بازگردانید. در این پست نگاهی داریم به 5 تغییر عمده در ربط کاربری نسخه جدید و روش برگرداندن آنها که با رفتن به ادامه مطلب می توانید از آنها اطلاع پیدا کنید.


انتقال تب ها به پایین:
در نسخه جدید تب ها در قسمت بالای پنجره قرار گرفته اند که می توانید آنها را به حالت قبل خود برگردانید. برای این کار از منوی Firefox به Options رفته و گزینه Tabs on top را انتخاب نمایید.
firefox-3.jpg



برگرداندن دکمه های Relaod و Stop به مکان قبلی:
در نسخه جدید فایرفاکس، دکمه Reload یا همان بارگذاری مجدد به درون Address bar منتقل شده است. اگر می خواهید همانند نسخه های قبلی این دو دکمه را به کنار دکمه های Back و Forward بیاورید، به منوی Options رفته و گزینه Toolbar Layout … را انتخاب نمایید. در این حالت دو دکمه Reload و Stop در سمت راست Address bar ظاهر خواهند شد که می توانید با موس آنها را به سمت چپ نوار آدرس و کنار دو دکمه Back و Forward بکشید.
firefox-4.jpg



حذف نوار جستجو:
با تایپ هر عنوانی در این نوار و فشردن دکمه جستجو که با ذره بین مشخص شده است، می توانید به طور مستقیم آن کلمه یا جمله را در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر، جستجو کنید. اما همین کار را هم می توان از طریق نوارد آدرس انجام داد و بنابراین نیازی به این نوار جستجو نبوده و می توانید برای دستیابی به فضای بیشتر آنرا حذف کنید.
برای این کار به منوی Options رفته و گزینه Toolbar Layout … را انتخاب نمایید. سپس نوار جستجو را با موس به درون پنجره باز شده منتقل کنید (با Drag & Drop کردن) تا این نوار حذف شده و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.
firefox-5.jpg


برگرداندن نوار افزونه ها:
status bar که در نسخه جدید add-on bar یا نوار افزونه ها نامگذاری شده، در پایینترین قسمت مرورگر به نمایش در می آید، که در نسخه 4 به طور پیش فرض پنهان شده است که می توانید آنرا مجددا برگردانید.
برای این کار به منوی Options رفته و روی گزینه Add-On Bar کلیک نمایید تا این نوار فعال شود.
firefox-6.jpg


حل مشکل نمایش تار مطالب:
شاید بسیاری از شما پس از نصب این مرورگر محبوب، متوجه نمایش تار نوشته ها شده باشید. برای حل این مشکل می توانید افزونه Anti-Aliasing Tuner را نصب کنید.
منبع
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر