یکیش خود من که کشیدم بیرون ! شاید بازی عالی از اب در بیاد ولی وقتی یه استودیو تمام اعضای اصلی و کلیدی خودش را از دست بده انتظار نداشته باش که تاپیکهاش هم شلوغ باشه .
نه فرخ اینجوری ها هم نیست:d
البته یه چیزی هست، یکی اینکه من با نظر بقیه کاری ندارم و شدیدا دوست داشتم جو و فضای این نسخه هم مثل نسخه ی 3 میبود، نمیدونم ولی من زمانی که Doom 3 رو بازی میکردم دقیقا حس یه Doom واقعی رو داشتم و هنوزم که هنوزه میگم Doom 1&2 شکل مدرن و امروزیش چیزی مثل نسخه ی 3 باید باشه. حالا توی این نسخه سرعت بازی رو بالا بردن و اون فضای تاریک و ترسناکش رو محدودتر کردن زیاد برام دلچسب نیست، ولی بازم ساخت doom جدید برام خوشحال کنددس و موفقیتش رو خیلی دوست دارم.
مطلب بعدی اینکه خب جدایی افرادی مثل john carmack ، matt hooper، christian antkow ، kenneth scott و paul van wavran و adrian carmack و... خیلی های دیگه از تیم id و دخیل نبودنشون در این نسخه ی جدید واقعا ناراحت کنندس و صد البته نتیجه ی نامطلوبش رو روی محتوای این سری میزاره( اینا مغزهای id بودن و تفکرات و توانایی های اینا بود که عناوین id رو تا این حد محبوب و فوق العاده کرده بود) ولی با این حال هنوزم میشه به نتیجه ی کار خوش بین بود، مثل سری Halo که با اینکه از دست بانجی خارج شد و الان یه تیم کاملا جدید دارن روش کار میکنن ولی هنوزم رنگ و بوی Halo های بانجی رو میده و حتی در برخی موارد خیلی بهتر از ساخته های خود بانجی هم شده از نظر من.
در آخر یه فن همیشه باید فن بمونه، اولین چیزی که برای من ارزش داره فارغ از تیم id software و اعضای قدیمی و جدیدش، اسم و لوگو و برند Doom هستش که در هر حال جزو خاطرات گیمینگ من هستش و فوق العاده برام مهمه که موفق باشه و یادآور تکه های خاطرات خوش قدیم با این بازی:d