امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PS3

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اونجا که رسمآ اوج نورپردازی توی صنعت بازیهای کامپیوتریه ! یعنی یه جوری شبیه آخرین افکتهای هالیوودی بود !!! جالبه اولین بار انقدر کف کرده بودم که به جای بازی کردن داشتم تماشا میکردم و مُردم :))


اين پستت را ديده بودم ولي الان يادم افتاد جواب بدم .
مثلا اين يه تيكه از فن بازيهات يعني كمي جلو ميرفتي ميخواستي بگي نورپردازيش از AW هم بهتر بوده .

الان كدوم سايت از نورپردازي اين بازي تعريف زياد كرده ولي نورپردازي AW را همه سايتها گفتن تا حالا نظيرش ديده نشده مثلا همين Digital foundry گفته بود سايه ها و نورپردازي AW گذينه دومي براش وجود نداره ! تا جايي كه حتي بازي اي نميتونه نزديكش بشه !

انتظار نداشته باش تو اون صحنه كه كاملا ثابته در GOW3 نتونن نورپردازي خوبي پياده نكنن يعني تو اونجا هيچ دخالتي نداري .

كلا خيلي دوست داري بگي نورپردازيش بهتر از AW هست :d
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
Assassins Creed : Brotherhood

+: گیم پلی همچنان جذاب - داستان بهتر از نسخه های قبل

-: تغییرات کم نسبت به نسخه قبل - باگ های گاهی اوقات عجیب


9.3/10
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,086
نام
آریا
Gran Turismo 5
+ گیم پلی و فیزیک فوق العاده ! تا حالا همچین گیم پلی و فیزیکی رو توی ریسینگ ها تجربه نکرده بودم. فیزیک بخش های نسکار , رالی و کارتینگ کاملآ با هم متفاوت هست و حس عجیبی به آدم میده. حس اینکه ماشین واقعآ روی مسیر هست و لذتی که توی هیچ بازی دیگه ای تجربه نکردم. البته همه اینها با دسته معمولی هست و هرکسی با فرمون تجربه داشته گفته که لذت اون ده ها برابره !
+ بهترین گرافیک و مدل هایی که توی عمرم دیدم در ماشین های پریمیوم. بعضی وقتا حتی وسط بازی کف میکردم چه برسه به Photo Travel Mode ! نورپردازی خیره کننده و توجه به تک تک قسمت های هر ماشین.
+ جزییات دیوانه وار (واقعآ کلمه بهتری پیدا نکردم) در خیلی از بخش های بازی. از حرکت علف های بعضی مسیرها به خاطر بادی که از ماشینها به وجود میاد تا درخشش فوق العاده تابلوهای شب رنگ در شب. برای اینکه به اوج دقت PD پی ببرین , کافیه بعد از گرفتن هر ماشین پریمیوم از چراغ ها و برف پاک کنش استفاده کنین. هر ماشین دقیقآ طبق واقعیت طراحی شده و حتی انیمیشن برف پاک کنش با واقعیت مو نمیزنه ! کافیه داخل داشبورد دکمه روشن کردن چراغ رو بزنین تا ببینین چقدر زیبا نشانگر چراغ داخل کاکپیت هم روشن میشه. در مجموع جزییات خارجی و داخلی ماشینها بی نظیره. اگه از این جزییات کم میکردن میتونستن حداقل 100 و خورده ای ماشین دیگه بهش اضافه کنن.
+ تنوع بی نظیر ماشینها که هر سلیقه ای رو پوشش میده. از ماشینهای F1 فراری و ماشینهای مخصوص رالی و نسکار تا ماشینهای مفهومی مثل Mazda Furai و ماشینهای به یاد موندنی که توی همین ایران خودمون هم اونها رو زیاد دیدیم مثل زانتیا , فولکس واگن , فولکس قورباغه ای , ژیان و ...
+ محیط های بازی که همون حس همیشگی GT رو دارن. شاید بعضی هاشون طراحی جالبی نداشته باشن ولی به قول یکی از دوستان به آدم حس میدن ! بعضی از محیط ها هم واقعآ زیبا هستن. بهترین نمونه Nurburgring هست که از اول تا آخرش چند هزار تا درخت (از نوع 2 بعدی !!!) داره ولی به نظرم جزو زیباترین محیط های تاریخ بازیهای ریسینگ هست ! مخصوصآ وقتی پرتوهای خورشید رو از پشت برگ درختها می بینیم.
+ افکت های فوق العاده دود و گرد و خاک که واقعآ دیدنی هستن.
+ افکت های برف و بارون که نسبت به جهت حرکت ماشین و سرعتش واکنش نشون میدن. کافیه سرعت ماشین رو کم و زیاد کنین یا متوقف بشین و یه دفعه حرکت کنین تا موضوع رو بفهمین.
+ چرخه شب و روز که با نورپردازی رویایی خودش فوق العادست ! چرخه آب و هوا هم واقعآ زیباست. حتمآ مسیر Eiger رو با چرخه آب و هوا امتحان کنین و ببینین بعد از تموم شدن بارون چقدر زیبا حالت هوا تغییر پیدا میکنه.
+ بخش Special که با قسمت های مختلفش واقعآ لذت بخشه. از کارتینگ با فیزیک خاص خودش تا رالی که فوق العادست و نسکار که تجربه جالبیه !
+ درجه سختی بالا ! به شدت از این نظر با GT5 حال کردم ! یه جوری به اصطلاح چالشی هست ! طلایی کردن همه لیسانس ها و بخش Special واقعآ همت میخواد و چیزی نیست که بشه در عرض چند روز بهش رسید !
+ شاد کردن دل ده ها نفر در بازیسنتر و میلیون ها نفر در سراسر جهان ! این مورد چنان ثوابی داره که یامائوچی اگه چند هزار نفر رو هم بکشه هنوز جاش تو بهشته !

-/+ مدلهای استاندارد. کیفیت این مدل ها از نزدیک جالب نیست و توی ذوق میزنه. ولی داخل بازی (مخصوصآ اگه رقیبتون باشن) مشکل خاصی ندارن و خیلی وقتها برای تشخیص اینکه مدل استاندارد هست یا پریمیوم باید ذره بین بذارین.
-/+ صداگذاری بازی که من مشکل خاصی باهاش نداشتم و اتفاقآ خیلی هم از صدای موتور ماشینها لذت بردم چون متآسفانه به جز 5,6 تا از ماشینهای بازی سوار بقیه نشدم که بفهمم صداشون تا چه حد واقعی هست ! صدای حرکت ماشین روی جدول و ... هم خیلی زیباست ! ولی صدای برخورد ماشینها با هم بعضی وقتا اعصاب خورد کن میشه ! همین طور یه صدای عجیبی که اگه اشتباه نکنم توی GT4 هم بود که وقتی دوربین رو تکون میدیم یه صدایی شبیه موشک و هواپیما میاد !
-/+ دمیج ظاهری که توی بعضی ماشینها زیاد جالب نیست و خیلی کم اثر هست. ولی توی بعضی ماشینها مثل مدلهای رالی واقعآ خوبه ! یه امتیاز مثبت هم به خاطر اسکریپت شده نبودنش. البته دمیج استانداردها که واقعآ زشت هست و بیشتر شبیه کش اومدن طراحی ماشین هست !
-/+ منوها . به شخصه باهاشون حال کردم و مشکل خاصی نداشتم ولی یه سری موارد آزاردهنده دارن مثل این مورد که نمیشه راحت ازشون خارج شد و یه کم آدم رو میپیچونن ! البته موسیقی منوها به تنهایی همه مشکلاتش رو از بین میبره !
-/+ هوش مصنوعی بازی که بعضی جاها در حد نسل قبل میشه , بعضی جاها هم یه دفعه پیشرفت میکنه و به فاصله میلی متری جاخالی میده !

- نداشتن کاکپیت در مدل های استاندارد
- سایه ها ! سایه های بازی خیلی دینامیک و طبیعی (نسبت به منبع نور و زاویه و ...) هستن ولی از اون طرف خیلی هم دندونه دار ! بعضی جاها این دندونه ها واقعآ زیاد میشن ولی توی بعضی مسیرها هم شرایط خیلی خوبه و مشکل خاصی ندارن.
- بعضی مشکلات گرافیکی مثل screen tearing که بیشتر توی یکی دو تا از مسیرهای بازی به چشمم خورد. یه سری مشکلات هم توی پیست های رالی (پیست های رسمی نه , پیست هایی که با Course Maker ساخته شده) دیده میشه که توی ذوق میزنه ! مثل ناپدید شدن یا یک دفعه ظاهر شدن مناظر دوردست !
- دمیج داخلی که رسمآ نداره !
- Level بندی ! جدآ هدف PD از گذاشتن Level ها توی بازی چی بوده خدا میدونه ! الآن میخوام یه مسابقه انجام بدم ولی Levelـم بهش نمیرسه. باید بشینم یه مسابقه تکراری رو دوباره تموم کنم تا بتونم مسابقه جدید رو انجام بدم.

و اما چند گلایه به عنوان یک فن قدیمی GT :
چرا بازی دمیج داخلی نداره ؟ PD بلد نیست همچین چیزی درست کنه ؟ چرا بلده ! در عرض یکی دو هفته این مشکل رو درست کرد. مشکلی که از سال 2007 بهش کاری نداشت ولی توی دو هفته یادش افتاد باید همچین چیزی رو توی بازی بذاره. چرا فقط برای بخش آنلاین ؟ فقط خدا میدونه و PD .
چرا یکی مثل من که میخواد ماشین X رو امتحان کنه , نباید بتونه خیلی راحت این کار رو انجام بده و مجبوره کلی ژانگولر بازی دربیاره و صبر کنه تا شاید خدا بخواد و روزی اون ماشین در لیست 30 تایی استانداردها قرار بگیره ؟ یعنی انقدر سخته که ماشینهای استاندارد رو هم دسته بندی میکردن و بازیکن میتونست بدون زجر و بدبختی ماشین دلخواه رو پیدا کنه ؟ همین مورد در بخش Arcade هم وجود داره که در ابتدا تعداد ماشینهای در دسترس فوق العاده کم هست و حتی دسته بندی هم نداره. باید همین طور مسیر صاف رو بگیری بری تا به ماشین مورد نظر برسی.
چرا با وجود بیش از 1000 ماشین و بیش از 25 مسیر (و صدها مسیر که میتونن با Course Maker ایجاد بشن) , تعداد Event های بازی انقدر کمه ؟ ساختن Event های بیشتر واقعآ کار مشکلی هست ؟ چرا تعداد Event های GT4 بیشتر بود ؟ این مورد هم جزو اسرار نهان هست که واقعآ کسی ازش خبر نداره ...
چرا Replay بازی نباید دو تا دکمه خشک و خالی برای عقب و جلو بردن داشته باشه ؟ چرا بخش B-Spec نباید مثل GT4 دکمه ای برای افزایش سرعت داشته باشه ؟
به چه دلیل یه سری امکانات فوق العاده ساده مثل تنظیم درجه صدا و موسیقی رو نمیشه داخل بازی انجام داد و باید هر دفعه به منوی اصلی بریم ؟! جدآ چرا ؟!!
این یکی دیگه واقعآ عجیبه ! چرا Stig توی تریلر بازی نشون داده میشه و حتی مدلش رو هم به صورت کامل میسازن و توی تریلر یکی از مسابقه های TopGear رو شبیه سازی میکنن ولی داخل بازی از TopGear فقط و فقط پیستش میمونه ؟! یکی از بزرگترین علامت سوال های زندگیم هست !

یه ضرب المثل هست که بدرد بلاگ کردن دوستان و قرار دادن در امضا هم میخوره ! GT بازی نیست , GT زندگیست !!! به شخصه نمیتونم به بازی ای که از دو سه هفته پیش خواب و خوراک رو ازم گرفته و در طول همین دو سه هفته به اندازه کل تابستون سرگرمم کرده امتیاز بدم. اگه بخوام منطقی و نسبت به سال 2010 و مشکلات عجیب بازی بهش امتیاز بدم , یه چیزی بین 9 تا 9.2 میدم. ولی روح GT چیزی هست که نمیشه بهش امتیاز داد. روحی که توی این نسخه هم وجود داره و امیدوارم همیشه شاهدش باشیم !
امیدوارم یامائوچی و تیمش توی GT6 این مشکلات خنده دار (یا گریه دار ؟!) رو برطرف کنن. مشکلاتی که واقعآ از تیمی با سابقه PD بعیده و بیشتر از تیم های تازه کار انتظار میره. مشکلاتی که خیلی هاشون توی بازیهای قبلی نبودن و الآن سر و کله ـشون پیدا شده ! کلآ بعضی وقتا فکر میکنم GT5 چند بار وسط راه متوقف شده و دوباره از نو روش کار کردن. PD با GT3 (که به فاصله حدودآ یک سال از GT2 اومد اون هم روی کنسول جدید و میانگینش فوق العاده شد) نشون داد که میتونه سریع هم بازی شاهکار بسازه. با GT5: Prologue که فقط یک سال بعد از عرضه PS3 منتشر شد و هنوز گرافیک ماشینهاش عالیه , نشون داد میتونه کُند نباشه. ولی جریان GT5 چی بوده که انقدر ساختش طول کشید و در نهایت هم مشکلات ریز و درشت داشت و حتی یه چیزی مثل دمیج داخلی یه هفته بعد از انتشار بازی به صورت پچ اومد , چیزی هست که احتمالآ بعدها توی کتاب خاطرات یامائوچی می فهمیم ! امیدوارم برای GT6 به فکر توسعه شرکت و البته برنامه ریزی اصولی باشن تا شاهد عرضه بازی ای بی نقص تر در زمان کمتر باشیم.
 
آخرین ویرایش:

M4ST3R

کاربر سایت
Feb 19, 2010
192
نام
Master
بهترین پست این تاپیک از جناب Dinosaur, جداً فوق العاده بود به عنوان یکی از چند ده میلیون فن GT از نقد کوتاهت واقعاً لذت بردم.
---
AC: Brotherhood - 8/10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر