ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
Prey
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="shervinrs" data-source="post: 62113" data-attributes="member: 850"><p style="text-align: right">بالاخره پس از مدت ها انتظار تونستم اين بازي رو انجام بدم. نكات مثبت و منفي بازي به نظر من اينهاست:</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right"><strong>نكات منفي</strong>:</p> <p style="text-align: right">متاسفانه بازي ساده بود و به هيچ وجه در طول بازي دچار مشكل نميشديد، Doom 3 بسيار Challenging تر از اين بازي بود. مردن و رفتن به جهان مردگان ايده جالبيه و ميشه اون رو به عنوان يك mini game براي جلوگيري از Quick load كردن متوالي به حساب آورد. ولي اين ويژگي بيشتر باعث سادگي بازي شده. بايد به نحوي اين خاصيت رو محدود ميكردن يا حداقل ما رو به جايي عقب تر از جايي كه مرديم بر مي گردوندن (كه البته بعضي وقت ها جلوتر هم مي رفتيم !!). بازي خيلي خطي هست و پيدا كردن مسير خيلي راحت، هميشه تنها يك راه مستقيم براي رفتن وجود داره و معماها (بيشتر در نيمه نخست) تكراري و خسته كننده هستند. در كل به نظر من هم اين بازي چند پله پايين تر از Doom 3 قرار ميگيره كه اين مسئله هم بيشتر به خاطر سادگي و كوتاهي بازي (از نظر گرافيكي هم براي سال 2006 چيز خاصي به حساب نمياد، چيزي كه بيشتر مانور Doom 3 روي اون بود). مسئله ديگه اي كه كمي برام عجيب فيزيك خود اجسام كه با برخورد با هر جسمي شاهد شوت شدن اون ميشيد. مسئله عجيب تر اينه كه سازندگان بازي با استفاده از فيزيك هم خواستند معماهايي رو خلق كنند!! آچاري هم كه در ابتداي بازي مي گيريم بيش از حد مسخرست. ما در HL2 وسيله Crowbar رو داشتيم و در Riddick هم از وسايل اينچنين استفاده مي كرديم، ولي اينجا فقط شاهد يك تقليد مسخره هستيم.<strong></strong></p> <p style="text-align: right"><strong></strong></p> <p style="text-align: right"><strong>نكات مثبت</strong><strong>:</strong></p> <p style="text-align: right">اين بازي بهترين شكل (طراحي) مراحل و دشمنان و اسلحه ها رو داره (در FPSهاي اينطوري منظورم). اينها خوشگل ترين موجودات فضايي هستند كه تا حالا در يك بازي ديدم! اكثر اون ها حالتي براق دارند كه به آدم احساس لزج بودن ميده (حتي محيط هم چنين حالتي داشت). محيط ها بسيار جالب هستند و Level Design در قسمت هايي از بازي غوغا مي كند (مخصوصا اواخر بازي كه اتاق ها جلوي پامون به هم ميچسبيدن). داستان بازي نسبت به سري بازي هاي id جالب تر بود و اينكه ما توسط موجودات بيگانه دزديده ميشيم خيلي بهتره تا اينكه اونها از ناكجا آباد در محل ما پيداشون بشه و همه چيزو و همه كس رو نابود كنند. نو آوري هاي بازي مثل تله پورت ها، كفپوش هاي جاذبه (!!!) و Spirit Walk جالب بودند (اما همونطور كه محمد رضا جان اشاره كردند از اونها خوب استفاده نشده بود). موسيقي (كه مثل اينكه ساخت آهنگ ساز Elder Srcrolls IV بود) و صدا گذاري بازي هم خيلي خوب بود و از اينكه شخصيت اول بازي حرف ميزد متعجب و خوشحال گشتم (فريمن و Marine Doom3 و شخصيت F.E.A.R همگي صامت تشريف داشتند). Boss Fight نهايي بازي نسبت به بازي هاي مشابه خيلي خوب بود و كلا روي شخصيت Boss بازي خيلي خوب كار كرده بودند (مخصوصا اينكه با ما حرف ميزد). وسيله نقليه ابتكاري بازي هم خيلي جالب و قابل استفاده است.</p><p> <p style="text-align: right">روند بازي خوب بود و كشش لازم رو براي ادامه دادن و تموم كردن بازي رو داشت (چيزي كه در Doom 3 كم بود).</p><p> [spoiler=]<p style="text-align: right">در انتهاي بازي و بعد از نمايش تيتراژ يكبار ديگه صحنه اي از ابتداي بازي نشون داده ميشه و بعد ما دوباره با رئيس اون قبيله فضايي (Elhuit) رو ملاقات مي كنيم و بعدش نوشته ميشه Prey will continue… </p><p> <p style="text-align: right">اين يعني چي اونوقت ؟؟!!؟؟</p><p> <p style="text-align: right">اينكه GFش تبديل به هيولا شد و مخش رو تركوندم خيلي حال داد. اما جدا از شوخي ايده خوبي بود!!</p><p> <p style="text-align: right">و روح دختر بچه ها چرا اينقدر سگ جون بودن. كلا همه شرها در اين بازي از جنس مونث بلند ميشد !!!</p> <p style="text-align: right"></p><p>[/spoiler]<p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">بازي به هيچ وجه ترسناك نبود (حتي يك لحظه) و ارزش خريدن سه CD رو داشت. ضمنا اگر خيلي به بازي اول شخص ترسناك علاقه داريد حتما Call of Cthulhu DCotE رو امتحان كنيد. مطمئن باشيد پشيمون نخواهيد شد (البته فقط به افراد بالاي 18 سال پيشنهاد مي كنم، اين هم فقط به دليل موضوع و جو بازي).</p> <p style="text-align: right">ضمنا لطفا اين بازي رو با سري Half-Life 2 مقايسه نكنيد چون اصلا قابل مقايسه نيستند. اينها حالا حالا ها بايد كار كنند تا چيزي مثل HL2 Episode One رو بسازن.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="shervinrs, post: 62113, member: 850"] [RIGHT]بالاخره پس از مدت ها انتظار تونستم اين بازي رو انجام بدم. نكات مثبت و منفي بازي به نظر من اينهاست: [B]نكات منفي[/B]: متاسفانه بازي ساده بود و به هيچ وجه در طول بازي دچار مشكل نميشديد، Doom 3 بسيار Challenging تر از اين بازي بود. مردن و رفتن به جهان مردگان ايده جالبيه و ميشه اون رو به عنوان يك mini game براي جلوگيري از Quick load كردن متوالي به حساب آورد. ولي اين ويژگي بيشتر باعث سادگي بازي شده. بايد به نحوي اين خاصيت رو محدود ميكردن يا حداقل ما رو به جايي عقب تر از جايي كه مرديم بر مي گردوندن (كه البته بعضي وقت ها جلوتر هم مي رفتيم !!). بازي خيلي خطي هست و پيدا كردن مسير خيلي راحت، هميشه تنها يك راه مستقيم براي رفتن وجود داره و معماها (بيشتر در نيمه نخست) تكراري و خسته كننده هستند. در كل به نظر من هم اين بازي چند پله پايين تر از Doom 3 قرار ميگيره كه اين مسئله هم بيشتر به خاطر سادگي و كوتاهي بازي (از نظر گرافيكي هم براي سال 2006 چيز خاصي به حساب نمياد، چيزي كه بيشتر مانور Doom 3 روي اون بود). مسئله ديگه اي كه كمي برام عجيب فيزيك خود اجسام كه با برخورد با هر جسمي شاهد شوت شدن اون ميشيد. مسئله عجيب تر اينه كه سازندگان بازي با استفاده از فيزيك هم خواستند معماهايي رو خلق كنند!! آچاري هم كه در ابتداي بازي مي گيريم بيش از حد مسخرست. ما در HL2 وسيله Crowbar رو داشتيم و در Riddick هم از وسايل اينچنين استفاده مي كرديم، ولي اينجا فقط شاهد يك تقليد مسخره هستيم.[B] نكات مثبت[/B][B]:[/B] اين بازي بهترين شكل (طراحي) مراحل و دشمنان و اسلحه ها رو داره (در FPSهاي اينطوري منظورم). اينها خوشگل ترين موجودات فضايي هستند كه تا حالا در يك بازي ديدم! اكثر اون ها حالتي براق دارند كه به آدم احساس لزج بودن ميده (حتي محيط هم چنين حالتي داشت). محيط ها بسيار جالب هستند و Level Design در قسمت هايي از بازي غوغا مي كند (مخصوصا اواخر بازي كه اتاق ها جلوي پامون به هم ميچسبيدن). داستان بازي نسبت به سري بازي هاي id جالب تر بود و اينكه ما توسط موجودات بيگانه دزديده ميشيم خيلي بهتره تا اينكه اونها از ناكجا آباد در محل ما پيداشون بشه و همه چيزو و همه كس رو نابود كنند. نو آوري هاي بازي مثل تله پورت ها، كفپوش هاي جاذبه (!!!) و Spirit Walk جالب بودند (اما همونطور كه محمد رضا جان اشاره كردند از اونها خوب استفاده نشده بود). موسيقي (كه مثل اينكه ساخت آهنگ ساز Elder Srcrolls IV بود) و صدا گذاري بازي هم خيلي خوب بود و از اينكه شخصيت اول بازي حرف ميزد متعجب و خوشحال گشتم (فريمن و Marine Doom3 و شخصيت F.E.A.R همگي صامت تشريف داشتند). Boss Fight نهايي بازي نسبت به بازي هاي مشابه خيلي خوب بود و كلا روي شخصيت Boss بازي خيلي خوب كار كرده بودند (مخصوصا اينكه با ما حرف ميزد). وسيله نقليه ابتكاري بازي هم خيلي جالب و قابل استفاده است.[/RIGHT] [RIGHT]روند بازي خوب بود و كشش لازم رو براي ادامه دادن و تموم كردن بازي رو داشت (چيزي كه در Doom 3 كم بود).[/RIGHT] [spoiler=][RIGHT]در انتهاي بازي و بعد از نمايش تيتراژ يكبار ديگه صحنه اي از ابتداي بازي نشون داده ميشه و بعد ما دوباره با رئيس اون قبيله فضايي (Elhuit) رو ملاقات مي كنيم و بعدش نوشته ميشه Prey will continue… [/RIGHT] [RIGHT]اين يعني چي اونوقت ؟؟!!؟؟[/RIGHT] [RIGHT]اينكه GFش تبديل به هيولا شد و مخش رو تركوندم خيلي حال داد. اما جدا از شوخي ايده خوبي بود!![/RIGHT] [RIGHT]و روح دختر بچه ها چرا اينقدر سگ جون بودن. كلا همه شرها در اين بازي از جنس مونث بلند ميشد !!! [/RIGHT] [/spoiler][RIGHT] بازي به هيچ وجه ترسناك نبود (حتي يك لحظه) و ارزش خريدن سه CD رو داشت. ضمنا اگر خيلي به بازي اول شخص ترسناك علاقه داريد حتما Call of Cthulhu DCotE رو امتحان كنيد. مطمئن باشيد پشيمون نخواهيد شد (البته فقط به افراد بالاي 18 سال پيشنهاد مي كنم، اين هم فقط به دليل موضوع و جو بازي). ضمنا لطفا اين بازي رو با سري Half-Life 2 مقايسه نكنيد چون اصلا قابل مقايسه نيستند. اينها حالا حالا ها بايد كار كنند تا چيزي مثل HL2 Episode One رو بسازن.[/RIGHT] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
Prey
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft