امتیازات Red Dead Redemption 2

پیش بینی امتیازات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    170
  • نظرسنجی بسته شده است .

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,316
xnt8_rdr2-officialart-3840x2160.jpg




Initial release date: October 26, 2018
Developer: Rockstar Games
Engine: Rockstar Advanced Game Engine
Series: Red Dead
Publisher: Rockstar Games
Platforms: PlayStation 4, Xbox One

Metacritic: 97
Opencritic: 97

Quarter to Three: 10/10
ComiConverse: 10/10
IGN: 10/10
IGN Spain: 10/10
IGN Italy: 10/10
Game Informer: 10/10
Telegraph: 10/10
Easy Allies: 10/10
Stevivor: 10/10
The Digital Fix: 10/10
Attack of The Fanboy: 10/10
True Achievements; 10/10
GameSpew :10/10
Game Debate: 10/10
COGconnected: 10/10
Digital Trends: 10/10
Windows Central: 10/10
GamingTrend: 10/10
DualShockers: 10/10
GamesRadar: 10/10
Press Start: 10/10
We Got This Covered: 10/10
PlayStation Universe: 10/10
Areajugones: 10/10
Twinfinite: 10/10
Gameblog: 10/10
Game Over Online: 10/10
JeuxActu: 10/10
Gaming Age: 10/10
Mondo Xbox: 10/10
Somos Xbox: 10/10
AusGamers: 10/10
Fandom: 10/10
The Xbox Hub: 10/10
Game Revolution: 10/10

SpazioGames: 10/10
Gamersky: 10/10
God is a Geek: 10/10
Meristation: 10/10
Atomix: 10/10
Xbox Tavern : 10/10
PSX Extreme : 10/10
Everyeye.it : 10/10
Impulsegamer : 10/10
GRYOnline.pl: 10/10
DarkStation: 10/10
3DJuegos: 10/10
TheSixthAxis: 10/10
Vandal: 10/10
PlayZine!: 10/10
PlaystationLifestyle: 10/10
Digital Spy: 10/10
GameSpace: 10/10
LevelUP: 10/10
M3: 10/10

EGM: 10/10

Hobby Consolas: 9.9/10
The Games Machine: 9.8/10
Wccftech: 9.7/10
GamePro: 9.6/10
GamePro Germany: 9.6/10
Critical Hit: 9.5/10
Xbox Achievements: 9.5/10
Destructoid: 9.5/10
CGMagazine: 9.5/10
Jeuxvideo.com: 9.5/10
Gameplanet: 9.5/10
InsideGamer.nl: 9.5/10
Gamer.nl: 9.5/10




Shacknews: 9/10
VideoGamer: 9/10
Daily Dot: 9/10
Cubed3: 9/10
Gamers Heroes: 9/10
Metro GameCentral: 9/10
Worth Playing: 9/10
GameSpot: 9/10
USgamer: 9/10
Variety : 9/10
The Daily Dot: 9/10

Video Chums: 8.8/10
New Game Network: 8.2/10

 
آخرین ویرایش:

Mohammadzare

کاربر سایت
Oct 26, 2018
225
نام
محمد
نمره این سایتم ثبت میشه
GamesRadar 10/10

Screenshot_2018-10-26-18-32-37-1.png
+ بهترین بازی کنسولی از لحاظ بصری تا الان
+ به راحتی میتوان گفت دارای بیشتری سورپرایز های داستانی در تاریخ بازی های open world
+موارد جانبی سرگرم کننده و دوست داشتنی

_عدم وجود فست تراول بازی طولانی میکنه
- پابان بازی مثل نسخه قبل شجاعانه نیست
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
نگاه بستگی داره از چه انیمه ای خوشش میاد:D:))
نمي دونم بازي رو هنوز انجام دادي يا نه ولي واسه مني كه ٤-٥ ساعت بازي كردم دقيق ترين و درست ترين نقد همين نقد گيم اسپات هست ! كاري هم به نمرش ندارم راجع به متن نقد صحبت مي كنم ، بازي يه شاهكار بدون نقص ولي موضوع اضافه كاري بيش از حد و خشك بودن گان پلي هم واقعا وجود داره . منتهي به قدري بازي شاهكار و پرفكت كه يه منتقد چشم پوشي مي كنه يكي نمي كنه ! نمره خودمم تا اينجا ٩٠٥ و تجربه ٥ ساعت فوق العاده اي بوده واقعا .
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,596
نام
حسین
نمي دونم بازي رو هنوز انجام دادي يا نه ولي واسه مني كه ٤-٥ ساعت بازي كردم دقيق ترين و درست ترين نقد همين نقد گيم اسپات هست ! كاري هم به نمرش ندارم راجع به متن نقد صحبت مي كنم ، بازي يه شاهكار بدون نقص ولي موضوع اضافه كاري بيش از حد و خشك بودن گان پلي هم واقعا وجود داره . منتهي به قدري بازي شاهكار و پرفكت كه يه منتقد چشم پوشي مي كنه يكي نمي كنه ! نمره خودمم تا اينجا ٩٠٥ و تجربه ٥ ساعت فوق العاده اي بوده واقعا .
کجا گان پلی خوشکه اخه
دیگه گان پلی از این خفن تر نداریم
درمورد اضافه کاری ها هم گفتم ممکنه یکی حال کنه یک هم نکنه برای من این اضافه کاریا لذت بخشن تازه من با خودم میگم راکستار انیمیشن های برداشت سلاح رو حذف کرده که صدا پلیرا درنیاد که مثلا یه وقت نگن اقا این چه وضعشه وسط مبارزه باید بریم سلاح های طرف رو برداریم تا بتونیم از تیراش استفاده کنیم خب مطمئنا گیم پلی کند تر میشد زمانی که ارتور تو هر حالت و پوزیشنی باشه میتونه کلاهش یا ایتم های دیگه رو برداره نمیتونه سلاح برداره؟ خب معلومه اومدن بخاطر سرعت بخشیدن به گیم پلی این بخش رو حذف کردن
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
نمره این سایتم ثبت میشه
GamesRadar 10/10

View attachment 95867
+ بهترین بازی کنسولی از لحاظ بصری تا الان
+ به راحتی میتوان گفت دارای بیشتری سورپرایز های داستانی در تاریخ بازی های open world
+موارد جانبی سرگرم کننده و دوست داشتنی

_عدم وجود فست تراول بازی طولانی میکنه
- پابان بازی مثل نسخه قبل شجاعانه نیست
عجب احمقیه این منتقدش خوب آخر بازی رو که اسپویل کرد با این نقدش
 
  • Like
Reactions: Mohammadzare

SHAYAN1999

کاربر سایت
Sep 19, 2014
1,349
کجا گان پلی خوشکه اخه
دیگه گان پلی از این خفن تر نداریم
درمورد اضافه کاری ها هم گفتم ممکنه یکی حال کنه یک هم نکنه برای من این اضافه کاریا لذت بخشن تازه من با خودم میگم راکستار انیمیشن های برداشت سلاح رو حذف کرده که صدا پلیرا درنیاد که مثلا یه وقت نگن اقا این چه وضعشه وسط مبارزه باید بریم سلاح های طرف رو برداریم تا بتونیم از تیراش استفاده کنیم خب مطمئنا گیم پلی کند تر میشد زمانی که ارتور تو هر حالت و پوزیشنی باشه میتونه کلاهش یا ایتم های دیگه رو برداره نمیتونه سلاح برداره؟ خب معلومه اومدن بخاطر سرعت بخشیدن به گیم پلی این بخش رو حذف کردن
البته این رو هم میشه سریع دراورد
ی چیزی مثل برداشتن بطری تو تریلر گیم پلی لست 2 که اونجا بررسی شد ی حالت مچ شدن بطری با دست الی پیدا کرده بود
باید ببینیم تو لست 2 هست یا نه
حالا بگذریم ...
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
کجا گان پلی خوشکه اخه
دیگه گان پلی از این خفن تر نداریم
درمورد اضافه کاری ها هم گفتم ممکنه یکی حال کنه یک هم نکنه برای من این اضافه کاریا لذت بخشن تازه من با خودم میگم راکستار انیمیشن های برداشت سلاح رو حذف کرده که صدا پلیرا درنیاد که مثلا یه وقت نگن اقا این چه وضعشه وسط مبارزه باید بریم سلاح های طرف رو برداریم تا بتونیم از تیراش استفاده کنیم خب مطمئنا گیم پلی کند تر میشد زمانی که ارتور تو هر حالت و پوزیشنی باشه میتونه کلاهش یا ایتم های دیگه رو برداره نمیتونه سلاح برداره؟ خب معلومه اومدن بخاطر سرعت بخشیدن به گیم پلی این بخش رو حذف کردن
گان پلي رو نمي دونم تعريف كليش رو مي دوني يا نه ! ولي مجموع نحوه و سرعت كاور گيري ، تعويض سلاح و سيستم aiming رو شامل مي شه كه تو نقد ٨٠ درصد منتقد ها به سيستم پيچيده و سخت گير بازي اشاره شده . حالا اين ايراد زيادي هم نيست كه شما بخواي سريع جبهه بگيري ! بحث من تمسخر اون منتقد گيم اسپات بود كه داشتيد با دوستتون انجام مي داديد! چون حرفش كاملا درسته و واسه يه گيم open world با صد ساعت گيم پلي اينهمه سختگيري و پيچيدگي يه مقدار زياديه و خيلي از گيمر ها رو اذيت مي كنه در دراز مدت !يه سري ها رو هم نه واسه همين نمره كم نمي كنن. در نهايت واسه اين كه بحث حاشيه اي نمونه از نظر خودم rdr 2 قطعا بهترين اثر ساخته شده نسل تا به اينجا هست . اخرين كامنتم در اين رابطه ...

موفق باشيم
 

WTF?

کاربر سایت
Mar 27, 2015
1,087
نام
محمد
چیزی که مینویسم صرفاً نگاه یک «مصرف کننده س» که سال هاست بازی کردن یکی از سرگرمی هاشه.

ببینید، بدون شک تعریفی که شرکتی مثل راکستار از «حرفه ای بودن و کیفیت» داره زمین تا آسمون با چیزی که شرکت های دیگه ادعاش رو دارن متفاوته. حرفه ای بودن کار راکستار به قدری بالا بوده تو این بازی که GTA بعدی «مجبور به شاهکار بودن» شده. یعنی الان پیشفرض تمامی گیمرها اینه که GTA بعدی یک اثر فرازمینی خواهد بود در صنعت گیمینگ، با اینکه هنوز هیچ اطلاعی ازش به بیرون منتشر نشده. سیاست عالی راکستار از همین الان یک ذهنیت در مخاطبان صنعت گیمینگ ایجاد کرده که اثر بعدی این شرکت اگر GTA نام داشته باشه، بدون شک باید شاهکار باشه.

حرفه ای بودن راکستار نه تنها باعث شده همیشه جزو برترین ها شناخته بشه، بلکه بازی هایی که ساخته همگی بخشی از «خاطره ی معنوی» گیمرها بودن. یعنی اگر پیش غیرحرفه ای ترین گیمرها هم بری بگی اسم پنج تا بازی برتری که به عمرت انجام دادی رو ببر بدون شک اون وسط یه اسمی از GTA میاره. کاری که تقریباً 95 درصد شرکت های دیگه بلد نیستن.
بنظرم در حال حاضر تنها استودیوهایی که میتونن رقیب راکستار باشن «ناوتی داگ» و «CD Projekt RED» هستن. یعنی از همین الان من موهای تنم بابت لانچ Cyberpunk 2077 سیخه! یا هنوز چیزی که در E3 از The Last of Us 2 دیدم رو باور نکردم.

سوالی که برای من مخاطب پیش میاد:

اون کسی که تو یوبیسافت و شرکتهای دیگه نشسته و داره کار میکنه همون سوادی رو داره که کارکنان راکستار دارن ولی خب ببینید نگرش چقدر میتونه تفاوت ایجاد کنه. راکستار مصداق بارز مثل ما ایرانی هاست که میگیم «کم گوی و گزیده گوی چون در». این شرکت «کم ساز و گزیده سازه». تقریباً همیشه یه بازی اول هر نسل میسازه، یه بازی آخر هر نسل. تا جایی هم که من یادم میاد تا قبل از رسیدن به ایام «بازار یابی» هیچ بوق و کرنایی راه نمیندازه که ملت رو هایپ کنه. این استودیو به یک نگرشی رسیده که خلاصه ش میشه این: یا کاری رو انجام نده، یا اگر انجام میدی مطمئن شو کسی بهتر از تو نمیتونه اون رو انجام بده!

استودیوی راکستار رو دوست دارم. در سکوت و به دور از حاشیه تابحال هرچی ساخته «جاودانه» شده. این جاودانگی بدون شک عامل اصلیش صبر و حوصله، برنامه ریزی، آینده نگری، سواد علمی و عملی، کار تیمی و عشق و علاقه به گیمرها بوده و بس! نتیجه ی این فاکتورها این شده که بازی فروشش رو همیشه خواهد داشت، ملت بابت پولی که میدن همیشه راضی هستن (چه موقع لانچ بخرن بازی رو، چه سه سال دیگه، چه نسخه ی ریمسترشده ش واسه کنسول بعدی، چه پول نداشته باشن و فقط مثل من حجم اینترنت بخرن و بشینن تو یوتیوب ببینن بازی رو یا از استریم بازی در توئیچ لذت ببرن.). راکستار هرکاری میکنه دو سر سود بوده همیشه!!
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,719
بعد از مدتها برگشتم بازیسنتر :D

تبریکِ سانتا

zati_ezgif-4-72d7f3ccb4b0.gif

tmo5_2018-10-26_22-58-57.jpg

Horizon Zero Dawn رو اگر یادتون باشه بشترین عکسها رو از این بازی گرفتیم ، با ویدئوهام شد 300 گیگ ! ، حالا این بازی در روز اول کاری کرده که یه هارد خام زدم بهش به عنوان SYSTEM STORAGE ، و دارم ذوب میکنم خودمو توی عکسها ، حرفو حدیث زیاده ، نیاز به تعریف منم نداره چون واژه کم میارم برای توصیف بازی .
7byl__20181026_232411-718x1160.jpg
 
آخرین ویرایش:

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
چیزی که مینویسم صرفاً نگاه یک «مصرف کننده س» که سال هاست بازی کردن یکی از سرگرمی هاشه.

ببینید، بدون شک تعریفی که شرکتی مثل راکستار از «حرفه ای بودن و کیفیت» داره زمین تا آسمون با چیزی که شرکت های دیگه ادعاش رو دارن متفاوته. حرفه ای بودن کار راکستار به قدری بالا بوده تو این بازی که GTA بعدی «مجبور به شاهکار بودن» شده. یعنی الان پیشفرض تمامی گیمرها اینه که GTA بعدی یک اثر فرازمینی خواهد بود در صنعت گیمینگ، با اینکه هنوز هیچ اطلاعی ازش به بیرون منتشر نشده. سیاست عالی راکستار از همین الان یک ذهنیت در مخاطبان صنعت گیمینگ ایجاد کرده که اثر بعدی این شرکت اگر GTA نام داشته باشه، بدون شک باید شاهکار باشه.

حرفه ای بودن راکستار نه تنها باعث شده همیشه جزو برترین ها شناخته بشه، بلکه بازی هایی که ساخته همگی بخشی از «خاطره ی معنوی» گیمرها بودن. یعنی اگر پیش غیرحرفه ای ترین گیمرها هم بری بگی اسم پنج تا بازی برتری که به عمرت انجام دادی رو ببر بدون شک اون وسط یه اسمی از GTA میاره. کاری که تقریباً 95 درصد شرکت های دیگه بلد نیستن.
بنظرم در حال حاضر تنها استودیوهایی که میتونن رقیب راکستار باشن «ناوتی داگ» و «CD Projekt RED» هستن. یعنی از همین الان من موهای تنم بابت لانچ Cyberpunk 2077 سیخه! یا هنوز چیزی که در E3 از The Last of Us 2 دیدم رو باور نکردم.

سوالی که برای من مخاطب پیش میاد:

اون کسی که تو یوبیسافت و شرکتهای دیگه نشسته و داره کار میکنه همون سوادی رو داره که کارکنان راکستار دارن ولی خب ببینید نگرش چقدر میتونه تفاوت ایجاد کنه. راکستار مصداق بارز مثل ما ایرانی هاست که میگیم «کم گوی و گزیده گوی چون در». این شرکت «کم ساز و گزیده سازه». تقریباً همیشه یه بازی اول هر نسل میسازه، یه بازی آخر هر نسل. تا جایی هم که من یادم میاد تا قبل از رسیدن به ایام «بازار یابی» هیچ بوق و کرنایی راه نمیندازه که ملت رو هایپ کنه. این استودیو به یک نگرشی رسیده که خلاصه ش میشه این: یا کاری رو انجام نده، یا اگر انجام میدی مطمئن شو کسی بهتر از تو نمیتونه اون رو انجام بده!

استودیوی راکستار رو دوست دارم. در سکوت و به دور از حاشیه تابحال هرچی ساخته «جاودانه» شده. این جاودانگی بدون شک عامل اصلیش صبر و حوصله، برنامه ریزی، آینده نگری، سواد علمی و عملی، کار تیمی و عشق و علاقه به گیمرها بوده و بس! نتیجه ی این فاکتورها این شده که بازی فروشش رو همیشه خواهد داشت، ملت بابت پولی که میدن همیشه راضی هستن (چه موقع لانچ بخرن بازی رو، چه سه سال دیگه، چه نسخه ی ریمسترشده ش واسه کنسول بعدی، چه پول نداشته باشن و فقط مثل من حجم اینترنت بخرن و بشینن تو یوتیوب ببینن بازی رو یا از استریم بازی در توئیچ لذت ببرن.). راکستار هرکاری میکنه دو سر سود بوده همیشه!!
خیلی خوب نوشتی منم مثل خودت تنها یه مصرف کننده معمولیم.
اما یه جایی رو من مخالفم و اونم درجه بندی کردن استدیوها و بازیاست که این از اون بهتره یا اون از این.همشون کیفیتی عالی رو ارائه میدن و خیلیاشون اصلا احتیاجی به حجم کاری راکستار ندارن که بخوان اونطور کار کنن چون اصلا هدف و محصول کلا فرق میکنه.مثل تفاوت ساخت یه کامیون با ماشین سواری میمونه که هر دوش نیازه.
یه چیزی که هست به نظرم نباید قواره هر بازی رو یا استدیویی رو با یک متر اندازه بگیرن.اون وقت میشه که استدیویی مثل یوبی با راکستار مقایسه میشه و نتیجش چیز خوبی در نمیاد. پس هدف گذاری محصول چی شد؟زمان چی شد؟و خیلی چیزای دیگه...
به نظرت اگر دنیای گیم یوبی رو نداشت شکل بهتری میگرفت؟ با توجه به تفسیر شما که بالاخره راکستاری هست پس نیاز به بقیه نیست؟یعنی rdr تمام نیازای جامع گیمینگ رو برآورده میکنه؟
همینطور برای متا ونمرات بازی هم خیلیا میان همتراز میکنن و بازیارو با یه متر میسنجن.در صورتی که خیلی از بازیای بزرگ انقدر بزرگن که نمره شون نسبت به هویت خودشون داده میشه نه بازیای دیگه.اگر بخواییم نمره ای نگاه کنیم الان باید تو ایران زلدا هم همانند rdr پلیر داشت باشه ولی آیا اینطوره؟منتظریم تا به یه بازی بگیم شاهکار و به یکی آشغال اونم فقط از طریق نمره.
در خوب بودن راکستار هیچ تردیدی نیست مانند بسیار از استدیو های درجه یک که هرکدوم رسالت خودشون رو دارن ولذت گیمینگ رو به بازیبازها هدیه کردن وهمچنین یوبی سافت، شرکتی هست که گیمر به جای بازی با عنوان بازیا خود بازی رو بازی میکنه ولذت یه بازی رو (نه در عنوان) به گیمرا هدیه میکنه ،شرکتی که کباده هیچ چیزی رو نمیکشه ولی تایم پلی سرگرم کننده ای رو برای بازی کنان به همراه میاره.
 
آخرین ویرایش:

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
3,091
نام
احمد
واقعا خیلی خوشحالم در عصری زندگی میکنم چند تا استدیو بزرگ بازی سازی تاریخ ساز مثل راکستار و ناتی داگ و سازندگان بلادبورن و ویچر و ساناتا مونیکا و...... هستن:D هر دفعه اینا بازی میسازن مثل باز دم تنفس برای صنعت گیم میمونه! :D واقعا این صنعت دیگه داشت خیلی حال به هم زن میشد :)) تا یکی مثل راکستار یا ناتی داگ و ... میاد یگ بازی میده بیرون و دوباره جون میده به این صنعت:D و یاداور میشه "بازی چیه"
و در اخر هم با توجه به این که من فعلا در حال حاضر یا شایدم اصلا نتونم این بازی رو انجام بدم ولی بخاطر ادای دینی که راکستار تو این صنعت کرده بشدت به عنوان یک گیمر خوشحالم و واقعا و در پوست خودم نمیگنجم!:D
 

Mohammadzare

کاربر سایت
Oct 26, 2018
225
نام
محمد
خیلی خوب نوشتی منم مثل خودت تنها یه مصرف کننده معمولیم.
اما یه جایی رو من مخالفم و اونم درجه بندی کردن استدیوها و بازیاست که این از اون بهتره یا اون از این.همشون کیفیتی عالی رو ارائه میدن و خیلیاشون اصلا احتیاجی به حجم کاری راکستار ندارن که بخوان اونطور کار کنن چون اصلا هدف و محصول کلا فرق میکنه.مثل تفاوت ساخت یه کامیون با ماشین سواری میمونه که هر دوش نیازه.
یه چیزی که هست به نظرم نباید قواره هر بازی رو یا استدیویی رو با یک متر اندازه بگیرن.اون وقت میشه که استدیویی مثل یوبی با راکستار مقایسه میشه و نتیجش چیز خوبی در نمیاد. پس هدف گذاری محصول چی شد؟زمان چی شد؟و خیلی چیزای دیگه...
به نظرت اگر دنیای گیم یوبی رو نداشت شکل بهتری میگرفت؟ با توجه به تفسیر شما که بالاخره راکستاری هست پس نیاز به بقیه نیست؟یعنی rdr تمام نیازای جامع گیمینگ رو برآورده میکنه؟
همینطور برای متا ونمرات بازی هم خیلیا میان همتراز میکنن و بازیارو با یه متر میسنجن.در صورتی که خیلی از بازیای بزرگ انقدر بزرگن که نمره شون نسبت به هویت خودشون داده میشه نه بازیای دیگه.اگر بخواییم نمره ای نگاه کنیم الان باید تو ایران زلدا هم همانند rdr پلیر داشت باشه ولی آیا اینطوره؟منتظریم تا به یه بازی بگیم شاهکار و به یکی آشغال اونم فقط از طریق نمره.
در خوب بودن راکستار هیچ تردیدی نیست مانند بسیار از استدیو های درجه یک که هرکدوم رسالت خودشون رو دارن ولذت گیمینگ رو به بازیبازها هدیه کردن وهمچنین یوبی سافت، شرکتی هست که گیمر به جای بازی با عنوان بازیا خود بازی رو بازی میکنه ولذت یه بازی رو (نه در عنوان) به گیمرا هدیه میکنه ،شرکتی که کباده هیچ چیزی رو نمیکشه ولی تایم پلی سرگرم کننده ای رو برای بازی کنان به همراه میاره.
خود سازنده ها الان متا رو متر و معیار میکیرن برای بازی هاسون اونوقت هنوز بحث سر اینه متا معیار نیست ؟! چرا اتفاقا یک معیار خوبه ولی خب مشخصه نمیشه یوبی سافت رو هم با راکستار مقایسه کرد چون اون بودجه و نیروی انسانی و زمانی که اینا میزارن طبیعتا اونا نمیتونن در این حجم بزارن و به قول شما شایدم نیازی نمیبینن به این وسعت کار
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
چیزی که مینویسم صرفاً نگاه یک «مصرف کننده س» که سال هاست بازی کردن یکی از سرگرمی هاشه.

ببینید، بدون شک تعریفی که شرکتی مثل راکستار از «حرفه ای بودن و کیفیت» داره زمین تا آسمون با چیزی که شرکت های دیگه ادعاش رو دارن متفاوته. حرفه ای بودن کار راکستار به قدری بالا بوده تو این بازی که GTA بعدی «مجبور به شاهکار بودن» شده. یعنی الان پیشفرض تمامی گیمرها اینه که GTA بعدی یک اثر فرازمینی خواهد بود در صنعت گیمینگ، با اینکه هنوز هیچ اطلاعی ازش به بیرون منتشر نشده. سیاست عالی راکستار از همین الان یک ذهنیت در مخاطبان صنعت گیمینگ ایجاد کرده که اثر بعدی این شرکت اگر GTA نام داشته باشه، بدون شک باید شاهکار باشه.

حرفه ای بودن راکستار نه تنها باعث شده همیشه جزو برترین ها شناخته بشه، بلکه بازی هایی که ساخته همگی بخشی از «خاطره ی معنوی» گیمرها بودن. یعنی اگر پیش غیرحرفه ای ترین گیمرها هم بری بگی اسم پنج تا بازی برتری که به عمرت انجام دادی رو ببر بدون شک اون وسط یه اسمی از GTA میاره. کاری که تقریباً 95 درصد شرکت های دیگه بلد نیستن.
بنظرم در حال حاضر تنها استودیوهایی که میتونن رقیب راکستار باشن «ناوتی داگ» و «CD Projekt RED» هستن. یعنی از همین الان من موهای تنم بابت لانچ Cyberpunk 2077 سیخه! یا هنوز چیزی که در E3 از The Last of Us 2 دیدم رو باور نکردم.

سوالی که برای من مخاطب پیش میاد:

اون کسی که تو یوبیسافت و شرکتهای دیگه نشسته و داره کار میکنه همون سوادی رو داره که کارکنان راکستار دارن ولی خب ببینید نگرش چقدر میتونه تفاوت ایجاد کنه. راکستار مصداق بارز مثل ما ایرانی هاست که میگیم «کم گوی و گزیده گوی چون در». این شرکت «کم ساز و گزیده سازه». تقریباً همیشه یه بازی اول هر نسل میسازه، یه بازی آخر هر نسل. تا جایی هم که من یادم میاد تا قبل از رسیدن به ایام «بازار یابی» هیچ بوق و کرنایی راه نمیندازه که ملت رو هایپ کنه. این استودیو به یک نگرشی رسیده که خلاصه ش میشه این: یا کاری رو انجام نده، یا اگر انجام میدی مطمئن شو کسی بهتر از تو نمیتونه اون رو انجام بده!

استودیوی راکستار رو دوست دارم. در سکوت و به دور از حاشیه تابحال هرچی ساخته «جاودانه» شده. این جاودانگی بدون شک عامل اصلیش صبر و حوصله، برنامه ریزی، آینده نگری، سواد علمی و عملی، کار تیمی و عشق و علاقه به گیمرها بوده و بس! نتیجه ی این فاکتورها این شده که بازی فروشش رو همیشه خواهد داشت، ملت بابت پولی که میدن همیشه راضی هستن (چه موقع لانچ بخرن بازی رو، چه سه سال دیگه، چه نسخه ی ریمسترشده ش واسه کنسول بعدی، چه پول نداشته باشن و فقط مثل من حجم اینترنت بخرن و بشینن تو یوتیوب ببینن بازی رو یا از استریم بازی در توئیچ لذت ببرن.). راکستار هرکاری میکنه دو سر سود بوده همیشه!!
بعد از مدت های طولانی یه پست دلنشین تو بازیسنتر خوندم، هر از گاهی که سر میزنم به این فروم دنبال همچین پست هایی میگردم که قبلا زیاد بود اما یکی دو سال اخیر خیلی کم شده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر