آیا انقلابی در راه هست؟ (2) - ارائه اینترنت 4G از نیمه دوم سال آینده!

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
n00028485-b.jpg



محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که عمر نسل سوم شبکه تلفن همراه یا ˈ۳ جیˈ پایان یافته و اپراتورهای تلفن همراه در کشور باید در پی نسل جدید این شبکه‌ها باشند.


به گزارش ایتنا ˈمحمود واعظی هنگام ترک بانکوک پایتخت تایلند در گفت‌وگوی تلفنی با ایرنا در کوالالامپور، تاکیدکرد از نظرعملی اجلاس سران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای آسیا و اقیانوسیه و نمایشگاه و نشست‌های تخصصی آن نشان داد دوره فناوری ˈ۳ جیˈ با سرعت به پایان رسیده و بسیاری از کشورها هم اکنون از فناوری نسل چهارم شبکه تلفن همراه یا ˈ۴ جیˈ با توجه به پهنای باند بالا استفاده می‌کنند.

وی گفت که دوره انحصاری شرکت رایتل بر نسل سوم تلفن همراه در ایران نیز در نیمه نخست سال آینده به پایان می‌رسد و بعد از آن پروانه‌ای که برای شبکه تلفن همراه باید صادر شود باید با فناوری نسل چهارم باشد.
وی گفت نباید اجازه داد اپراتورها بر روی فناوری که با این سرعت وارد و خارج شده و عمرش به پایان رسیده، بار دیگر سرمایه‌گذاری کنند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورود زودهنگام فناوری نسل چهارم شبکه تلفن همراه با پهنای باند بالاتر به کشور را دستاوردی مفید برای نسل آینده ایران دانست.

وی که دستاوردهای حضور هیات ایرانی در اجلاس سران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای آسیا و اقیانوسیه و نمایشگاه و نشست‌های تخصصی آن را تشریح می‌کرد، گفت که در مذاکرات و نشست‌ها نقش باند پهن در توسعه کشورها، دولت الکترونیک، سلامت و ... مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت ما نیز باید باند پهن را در ایران عملیاتی کنیم و از مزایای آن در تمام بخش‌ها بهره‌برداری نماییم.

واعظی گفت که روسای کشورهای منطقه و وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات آسیا و اقیانوسیه در این اجلاس سیاست‌های آینده در عرصه مخابرات و ارتباطات و برنامه‌ها و سیاست‌های آینده اتحادیه بین‌المللی مخابرات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
وی گفت در این اجلاس راهبرد کلی و جهت گیری های آینده در حوزه فناوری اطلاعات بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته بررسی شد و به طور مشخص کشورهایی هدف قرار گرفته شده بود که در این منطقه از جهان قرار گرفته تا خود را با فناوری هایی که با سرعت تغییر می‌کنند، تطبیق دهند.

وی در پاسخ به این سوال که ایران چه برنامه‌ای برای ایجاد کریدور ارتباطی شبکه‌های شرق و غرب آسیا و شمال به جنوب به منظور ارتقاء ارتباطات در آسیا و گسترش آن با دیگر مناطق جهان انجام داده است، گفت: این کریدور هم اکنون وجود دارد و ارتباط بین کشورها برقرار است.
وزیر ارتباطات، کانال سوئز را گذرگاه ارتباطی عظیمی دانست، اما گفت که با توجه به شرایط منطقه اگر ایران بر روی فیبرنوری پرسرعت با ظرفیت بالا سرمایه گذاری کند می تواند نقش انتقال دهنده و ترانزیت را برای تمامی کشورهای آسیایی از طریق خلیج فارس به سمت اروپا بازی کند.

وی گفت که مذاکرات مختلفی در این زمینه انجام شده و مقدمات کار فراهم شده و امروز در ۱۳ محور با همسایگان در تماس و ارتباط هستیم.
به گفته وی ، با این ارتباط علاوه بر رفع نیازهای داخلی، می‌توان برنامه‌ریزی کرد در مرحله نخست انتقال دیتا با کشورهای همسایه داشته باشیم و در مرحله بعد بتوانیم به عنوان ˈهابˈ منطقه عمل کنیم.

واعظی گفت که نیاز کشورهای همسایه به انتقال دیتا در حال افزایش است و وزارت ارتباطات بدنبال آن است تا دو سال و نیم باقی مانده از برنامه پنجساله درگاه‌های ورودی و خروجی را از ۱۳ درگاه به ۲۳ درگاه برساند.
وی گفت که افزایش درگاه‌های ورودی و خروجی دیتا به روان کردن کریدور کمک می‌کند.

ˈمحمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن سخنرانی دراین اجلاس، در حاشیه آن با دکتر ˈتورهˈ دبیرکل اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور و وزیران ارتباطات و فناوری چین، تایلند، افغانستان و جمهوری آذربایجان نیز دیدار و مذاکره کرد.
در حاشیه این اجلاس نمایشگاه بزرگی از دستاوردهای نوین مخابراتی و ارتباطی کشورهای مختلف برپا شد و آخرین فناوری در این زمینه به نمایش گذاشته شده بود.

اجلاس سران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای آسیا و اقیانوسیه امروز در بانکوک پایتخت تایلند بکار خود پایان داد.

 

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
چقد باید مسئولان فهمشون پایین باشه که بجای وارد کردن یک اپراتور جدید با شرایط بهتر و امکانات کاربردی و جذاب, بیان فناوری رو در انحصار اون اپراتور جدید بذارن تا با اون اپراتور جدید رو جا بندازند که نتیجه اش هم میشه این که سر آخر این اپراتور نتونست به اون چیزی که میخواست برسه!
فقط تاسف !
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
3,011
نام
Milad
4G ایران!!شیب!جنگل!
متاسفانه تا وقتی بحث قیمت درست نشه هیچ فایده ای نداره!4G هم بیاد وقتی 50 باید پول بدی مثل همون نیومدنشه!
 

.:Metallica:.

Gold User
Sep 18, 2008
3,835
نام
علی متالیکا
3G خارج :تا 10Mbps
3‌G ایران : 120Kbps
-----
4G خارج : 30Mbps
4G ایران: ‌‌ ؟


ملت رو ^&*) فرض کردن ! :| شما همون 3G رو با سرعت واقعی بده 4G نخواستیم.


Sent from my iPhone 5s
 

S.X

کاربر سایت
Sep 26, 2011
851
نام
Sajjad
هنوز توی اینترنت کابلی و LAN شون موندن و بعد یک عمر انقلابشون توی زمینه اینترنت کابلی هنوز روی کیلوبایت گیر کرده (!) چطور اونوقت صحبت از فناوری های بی سیم و پیچیده تر و نیازمند یکم مغر (!) می کنند واقعا خنده دار هست!
فناوری های اصیل تر رو جایی از دلمون نتوسنتیم بزاریم و هنوز حسرتش رو داریم ، بقیش که بماند.
توی راس هر حرفشون " پهنای باند" به چشم می خوره، فقط یکی باید بیاد این " پهنای باند " رو واسه ما تعریف کنه ببینیم چی هست اصلا ، یکم دلمون بهش خوش بشه، بعد 3G , 4G حقیقی رو به دنبالش آرزو کنیم!
روی شبکه های 1G و همون صدای آنالوگ هم که بمونید ما حسرت نسل های بعدش رو نداریم دیگه!
 

High End

کاربر سایت
Aug 26, 2013
266
نام
VFSDF
من پکیج nova شبکه های یونان نگاه میکنم گاهی تبلیغ میزنه فروش اینترنت برای مردم کشورشون

میگه اینترنت 4 مگابایتی یکماهه فقط 22 یورو اونم دانلود نامحدود ..(فراموش هم نکنید حداقل حقوق تو اروپا 1800 یورو هست )

فقط عمق فاجعه رو تو ایران نگاه کنید :)) اینجا یک گیگ حجم میخری چهارتا سایت میگردی سریع تموم میشه باید دوباره بری شارژ کنی دولا پهنا حساب میکنن

مرگو نشون میدن ملت به تب راضی بشن این اخبار یه هایپ کوچیک هست برای ساده اندیشان موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:

strategy

کاربر سایت
Mar 31, 2013
319
نام
mahdi
آقایون همه قبول دارن وضع اینترنت ایران بده اما این واعظی بدبخت که کار اشتباهی نکرده .
چند وقت پیش مصاحبش رو تو شبکه ی یک گذاشته بود بعد میگفت : بعضی ها فکر میکنن اینترنت ایران یک روزه درست میشه و میشه مثل خارج.اینا باید کلی پهنای باند رو افزایش بدن دستگاه های قدیمی مال 10 سال پیششون رو عوض کنن به شرکت های دزد رسیدگی کنن و ...ایناتو یک روز یا یک ماه یا یک سال انجام میشه ؟
3g هم به خاطر اینکه فعلا در انحصار رایتل هست شرکت های دیگه نمیدن وقتی از انحصار در بیاد اول 3g یک مدت بعدش هم 4g رو راحت میتونن بدن .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر