امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:

Taha75

کاربر سایت
Jan 24, 2022
1,704
نام
طاها
Callisto Protocol

HD-wallpaper-video-game-the-callisto-protocol.jpg

داستان : درباره خلبانی به نام جیکوب که به اشتباه به زندان Black Iron افتاده و باید بعد از اتفاقی عجیب و هرج و مرج از آن فرار کند .

بعد از مدتی صبر و تلاش دوباره توانستم به صورت اشتراکی بازی رو روی استیم فعال کنم و به تجربه آن پرداختم .

این بازی ساخته گلن اسکافیلد سازنده سه گانه شاهکار Dead Space هست اما ازش انتظار بیشتری داشتم ولی خب توی ذوقم خورد ولی در کل چون در این سبک ترسناک بقا فضایی بازی خیلی کم ساخته می شود این بازی غنیمت هست و از دد اسپیس ریمیک که تکراریه بهتره . حداقل نو و جدید هستش .(حالم از ریمیک های غیر ضروری و شیر دوشی بهم خورده)

گرافیک هنری و طراحی بازی و فضا سازی زندان و قمر کالیستو بسیار عالی و با ذوق زیاد و جزییات خوب طراحی شده . اتمسفر بازی و ایده زندان در فضا بی نظیر پیاده سازی شده .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و طبیعی بودن چهره ها و فیزیک نسل نهمی و عالی هست . گاهی با شاهکار فرقی ندارد و بازی بسیار طبیعی هست .

صدا گذاری و موسیقی بی نظیره و در انتقال حس ترس و جنون روی دستش نیست مخصوصا وقتی با هدست به انجام بازی می پردازید مو به تن آدم سیخ می کند .

کات سین ها و صحنه های سینمایی کم و خوب و قابل قبول هستند . رد پای سونی در کات سین ها به چشم می خورد .

روایت بازی خطی هست با راهنمایی هایی جزیی در طی مسیر می شود پیشروی کرد اما بازی فاقد نقشه هست !!

گیم پلی و سیستم مبارزات بیشتر تاکید بر مبارزات با سلاح سرد و نبرد تن به تن دارد و نکته منفی هستش . زیادی روی این اصل تاکید می کند و مهمات بسیار کم هست . سیستم آپگرید اسلحه ها خیلی جالب و منحصر به فرده و قوی کار شده . ساده و زیبا هست . سیستم قطع عضو خیلی عمیق طراحی شده و انیمیشن های متنوعی برای مرگ های دلخراش پیاده سازی کردند .

بهینه سازی و اجرای آن بعد از چند تا آپدیت قابل قبول شده اما هنوزم جای کار دارد و گاهی باگ و افت فریم بی دلیل مشاهد می شد .

نورپردازی و طراحی سایه ها بی نظیره و واقعا خودش به تنهایی در دل دالان ها و تونل ها رعشه بر اندام بازیباز می اندازد .

رنگ ها بندی محیط ها و تنوع آن عالیه و تا جایی که تونستند زندان جای جای آن را خوب طراحی کردند مخصوصا رنگ خون خیلی طبیعی و قوی پیاده شده .

طراحی مراحل می تونست بهتر باشه و سینه خیز رفتن بین کانال های تهویه کمتر باشه و تنوع بیشتری در پیشروی در بازی رو پیاده سازی می کردند .

پازل ها بسیار کم و خلاصه در جای گذاری فیوز ها می شود . می تونست مثل دد اسپیس پازل های قوی و خوبی پیاده سازی شود و از پتانسیل بی وزنی و خلا و فضا در طراحی پازل های منطقی استفاده کرد ولی اینطور نبود .

مدت زمان گیم پلی حدود 10 ساعت هست .

در کل بازی آنقدرها که گفته می شود بد نیست ولی عالی هم نیست . از نکات منفی می توان به زاویه ناخواسته دوربین در حین مبارزات و سوئیچ کردن کند بین سلاح ها و سینه خیز رفتن های زیاد از حد در حین مسیر و باگ های ریز و درشت و مبارزات با سلاح سرد به صورت پر رنگ و زیاد و توالی تعداد دشمنان زیاد به صورت غیر طبیعی در مسیرها و عدم بالانس بودن سختی بازی و کمبود تنوع در دشمنان مخصوصا باس فایت ها و جا خالی دادن های زیاد و بدقلق را نام برد . داستان بازی هم می تونست پخته تر کار بشه و اینقدر سطحی نباشد .



شروع بازی : 15 دی ماه

پایان بازی : 18 دی ماه



هوش مصنوعی دشمنان : 7 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی : 6 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 7 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 7 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 10 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 9 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 7 از 10


نمره کل : 7 از 10



 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,403
نام
Majid
Pentiment:
1673958534077.png

این بازی یک بازی داستان محور تاریخی با ترکیب جنایی/معمایی هست.
ویدئوهای نقد خارجیا رو میدیدم واسشون خیلی جذاب بود قدیم حکومتا چه رفتاری با مردم داشتن، نقش دین تو فشار بر مردم چطور بوده و ترکیب اینا چه سمی بوده، همه اینا براشون تازگی داشت!
در صورتی که ما ایرانیا دقیقا داریم تو همون دوره زندگی میکنیم و تک تک دیالوگا و اتفاقات بازی انگار وضعیت الان ما هست، فک نکنم الان هیچکس تو دنیا وجود داشته باشه که اندازه ما و کشورای اطراف ما با این بازی ارتباط برقرار کنه.

Josh Sawyer (نویسنده و کارگردان بازی) با اینکه آمریکا به دنیا اومده جوری این داستان رو روایت میکنه که انگار در قلب EA بزرگ شده، شخصیتای بسیار جذاب واقعی که هر روز اطرافمون میبینیم، دیالوگایی که میتونی حسش کنی، شخصیتا با اینکه مشکلات مشترکی دارن هر کدوم شخصیت پردازی متفاوتی دارن و هیچ کدوم شبیه هم نیستن، آرت استایل بازی با اینکه قبل اومدنش فک نمیکردم جذبش بشم الان میگم بنظرم تنها آرت استایلی هست که میتونه این دوره از تاریخ رو به خوبی نشون بده.
تو دیالوگا یک سری کلمات خط قرمز زیرشون میاد مثل اسم شخصیتا، محیط یا شهر ها، مراسمات مذهبی و ... که با زدن یک دکمه به شکل خیلی ساده ای اون رو توضیح میده یا اگه شخصیت باشه عکسش رو نشون میده، همین باعث میشه که هیچوقت تا آخر بازی گیج نشی و همه چیز رو کامل بفهمی، یکی از چیزایی که شدیدا بازیای آر پی جی نیاز داره بنظرم، سر همینم شده وقتی بازی رو تموم میکنی میبینی نه تنها از داستانش لذت بردی بلکه کلی به اطلاعات تاریخیت هم اضافه شده.

بخش جنایی کاراگاهی داستان بدون درنظر گیری تمام چیزایی که بالا گفتم هم قوی هست و بنظرم پتانسیل تبدیل شدن به سریال یا فیلم رو هم داره، برای من قابل پیشبینی نبود و واقعا جذاب پیش رفت، واسه بار دوم هم شروع کردمش چون اصلا امکان دیدن تمام داستان تو دور اول وجود نداره.
شاید تنها ایرادم به بازی کند بودن اکت سومش باشه و اینکه انتخاب ها خیلی تو روند کلی داستان تاثیر نداره و بیشتر به دیالوگا و روابط بین شخصیتا ختم میشه (البته خود Josh گفته بود که بازی بیشتر ادونچر داستانی هست تا RPG که همونطوری هست که گفت)

نمره: 9.3/10
----

High on Life:
1673960158054.png

شاید نمره ای که میدم در مقایسه با عناوین گنده زیاد بنظر برسه اما واقعا خیلی چیز مشابهی بهش وجود نداره که آدم مقایسه کنه، نمیدونم منتقدا دقیقا با چه دیدی رفتن سمتش که متاش شده 67 :D
بازی دقیقا همون چیزی هست که تریلرا نشون میداد، یک شوتر فان بی مغز با نویسندگی احمقانه و جوکای رندوم جاستین رویلندی!
نه کوتاه بود نه بلند، از این میترسیدم که جاستین دوباره کل شخصیتای بازی رو صداگذاری کنه و تکراری بشه در صورتی که هر کدوم از اسلحه ها وویس اکتر جدای خودشونو دارن، همشونم عالین بدون استثنا، هر کدومم پرسونالیتی خودشونو دارن و مکالمه های جالبی دارن.
شوتینگشم شاید اول تکراری بنظر برسه اما با اضافه شدن اسلحه ها و اسکیلای جدید گان پلی لذت بخشی رو به وجود میاره که چون تنوع اسلحه ها و قابلیتاش هم زیاد هست روش برخورد با باسا و انمی ها میتونه واسه هر کس بر اساس سلیقش متفاوت باشه.
قیمت گذاری عجیبی داره ولی، اونور 60 دلاره که قطعا بالای 40 دلار نمیرزه بنظرم نسبت به مدت زمانش از طرف دیگه تو ترکیه 92 لیره که واسه بازیی که تازه اومده و تخفیف هم نداره عالیه.

خلاصه با توجه به فروش عالیش و ترکوندنش رو گیمپس احتمال 99 درصد همین الان تو فکر نسخه دوم هستن (البته اگه جاستین رویلند بتونه سالم از زیر اتهاماتی که چند روز پیش بهش زدن در بیاد :D)

نمره: 8/10
 
آخرین ویرایش:

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,446
yt_thumb.jpg

Bugsnax
2020

بازی بسیار اوریجینال و خوبیه، مخصوصا دیالوگ ها و صداگذاریش
و شخصیت های بسیار متنوع و جالب
گیمپلی جالبی داره باید به طرق مختلف موجوداتی که یه چیزی بین حشره و خوراکی هستن رو بگیری
همیشه باید میزان جذابیت و چالش گیمپلی با طول مدت بازی تناسب داشته باشه
تو باگزنکس متاسفانه این مهم رعایت نشده، با اینکه گیمپلی چالش خاصی نداره اما بیشتر از ده ساعت بازی ادامه پیدا میکنه و خسته کننده میشه
این گیمپلی تا چهار پنج ساعت میتونه جذاب بمونه ولی داستان بازی خیلی بیشتر ادامه پیدا میکنه

8/10



71B18Xm7ZbL._AC_SL1050_.jpg

Borderlands 2
2012

یکی از شاهکارای نسل هفتم که من تازه کشفش کردم
اون زمان چون رو کنسول بودم نمیتونستم با دسته خوب نشونه گیری کنم و از یه جایی بیخیالش شدم
اما بهترین پلتفرم برا همچین بازی PC هست، هم بخاطر شوتینگ و هم اینکه زیاد تو اینونتوری میچرخید
درباره خود بازی چیزی نمیگم چون بسیار محبوبه و تقریبا همه میدونن
اما DLC هاش: اولی کپتین اسکارلت هست که تم دزد دریایی داره،
خوبه ولی چیز خاصی نیست فقط کاراکتر هربرت داخلش خیلی جذاب بود که یه استاکر هست یجورایی مث هربرت فمیلی گای (احتمالا ایستر اگ بوده این نامگذاری)
دی ال سی دوم A role playing Game هست که شاهکاره، داخلش کاراکتر تینا یه دنیای خیالی D&D تصور میکنه که شما داخلش بازی میکنید
واقعا دی ال سی جالبی هست حتما تجربه کنید انقد خوب بوده که همین پارسال یه بازی کامل در ادامش و به همون سبک ساختن به اسم Tiny Tina's Wonderlands

10/10
 

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,713

3333.jpg
بهترین چیزی که تا الان ساخته شده.غنی ترین game ای که وجود داره از نظر محتوا.به نظرم عصاره صنعت گیم رو من ELDEN RING در نظر میگیرم.کلا کسی که عاشق سری SOULS باشه این بازی براش یه نعمته آسمانیه.یه نکته ای که واقعا قبولش دارم ELDEN RING کاملترین بازی OPEN WORLD ایه که وجود داره.من هیچ OPEN WORLD ای ندیدم انقدر دانجن و باس و محتوا داشته باشه.بعد تموم کردنش دوباره سری DARK SOULS رو شروع کردم.\m/
10/10​
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,403
نام
سید محمد حسین
1674853694341.png

Yakuza 0

بالاخره بعد از مدت ها پا گذاشتیم تو اقیانوسی به نام Yakuza (یا Ryu ga Gotoku تو ژاپن) و واو تو همون قدم اول نزدیک بود غرق شیم
یاکوزا 0 و در ابعاد گسترده تر، کل سری یاکوزا از نظر من دقیقا همون جاییه که بازی های بیت ام آپ کلاسیک باید بهش ارتقا پیدا می کردند و خدا رو شکر سگا سریعتر از هر کسی این فرمول رو کشف کرد.
شهر زنده است. مبارزات پر از آشوب و خشونت ـه. و داستان همه نوت هایی که بایده رو میزنه. باس فایت ها هم فوق العاده اند

مشکل یاکوزا 0 دو تا چیزه
اول این که کلا یه چیزی در مورد تعادل مبارزات این بازی برای من همیشه آف ـه. نمیدونم چیه و چطور روش دست بذارم ولی نمیتونم کامل دستم بگیرم مبارزات بازی رو. بعضی جاها خیلی سخته، خیلی جاها خیلی راحت نمیشه توضیحش داد. انگار با یه سیستم مبارزه خیلی خوب طرفی که یه سس مخفی کم داره تا کامل شه
مشکل دوم مهم تره. یاکوزا کلا به وقت پلیرش احترام نمیذاره. تموم کردن بخش های فرعی این بازی خیلی اعصاب خورد کنه. چون بازی قطعا تو بخش موارد فرعی ساختار فوق العاده ای داره. از مینی گیم ها بگیر تا ساید کوئست ها و بیزینس بازی محشرن. ولی خییییلی وقت میگیرن. مخصوصا اگه گاید نداشته باشی که بدبختی. من دلم به حال هر کسی که میخواد این بازی رو پلات کنه میسوزه
این جوری هم نیست که بازی وقتتو تلف کنه چیزی بهت نده. اتفاقا خیلی از چیزهای باحال بازی پشت همین چیزاست و جایزه ای که بابت وقتت میگیری واقعا ارزشش رو داره. ولی همه چیز یه حدی داره و گیم پلی لوپ یاکوزا برای 100 ساعت واقعا جواب نیست
سر همین خیلی کیوامی 1 رو داستان رو کامل از یوتیوب دیدم بعد این بازی. الانم نمیدونم دلم میاد کیوامی 2 رو از یوتیوب ببینم یا بازی رو بگیرم.

ولی از چیزهای خوب بازی بگیم.
شخصیت ها. اوه مای گاد! همه شخصیت های این بازی Over the Top و محشرن. چرا کسی به من در مورد ماجیما نگفته بود این یارو باید آیکون کل صنعت باشه از بس خفنه. کیریو هم عالیه. ماکوتو، شیمانو، سه تا معاون ها. همه عالین
این مرزی که جفت شخصیت های اصلی بین خنده دار و جدیت دارن محشره و میذاره هم تو پلات جدی اصلی بازی خوب جا بگیرن هم تو پلات های به شدت احمقانه و خنده دار فرعی
طبیعتا از ساید کوئست های بازی هم نمیشه تعریف نکرد. هر بازی AAA دیگه ای رو میخواید نام ببرید. بعیده از لحاظ ساید کوئست رو دست این سری بلند شه
موسیقی بازی هم واقعا خداست. این یه مورد رو انتظار نداشتم از همچین بازی ای که پر از همچین Banger هایی باشه
در نهایت بهترین چیز بازی این صداپیشه های ژاپنی شن. اصن یه چیز خدایی اند اینا. سکانسی که نیشیکی و کیریو از شهر میزنن بیرون دم جنگل. آدم اشکش میگیره اون جا. پسر خیییلی خوبه صداپیشگی این بازی و من حرصم میگیره که هیچ وقت دوبله های زبان اصلی برای بازی ها تو جشنواره ها مورد محبت واقع نمیشن

8.0/10

1674855865217.png

God of War

من دم لانچ نه ولی همون سالی که God of War اومد یه PS4 قرض گرفتم و بازیش کردم ولی نتونستم همه چیزای بازی رو تجربه کنم و فقط داستان بازی رو رفتم
البته که بازی محشری بود
ولی برای راگناروک باید هر جور می شد این بازی رو دوباره از اول عین آدم می رفتم
و خب ریلیز بازی رو PC فرصت خیلی خوبی بود. میخواستم رو استیم بخرم ولی آخرش گفتم سگ خورد... و کلاه دزدان دریایی به سر گذاشتم و دل به دریا زدم و کرکی گرفتم بازی رو :D
و در نهایت دیروز تونستم همه چالش های موسفلهیام، ماز لعنتی نیفلهایم و بال های والکایری کویین رو از جا در بیارم و واقعا چسبید

یه سری چیزهایی که تو این دور دوم بازی متوجه شدم
اول این که تقریبا اکثر ماموریت فرعی های بازی مراحل مربوط به خودشون رو دارند واقعا محشره
دوم این که برای بازی ای تو این سبک، لول دیزاین بازی فووووق العاده است

اینا چیزایی بود که اضافه بر داستان و گیم پلی محشر بازی دستگیرم. اونا رو همون بار اول هم گرفتمشون. عالیه که بازی بعد 4 سال یه ذره هم عمر نکرده. در این حد کیفیت بازی بالاست
هم داستان، هم گیم پلی هم گرافیک هنری و فنی (پی نوشت: پورت PC بازی واقعا خوبه) همه چی عین شراب اعلاء عمر کردن و عالین

همه چیز به غیر از یه چیز. چیزی که تو همون بار اول رو مخم بود و تو بار دوم بیشتر رو مخم بود
و اونم سیستم RPG بازیه

سیستم زره بندی و Equipment بازی جوریه که مثلا شما توش باید با زره هایی که انتخاب می کنید یه بیلد خاص بسازید که مبارزات رو تحت الشعاع قرار بده
این رو کاغذه
در عمل فقط باید عدد گنده توی منو رو باید بزرگتر کنید و برای این کار باید عین احمق ها هر زره و چیزی که Rare تره رو به خودتون ببندید.
این دو تا مشکل ایجاد می کنه.
اولیش اینه که به غیر از نیفلهایم و موسفلهایم عملا همه لوت های دیگه تو بازی بی معنی اند (چرا البته، Enchantment ها و Pommel هایی که از والکایری ها میگیرید هم به درد میخوره)
همون نیفلهایم و موسفلهایم هم در حقیقت اینه که اول موسفلهایم رو میری که بتونی با زره هایی که اون جا بدست بیاری بتونی تو اوایل نیفلهایم دووم بیاری همین :D کلیت این بحث باعث میشه تقریبا جایزه تمام ساید کوئست های دیگه به درد عمه بالدور بخوره :D
مشکل دوم هم اینه که کلا اون بحث بیلد ساختن رو میریزه دور. اون عدد گنده ـه واقعا همه چیز رو دیکته می کنه و نهایتا کافیه عددت بزرگ باشه و درست بازی کنی. خدا رو شکر کامبت بازی واقعا محشره وگرنه این میتونست بازی رو بشکونه اگه کامبت بازی متکی به این سیستم بود. خدا رو شکر که نیست

علی رغم این مشکلات (+ باس فایت های ضعیف بازی) باید گفت هنوزم این بازی 10/10 ـه. خوبی های این بازی بیش از حد زیادن. ببینید درسته سیستم RPG بازی گند میزنه به ته هر ماموریت فرعی ولی بازم این قدر بازی فان ـه که من همشون رو رفتم. It's that Good

10/10
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,306
نام
امیر حسین
View attachment 282579

Yakuza 0

بالاخره بعد از مدت ها پا گذاشتیم تو اقیانوسی به نام Yakuza (یا Ryu ga Gotoku تو ژاپن) و واو تو همون قدم اول نزدیک بود غرق شیم
یاکوزا 0 و در ابعاد گسترده تر، کل سری یاکوزا از نظر من دقیقا همون جاییه که بازی های بیت ام آپ کلاسیک باید بهش ارتقا پیدا می کردند و خدا رو شکر سگا سریعتر از هر کسی این فرمول رو کشف کرد.
شهر زنده است. مبارزات پر از آشوب و خشونت ـه. و داستان همه نوت هایی که بایده رو میزنه. باس فایت ها هم فوق العاده اند

مشکل یاکوزا 0 دو تا چیزه
اول این که کلا یه چیزی در مورد تعادل مبارزات این بازی برای من همیشه آف ـه. نمیدونم چیه و چطور روش دست بذارم ولی نمیتونم کامل دستم بگیرم مبارزات بازی رو. بعضی جاها خیلی سخته، خیلی جاها خیلی راحت نمیشه توضیحش داد. انگار با یه سیستم مبارزه خیلی خوب طرفی که یه سس مخفی کم داره تا کامل شه
مشکل دوم مهم تره. یاکوزا کلا به وقت پلیرش احترام نمیذاره. تموم کردن بخش های فرعی این بازی خیلی اعصاب خورد کنه. چون بازی قطعا تو بخش موارد فرعی ساختار فوق العاده ای داره. از مینی گیم ها بگیر تا ساید کوئست ها و بیزینس بازی محشرن. ولی خییییلی وقت میگیرن. مخصوصا اگه گاید نداشته باشی که بدبختی. من دلم به حال هر کسی که میخواد این بازی رو پلات کنه میسوزه
این جوری هم نیست که بازی وقتتو تلف کنه چیزی بهت نده. اتفاقا خیلی از چیزهای باحال بازی پشت همین چیزاست و جایزه ای که بابت وقتت میگیری واقعا ارزشش رو داره. ولی همه چیز یه حدی داره و گیم پلی لوپ یاکوزا برای 100 ساعت واقعا جواب نیست
سر همین خیلی کیوامی 1 رو داستان رو کامل از یوتیوب دیدم بعد این بازی. الانم نمیدونم دلم میاد کیوامی 2 رو از یوتیوب ببینم یا بازی رو بگیرم.

ولی از چیزهای خوب بازی بگیم.
شخصیت ها. اوه مای گاد! همه شخصیت های این بازی Over the Top و محشرن. چرا کسی به من در مورد ماجیما نگفته بود این یارو باید آیکون کل صنعت باشه از بس خفنه. کیریو هم عالیه. ماکوتو، شیمانو، سه تا معاون ها. همه عالین
این مرزی که جفت شخصیت های اصلی بین خنده دار و جدیت دارن محشره و میذاره هم تو پلات جدی اصلی بازی خوب جا بگیرن هم تو پلات های به شدت احمقانه و خنده دار فرعی
طبیعتا از ساید کوئست های بازی هم نمیشه تعریف نکرد. هر بازی AAA دیگه ای رو میخواید نام ببرید. بعیده از لحاظ ساید کوئست رو دست این سری بلند شه
موسیقی بازی هم واقعا خداست. این یه مورد رو انتظار نداشتم از همچین بازی ای که پر از همچین Banger هایی باشه
در نهایت بهترین چیز بازی این صداپیشه های ژاپنی شن. اصن یه چیز خدایی اند اینا. سکانسی که نیشیکی و کیریو از شهر میزنن بیرون دم جنگل. آدم اشکش میگیره اون جا. پسر خیییلی خوبه صداپیشگی این بازی و من حرصم میگیره که هیچ وقت دوبله های زبان اصلی برای بازی ها تو جشنواره ها مورد محبت واقع نمیشن

8.0/10

View attachment 282587

God of War

من دم لانچ نه ولی همون سالی که God of War اومد یه PS4 قرض گرفتم و بازیش کردم ولی نتونستم همه چیزای بازی رو تجربه کنم و فقط داستان بازی رو رفتم
البته که بازی محشری بود
ولی برای راگناروک باید هر جور می شد این بازی رو دوباره از اول عین آدم می رفتم
و خب ریلیز بازی رو PC فرصت خیلی خوبی بود. میخواستم رو استیم بخرم ولی آخرش گفتم سگ خورد... و کلاه دزدان دریایی به سر گذاشتم و دل به دریا زدم و کرکی گرفتم بازی رو :D
و در نهایت دیروز تونستم همه چالش های موسفلهیام، ماز لعنتی نیفلهایم و بال های والکایری کویین رو از جا در بیارم و واقعا چسبید

یه سری چیزهایی که تو این دور دوم بازی متوجه شدم
اول این که تقریبا اکثر ماموریت فرعی های بازی مراحل مربوط به خودشون رو دارند واقعا محشره
دوم این که برای بازی ای تو این سبک، لول دیزاین بازی فووووق العاده است

اینا چیزایی بود که اضافه بر داستان و گیم پلی محشر بازی دستگیرم. اونا رو همون بار اول هم گرفتمشون. عالیه که بازی بعد 4 سال یه ذره هم عمر نکرده. در این حد کیفیت بازی بالاست
هم داستان، هم گیم پلی هم گرافیک هنری و فنی (پی نوشت: پورت PC بازی واقعا خوبه) همه چی عین شراب اعلاء عمر کردن و عالین

همه چیز به غیر از یه چیز. چیزی که تو همون بار اول رو مخم بود و تو بار دوم بیشتر رو مخم بود
و اونم سیستم RPG بازیه

سیستم زره بندی و Equipment بازی جوریه که مثلا شما توش باید با زره هایی که انتخاب می کنید یه بیلد خاص بسازید که مبارزات رو تحت الشعاع قرار بده
این رو کاغذه
در عمل فقط باید عدد گنده توی منو رو باید بزرگتر کنید و برای این کار باید عین احمق ها هر زره و چیزی که Rare تره رو به خودتون ببندید.
این دو تا مشکل ایجاد می کنه.
اولیش اینه که به غیر از نیفلهایم و موسفلهایم عملا همه لوت های دیگه تو بازی بی معنی اند (چرا البته، Enchantment ها و Pommel هایی که از والکایری ها میگیرید هم به درد میخوره)
همون نیفلهایم و موسفلهایم هم در حقیقت اینه که اول موسفلهایم رو میری که بتونی با زره هایی که اون جا بدست بیاری بتونی تو اوایل نیفلهایم دووم بیاری همین :D کلیت این بحث باعث میشه تقریبا جایزه تمام ساید کوئست های دیگه به درد عمه بالدور بخوره :D
مشکل دوم هم اینه که کلا اون بحث بیلد ساختن رو میریزه دور. اون عدد گنده ـه واقعا همه چیز رو دیکته می کنه و نهایتا کافیه عددت بزرگ باشه و درست بازی کنی. خدا رو شکر کامبت بازی واقعا محشره وگرنه این میتونست بازی رو بشکونه اگه کامبت بازی متکی به این سیستم بود. خدا رو شکر که نیست

علی رغم این مشکلات (+ باس فایت های ضعیف بازی) باید گفت هنوزم این بازی 10/10 ـه. خوبی های این بازی بیش از حد زیادن. ببینید درسته سیستم RPG بازی گند میزنه به ته هر ماموریت فرعی ولی بازم این قدر بازی فان ـه که من همشون رو رفتم. It's that Good

10/10
در مورد یاکوزا0 ...

و کلا یاکوزا و گفتی دلت به حال اونایی که میخوان پلاتش میکنند بسوزه:D
کلا سری یاکوزا از این نظر به نظرم زیادی بیخودی ازت چیز میز میخواد دیگه:D
حالا من خودم ماموریت فرعی ها و اینا رو سعی میکنم تا آخر برم(برای همون داستان های احمقانه شون:-" باحالن:D)
ولی درد اونجاست که تو همه شماره ها ازت میخواد همه مینیگیم ها رو خداااا ساعت بازی کنی! و یا تو همین یاکوزا0 یه مینی گیم کاملا رندوم بشینی پاش و ...

الان پای 6م و در دسترس ترین پلات رو بین 0 تا 6 داره، و احتمالا میرم برای پلاتش که از این سرس بی نصیب نمونده باشم:))
کلا بازی فکر کنم جایی بوده که موتور بازی سازی تغییر کرده، و از این نظر مشخصه محتواش کمتره...و اینجا نکته مثبته:)) (برس به 4 و 5 میبینی که محتوا چه وضعیتیه:)) )
همینم البته باید هر 5تا hostess رو تا lvl بالا ببری، یا 100تا ماموریت Clan battle بری و ...(که محتوای اصلیه این بخش 30تا مبارزه ست، بقیش تکراری یا آنلاین باید بری:| و 70تا مبارزه با کاتسین تکراری و رد نشدنی....آخه چرا واقعا؟ :D )

---

در مورد سیستم RPGه GOW
منم نظرم همین بود و کلا زره رو بر اساس زیبایی انتخاب میکردم:-" و نهایت بقیه موارد در حدی که فکر میکردم مقداری کمک کنه:D
ولی چندوقت پیش یکی از بچه ها رو PC میزد و ازم میپرسید چه بیلدی بستی و اینا، کلا شاخ در ادردم مگه بیلد هم میبیندن یا چیز خاصی داره:-"
یکم بعد خودش گفت که بیلد Luck و CD بسته، و شاید دمیج پایین تر باشه ولی زرت زرت اسکیل میزده...و بلی بیلدهای مختلف میشه بست و ...
گرچه من هنوز تو کتم نرفته انقدر تاثیر گذار باشه:)) :-"
 

Vesemir

A WITCHER ON THE PATH
کاربر سایت
May 29, 2014
1,428
نام
کیوان
خب بریم سراغ 3 تا بازی آخری که اومده و من تموم کردم، به ترتیب تاریخ انتشار!:D
---------------------------
sgsdgs-729x410.jpg
Marvel's Spider-Man Miles Morales
از نظر گیمپلی و اینها که مشابه اصلی و صحبت اضافه نیاز نداره، به جز قابلیت جدید مایلز که خیلی جذاب بود برام با اینکه چیز عجیبی نبود، عجیب بهم حس badass بودن میداد.:D
از نظر گرافیک احساس کردم گرافیکش بهتر از اصلی و به یکی دوستام هم گفتم همین نظر رو داشت.
نیویورک بازی اصلی عالی بود و اینجا با حال و هوای کریسمس که بهش دادن بهترم شده بازیش میکنی دلت تنها در خانه 2 رو میخواد.:D
این بازی مثلا یه standalone dlc برای بازی اصلی هست ولی از اکثر بازیهای این روزها به مراتب جذاب تره.
امتیاز: 9/10
---------------------------
tcp.jpg
The Callisto Protocol
اگر بگم این بازی نا امید کننده ترین بازی عمرم هست دروغ نگفتم. من دد اسپیس فن تمام عیارم و اون موقع که بازی معرفی شد حتی خبری از ریمیک هم نبود و از اونجایی که فکر میکردم دد اسپیس واقعا دد شده، چشم انتظار
کالیستو بودم اما اصلا این بازی نتونست اون چیزی که باید رو عملی کنه.
این بازی همینی هم که داره از صدقه سری بخش فنی خودش داره. گرافیک خیره کننده و صدا گذاری عالی تنها چیزهایی هستن که میشه ازشون تو این بازی تعریف کرد.
لول دیزاین که تعطیل مسئله نسل 7 بودن نیست این بازی خیلی محدود تره و انقدر از کانال و تونل و امثالهم استفاده کرده، که من نمیفهمم هدف استودیو این بوده که به چی برسه.
گیمپلی بازی اصلا بالانس نیست و ایرادات اساسی داره و دقیقا به همین خاطر بازی اونقدرها شما رو درگیر درگیری گسترده مثل دد اسپیس به اون صورت نمیکنه چون قشنگ دشمنها از یکی به 2 تا که میرسن
سیستم مبارزات تن به تن بازی کلا کم میاره و دقیقا به همین خاطر بازی بیشترش اینه که راه بری، تو یه کانال بخزی، با 2 تا دشمن درگیری فیزیکی پیدا کنی و بعد دوباره هی راه بری کات سین ببینی و بخزی!
بازی خیلی کم پیش میاد سکانسهای واقعا خوب در این زمینه داشته باشه که اونم بخاطر داستان گویی بد و سکانسهای قبل و بعدش اهمیتش رو از دست میده.
وضعیت ورشکسته بازی در زمینه باس فایت هم بماند.
من به سختی احساس کردم تو 70-80 درصد اول بازی دارم کار خاص و هدفمندی انجام میدم.
داستان بازی هم که دیگه بدترین قسمتش یعنی وقتی بازی تموم شد من فکری بودم که چی شد الان؟! خیلی شیک cut content کردن تا تو dlc داستانی که با سیزن پس وعدش رو دادن، بازی رو تکمیل کنن!
اون اول که یکم بازی کردم تو تاپیک کالیستو (که خودم زدم) گفتم زیر 7 ظلمه به بازی، ولی با بیشتر بازی کردن و اتمامش نظرم رو به 7 "لطف" هست تغییر میدم.
امتیاز: 6/10
---------------------------
dsr.jpg
Dead Space
این ریمیک وقتی معرفی شد، از یه طرف خوشحال شدم و گفتم هنوز دد اسپیس زنده هست، ولی بعد نگاه و دیدم Motive تا حالا چه کار خاصی کرده که امیدی به خوب بودن ریمیک داشته باشیم؟
تو ماه های اخیر هم امید خاصی نداشتم ولی خب اشتباه کردن هم بعضی اوقات جذابه، مگه نه؟:D
بازی همه جوره ارتقا هست نسبت به اثر اصلی، گیمپلی بهبودهای متعدد داشته از تغییر کامل موقعیتهای جاذبه صفر تا تغییر در شلیک ثانویه خیلی از سلاحها گرفته تا تغییر کامل یا جزئی بخشهای مختلف بازی. یک سری از جاهای بازی من تو نسخه اریجینال اصلا خوشم نمیومد با اینکه دفعات بسیار بازی رو تمومش کرده بودم، توی ریمیک کاملا عوض شده، مثل تنظیم کردن سلاح های ایشیمورا برای زدن سیارکها.
یکی از چیزهایی که بنظرم اومد اینه که بازی بنظرم یکی از بالانس ترین درجه سختی Hard هایی که دیدم رو داره. خیلی حال کردم با درجه سختی روی Hard.
گرافیک بازی هم عالی هست مخصوصا نورپردازی خیره کننده (به شخصه بهترین نور پردازی هست که دیدم) و مهم تر اینکه کاملا بهینه هست بازی. فقط وقتی وارد یک محیط جدید میشید یکی 2 تا استاتر میزد.
صداگذاری بازی هم عالی بود و من با یه هدست گیمینگ متوسط تموم جهت ها رو میتونستم تشخیص بدم و قشنگ متوجه میشد که تو راهرو، درست پشت سر من یه نکرومورف اومده!
من همینجا رضایت خودم برای اینکه Motive یا ادامه دد اسپیس رو بسازه یا دد اسپیس 2 را ریمیک کنه، اعلام میکنم.:D
امتیاز: 10/10
 
آخرین ویرایش:

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,713

Untitled.jpg
این بازی ۲ روز رویایی برام ساخت.واقعا حس خوبی که ازش گرفتم نمیتونم بیان کنم.قشنگ بعضی جاها در حد کاگردان به آدم حق انتخاب میده داستان رو پیش ببریم.
۹/۱۰
یک امتیاز کم کردم بخاطر این که من با کم بودن QTE بازی های این شرکت مشکل دارم وگرنه ۱۰/۱۰​
 

hamidghiasi

کاربر سایت
Sep 11, 2015
235
capsule_616x353.jpg

یه بولشت دیگه از این شرکت به خدا این بازی نیست خودمون رو گول نزنیم لعنت به life is strange و هر چی که هست و چقدر الکی اینهمه طراحی مدل و انیمیشن و غیره رو هدر میدن خب یه فیلم تعاملی بساز هم سنگین تری هم مدیوم ویدئوگیم رو خدشه دار نمیکنی دیگه اواسط بازی
اعصابم خرد شد تو دلم گفتم بذارید من هم بازی کنم لعنتی ها......

امتیاز 2/10 فقط به خاطر موشن کپچر بی نظیر بازی​
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,387
View attachment 283537

یه بولشت دیگه از این شرکت به خدا این بازی نیست خودمون رو گول نزنیم لعنت به life is strange و هر چی که هست و چقدر الکی اینهمه طراحی مدل و انیمیشن و غیره رو هدر میدن خب یه فیلم تعاملی بساز هم سنگین تری هم مدیوم ویدئوگیم رو خدشه دار نمیکنی دیگه اواسط بازی
اعصابم خرد شد تو دلم گفتم بذارید من هم بازی کنم لعنتی ها......

امتیاز 2/10 فقط به خاطر موشن کپچر بی نظیر بازی​
داش واضحه شما این سبکی دوس نداری و این عادیه. خیلیا دوست ندارن
 

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,692
نام
milad
game-ready-god-of-war-pc-announce-og-1200x630.jpg
god of war
100/100
میتونم بگم بهترین بازی بود که تو کل سال های زندگیم تجربه کردم
گرافیک بازی اونقدر عالی بود که میشد از هم فریمش یه تابلو ساخت ( تنظیمات بازی رو ultra بود )
بهینه سازی بازی گرچه میتونست کمی بهتر هم باشه اما ایرادی نداشت من با تنظیمات max و رزلوشن 1080 فریم ریت رو 60 قفل کرده بودم که همیشه حتی تو شلوغ ترین صحنه ها ثابت بود و این عالی بود برام ، باگ یا لگ یه بار هم ندیدم
موسیقی و صدا گذاری بازی یه چند فرسخ هم از شاهکار اونور تر بود طوری که همیشه مو به تن ادم سیخ میکرد
گیم پلی بازی عالی بود و واقع سنگینی کریتوس رو حس می کردی موقع راه رفتن ، فیزیک بازی هم خیلی طبیعی بود
خط داستانی و مراحل فرعی با گشت گذار تو محیط ها باز کردن صندوق ها ارتقای سلاح و ایتم ها و .........روی هم رفته تجربه رویایی رو برام ساخت
بشدت منتظر نسخه ragnarok رو pc هستم
اینم چند تا اسکرین شات که البته1 درصد هم نمیتونه زیبایی بازی رو تو حالت داینامیک نشون بده
 
آخرین ویرایش:

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,247

View attachment 283461
این بازی ۲ روز رویایی برام ساخت.واقعا حس خوبی که ازش گرفتم نمیتونم بیان کنم.قشنگ بعضی جاها در حد کاگردان به آدم حق انتخاب میده داستان رو پیش ببریم.
۹/۱۰
یک امتیاز کم کردم بخاطر این که من با کم بودن QTE بازی های این شرکت مشکل دارم وگرنه ۱۰/۱۰​
با احترام خیلی بازی چرتی بود داستان در حد مهد کودک دیالوگ ها افتضاح انیمیشن ها خسته انتخاب های بی منطق

من همه رو تونستم زنده نگه دارم اما واقعا منطق خاصی پشتش نبود تقریبا با شناختم از سازننده مریض بازی تونستم بفهمم باید چه تصمیم هایی بگیرم
فریم دهی جالبیم با توجه به گرافیک بسته و کمش نداره
کماکان until dawn از همه ی این ها یک سر و گردن بهتره هر چند اونم عالی نبود اما حداقل ها رو داشت
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,247
View attachment 284267
god of war
100/100
میتونم بگم بهترین بازی بود که تو کل سال های زندگیم تجربه کردم
گرافیک بازی اونقدر عالی بود که میشد از هم فریمش یه تابلو ساخت ( تنظیمات بازی رو ultra بود )
بهینه سازی بازی گرچه میتونست کمی بهتر هم باشه اما ایرادی نداشت من با تنظیمات max و رزلوشن 1080 فریم ریت رو 60 قفل کرده بودم که همیشه حتی تو شلوغ ترین صحنه ها ثابت بود و این عالی بود برام ، باگ یا لگ یه بار هم ندیدم
موسیقی و صدا گذاری بازی یه چند فرسخ هم از شاهکار اونور تر بود طوری که همیشه مو به تن ادم سیخ میکرد
گیم پلی بازی عالی بود و واقع سنگینی کریتوس رو حس می کردی موقع راه رفتن ، فیزیک بازی هم خیلی طبیعی بود
خط داستانی و مراحل فرعی با گشت گذار تو محیط ها باز کردن صندوق ها ارتقای سلاح و ایتم ها و .........روی هم رفته تجربه رویایی رو برام ساخت
بشدت منتظر نسخه ragnarok رو pc هستم
اینم چند تا اسکرین شات که البته1 درصد هم نمیتونه زیبایی بازی رو تو حالت داینامیک نشون بده
اصلا نسخه ی یک اینقدر ایرادات داشت و سطحش کمتر از دو ش هست احتمالا 2 ش بازی کنید بهش 19 می دین
نسخه ی یک با توجه به سابقه ی درخشان 3 نسخه ی قبلی 8 حقشه
 
  • Poker Face
Reactions: Taha75

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,692
نام
milad
اصلا نسخه ی یک اینقدر ایرادات داشت و سطحش کمتر از دو ش هست احتمالا 2 ش بازی کنید بهش 19 می دین
نسخه ی یک با توجه به سابقه ی درخشان 3 نسخه ی قبلی 8 حقشه
برای شروع یه داستان جدید من که راضی بودم و سر نمره ای هم که دادم هستم متای رسمی بازی هم گویای همه چیز هست نسخه ۲ ش رو هم فکر نکنم بزودی واسه pc بیاد اما به محض اومدن حتما تجربه می کنم نظرم رو میگم
البته ایرادات رو قبول دارم ولی در کل بعد سال تجربه دلچسبی بود
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Vault and Taha75

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر