ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
Game Communities
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="horror_08" data-source="post: 851978" data-attributes="member: 11750"><p><strong><em>11. Metatron</em></strong></p><p>نشان متاترون در شماره ی سوم و همینطور مهر سامایل در شماره ی اول سوالات زیادی رو در ذهن طرفداران سری sh به وجود آورد. با استفاده از مطالب موجود در Lm ناشران بازی و دانشمون درباره ی تاثیرات مذاهب دیگه بر روی مذهب sh ، ما به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. </p><p></p><p><strong><em>11-1مبدا مذهبی متاترون و سامایل </em></strong></p><p>سامایل و متاترون که درشماره ی اول و سوم از بازی دیدیم ، زایده ی خیال نویسندگان نیستند و در مذاهب واقعی هم وجود دارند. بگذارید تا اطلاعات بیشتری در مورد اونها کسب کنیم تا مفهوم پنهان پشت ایده های این نشانه ها رو بدست بیاریم . </p><p>بر طبق kabbalah* ( اعتقادات دالیا رو که فراموش نکردید ) و lm بزرگ ،دو فرشته به این نام ها وجود دارند در ابتدا فرشتگان سامایل و متاترون یکی بودند جایی که خوبی و بدی با هم در تعادل بودند و هم رو خنثی میکردند اما بعدها این وحدت از بین رفت و به دو فرشته مجزا یعنی سامایل فرشته ی بدی و نماد اهریمن و متاترون فرشته ی خوبی تبدیل شدند ( این ماجرا آشکارا ما رو به یاد تفکیک روح آلسا به نیمه ی آلسا و شریل میندازه ) . سامایل بعدها مقام "فرشته ی سقوط "– فرشته ی مرگ و گاها مرتبط با شیطان که برخی از اعمال شیطان مثل فریب حوا رو بهش نسبت میدند – ، به علاوه گفته شده ، که ظهور سامایل به صورت مار عظیم الجثه ای با دوازده بال بوده. این اندیشه مطرح هست که سامایل و متاترون بعد از تفکیک از هم شروع به دشمنی با هم کردند : سامایل دارای قدرت ها و ویژگی های اهریمنی و متاترون دارای نیروهای خوب ... اما در حقیقت متاترون هم درست مثل سامایل فرشته ی مرگ بود ، و خدا هر روز در مورد روح و نحوه ی دریافت اون به متاترون تعلیم میداد. بنابراین متاترون این قدرت رو داشت که هر جادویی رو نقش بر آب کنه ( برای مثال در یکی از افسانه ها متاترون تنها فرشته ای بود که قدرتش به اندازه ای بود که سحر قوی دو جادوگر اهریمنی رو که قصد بدست آوردن عرش خداوندی داشتند رو از بین ببره ) . متاترون قوی ترین فرشته ی دنیای Briatic** و همینطور اون " محرم اسرار خدا" هم بود. اما متاترون چه شکلی بود؟ the kabbalah اینطور توضیح میده که متاترون 36 بال ( که به وسیله ی افراد پرهیزگاری از نسل های مختلفی که بر روی زمین زندگی کرده اند پشتیبانی میشه ) و تعداد بیشماری چشم داره ( شما باید خوشحال باشید که متاترون یکی از رئیس ها ی میانی دنیای آلسا نشد ) ظاهر می شود. به علاوه ، متاترون تنها فرشته ای هست که اجازه ی نشستن داره . </p><p>*درباره ی مذهب kabbalah توضیحاتی آنچنانی در خلال بازی در دست نیست اما برای آشنایی با این مذهب باید بگم که به نوعی عرفان یهودی گفته میشه که مجریان مراسم اون رو ما به اسم خاخام ها میشناسیم . از اعتقادات این گروه میشه به این نکته اشاره کرد که اونها تنها راه رسیدن به سعادت رو وحدت قلبها و خلق خوشبختی برای همه می دونند . همینطور اونها معتقد به وجود 4 دنیا هستند . این نکته ما رو بیشک به یاد اعتقادات دالیا و ایده ی اون درباره ی نحوه ی رستگاری که رهایی همگانی از درد و رنج ( 5-7 رو ببینید ) میندازه . خب بعد از هندوییسم و زردشت و مسیحیت و آیین های مصر باستان یهودیت هم با مذهب sh تلفیق شد تا بیشتر و بیشتر کشمکش های موجود در راس فرقه عادی به نظر برسه. </p><p></p><p>** دنیای briatic دومین دنیا از 4 دنیایی هست که کابالیست ها بهش اعتقاد دارند و همینطور به مکان فرشتگان مقرب درگاه هم اشاره داره. </p><p></p><p><strong><em>11-2 نشان متاترون و مهر سامایل </em></strong></p><p>در شماره ی اول بازی تصویر هایی شامل نماد مثلثی در داخل یک حلقه با دو نام متفاوت نشان متاترون و مهر سامایل ذکر شدند که گیمر رو دچار شک می کرد. برای مثال دالیا طی دیالوگی با هری در داخل قایق در شماره ی اول این علامت رو مهر سامایل مینامه ( " چیزی است به نام مهر سامایل " ) ، و به صورت تهدیدآمیزی ، این موضوع رو عنوان میکنه که توزیع این نشان منجر به نتایج فاجعه آمیزی خواهد شد. اما در شماره ی سوم بازی دقیقا سمبلی مشابه وجود داره که نشان متاترون نامیده میشه و باید برای نابود کردن خدای آلسا و دنیای اون استفاده بشه. چه طور ممکن هست که سمبل های مشابه در یک زمان هم مهرسامایل و هم نشان متاترون باشند ؟ با آگاهی از این موضوع که در ابتدا فرشتگان سامایل و متاترون یکی بودند ، تعجب آور نیست که هر دوی آنها نمادهای یکسان داشته باشند . ضمنا ، توجه داشته باشید به مخفف مهر سامایل ( mark of samael ) یعنی mos و مخفف نشان متاترون ( seal of metatron ) یعنی som توجه داشته باشید ، که در اصل som برعکس شده ی mos هست که تضاد رو بیان میکنه و دوباره ما رو وادار به تفکر در ماهیت وجودی دو فرشته ی samael و metatron و وظیفه ی اونها میکنه . </p><p>به بیان دیگه مثلث داخل یک دایره سمبل دو خدا یعنی متاترون و سامایل هست ، بنابراین در مذهب دو نام متفاوت برای این سمبل وجود داره . اما ، صرف نظر از اسم ها ، هر دوی این فرشتگان مرموز وظایفی دارند که به نابود کردن مربوط هست که دلیلی است برای این موضوع که خود سمبل دارای قدرت تخریب و باطل کردن طلسم هست. در قسمت اول بازی آلسا سعی میکنه که از این نشان برای خراب کردن دنیای درون خودش استفاده کنه و از تولد خدا جلوگیری کنه که این موضوع برای دالیا و تفکراتی که در سر می پروراند خطرناک بود ، بنابراین دالیا می خواست تا از هری برای متوقف کردن آلسا استفاده کنه. و در دیالوگی دالیا این سمبل رو شیطان پلید سامایل ( به جای فرشته ی خوبی ها متاترون ) می نامد تا هری رو گیج کنه و به هری این باور رو بده که توزیع این نشان عواقب بدی رو در پی داره و باید متوقف بشه . همونطور که ما فهمیدیم اگر این نشان به نحوی توسط آلسا مورد استفاده قرار می گرفت میتونست هری رو در صحت حرف های دالیا دچار تردید کنه ولی خب قبل از اینکه این فرصت رو پیدا کنه ، دالیا با کمک هری تونست آلسا رو بار دیگر به چنگ بیاره . </p><p></p><p><strong><em>11-3 توانایی ها و محدودیت های مهر سامایل و نشان متاترون </em></strong></p><p>کاربردهای اصلی این نماد چیست ؟ برای پاسخ به این سوال لازم هست که کتاب " قوانین دنیای دیگر" که شرح عملکرد سمبل رو داره به خاطر بیاریم. توضیحات خوبی در این مورد به ما میده : </p><p>آ) " صرف نظر از خوب یا بد بودن هدف ، استفاده از این سمبل نتایجی به بار خواهد آورد " به وضوح میتوان دید که اشاره داره به ارتباط نشان متاترون و مهر سامایل داره که ترکیب نیروهای خوب ( متاترون ) و نیروهای شیطانی ( سامایل ) هست. بنابراین این سحر قدرتمند مسئولیت بزرگی رو برای کسی که ازش استفاده میکنه به همراه داره. </p><p>ب) " خصیصه های حفاظتی قدرتمند " این مهر توانایی محافظت از خودش رو داره . </p><p>ج) "خاصیت بطلان سحر قدرتمند" که اشاره داره به توانایی بطلان سحری که برای نابود کردن افسون های جادویی داره. این خاصیت این توانایی رو به مهر متاترون میداد تا دنیای آلسا رو نابود کنه. </p><p>*توجه کنید که در کتاب این سمبل با نام دیگه ای هم خوانده شده " virun VII crest " که تایید میکنه این نشان حداقل با سه نام توصیف میشده ... *</p><p>با تمام این اوصاف لازم به ذکره که نشان سامایل/مهر متاترون فقط تحت شرایط معینی کار میکند. حقیقت این شرایط به وسیله ی ناشران بازی در پرسش و پاسخ های راهنمای شماره ی اول بازی ( که فقط هم در ژاپن منتشر شد ) آشکار شد : موضوع این هست که این نشان ها فقط زمانی کارآیی دارند که در مکان های خاصی از شهر قرار داشته باشند مثل : مدرسه ی میدویچ ، بیمارستان آلشمیلا ، عتیقه فروشی شیر سبز ، فانوس دریایی و شهربازی معروف شهر . در باقی مکانها این نشان عمل نخواهد کرد و نخواهد توانست تا دنیای درون آلسا رو از بین ببره . </p><p></p><p><strong><em>11-4 آیا واقعا نشان متاترون و مهر سامایل دارای قدرت هستند ؟ </em></strong></p><p>در حقیقت زمانی که کلادیا درباره ی این طلسم گفت " اون یک تکه آشغال بیشتر نیست " حق داشت ، در واقع در دنیای واقعی این جسم هرگز قادر به کار کردن نخواهد بود. اما همونطور که همه ی ما میدونیم حیات دنیای ضمیر ناخودآگاه با قوانین دیگه ای دنبال میشه ، و اونجا جادو امکان پذیره، استفاده از طلسم امکان پذیره ، هر چیزی امکان پذیره ، هر چیزی که بنیان گذاره این دنیا به اون باور داشته باشه . و اینجا قانون اصلی دنیای ناخودآگاه مطرح میشه : چیزی که شخص بهش باور داشته باشه در دنیای درون اون رخ خواهد داد. چرا؟ بگذارید تا از طریق SH1 این موضوع رو پی گیری کنیم : </p><p>آ ) آلسا مادری داره که فوق العاده متعصب هست و خودش رو وقف دین کرده و دانش بالایی در حزب داره. </p><p>ب ) اگر ما کتابهایی رو که در قفسه ی کتابهای اتاق آلسا وجود داره امتحان کنیم میبینیم که در اون تعداد زیادی کتابهای قطور مذهبی وجود داره . </p><p>مادر دخترش رو مجبور به یادگیری و مطالعه تمام این کتابها میکنه ، اون رو مجبور میکنه تا به نشان متاترون و aglaophotis و flauros و ... اعتقاد پیدا کنه و این اعتقادات در دنیای درون این دختربچه ی بی تجربه منعکس میشه . </p><p>ج ) باورهای این دختر مبنی بر اینکه حضور نشان متاترون باعث نابودی دنیای درون و خدای درون اون خواهد شد ، در تلاش اون برای جلوگیری از تولد خدا به کار میاد و به این منظور آلسا نشان متاترون رو در دنیای درون خودش قرار میده. آلسا دچار چندگانگی ای در تمایلات شده بود : از یک طرف اون آرزوی تولد فرشته ی مرگ رو میکرد تا مردمی که ازشون تنفر داشت از بین برند ( خشم آلسا ، جنبه ی ویرانگر آلسا ) و از طرف دیگه - تمایل داشت تا از این چرخه ی دائمی فرار کنه و همینطور نمی خواست تا باعث مرگ پدر خودش بشه ( بعد از برگشت شریل ) - آلسا می خواست قبل از این که خیلی دیر بشه دنیاش رو نابود کنه تا به همه جیز پایان داده بشه. و برای این هدف اون تلاش کرد که این طلسم رو در دنیاش پخش کنه تا به این کابوس پایان بده ؛ اما در بیرون از دنیای آلسا این نشان ها هیچ قدرت جادویی نداشتند. </p><p></p><p><strong><em>11-5 چرا نشان متاترون در شماره ی سوم بازی کار نکرد ؟ </em></strong></p><p>دو تفسیر در این مورد وجود داره ، اولی بر اساس مذهب و دومی بر اساس مکانیزم نشان . </p><p></p><p>آ ) مطابق با مذهب ، نشان متاترون به این دلیل کار نکرد که در مکان های مشخصی از شهر که باید استفاده میشد استفاده نشد ، نه هدر و نه وینسنت نحوه ی درست استفاده از اون رو نمی دونستند . بنابراین این نشان در دنیای آلسا کارکردی نداشت . اما اگر هدر قبل از اینکه به پارک برسه زمان کافی برای رفتن به مدرسه ، بیمارستان ، عتیقه فروشی و فانوس دریایی داشت "دنیای دیگر" می تونست با استفاده از نیروی این نشان اسرار آمیز نابود بشه ... </p><p></p><p>ب) ما میدونیم که ، دنیای درون هر فرد بازتاب تمام باورهای اون فرد هست ( که شامل مذهب هم میشه ) . اما در شماره ی 3 از بازی هدر این موضوع رو تایید میکنه که اعتقادی به فلسفه و علم غیب نداره ، و اعتقادش به کارکرد این نشان هم با حرفهای کلادیا (" این نشان یک تکه آشغال بیشتر نیست . فکر میکنی با همچین چیزی چه کار میتونی انجام بدی ؟ متاسفم ، ذهنت به خاطر پدر احمق من دچار آشفتگی شده ! ") از بین رفت و هدر نسبت به قدرت جادویی این طلسم دلسرد شد. حتی وینسنت ، که کتابی در مورد جادو و فلسفه به هدر داد ، تا هدر رو مجبور به باور کردن قدرت این نشان بکنه نتونست هدر رو متقاعد بکنه. هدر به طلسم اعتقادی نداشت ، نمی دونست که این وسیله چه جوری باید کار بکنه و این عدم اعتقاد به جادوی طلسم در دنیای درونش تاثیر گذاشت و به خاطر همین طلسم کار نکرد. </p><p></p><p>.............</p><p>مبحث بعدی به لوازم و اشیا موجود در شهر و قدرت و کاربرد اونها میپردازه</p><p>پاینده باشید.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="horror_08, post: 851978, member: 11750"] [B][I]11. Metatron[/I][/B] نشان متاترون در شماره ی سوم و همینطور مهر سامایل در شماره ی اول سوالات زیادی رو در ذهن طرفداران سری sh به وجود آورد. با استفاده از مطالب موجود در Lm ناشران بازی و دانشمون درباره ی تاثیرات مذاهب دیگه بر روی مذهب sh ، ما به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. [B][I]11-1مبدا مذهبی متاترون و سامایل [/I][/B] سامایل و متاترون که درشماره ی اول و سوم از بازی دیدیم ، زایده ی خیال نویسندگان نیستند و در مذاهب واقعی هم وجود دارند. بگذارید تا اطلاعات بیشتری در مورد اونها کسب کنیم تا مفهوم پنهان پشت ایده های این نشانه ها رو بدست بیاریم . بر طبق kabbalah* ( اعتقادات دالیا رو که فراموش نکردید ) و lm بزرگ ،دو فرشته به این نام ها وجود دارند در ابتدا فرشتگان سامایل و متاترون یکی بودند جایی که خوبی و بدی با هم در تعادل بودند و هم رو خنثی میکردند اما بعدها این وحدت از بین رفت و به دو فرشته مجزا یعنی سامایل فرشته ی بدی و نماد اهریمن و متاترون فرشته ی خوبی تبدیل شدند ( این ماجرا آشکارا ما رو به یاد تفکیک روح آلسا به نیمه ی آلسا و شریل میندازه ) . سامایل بعدها مقام "فرشته ی سقوط "– فرشته ی مرگ و گاها مرتبط با شیطان که برخی از اعمال شیطان مثل فریب حوا رو بهش نسبت میدند – ، به علاوه گفته شده ، که ظهور سامایل به صورت مار عظیم الجثه ای با دوازده بال بوده. این اندیشه مطرح هست که سامایل و متاترون بعد از تفکیک از هم شروع به دشمنی با هم کردند : سامایل دارای قدرت ها و ویژگی های اهریمنی و متاترون دارای نیروهای خوب ... اما در حقیقت متاترون هم درست مثل سامایل فرشته ی مرگ بود ، و خدا هر روز در مورد روح و نحوه ی دریافت اون به متاترون تعلیم میداد. بنابراین متاترون این قدرت رو داشت که هر جادویی رو نقش بر آب کنه ( برای مثال در یکی از افسانه ها متاترون تنها فرشته ای بود که قدرتش به اندازه ای بود که سحر قوی دو جادوگر اهریمنی رو که قصد بدست آوردن عرش خداوندی داشتند رو از بین ببره ) . متاترون قوی ترین فرشته ی دنیای Briatic** و همینطور اون " محرم اسرار خدا" هم بود. اما متاترون چه شکلی بود؟ the kabbalah اینطور توضیح میده که متاترون 36 بال ( که به وسیله ی افراد پرهیزگاری از نسل های مختلفی که بر روی زمین زندگی کرده اند پشتیبانی میشه ) و تعداد بیشماری چشم داره ( شما باید خوشحال باشید که متاترون یکی از رئیس ها ی میانی دنیای آلسا نشد ) ظاهر می شود. به علاوه ، متاترون تنها فرشته ای هست که اجازه ی نشستن داره . *درباره ی مذهب kabbalah توضیحاتی آنچنانی در خلال بازی در دست نیست اما برای آشنایی با این مذهب باید بگم که به نوعی عرفان یهودی گفته میشه که مجریان مراسم اون رو ما به اسم خاخام ها میشناسیم . از اعتقادات این گروه میشه به این نکته اشاره کرد که اونها تنها راه رسیدن به سعادت رو وحدت قلبها و خلق خوشبختی برای همه می دونند . همینطور اونها معتقد به وجود 4 دنیا هستند . این نکته ما رو بیشک به یاد اعتقادات دالیا و ایده ی اون درباره ی نحوه ی رستگاری که رهایی همگانی از درد و رنج ( 5-7 رو ببینید ) میندازه . خب بعد از هندوییسم و زردشت و مسیحیت و آیین های مصر باستان یهودیت هم با مذهب sh تلفیق شد تا بیشتر و بیشتر کشمکش های موجود در راس فرقه عادی به نظر برسه. ** دنیای briatic دومین دنیا از 4 دنیایی هست که کابالیست ها بهش اعتقاد دارند و همینطور به مکان فرشتگان مقرب درگاه هم اشاره داره. [B][I]11-2 نشان متاترون و مهر سامایل [/I][/B] در شماره ی اول بازی تصویر هایی شامل نماد مثلثی در داخل یک حلقه با دو نام متفاوت نشان متاترون و مهر سامایل ذکر شدند که گیمر رو دچار شک می کرد. برای مثال دالیا طی دیالوگی با هری در داخل قایق در شماره ی اول این علامت رو مهر سامایل مینامه ( " چیزی است به نام مهر سامایل " ) ، و به صورت تهدیدآمیزی ، این موضوع رو عنوان میکنه که توزیع این نشان منجر به نتایج فاجعه آمیزی خواهد شد. اما در شماره ی سوم بازی دقیقا سمبلی مشابه وجود داره که نشان متاترون نامیده میشه و باید برای نابود کردن خدای آلسا و دنیای اون استفاده بشه. چه طور ممکن هست که سمبل های مشابه در یک زمان هم مهرسامایل و هم نشان متاترون باشند ؟ با آگاهی از این موضوع که در ابتدا فرشتگان سامایل و متاترون یکی بودند ، تعجب آور نیست که هر دوی آنها نمادهای یکسان داشته باشند . ضمنا ، توجه داشته باشید به مخفف مهر سامایل ( mark of samael ) یعنی mos و مخفف نشان متاترون ( seal of metatron ) یعنی som توجه داشته باشید ، که در اصل som برعکس شده ی mos هست که تضاد رو بیان میکنه و دوباره ما رو وادار به تفکر در ماهیت وجودی دو فرشته ی samael و metatron و وظیفه ی اونها میکنه . به بیان دیگه مثلث داخل یک دایره سمبل دو خدا یعنی متاترون و سامایل هست ، بنابراین در مذهب دو نام متفاوت برای این سمبل وجود داره . اما ، صرف نظر از اسم ها ، هر دوی این فرشتگان مرموز وظایفی دارند که به نابود کردن مربوط هست که دلیلی است برای این موضوع که خود سمبل دارای قدرت تخریب و باطل کردن طلسم هست. در قسمت اول بازی آلسا سعی میکنه که از این نشان برای خراب کردن دنیای درون خودش استفاده کنه و از تولد خدا جلوگیری کنه که این موضوع برای دالیا و تفکراتی که در سر می پروراند خطرناک بود ، بنابراین دالیا می خواست تا از هری برای متوقف کردن آلسا استفاده کنه. و در دیالوگی دالیا این سمبل رو شیطان پلید سامایل ( به جای فرشته ی خوبی ها متاترون ) می نامد تا هری رو گیج کنه و به هری این باور رو بده که توزیع این نشان عواقب بدی رو در پی داره و باید متوقف بشه . همونطور که ما فهمیدیم اگر این نشان به نحوی توسط آلسا مورد استفاده قرار می گرفت میتونست هری رو در صحت حرف های دالیا دچار تردید کنه ولی خب قبل از اینکه این فرصت رو پیدا کنه ، دالیا با کمک هری تونست آلسا رو بار دیگر به چنگ بیاره . [B][I]11-3 توانایی ها و محدودیت های مهر سامایل و نشان متاترون [/I][/B] کاربردهای اصلی این نماد چیست ؟ برای پاسخ به این سوال لازم هست که کتاب " قوانین دنیای دیگر" که شرح عملکرد سمبل رو داره به خاطر بیاریم. توضیحات خوبی در این مورد به ما میده : آ) " صرف نظر از خوب یا بد بودن هدف ، استفاده از این سمبل نتایجی به بار خواهد آورد " به وضوح میتوان دید که اشاره داره به ارتباط نشان متاترون و مهر سامایل داره که ترکیب نیروهای خوب ( متاترون ) و نیروهای شیطانی ( سامایل ) هست. بنابراین این سحر قدرتمند مسئولیت بزرگی رو برای کسی که ازش استفاده میکنه به همراه داره. ب) " خصیصه های حفاظتی قدرتمند " این مهر توانایی محافظت از خودش رو داره . ج) "خاصیت بطلان سحر قدرتمند" که اشاره داره به توانایی بطلان سحری که برای نابود کردن افسون های جادویی داره. این خاصیت این توانایی رو به مهر متاترون میداد تا دنیای آلسا رو نابود کنه. *توجه کنید که در کتاب این سمبل با نام دیگه ای هم خوانده شده " virun VII crest " که تایید میکنه این نشان حداقل با سه نام توصیف میشده ... * با تمام این اوصاف لازم به ذکره که نشان سامایل/مهر متاترون فقط تحت شرایط معینی کار میکند. حقیقت این شرایط به وسیله ی ناشران بازی در پرسش و پاسخ های راهنمای شماره ی اول بازی ( که فقط هم در ژاپن منتشر شد ) آشکار شد : موضوع این هست که این نشان ها فقط زمانی کارآیی دارند که در مکان های خاصی از شهر قرار داشته باشند مثل : مدرسه ی میدویچ ، بیمارستان آلشمیلا ، عتیقه فروشی شیر سبز ، فانوس دریایی و شهربازی معروف شهر . در باقی مکانها این نشان عمل نخواهد کرد و نخواهد توانست تا دنیای درون آلسا رو از بین ببره . [B][I]11-4 آیا واقعا نشان متاترون و مهر سامایل دارای قدرت هستند ؟ [/I][/B] در حقیقت زمانی که کلادیا درباره ی این طلسم گفت " اون یک تکه آشغال بیشتر نیست " حق داشت ، در واقع در دنیای واقعی این جسم هرگز قادر به کار کردن نخواهد بود. اما همونطور که همه ی ما میدونیم حیات دنیای ضمیر ناخودآگاه با قوانین دیگه ای دنبال میشه ، و اونجا جادو امکان پذیره، استفاده از طلسم امکان پذیره ، هر چیزی امکان پذیره ، هر چیزی که بنیان گذاره این دنیا به اون باور داشته باشه . و اینجا قانون اصلی دنیای ناخودآگاه مطرح میشه : چیزی که شخص بهش باور داشته باشه در دنیای درون اون رخ خواهد داد. چرا؟ بگذارید تا از طریق SH1 این موضوع رو پی گیری کنیم : آ ) آلسا مادری داره که فوق العاده متعصب هست و خودش رو وقف دین کرده و دانش بالایی در حزب داره. ب ) اگر ما کتابهایی رو که در قفسه ی کتابهای اتاق آلسا وجود داره امتحان کنیم میبینیم که در اون تعداد زیادی کتابهای قطور مذهبی وجود داره . مادر دخترش رو مجبور به یادگیری و مطالعه تمام این کتابها میکنه ، اون رو مجبور میکنه تا به نشان متاترون و aglaophotis و flauros و ... اعتقاد پیدا کنه و این اعتقادات در دنیای درون این دختربچه ی بی تجربه منعکس میشه . ج ) باورهای این دختر مبنی بر اینکه حضور نشان متاترون باعث نابودی دنیای درون و خدای درون اون خواهد شد ، در تلاش اون برای جلوگیری از تولد خدا به کار میاد و به این منظور آلسا نشان متاترون رو در دنیای درون خودش قرار میده. آلسا دچار چندگانگی ای در تمایلات شده بود : از یک طرف اون آرزوی تولد فرشته ی مرگ رو میکرد تا مردمی که ازشون تنفر داشت از بین برند ( خشم آلسا ، جنبه ی ویرانگر آلسا ) و از طرف دیگه - تمایل داشت تا از این چرخه ی دائمی فرار کنه و همینطور نمی خواست تا باعث مرگ پدر خودش بشه ( بعد از برگشت شریل ) - آلسا می خواست قبل از این که خیلی دیر بشه دنیاش رو نابود کنه تا به همه جیز پایان داده بشه. و برای این هدف اون تلاش کرد که این طلسم رو در دنیاش پخش کنه تا به این کابوس پایان بده ؛ اما در بیرون از دنیای آلسا این نشان ها هیچ قدرت جادویی نداشتند. [B][I]11-5 چرا نشان متاترون در شماره ی سوم بازی کار نکرد ؟ [/I][/B] دو تفسیر در این مورد وجود داره ، اولی بر اساس مذهب و دومی بر اساس مکانیزم نشان . آ ) مطابق با مذهب ، نشان متاترون به این دلیل کار نکرد که در مکان های مشخصی از شهر که باید استفاده میشد استفاده نشد ، نه هدر و نه وینسنت نحوه ی درست استفاده از اون رو نمی دونستند . بنابراین این نشان در دنیای آلسا کارکردی نداشت . اما اگر هدر قبل از اینکه به پارک برسه زمان کافی برای رفتن به مدرسه ، بیمارستان ، عتیقه فروشی و فانوس دریایی داشت "دنیای دیگر" می تونست با استفاده از نیروی این نشان اسرار آمیز نابود بشه ... ب) ما میدونیم که ، دنیای درون هر فرد بازتاب تمام باورهای اون فرد هست ( که شامل مذهب هم میشه ) . اما در شماره ی 3 از بازی هدر این موضوع رو تایید میکنه که اعتقادی به فلسفه و علم غیب نداره ، و اعتقادش به کارکرد این نشان هم با حرفهای کلادیا (" این نشان یک تکه آشغال بیشتر نیست . فکر میکنی با همچین چیزی چه کار میتونی انجام بدی ؟ متاسفم ، ذهنت به خاطر پدر احمق من دچار آشفتگی شده ! ") از بین رفت و هدر نسبت به قدرت جادویی این طلسم دلسرد شد. حتی وینسنت ، که کتابی در مورد جادو و فلسفه به هدر داد ، تا هدر رو مجبور به باور کردن قدرت این نشان بکنه نتونست هدر رو متقاعد بکنه. هدر به طلسم اعتقادی نداشت ، نمی دونست که این وسیله چه جوری باید کار بکنه و این عدم اعتقاد به جادوی طلسم در دنیای درونش تاثیر گذاشت و به خاطر همین طلسم کار نکرد. ............. مبحث بعدی به لوازم و اشیا موجود در شهر و قدرت و کاربرد اونها میپردازه پاینده باشید. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
Game Communities
The Lost Memories ---پایه و اساس بازی بزرگ "Silent Hill" -- تحلیلی بزرگ برای این بازی
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft