اطلاعاتی جدید از Final Fantasy Versus XIII

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,223
نام
محمد
95589_1316090536XOSS.jpg




فاینال فانتزی Versus XIII تجربه ایی جدید برای طرفداران RPG به ارمغان خواهد اورد به شکلی که قبلا هرگز ندیده اند .
این جدید ترین اظهار نظر Tetsuya Nomura در گفتگویی با فامیتوست . Nomura در گفتگویی با فامیتسو گفت این عنوان انحصاری پلی استیشن 3 علارغم اینکه نمایشی در TGS نداشت و به این نمایشگاه نرسید , مراحل ساخت را به خوبی میگذراند.
او همچنین گفت که اخیرا یک Walkthrough از نقشه کامل دنیای بازی به همراه تعدادی از سیاه چال ها و راههای مخفی در شهر ها طراحی کرده است .
در آخر نیز درباره سیستم جدید نور پردازی بازی صحبت کرد و گفت Versus XIII از یک انجین جدید برای نور پردازی در بازی استفاده خواهد کرد .
منبع
 
  • Like
Reactions: Zack_Fair

gamer ps3

کاربر سایت
Apr 1, 2011
93
نام
محمد
هنوز مشخص نیست اما به احتمال خیلی زیاد آره. یعنی وقتی FFXIII مولتی شده معنی نداره که versus انحصاری بمونه و تنها این واقعیت که موتور بازی برای PS3 طراحی شده و مثل موتور FFXIII مولتی پلتفرم نیست باعث میشه تا نگیم 100% بازی برای 360 هم میاد!



نه ادامه داستان FFXIII و خانوم Lightning (مو صورتیه) نیست اما به لحاظ کلی ارتباط دارن با هم. وجه ارتباطشون هم فال سی ها هستن. البته بگم خدایان و خالقین فال سی ها. یا بازهم بهتره بگم یک خدا به اسم Etro. حالا اترو رو بیشتر توی FFXIII-2 میبینیم.

Amano_Goddess_of_Death.jpg


با توجه به اینکه Versus و XIII-2 به لحاظ زمانی توی یک برهه نیستن و Versus جلوتر هست میشه کاملا توجیح کرد چرا اول XIII-2 منتشر میشه بعد versus. اول XIII-2 قراره در مورد Etro توضیح بده و بعد Etro رو بیشتر توی Versus میبینیم. اترو خدای مرگ هست. من قبلا توی دیالوگ های Versus دیدم استلا داشت با ناکتیس در مورد این خدا و نیرویی که به انها داده و باعث میشه تا نورهایی رو که هیچ نمیبینه ببینه صحبت میکرد.

کلا من یه توضیحی در مورد Etro به دوست داران FF بدن حال کنن!:D

اترو خدای مرگ هست که توسط یه خدا به اسم Buniberzei خلق شده. کلا توی دنیای FNC ما دو نوع جهان داریم. دنیای زنده ها و دنیای مرده ها. مثلا توی FFXIII-2 شخصیت اصلی بازی یعنی Lightning به دنیای مرده ها رفته و شوالیه اعظم معبد اترو هست. اترو خودش زن هست و شوالیش هم باید زن باشه که خانوم آذرخش انی نقش رو برعهده داره. اترو تجسم مادی مادر Buniberzei یعنی Muin هست. Buniberzei برای قدرت مادر خودش رو شکست میده و به دنیای مرده ها میفرسته و بعد از ان اترو رو با توجه به تجسمش از Muin خلق میکنه.

افسانه FNC بر پایه سه تا خدا به اسم های Pulse, Lindezi و Etro هست. پالس و لیندزی خالقین جهان و فال سی ها هستن. انها جهان رو خلق کردن (سیاره پالس رو خدیا پالس خلق کرد و اسم خودش رو روش گذاشت) و برای محافظت از ان فال سی هارو به دنیا وارد کردن. زمانی که پالس و لیندزی مشغول ساختن جهان بودن اترو تنها میشه، بندش رو نابود میکنه و به جهان مرد ها میره.

زمانی که اترو خودش رو قربانی میکنه و به دنیای مرده ها میره از خون ان یک موجود انسانی خلق میشه. انسانی که بر خلاف مخلوقات پال و لیندزی یعنی فال سی ها نامیرها هست....

حالا ادامه ماجرا رو نمیگم و میتونید کامل تو پیشنمایش بازی بخونید. اما اترو خدایی هست که قلب و دوست داشتن رو به انسان ها داده و وظیفش ایجاد بالانس توی دنیا هست. توی FFXIII-2 کامل مشخص هست که اترو چه نقشی داره و همونطور که گفتم Lightning شوالیه ان هست و باید با فرزند ان (فرک میکنم ان پسره که تو لوگوی بازی هست) بریزن رو هم و دوباره تعادل رو در جهان برقرار کنن و از این جور اتفاق ها.

اما توی versus اترو مثل اینکه نیرویی رو به ناکتیس و استلا داده. اما استلا توی داستان میگه که بر اساس افسانه ای به نام Tenebare خدای اترو روح های خاصی رو نشون کرده و بعد از مرگ انهارو جمع میکنه و دروازه ورود به دنیای پس از مرگ رو باز میکنه. با باز شدن این دروازه روح های فرخوانده شده توسط اترو به بهشت راه پیدا میکنن. بر طبق این افسانه روح هایی که توسط اترو گل چین شدن وقتی به زمان مرگشون و رفتن به سمت اترو نزدیک میشن میتونن نورهای سفید رنگی رو ببینن. حالا هم استلا و هم ناکتیس هردوشون میتونن این نور رو ببین. استلا به این افسانه اعتقاد داره و فکر میکنه قراره به زودی بمیرن و به دنیای اترو برن اما ناکتیس به این افسانه معتقد نیست و فکر میکنه دیدن این نورها تنها به این دلیل هست که قبلا یه تجربه ای از مرگ موقت داشتن.

حالا اینکه ناکتیس و استلا هم میمیرن و به دنیای اترو میرن هنوز مشخص نیست و حتی شاید این طرح داستانی تا الان عوض هم شده باشه اما ربط versus به XIII و البته بیشتر XIII-2 همین هست. انصافی داستان XIII-2 و Versus خیلی زیباتر از XIII هستن! یعنی همین موضوع بیشتر پرداخت بشه جزو بهترین ها توی سری میشه.


دمت گرم ماکان بسی حال کردیم .این مقالهارو ازکجا می خونی توچه سایتی؟ وقضیه Walkthrough چیه؟
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
وقضیه Walkthrough چیه؟

قضیه خاصی نداره. نومورا داره به فامیتوس در مورد Versus و ویژوال ان توضیح میده و اینکه با موتور جدید و مخصوصشون برای رندر کردن نورها چقدر زیبا شده بازی. بعد میاد خوش مزه بازی درمیاره و میگه همین چند وقت پیش خودم تو شرکت نشستم یکم تو محیط های بازی چرخیدم {و به لطف تکنولوژی نور پردازی جدیدمون و طراحی خوب ما} چقدر زیبا بودن و خودم چقدر حال کردم!

داره از خودش تعریف میکنه شما زیاد درگیرش نشو!:D البته حقم داره. واقعا کارشون حرف نداره. محیط های شهری که در واقع منطقه شینجوکو توکیو هست (مرکز مد پاریس که فکر میکنم برای تبلیغ Roen طراح لباس های شخصیت های بازی انتخاب شده) که خیلی زیبا شبیه سازی شده بود! فقط امیدوارم دنیای اترو توی versus هم باشه. یعنی اصلا مثل FFVII که در نهایت وقتی با Sephiroth روبرو میشدیم یک فرشته تک بال (یک خدا؟) بود غول آخر versus هم مثلا اترو یا یه خدا مثل FFVII با همون حس و حال اثیری ان باشه!
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
Action/RPG هست. نویسنده خبر جمله اول رو از خودش در آورده. ولی در مجموع بازی RPG حساب میشه. Action و المان های ان که فقط توی کامبت سیستم وارد شدن SG یا سبک زیر مجموع هست.
سینا از تو بعدی بود!:D سری FF چون هر قسمتش مستقل هست اگه ادامه ای داشته باشه به این شکل ها نام گذاری میشه. مثلا FFX ادامش میشه FFX-2. یا زیر مجموعه های FFVII میشن FFVII Crisis Core و یا FFVII Dirge of Cerberus مثلا.
پ.ن: سینا بالاخره اسکی رو رفتم!:D البته با تالی برای جک!:D میراندا نشد!:D
همون! من یادم بود یه کم از این Versus خوشم میومد چون میدونستم JRPG نیست!:D
نه اتفاقا تو این یه مورد هیچی از من بعید نیست:D من کلا در زمینه ی JRPG و مخصوصا FF نوبم:D و ترجیح هم میدم همین طور بمونم!:D
پ.ن: =)) برهان کجاست الان؟:D باز بیاد بگه نمیشه همچین کاری کرد!!:D
 

.:ab:.

کاربر سایت
Mar 29, 2011
1,486
نام
محمد
تنها بازی که میتونه دوباره این سری رو به اوج خودش برگردونه همین versus من که خیلی با نمایشاش حال کردم البته یکم زمان ساختش طولانی شده اما مطمئنا از آشغالی به اسم ffXIII بهتر میشه حتی اگه کاملا تغییر مسیر داده باشه و سبکش اکشن باشه
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
آخه یه Versus ـی بود اومد MMO هم بود کلا گند زد :D من چه میدونم خیر سرشون اسم میزارن مثلا :D

باو قضیه رو چرا میچرخونی من نیم فهمم :D مگه XIII نیومد سال پیش ؟ :D چطوری این قبل اون میاد ؟ :D



تازه گرفتم :D یه دیقه هنگ کردم :D
فرهود اونی كه تو می گی Final Fantasy 14 ـه كه نسخه PC ـش عرضه شد و نمرات متوسطی گرفت!
ما که کلا با این بعضی‌ حال نمی‌کنیم:|
ما JRPG بازها هم با خيلی سبك ها حال نمی كنيم ولی نمی گيم;)
 

SIR SINA

کاربر سایت
Sep 2, 2011
149
نام
سینا
اگه برای ایکس باکس بیاد من (همون روزی که خبرشو شنیدم) توی 1 روز 50 تا پست میدم (عمران 1 دونه اسپم بدم)ولی اگه شب بود روز بعدش 50 تا پست درست و حسابی میدم.;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر