اپراتور سوم و اینترنت 3G

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
اپراتور سوم به دنبال خرید ۵ میلیون سیم‌کارت خام است

شرکت تامین تله‌کام مجری اپراتور سوم تلفن همراه کشور طی یک مناقصه عمومی دو مرحله‌ای به دنبال تامین پنج میلیون سیم‌کارت مورد نیاز خود است.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، این شرکت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: به اطلاع تمامی شرکت‌‌های دارای تجربه و تخصص در زمینه تولید سیم‌کارت می‌رساند شرکت ارتباطات تامین شمس نوین در نظر دارد از طریق مناقصه عمومی، تامین پنج میلیون سیم‌کارت نسل سوم را به شرکت واجد شرایط واگذار کند.

برهمین اساس از شرکت‌های مجرب در زمینه تولید سیم‌کارت نسل سوم تلفن همراه دعوت کرده است از دوم بهمن ماه سال ۸۹ جهت اطلاع از شرایط مناقصه با مراجعه به دفتر کمیسیون معاملات این شرکت، اسناد مناقصه را خریداری کنند.
همچنین شرکت‌کنندگان در این مناقصه حداکثر تا پایان وقت اداری روز ۱۶ بهمن ماه سال ۸۹ فرصت دارند پیشنهادات خود را به دفتر کمیسیون معاملات شرکت تحویل و رسید دریافت کنند.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
بازدید رگولاتور از اپراتور سوم


نسل سوم تلفن همراه، محيط چند رسانه اي را در اختيار مردم و مشتركان قرار مي دهد و با توجه به پايه گذاري آن بر مبناي فناوري اطلاعات، همه خدمات مربوط به شبكه فنآوري اطلاعات را عرضه خواهد كرد .

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دكتر محمد كرم پور معاون وزير و رئيس اين سازمان در بازديد از شركت تامين تله كام، مجري اپراتور سوم تلفن همراه كشور با اعلام مطلب فوق گفت: حمايت از اپراتور ها جزء استراتژي و اصول رگولاتوري است و وجود اپراتورهاي بخش خصوصي و ايجاد فضاي رقابتي سالم در حوزه ICT فلسفه وجودي رگولاتوري را تبيين مي كند تا نهايتا هدف رضايتمندي مردم كه مهمترين وظيفه است حاصل شود.

وي افزود: اپراتورها بايد شش اصل رقابت، شفافيت، انصاف، عدالت، اخلاق مداري و صراحت را رعايت كرده و با رگولاتوري و مشتريان خود بر اساس اين اصول رفتار كنند.

دكتر كرم پور با اشاره به اينكه اين اصول در ساير كشورها نيز پايه و اساس فعاليت رگولاتوري را شكل مي دهد تصريح كرد: سازمان تنظيم مقررات با تكيه بر اين اصول فضاي رقابتي را براي اپراتورها فراهم مي كند و رعايت اين قواعد صحنه فعاليت اپراتورها را زيباتر خواهد كرد.

معاون وزير ارتباطات و فنآوري اطلاعات گفت: در اين زمينه پشتوانه فكري و عملياتي خوبي در رگولاتوري وجود دارد كه با استفاده از اين حمايت مي توانيد فعاليت خود را آغاز كنيد.

دكتر كرم پور به كار گيري نسل سوم تلفن همراه، استفاده از مالتي مديا و امكانات چند رسانه اي را از تفاوت هاي بارز اپراتور سوم در مقايسه با ساير اپراتورها عنوان كرد و افزود: برهمين اساس براي شروعي با قدرت بايد راهبردي بيانديشيد تا موفقيت اين اپراتور را در آينده تضمين كند.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي شناسايي نياز مخاطبان و اطلاع رساني دقيق از خدمات نسل سوم تلفن همراه و امكانات آن را از ضرورت هايي عنوان كرد كه زمينه موفقيت اپراتور سوم را فراهم مي كند.
وي با استقبال از تشكيل واحد رگولاتوري در اپراتور سوم گفت: اميدواريم با ارتباط مستمر با سازمان تنظيم مقررات و طبق مفاد پروانه اپراتور سوم، نسل سوم تلفن هاي همراه به شكل رسمي از خرداد سال 1390 به بهره برداري برسد.

ذبيح ا... فيض آبادي، مدير عامل شركت تامين تله كام (مجري اپراتور سوم) نيز در اين بازديد با ارائه گزارش اقدامات انجام شده گفت: تعامل لازم با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي انجام شده تا اپراتور سوم شبكه تلفن همراه، در موعد مقرر فعاليت خود را آغاز كند.

وي افزود: تفاوت عمده نسل سوم تلفن همراه با ساير اپراتورها ارائه خدمات مبتني بر Data همچون سرويس هاي MMS و Video Call است كه نيازمند اختصاص پهناي باند و فضاي فركانسي بيشتري است و اميدواريم با حمايت رگولاتوري اين مشكلات برطرف شود.

فيض آبادي ضمن قدرداني از حمايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: رگولاتوري سازماني كلان نگر و هدف گراست و ما اميدواريم با نگاه عادلانه تر فضاي مناسبي براي فعاليت اپراتور سوم فراهم شود.

در اين مراسم رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به همراه معاونين و برخي از مديران و اعضاي هيات مديره تامين تله كام از پروژه ساختمان مركزي و سايت اپراتور سوم بازديد كردند.
بر اساس اين گزارش مسئولان سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تا كنون از سه اپراتور تلفن همراه كشور بازديد كرده اند و بازديد از شركت هاي ISDP و PAP نيز از برنامه هاي آتي اين سازمان خواهد بود.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
در دولت نهم
وزارت ارتباطات درخصوص اپراتور سوم کوتاهی کرد

موبنا- عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس اعلام کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم در زمینه بهره برداری از اپراتور سوم تلفن همراه کوتاهی کرده است.


نادر قاضی پور با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات در دولت گذشته در زمینه بهره برداری از اپراتور سوم تلفن همراه ضعیف عمل کرده ، اظهار داشت: نظرات آقای سلیمانی وزیر سابق در خصوص واگذاری این اپراتور به پیمانکار غیر کارشناسانه بوده است.
وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات در دولت دهم در زمینه فعالیت اپراتور سوم جدی تر وارد عمل شده است، اعلام کرد: باید تاخیرهای فعالیت این اپراتور در دولت فعلی جبران شود.
وی با بیان اینکه اپراتور سوم قرار بود سیمکارت های نسل سوم خود را 22 بهمن وارد بازار کند، افزود: مسولان این اپراتور اعلام کرده اند که واگذاری های آنها به خرداد ماه 89 موکول شده، این درحالیست که طبق پروانه فعالیت اپراتورسوم ، اردیبهشت ماه سال آینده، آخرین مهلت تعیین شده برای واگذاری سیمکارت توسط این اپراتوراست.
در اردیبهشت ماه امسال شرکت تامین تله کام - یکی از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) - با ترک تشریفات موفق به اخذ مجوز اجرای پروژه اپراتور سوم موبایل در کشور شد و از همان ابتدا وعده داد که تا پایان امسال سیمکارتهایی را در اختیار مردم قرار دهد که علاوه بر مکالمه، ارسال و دریافت پیامک، امکان استفاده از اینترنت را در هر شرایطی برای کاربر مهیا کند و انتقال داده ها را با سرعتی بالا ممکن سازد.
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد آخرین وضعیت پروژه اپراتور سوم موبایل کشور و زمان واگذاری سیمکارتهای آن اعلام کرده است: الزام تامین تله کام برای واگذاری سیمکارت پایان اردیبهشت ماه است اما آنها تمامی تلاش خود را بکار گرفته اند که این پروژه هرچه سریعتر اجرایی شود.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
معاون وزیر اعلام کرد:
اپراتور سوم باید خرداد سال 1390 به بهره برداری برسد

موبنا- رییس سازمان تنظیم مقررات با تاکید بر استمرار روابط رگولاتوری با اپراتور سوم تلفن همراه، اظهار امیدواری کرد: این اپراتور به شکل رسمی باید از خرداد سال 1390 به بهره برداری برسد.


به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل ازروابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دکتر محمد کرم پور معاون وزیر و رئیس این سازمان در بازدید از شرکت تامین تله کام، مجری اپراتور سوم تلفن همراه کشور گفت:سازمان تنظیم مقررات با تکیه بر این اصول فضای رقابتی را برای اپراتورها فراهم می کند و رعایت این قواعد صحنه فعالیت اپراتورها را زیباتر خواهد کرد.
کرم پور به کار گیری نسل سوم تلفن همراه، استفاده از مالتی مدیا و امکانات چند رسانه ای را از تفاوت های بارز اپراتور سوم در مقایسه با سایر اپراتورها عنوان کرد و افزود: برهمین اساس برای شروعی با قدرت باید راهبردی بیاندیشید تا موفقیت این اپراتور را در آینده تضمین کند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شناسایی نیاز مخاطبان و اطلاع رسانی دقیق از خدمات نسل سوم تلفن همراه و امکانات آن را از ضرورت هایی عنوان کرد که زمینه موفقیت اپراتور سوم را فراهم می کند.
وی با استقبال از تشکیل واحد رگولاتوری در اپراتور سوم گفت: امیدواریم با ارتباط مستمر با سازمان تنظیم مقررات و طبق مفاد پروانه اپراتور سوم، نسل سوم تلفن های همراه به شکل رسمی از خرداد سال 1390 به بهره برداری برسد.
به گفته وی نسل سوم تلفن همراه، محیط چند رسانه ای را در اختیار مردم و مشترکان قرار می دهد و با توجه به پایه گذاری آن بر مبنای فناوری اطلاعات، همه خدمات مربوط به شبکه فنآوری اطلاعات را عرضه خواهد کرد . درهمین حال ذبیح ا... فیض آبادی، مدیر عامل شرکت تامین تله کام (مجری اپراتور سوم) نیز در این بازدید با ارائه گزارش اقدامات انجام شده گفت: تعامل لازم با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده تا اپراتور سوم شبکه تلفن همراه، در موعد مقرر فعالیت خود را آغاز کند.
وی افزود: تفاوت عمده نسل سوم تلفن همراه با سایر اپراتورها ارائه خدمات مبتنی بر Data همچون سرویس های MMS و Video Call است که نیازمند اختصاص پهنای باند و فضای فرکانسی بیشتری است و امیدواریم با حمایت رگولاتوری این مشکلات برطرف شود.
فیض آبادی ضمن قدردانی از حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: رگولاتوری سازمانی کلان نگر و هدف گراست و ما امیدواریم با نگاه عادلانه تر فضای مناسبی برای فعالیت اپراتور سوم فراهم شود.
 
  • Like
Reactions: M0HAMAD

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
سرویس های MMS و Video Call از جمله ویژگی های اپراتور سوم


هیئت دولت در بهمن سال 86 استفاده از فناوری نسل سوم GSM یا همان 3G را مصوب کرد و براساس آن اردیبهشت ماه امسال شرکت تامین تله کام یکی از زیرمجموعه های شستا مجری این پروژه شد که قرار است راه اندازی رسمی آن خرداد ماه 90 محقق شود. به گزارش مهر، نسل سوم موبایل محیطی چند رسانه ای را در اختیار مشترکان قرار می دهد و با توجه به آنکه پایه گذاری آن بر مبنای فناوری اطلاعات است عرضه تمامی خدمات مربوط به شبکه فناوری اطلاعات روی موبایل ممکن خواهد شد.

برای بهره مندی از این خدمات در کشور ما نیز هیئت دولت در بهمن سال 86، استفاده از فناوری نسل سوم GSM یا همان 3G را مصوب کرد که براساس آن اردیبهشت ماه امسال شرکت تامین تله کام - یکی از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) - با ترک تشریفات موفق به اخذ مجوز اجرای این پروژه در کشور شد.

استفاده از مالتی مدیا و امکانات چند رسانه ای در موبایل نسل سوم

محمد کرم پور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بازدید از شرکت تامین تله کام با بیان اینکه حمایت از اپراتورها جزء استراتژی و اصول رگولاتوری است اظهار داشت: وجود اپراتورهای بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی سالم در حوزه ICT ، فلسفه وجودی رگولاتوری را تبیین می کند تا نهایتا رضایتمندی مردم که مهمترین وظیفه است حاصل شود.

وی تاکید کرد که اپراتورها باید 6 اصل رقابت، شفافیت، انصاف، عدالت، اخلاق مداری و صراحت را رعایت کرده و با رگولاتوری و مشتریان خود براساس این اصول رفتار کنند و با اشاره به اینکه این اصول در سایر کشورها نیز پایه و اساس فعالیت رگولاتوریها است گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تکیه براین اصول فضای رقابتی را برای اپراتورها فراهم می کند و رعایت این قواعد صحنه فعالیت اپراتورها را زیباتر خواهد کرد.

کرم پور گفت: اپراتور سوم موبایل برای شروعی با قدرت باید راهبردی بیاندیشد تا موفقیت آن در آینده تضمین شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شناسایی نیاز مخاطبان و اطلاع رسانی دقیق از خدمات نسل سوم موبایل و امکانات آن را از ضرورت هایی عنوان کرد که زمینه موفقیت اپراتور سوم را فراهم می کند و با استقبال از تشکیل واحد رگولاتوری در اپراتور سوم گفت: امید می رود با ارتباط مستمر با سازمان تنظیم مقررات و طبق مفاد پروانه اپراتور سوم، نسل سوم موبایل به شکل رسمی از خرداد سال 1390 به بهره برداری برسد.

عرضه آزمایشی سیمکارتهای نسل سوم در بهمن ماه

کرم پور پیش از این نیز در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت پروژه اپراتور سوم موبایل کشور و زمان واگذاری سیمکارتهای آن اظهار داشت: الزام تامین تله کام برای واگذاری سیمکارت پایان اردیبهشت ماه است اما آنها تمامی تلاش خود را بکار گرفته اند که این پروژه هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه به لحاظ قانونی اپراتور سوم تا پایان اردیبهشت ماه برای واگذاری سیمکارت زمان دارد و چنانچه تا آن زمان سیمکارتهای خود را واگذار نکند خلاف پروانه عمل نکرده است ادامه داد: این اپراتور تمامی سعی خود را خواهد کرد تا این سیمکارتها زودتر از موعد مقرر در اختیار متقاضیان قرار گیرد.



کرم پور با بیان اینکه اپراتور سوم موبایل جلسات منظمی را با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دارد و از راهنمایی سازمان برای اجرای این پروژه استفاده می کند تاکید کرد: رگولاتوری تمامی درخواستهای این اپراتور را مبنی بر فضای فرکانسی پاک در اختیارشان قرار داده است.



معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از نظر ما همه چیز آماده راه اندازی پروژه است و تمام تعهدات این پروژه انجام شده است گفت: تامین تله کام در حال آماده سازی تجهیزات و طراحی شبکه و امور اجرایی است تا در صورت تست های نهایی پایلوت پروژه اجرایی شود.



رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهارامیدواری کرد که فاز پایلوت این پروژه حداکثر تا یک ماه آینده راه اندازی شود و گفت: پیش بینی می شود برای فاز آزمایشی سیمکارتهای اپراتور سوم در تهران و یا شهرهای نزدیک عرضه شود.

راه اندازی اپراتور سوم موبایل در موعد مقرر

ذبیح الله فیض آبادی مدیرعامل شرکت تامین تله کام نیز در بازدید مسئولان رگولاتوری از این پروژه با ارائه گزارش اقدامات انجام شده گفت: تعاملات لازم با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده تا اپراتور سوم، فعالیت شبکه خود را در موعد مقرر آغاز کند.



فیض آبادی با اشاره به حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: رگولاتوری سازمانی کلان نگر و هدف گرا است و ما امیدواریم با نگاه عادلانه تر فضای مناسبی برای فعالیت اپراتور سوم فراهم کند.



به گزارش مهر، مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون از سه اپراتور تلفن همراه کشور بازدید کرده اند و بازدید از شرکت های ISDP و PAP نیز از برنامه های آتی این سازمان خواهد بود.

ویژگیهای اصلی نسل سوم


استفاده از مالتی مدیا و امکانات چند رسانه ای از تفاوت های بارز اپراتور سوم در مقایسه با سایر اپراتورهای کشور است.

در واقع ارائه خدمات مبتنی بر دیتا مچون سرویس های MMS و Video Call که نیازمند اختصاص پهنای باند و فضای فرکانسی بیشتری است از ویژگیهای بارز نسل سوم موبایل در کشور خواهد بود.
 

Ἁlireza

کاربر سایت
Jul 10, 2008
3,211
نام
علیرضا
امروز تو اخبار یکی رو نشون داد نمیدونم کی بود ولی ماله مخابرات بود ! :D گفت از هفته بعد سیم کارت های 3G و اپراتور نسل سوم به طور آزمایشی آغاز به کار میکنه و تا خرداد سال 1390 ادامه داره !
 

A.A

کاربر سایت
Dec 8, 2006
670
وزیر ارتباطات: قيمت سيم کارت هاي اپراتور سوم 120 هزار تومان است

قيمت سيم‌کارت‌ هاي اپراتور سوم، 120 هزار تومان با سه درصد ماليات که در مجموع 123 هزار و 600 تومان است.

به گزارش موج، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص تعديل نيرو در شرکت مخابرات و تشکيل کميته اي براي بررسي اين موضوع گفت: به علت اين که قرار بود گزارش مشترک با وزارت اقتصاد و دارايي و معاونت سرمايه انساني و توسعه مديريت رياست جمهوري ارائه شود، اين تيم هاي مشترک تشکيل شده اند که گزارش به دولت تقديم مي شود.
رضا تقي پور در حاشيه مراسم گشايش دو طرح مخابراتي در جمع خبرنگاران افزود: به صورت صريح مي توان گفت که تعديل نيرو در مخابرات به اين صورت نبوده، اما کم و کسري هايي بعضا در خصوص کاهش حجم کار وجود داشته است و بايد در آن گزارش مشخص شود.
تقي پور درباره راه ‌اندازي اپراتور سوم در دهه فجر گفت: به علت تراکم برنامه‌ ها در دهه فجر، افتتاح اپراتور سوم اعلام رسمي نشد؛ اما اين اپراتور به طور آزمايشي راه اندازي شده است.
وي درباره قيمت سيم کارت‏هاي اپراتور سوم افزود: قيمت سيم‌کارت‌ هاي اين اپراتور 120 هزار تومان با سه درصد ماليات که در مجموع 123 هزار و 600 تومان است.
وي با اشاره به اينکه سالانه 25 ترابيت اطلاعات اروپا به آسيا از کانال سوئز صورت مي‌گيرد، گفت: با توجه به هاب منطقه شدن ايران ، در برنامه پنجم پيش‌ بيني شده است که 20 درصد ترافيک کانال سوئز از طريق ايران منتقل شود.
وي با اشاره به افتتاح درگاه بين المللي نوردوز گفت: مسير ترانزيت شمال به جنوب کامل شد که با اين افزايش ظرفيت، امکان ترافيک را خواهيم داشت.
تقي پور افزود: ظرفيت فعلي اين مسير 30 گيگابيت بر ثانيه و قابل توسعه است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به مرحله نخست شبکه ملي ديتا اشاره کرد و گفت:‌ با اين طرح، ارتقاء ظرفيت در داخل کشور خواهيم داشت که با آغاز به کار مرحله نخست شبکه ملي ديتا، ظرفيت داخل به 470 گيگابيت بر ثانيه افزايش مي ‌يابد.
تقي ‌پور در خصوص اين که آيا اين افزايش ظرفيت، تأثيري در پهناي باند مورد استفاده کاربران دارد، گفت: اين ارتقاي ظرفيت در هسته اصلي است و براي افزايش پهناي باند کاربران، اقدامات ديگري در برنامه قرار دارد که انجام مي ‌شود.
وي با بيان اينکه روز به روز نقاط جديدتري در کشور، به اينترنت متصل مي ‌شود، افزود: ‌بسياري از روستاهاي استان آذربايجان غربي از طريق gsm روستايي به اينترنت و اينترانت متصل شده ‌اند و تعداد کاربران اينترنت هر روز بيشتر مي ‌شود.
تقي ‌پور در خصوص ميزان سرمايه ‌گذاري انجام شده در طرح شبکه ملي ديتا گفت: سرمايه ‌گذاري انجام شده در فاز نخست بيش از 35 ميليارد تومان بوده است که براي مجموع طرح چهار و يا پنج برابر اين مبلغ خواهد بود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره پيش‌ بيني سرانه پهناي باند هر نفر، گفت: در برنامه پنجم سرانه پهناي باند کشور براي هر نفر پيش ‌بيني شده است، اما دو نکته بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي گفت: نکته اول در خصوص چگونگي محاسبه کاربران است و دوم اينکه از پهناي باندي که تهيه مي ‌شود چگونه استفاده خواهد شد.
تقي‌ پور افزود: در حال حاضر در بسياري از خطوط استان ها نيز 40 يا 50 درصد ظرفيت خطوط اينترنت پرسرعت پر است و در برخي استان ها بيش از 50 درصد ظرفيت ايجاد شده، خالي است.
وي گفت: با راه‌ اندازي شبکه دسترسي پيش‌ بيني مي‌کنيم، پهناي باند براي هر کاربر به طور ميانگين چهار مگ يا حداکثر 20 مگ باشد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص مسئله اينترنت پاک نيز گفت: موضوع اينترنت پاک يک ايده که نيازمند نظريه‌ هاي بسيار قوي است.
وي تأکيد کرد: هسته اوليه کار آغاز و چندين اتاق فکر نيز براي چگونگي انجام اين کار تشکيل شده است. تقي‌ پور از شهروندان خواست اگر در اين خصوص نظري دارند با مراجعه به سايت سازمان فناوري اطلاعات ايران نظر خود را براي ما ارسال کنند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه ايران نخستين کشوري است که اين ايده را اجرايي مي‌کند، گفت: اين ايده مورد استقبال کشورهاي مسلمان از جمله مالزي و کشورهاي حوزه خليج فارس واقع شده است.
 

Ἁlireza

کاربر سایت
Jul 10, 2008
3,211
نام
علیرضا
این دوتا شماره ای که آخر هست ماله 3G ـه ...

4vgaro2dh1fbal746k6.png
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
"اپراتور سوم" ، نیامده دولت و مردم را دور می زند؟

عصر ايران - معاون برنامه ريزي شركت شستا وابسته به صندوق تامين اجتماعي و سهامدار اصلي شركت تامين شمس نوين(تامين تله كام) كه دارنده تمام سهام اپراتور سوم تلفن همراه است اعلام كرده مي خواهد 5درصد سهام اين شركت را در فرابورس عرضه كند .
169035_438.jpg


اين در حالي است كه چند ماه پيش وقتي معاون سازمان گسترش خواهان خريد سهام و مشاركت در اين پروژه بود مديران شركت تامين تله كام با آن مخالفت كردند چرا كه حاضر نبودند كسي را در سود كلان آن دخيل كنند. ولي اكنون شرايط به گونه اي پيش رفته كه بحران هاي پياپي مالي و مديريتي باعث شده تا چنين تصميمي از سوي مديران مربوطه اتخاذ شود.

مشكل از آنجا آغاز شده كه شركت تامين تله كام به دليل انجام ندادن تعهداتش در ارايه سيمكارت هاي نسل سوم تلفن همراه در بهمن ماه سال جاري و همچنين تاخيرهاي پياپي در اعلام زمان نهايي ارايه سيمكارت به مردم، از سوي رگولاتوري و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تهديد شده كه در صورت تاخير بيشتر لايسنس اپراتور كه به صورت ترك تشريفات مناقصه به آنها داده شده پس گرفته خواهد شد.

اين تهديد به قدري جدي شده كه مديران شستا و تامين تله كام را به اين فكر انداخته كه براي جلوگيري از بازپسگيري لايسنس از سوي دولت و در جهت محكم كاري براي حفظ اين مجوز تحت هر شرايطي، بخشي از سهام اين اپراتور را در فرا بورس عرضه كنند تا مثلا با اين روش تعدادي از مردم را سهامدار اين پروژه قلمداد كرده و مانع اقدام دولت شوند.

بر اساس گفته هاي رييس جمهور در ديدار با رهبر معظم انقلاب قرار بود سيمكارت هاي اپراتور سوم در بهمن ماه عرضه شود كه صورت نگرفت. بر مبناي مجوز رگولاتوري شركت تامين تله كام نهايتا تا 6 ارديبهشت سال 90 فرصت دارد كه تا به ارايه نسل سوم تلفن همراه بپردازد اين در
169036_609.jpg
حالي است كه شركت «سفره كام» مشاور فرانسوي شركت نزديكترين زمان ارايه سيمكارت را شهريور سال 90 آنهم فقط در چند شهر بزرگ اعلام كرده است زيرا تامين تله كام هنوز نتوانسته زير ساخت هاي مورد نياز نسل جديد تلفن همراه را فراهم كند به طوري كه فيض آبادي مدير عامل اين شركت هفته گذشته اعلام كرد اپراتور سوم با تكنولوژي نسل دوم خواهد آمد يعني از امكانات جديد خبري نخواهد بود، نسل سوم همان نسل گذشته خواهد بود!

همه اين مسائل شرايطي را بوجود آورده است كه دولتمردان به طوري جدي براي بازپسگيري پروانه فعاليت اپراتور سوم به مديران مربوطه تذكر دهند.

در هفته هاي گذشته نيز تلاش شد بخشي از سهام اپراتور سوم به يكي از شركت هاي سرمايه گذاري واگذار شود كه با مطالعات صورت گرفته از سوي شركت مزبور مشخص شد كه بخش عمده بيزينس پلن توجيهي ارايه شده از سوي اپراتور سوم اشتباه ، غير واقعي و خلاف واقعيت هاي بازار بوده است به همين جهت شركت مزبور از خريد سهام اپراتور سوم انصراف داد.

شنيده ها حاكي است شركت تامين تله كام حتی در تامین حقوق ماهيانه نيروهايش نيز مشکل دارد و با چنين اوصافي ورود به فرابورس و فروش سهام شركتي كه پول كاركنانش را با تاخير پرداخت مي كند چه سودي براي مردم مي تواند داشته باشد؟ اين سوالي است كه هم مديران شستا و هم مديران فرابورس بايد به آن پاسخ دهند.
 

Ἁlireza

کاربر سایت
Jul 10, 2008
3,211
نام
علیرضا
از عكس بالا من يه نكته اي رو كشف كردم ، همون بيش شماره هاي اين 3g
٤٣٢٨٨ يعني ٠٩٨٨
٤٣٢٢٠ يعني ٠٩٢٠ مثل ايرانسل كه تو يه سري تلفونا ميزنه ٤٣٢٣٥ كه يعني ٠٩٣٥ ...
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
کاربردهای نسل سوم تلفن همراه تشریح شد

موبنا- انتقال صدا، پیام ، تلفن تصویری و ویدئو کنفرانس ، دسترسی کامل به اینترنت و انتقال داده با نرخ بالا ، پخش برنامه های تلویزیونی از طریق گوشیهای موبایل و کاربردهای مبتنی بر موقعیت از کاربردهای اصلی شبکه نسل سوم همراه است.


مهدی افلاکی کارشناس ارشد مخابرات در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در تشریح شبکه نسل سوم تلفن همراه انتقال صدا را ازمهمترین کاربرد ارتباطهای نسل سوم دانست واعلام کرد: صدا نیز به تنهایی می تواند شکلهای جدیدی از ارتباط ، از جمله کنفرانسهای صوتی چند نفره و یا ایمیلهای صوتی که می توانند جایگزینی برای پیامهای متنی مثل ایمیل و SMS باشند، را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه تبادل پیام نیز یکی از مهم ترین کاربردهای تلفن همراه است، اظهار داشت: موفقیت چشم گیر SMS نیز نشان می دهد که سرویسهای مشابه این سرویس، بازار خوبی خواهند داشت.
وی گفت:در موبایلهای 3G ارسال SMSهای متنی با نرخ انتقال داده بالا امکان پذیر است. سرویس پیامهای چندرسانه ای یا MMS از جمله سرویسهای ارائه شده توسط 3G است.همچنین در تلفنهای 3G امکان ارسال و دریافت پیامهای پست الکترونیکی (ایمیل) و دانلود بسیار سریع ضمیمههای آنها امکانپذیر است.
افلاکی تلفن تصویری و ویدئو کنفرانس را ار دیگر قابلیت های نسل سوم شبکه تلفن همراه عنوان کرد و تصریح کرد:از طریق سرویس تلفن تصویری کاربر می تواند هم زمان با صحبت با طرف مقابل، تصویر او را نیز ببیند. در ویدئو کنفرانسها چنین ارتباطی با بیش از یک نفر فراهم است.
این کارشناس مخابرات با اشاره به دسترسی کامل به اینترنت و انتقال داده با نرخ بالا در شبکه نسل سوم تلفن همراه، اظهار داشت:فن آوری نسل سوم، قابلیت استفاده از انتقال داده ها با سرعت 144 کیلو بیت در ثانیه را هنگام جابجایی سرعت بالا، 384 کیلو بیت در ثانیه به صورت متحرک و 2 مگابیت در ثانیه برای حالت ایستاده و ساکن را فراهم کرده است.
وی به پخش برنامه های تلویزیونی از طریق گوشیهای موبایل را از دیگر امکانات نسل سوم تلفن همراه دانست و گفت:پخش تصاویر تلویزیونی روی گوشیهای موبایل، هیچ گونه ارتباطی با برخی گوشی های موبایل موجود در بازار ندارد و این دو مقوله کاملا از هم متمایز هستند.
افلاکی با بیان اینکه تشخیص موقعیت جغرافیایی تلفن همراه، گروه جدیدی از کاربردهای نسل سوم است، اظهار داشت:اطلاعات موقعیت جغرافیایی خود به تنهایی نیز سودمند است. به عنوان مثال برای فردی که گم شده است و نمیداند که در کجا قرار دارد، چنین سرویسی به همراه یک نقشه دیجیتال می تواند بسیار مفید واقع شود.
گفتنی است از دیگر از کاربردهای 3G می توان به بازی، تبلیغات، شرط بندی، چت، سرگرمی های بزرگسالان و قابلیت رومینگ جهانی از طریق ماهواره اشاره کرد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر