اجرای بازیهای CPS1 & CPS2 در PC

highlight

کاربر سایت
May 17, 2007
1,040
امولاتور CPS1 & CPS2



در پاسخ به یکی از دوستان یعنی hamedvpn عزیز، امولاتور یه سیستم دیگه از سیستمهای آرکید (arcade) به نام CPS یا Capcom Play System رو در اینجا معرفی می کنم.
(CPシステム ,shīpī shisutemu?)
CPS_1.5_board.gif


اگر با بازیهای NeoGeo آشنا باشید این سیستم رو هم به همون صورت خواهید دید! بازیهای زیبا و شما باید دایما سکه بریزید تا بتوانید بازی را ادامه دهید! البته در اینجا سکه ها مجازیند!!!!
بهترین امولاتوری که هم بازیهای CPS1 و CPS2 و هم بازیهای NeoGeo رو اجرا می کنه امولاتور Kawaks هستش اما دو امولاتور دیگه هم حرف ندارند.

Cps1_board.gif


روي لينك كليك راست زده و گزينه Save Target As را انتخاب كنيد تا داونلود انجام شود:
Download Kawaks

Download Burn Alpha

Download Nebula
 
  • Like
Reactions: beshush

highlight

کاربر سایت
May 17, 2007
1,040
نحوه کار با WinKawaks
و اما نحوه اجرا:
hamedvpn عزیز، به طور خیلی خلاصه شما ابتدا باید شبیه ساز یا امولاتور مورد نظر مثلا Winkawaks رو دانلود و سپس باز کنید. درون پوشه شبیه ساز، فولدری بنام CPS1 و همینطور فولدر دیگری بنام CPS2 وجود داره که شما باید فایل بازی رو بنابر نوع اون در یکی از این دو فولدر قرار بدید (پسوند فایل بازی شما باید zip باشه.بازش نکنید).
حالا با اجرا فایل اجرایی WinKawaks امولاتور باز میشه. خیلی راحت در پنجره شبیه ساز از منوی File گزینه Load Game رو انتخاب کنید تا پنجره بعدی باز بشه. در این پنجره در سمت راست از قسمت اول گزینه Only Available و از قسمت دوم سه گزینه ای که با کلمه Show شروع میشن رو علامت دار کنید. می تونید برای شناساندن بازی جدیدی که به مجموعه بازیهایتان اضافه می کنید از گزینه های Scan موجود در همین پنجره استفاده کنید. از سمت چپ همین پنجره بازی مورد نظر رو انتخاب و سپس وارد شوید.
برای تنظیم کلیدهای اجرای بازی روی گیم پد یا کیبورد در پنجره اصلی شبیه ساز از قسمت Game گزینه Redefine Keys رو انتخاب و تنظیم دلخواه رو انجام بدین.
برای خروج از شبیه ساز WinKawaks ابتدا روی کیبورد کلید Enter را بزنید تا شبیه ساز روی حالت Pause قرار بگیرد و سپس می توانید پنجره را ببندید.
فکر کنم این مقدار برای شروع کافی باشه!! برو ببینم چه میکنی!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر