Splinter Cell: Conviction Preview

S A A M

کاربر سایت
Nov 26, 2009
166
Splinter Cell: Conviction Preview

l44utjb5j9ml8rxuvgq.jpg

پيشنمايش Splinter Cell: Conviction از سايت IGN
زمان زیادی بین ماموریت ها بوده است ٬ اما Sam Fisher بازگشته است - خوشبختانه بدون ریش دوره گرد ها ! Splinter Cell: Conviction که چهره ی جدیدش ابتدا در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در E3 مشخص شد و سپس در غرفه ی Ubisoft نیز تکرار شد حالا همان مسیر تازه ای را در پیش گرفته است که این سری ناامیدانه انتظارش را میکشید - اما این بازی پا را فراتر گذاشته و به دنبال صحنه های سینمایی ٬ روایت داستان عملی و گیم پلی مخفی کاری عالی نيز رفته است .

Fisher شکارچی
با کمی کوتاه کردن مو و خشمگین تر شدن ٬ Sam Fisher حالا مردی میانسال است با همان زیبایی و ظرافت George Clooney .اFisher ، كه ديگر در خدمت دولت قبلي محصور نيست ، آزاد است تا به دنبال انتقام قتل آشكار دخترش ، Sarah Fisher برود . اولين چيزي كه ما متوجه شديم سرعت و بازدهي خوب حركات Sam بود ؛ او گام هايش بلند تر از قبل شده است ، و به دليل اينكه محدوديت هاي بدني Sam ديگر وجود ندارند گيم پلي تاكيد به مراتب كمتري روي مخفي كاري ميكند . به عبارت ديگر ، در جريان ماموريت Mansion Infiltration ، كه نمايش داده شد هد شات ها و حرفه اي گري هاي زيادي وجود داشت كه البته چيز خوبي هم هست .

از همان ابتدا ميبينيم كه وضعيت بدني كاملا جديد و پرجزئياتي براي Sam Fisher طراحي شده است . گرفتن و بازجويي كردن يك فرد مظنون كارهاي زيادي براي انجام دادن برايتان فراهم ميكند ، از زدن سر آنها به دستشويي فرنگي هاي چيني تا كوبيدن به ديوار و سپس سياست هوشيارانه بازي با كلمات . براي همين ، محيط ها نيز نسبت به قبل حساس تر به واكنش ها شده اند - خود Ubisoft هم اين موضوع را 'sandboxy' ياد ميكند .

براي مثال ، وقتي به عمارت مورد نظر نفوذ كنيد ، ميتوانيد راه بازيهاي شوتر را در پيش بگيريد و با شليك هاي بي پروا جلو برويد و يا از لوله ي موجود روي ديوار بالا رفته و با مخفي كاري پيشروي كنيد . اگر شما مخفي كاري را انتخاب كنيد ، نه تنها همه چيز به درجه ي عموديت و پويايي شبيه Assassin's Creed تبديل ميشوند بلكه شما ميتوانيد همچنين از اشياي موجود در محيط مانند لوستر هاي بزرگ نيز براي از بين بردن تعدادي از دشمنان و هم چنين تاريك كردن محيط به نفع خودتان استفاده كنيد .

tom-clancys-splinter-cell-conviction-20090617111714908.jpg

سايه ي دروغ هاي راست ...

Mark and Execute
يكي از بزرگترين تغييرات فرمول گيم پلي حملات 'Mark and Execute' ميباشد . اين نوع حملات به Sam اجازه ميدهند تا از زير در ها ( و احتمالا از گوشه ها و يا بالاي اشيا نيز ) آن طرف را برانداز كرده و با علامت گذاري كردن دشمنان بعد از باز كردن در و يا رفتن به خط آتش ، به صورت نزديك اتوماتيك آن دشمنان را هد شات كند .

نتيجه درجه اي سريع تر و راهبردي تر از اكشن است . همچنين مقداري تنوع نيز به بازي ميبخشد - و ما ميتوانيم چندين سناريو ي جذاب را تصور كنيم كه به خاطر اين حالت ميتوان انجام داد .

رنگ شب
بعد از چهار سال ساخت ، Splinter Cell: Conviction يقينا بايد زيبا ميشد . گرافيك و جلوه هاي بصري جلا داده شده تا درجات بالاي جزئيات ، همين جزئيات ريز واقعا ما را شگفت زده كرده است . براي كساني كه تازه ميخواهند شروع كنند بايد بگوييم كات سنس ها به كلي in-game شده اند و روايت داستان نيز تركيبي از سكانس هاي سينمايي مرسوم و متن هاي حقيقي جاسازي شده در محيط ميباشد .

براي مثال ، اگر Sam يك مظنون را براي به دست آوردن اطلاعات تحت فشار قرار دهد ( با پرت كردن او به سمت ديوار اتاقط دستشويي و يا كاري شبيه اين ) ، ديوار ها با كلماتي كه در ذهن او هستند رنگ كاري ميشوند و يا فيلم هاي كوتاهي كه مرگ دخترش را بازگو ميكند كه در حقيقت اين فيلم ها در ذهن Sam مجسم ميشوند و ما نيز آنها را روي ديوار ميبينيم . اين به Sam انگيزه لازم را براي كاري كه قرار است انجام دهد ، ميدهد .

بازي شما را با نشان دادن كليدي ترين كلمه هدفتان به سمت ماموريت بعدي راهنمايي ميكند ؛ براي مثال كلمه ي كليدي 'MANSION' ( عمارت ) كه در ديوار طبقه ي پنجم عمارت مورد نظر و در كنار پس زمينه ي شب هنگام قرار ميگيرد ، مسير را به شما نشان ميدهد و ميگويد كه بايد براي رسيدن به هدفان وارد اين عمارت شويد . اين كار تقريبا شبيه تركيبي كميك بوك مانند از كلمات ، تصاوير و اكشن هاست تا متدي كاملا تازه و نوآورانه براي روايت داستان ايجاد كند .

vat3za6jeas1qni23sj7.jpg

سم فيشر !

ساده بودن بهتر است
اگر Splinter Cell: Conviction اعتقاد مربوط به گيم پلي مخصوص خود را داشته باشيد ، آن اين است كه ساده بودن بهتر است . اين نگرشيست كه نه تنها باعث به وجود آمدن نحوه ي روايت منحصر به فرد و يا نقش بستن ماموريت ها به صورت پويا روي ديوارها ميشود ، بلكه گسترش مي يابد و به نحوه ي تشخيص اينكه كدام شي موجود در محيط قابل استفاده است و كدام يك نه نيز ميكشد . وقتي Sam در سايه ها پنهان است و مانند جاسوس ها با مخفي كاري پيش ميرود بايد به اشياي موجود در طبيعت نيز توجه داشته باشد و منتظر اشياي كليدي براي از بين بردن دشمنانش باشد .

اين يك سيستم حسي ميباشد كه شما را در محيط فرو خواهد برد و ياد آور خواهد شد اين كاملا مهم است كه شما به نوشته هايي كه روي محيط نقش ميبندند توجه كرده و آنها را تفسير كنيد و سپس حمله ي خود را انجام دهيد .

مهمتر از همه ، تمام نوشته هاي موجود روي محيط باعث ميشوند HUD به حداقل برسد - و اين به اين معنيست بازيكن بيشتر در بازي غرق ميشود . آماده باشيد تا زمان عرضه ي بازي خودتان را ببازيد .

+


PAX 09 : گجت هاي هميشگي Sam Fisher برميگردند ...
Ubisoft متعلقات و ابزار هاي Splinter Cell Conviction كه انتظارش را ميكشيديد ، فاش ميكند .

Ryan Geddes ،‌ پنجم سپتامبر 2009 - در نمايشگاه سرگرمي هاي الكترونيكي امسال ( 2009‌ E3 ) در لس آنجلس ، سازنده ي بازي Ubisoft دموي شگفت انگيزي از گيم پلي Splinter Cell Conviction ، آخرين قسمت از اين فرانچايز اكشن مخفي كاري بلند مدت ، را به عموم مردم نمايش داد . اگر شما آن دمو را تا به حال نديده ايد حتما بايد راهي براي مشاهده ي آن پيدا كنيد .

اما اگر شما تريلر ها و دموي Splinter Cell Conviction را بار و بارها تماشا كرده ايد ، هنوز هم چيزي وجود دارد كه ممكن است از دست داده باشيد ، مخصوصا اگر طرفدار پر و پا قرص و قديمي اين سري باشيد . اين عينك هاي سه لنزه ي Sam Fisher كدام گوري هستند ؟!



اگر تريلر E3 را نديده ايد ،‌ سريع صداي بلند گويتان را بالا ببريد و روي Fullscreen كليك كنيد !

آخر هفته و در نمايشگاه Penny Arcade در Seattle ، شركت محبوب Ubisoft محتواي خسيسانه اي براي نمايش اماده كرده است ، دوباره نمايش دادن همان هايي كه در E3 ديده بوديم ، اما creative director بازي ، Max Beland ، اعلام كرد ابزار مربوط به سر Fisher بار ديگر در Conviction قابل مشاهده و استفاده خواهند بود .
براي ثابت كردن اين ادعا ، او ما را به ديدن يك ويديو كليپ بسيار كوتاه دعوت كرد ( ما اجازه نداشتيم از آن فيلم گرفته و در سايت منتشر كنيم ) كه Sam Fisher را در اكشن و در حالي كه عينك هاي مخصوص ديد در شب با نماي سبز رنگش محكم به سرش وصل شده بود ، نشان ميداد . اين كليپ Fisher را در منطقه اي بيروني نشان ميداد كه آرام آرام و با پناه گرفتن پشت جعبه ها به سمت ساختماني حركت ميكرد . سپس ، صداي آشناي صفير مانند دوربين هاي ديد در شب به صدا در آمد و صفحه به ديدي شسته و نيمه سيم مانند سبز رنگ تغير پيدا كرد . در اين لحظه كليپ كوتاه به اتمام رسيد . اين براي ما كافي بود تا Ubisoft ثابت كند هنوز هم Sam به ديد در شب هايي دسترسي دارد كه در تعريف كردن اين سري نقش مهمي داشته اند .
ديگر گجت كلاسيك Splinter Cell ، دوربين استيكي ،‌ نيز در Conviction باز خواهد گشت . Ubisoft از آن نيز كليپي برايمان تدارك ديده بود . اما اين كليپ 15 ثانيه اي آنقدر كوتاه بود كه ما خودمان چيزي نفهميديم . بايد منتظر باشيم در خود نمايشگاه اطلاعات لازم را به دست آوريم .
Splinter Cell Conviction قرار نيست تا اولين قسمت سال بعد عرضه شود ، پس ميتوان انتظار داشت كه Ubisoft مثل هميشه يكي يكي و به آرامي اطلاعات مربوط اين بازي محبوب را فاش كند .


Source 1

Source 2
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر