CryENGINE™ 2 چیست؟ (بیاید بازیهارا از زاویه دیگری بنگریم)

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

vector

کاربر سایت
Apr 1, 2008
383
1.jpg


CryENGINE™ 2 نام موتور جدید شرکت Crytek هست که بازی Crysis هم بوسیله اون ساخته شده. برخی قابلیت های این موتور قدرتمند
این موتور بر مبنای DirectX 10 (جدیدترین نسخه DX که همراه win Vista عرضه شده) نوشته شده.همچنین از shader model 3.0 و یا حتی 4.0 و نیز آخرین امکانات گرافیکی جدید مثل HDR(قابلیت نورر پردازی جدید که نمونه ای از اون رو در حال حاظر در splinter cell4 میبینین) و motion blur و گرافیک برداری و... که در ادامه توضیح داده شده است.
High Dynamic Lighting :
این تکنیک که در زمان انتشار HL2:the lost coast سر و صدای زیادی به راه انداخته بود در Cryengine2 نیز وجود خواهد داشت. در این تکنیک در هنگام رندر شدن تصاویر سه بعدی رنگهای از پیش تعیین شده ای بین سیاه مطلق و سفید مطلق قرار می گیرند. با استفاده از این تکنیک می توان اثر نور(برای مثال تابش خورشید) را بر روی سطوح ناصاف به زیبایی نشان داد. در Crysis از این تکنیک تقریبا برای تمامی اجزای محیط استفاده شده است. از درختهایی که در یک متری شما قرار دارند گرفته تا صخره هایی که در دور دست قرار گرفته اند.

3.jpg


Motion Blur :
این تکنیک که در NFS:MW به شدت از آن استفاده شده بود باعث می شود که اجسام در حال حرکت با سرعت زیاد محو به نظر برسند. هر چه سرعت حرکت جسم بالاتر باشد محوتر به نظر می رسد. استفاده از این تکنیک در محیط های پوشیده از جنگل Crysis بسیار زیباست.
Depth of Field :
استفاده از این تکنیک باعث می شود تا بر روی اجسامی که در دوردست قرار دارند و قابل دیدن نیستند پردازش اضافی انجام نشود. بدین شکل کخ اجسامی که در دور دست قرار دارند محو مس شوند و در عوض اجسامی که در فاصله نزدیک قرار دارند با وضوح بیشتری پردازش می شوند.

2.jpg



Volumetric Clouds :
در بازیهایی مثل Flight Simulator 2004 یا Heroes of the Pacific از این تکنیک برای واقعی جلوه دادن ابرها استفاده شده است.اما استفاده ار آن در یک بازی اکشن اول شخص کمی عجیب به نظر می رسد ! در Crysis دیگر از تصاویر تخت و بدون حجم به جای ابر خبری نیست و ابرها کاملا حجم دار و واقعی طراحی شده اند.بدین معنا که اتفاقات طبیعی متنند طوفان یا بارش باران بصورت کاملا واقعی در بازی وجود خواهند داشت وحتی بعضی مواقع سایه ابرها بر روی زمین می افتد !

Volumetric Fog :
همانند ابرهای حجم دار، وجود مه به صورت کاملا طبیعی در بازی را باعث می شود تا در محیط هایی که مه وجود دارد ،نورها جذب مه شوند و محیط تاریک تاریک تر به نظر برسد.
Spherical Harmonics :
استفاده از این تکنیک باعث می شود تا در هنگام تغییر منبع نور(مثلا خورشید یا یک لامپ روشن)، افکت های نور هم به صورت خودکار تغییر پیدا کنند و سایه ها جا به جا شوند.
Soft Shadows :
یکی از تکنیک های گرافیکی بکار رفته در بازی F.E.A.R که فعال کردن آن باعث افت شدید فریم حتی در حالت SLI(استفاده از دو کارت گرافیک) میشد ،همین تکنیک بود. این تکنیک باعث می شود تا لبه های ناصاف سایه ها ،شکل واقعی به خود بگیرند.

ُSoft Particles :
همانند soft shadows،این تکنیک باعث می شود تا ذرات وگرد وغبار حاصل از انفجارها(یا اتفاقات دیگر) کاملا طبیعی رندر شوند(یه نمونه اش در CofD2)و کوچکترین اثری از ناصافی در ذرات وگرد و غبار دیده نشود .
Breakable Objects and Follage :
این تکنیک که مربوط به پردازش فیزیکی بازی می شود، این امکان را فراهم می کند تا تقریبا تمام اشیای موجود در محیط تاثیر و تخریب پذیر باشند. از اشیای گرفته تا ساختمتن ها،درختان و حتی ساخ وبرگ ها!! ، محیط جنگلی Crysis ،بهترین مکان برای استفاده از قدرت پردازش فیزیکی موتور CryEngine2 است.

5.jpg


Backlighting :
استفاده از این تکنیک باعث می شود تا هر شی بسته به جنسی که دارد در مقابل تابش نور شکل خاصی به خود بگیرد. برای مثال نور از بعضی از اجیام عبور می کند یا رنگ برخی را تغییر می دهد و ... .
Caustics :
این تکنیک هم به نور و اثرات آن بر روی اجسام مختلف می پردازد. برای مثال تابش نور در زاویه های مختلف بر روی اجسام و سطوح مختلف(مانند:آب،پلاستیک،شیش ه و...)، بازتابش های متفاوتی به جای خواهد گذاشت.
Sunrays :
این تکنیک یکی از برجسته ترین تکنیک های به کار رفته در موتور بازی است. برای مثال اگر تعدادی شاخ و برگ را بین خودتان و یک منبع نور قوی(مانند خورشید) قرار دهید، شاهد عبور رگه های باریکی از نور از میان فضاهای موجود در میان شاخ وبرگها هستید. این موضوع دقیقا به همین صورت در Crysis هم وجود دارد.

4.jpg

Real Time Ambient Maps :
یکی از نکات مهم در نور پردازی ، نور پردازی غیر مستقیم است که به وسیله آن ، امکتن یک نور پردازی فراگیر و کاملا واقعی فراهم شود. با استفاده از این تکنیک، Crysis یکی از واقعی ترین و طبیعی ترین نورپردازی های تاریخ بازی های کامپیوتری را با خود به همراه دارد.

Scaleform GFx :

Scaleform GFx در واقع یک نرم افزار یا بهتر است بگوییم موتور سبک(از لحاظ اجرا) ودر عین حال بسیار قدرتمند و پیشرفته است که برای پردازش گرافیک برداری(Graphics Vector) به کار می رود(گرافیک برداری یعنی تصویری که با استفاده از دستور ها و فرمول های ریاضی خلق می شود). Scaleform GFx نسخه پیشرفته Scalform VGx است.
 
آخرین ویرایش:

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
Vector جان دستت درد نکنه.من الان چند هفتست که دنبال این جور مقاله ای بودم که توضیحات گرافیکی داشته باشه.مرسی.:love:
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر