نقد و بررسی Captain Toad: Treasure Tracker

batavm

کاربر سایت
May 18, 2012
421

زمانی که مشغول نگاشتن نقد مختصری برای بازی Captain Toad: TreasureTracker بودم یاد فعالیتم دربخش 3DS افتادم که وقتی تریلریاز گیم پلی بازی Super Mario 3DLand گذاشتم عده ای از دوستان نینتندویی نسبت به گیم پلیسریع و مبتنی بر زمان این بازی احساس ناخوشایندی داشتند و از این که نمیتوانستنددر محیط بازی بدون ترس از دست دادن زمان به گشت و گذار کنند بپردازند بسیار ناراحتبودند.این دوستان که گیم پلی کندتر بازی Super Mario Galaxy رو ترجیح میدادند و ازفعالیت های نینتندو بی خبر بودند همواره در انتظار عرضه نسخه جدید این بازی برایکنسول نسل هشتمی نینتندو یعنی WiiU بودند تا بتوانند در یک دنیای فانتزی پر از جزییات غرقشوند.
با این مقدمه به پیشواز نقد و بررسی بازی Captain Toad:Treasure Trackerمیروم و پیشنهاد میکنم تا پایان نقد با بنده همراه باشید تا دلیل مقدمه ابتدایی روبهتر درک کنید...
toad_1_.jpg

وقتی برای اولین بار وارد بازی ای با حال و هوای بازی هایماریویی می شوید اولین کاری که می کنید پیدا کردن دکمه مربوط به پرش هست اما دراین بازی زمانی متوجه اولین ساختار شکنی می شوید که کلید های روی کنترلر تمام شدهاست و شما نتوانسته اید دکمه مربوط به پرش رو پیدا کنید.از طرفی با فشردن کلید Y روی کنترلر تغییرزیادی در سرعت کاراکتر حس نخواهید کرد.با بیان این دو مطلب متوجه می شویم قرارنیست با سوپر ماریو در لباس کاپیتان توآد بازی کنیم و به دنبال این این موضوع روشنمیشود که با یک سکوبازی روبه رو نیستیم و خبر خوشحال کننده این است که بازی موردبحث با ارائه گیم پلی مستقل از سایر بازی های نینتندو و بدون تقلید از عناویننامدار این شرکت توانسته جایی در دل هواداران شرکت باز کند.
در ساخت بازی Captain Toad: Treasure Tracker فرمولعجیبی به کار برده شده است و اگر بخواهیم واضح تر بیان کنیم می توان گفت طراحیمحیط های بازی بیشتر شما را یاد دو بازی Super Mario 3DLand و Super Mario3DWorld می اندازد ولی کندیگیم پلی و میل به جستجو در دینای بازی بیشتر از عنوان دوست داشتنی SuperMario Galaxy وارد بازی شده است.اما اضافه شدنعنصر خلاقیت و چاشنی نوآوری به این بازی کاری می کند که این عنوان هیچ یک از سهبازی یاد شده نباشد و فقط خودش باشد.
toad_2_.jpg
این بازی که برپایه جستجوی محیط و حل معماهای محیطی برای دستیابی به پاداشبیشتر و رسیدن به هدف اصلی هر مرحله طراحی شده است با حذف مکانیک های دست و پا گیرتوانسته هدف اصلی بازی را برای مخاطب نهادینه کند و گیم پلی متفاوت خود را بهبهترین شکل ممکن ارائه کند.طراحی مراحل بازی به خوبی انجام شده است و بازی را با مراحل ساده تر و کوتاهترشروع خواهید کرد و قدم به قدم مراحل پیچیده تر خودشان را نشان می دهند و گهگاه شمارا مجبور می کنند تا برای یافتن تمام آیتم های پنهان بازی چندین و چند مرتبه مرحلهرا پشت سر بگذارید.کنترل دوربین که در اختیار گیمر قرار خواهد داشت کمک شایانیبرای دستیابی به نقاط پنهان بازی و درک هدف اصلی مرحله به مخاطب می دهد و توصیهمیکنم قبل از راه افتادن در محیط حتما زوایای مختلف بازی را به کمک کنترل دوربینمشاهده کنید تا چیزی رو از دست ندهید چون بازگشت به بعضی نقاط بعد از گذر دیگرامکان نخواهد داشت.
toad_4_.jpg

شاید بتوان به عدم تنوع ظاهری باس های بازی انتقاد وارد کرد ولی استفاده ازمحیط برای ایجاد چالش برای گیمر و حذف روش مرسوم یعنی مبارزه مستقیم با باس هاقطعا لذت بخش خواهد بود.شما باید با فرار از دست غول های بازی در مراحلی که باآنها رو به رو می شوید چالش های محیطی که هر چه به انتهای بازی نزدیک تر می شویدمشکل تر می شوند را پشت سر بگذارید و در این بین برای دستیابی به آیتم های پیدا وپنهان این مراحل نیز لازم است تلاش زیادیبکنید.
toad_5_.jpg

بازی Captain Toad: Treasure Tracker متشکل از سه اپیزود اصلیاست که در دو اپیزود اول با 18 مرحله و در اپیزود سوم با 28 مرحله زیبا و مهیجروبه رو خواهید شد.با پشت سر گذاشتن این سه فصل بخشی به نام BONUS در بازی در دسترس قرار می گیرد که درآن می توانید مراحل بسیار متنوع و زیبایی را تجربه کنید. سازندگان انتهای بازی رااز نظر داستانی وصل کرده اند به بازی Super Mario 3DWorld و با دست و دلبازی تعدای از مراحلاین بازی رو در در بخش BONUS در اختیارتان میگذارند تا با مکانیک های کاپیتان تواد از گشت و گذار و جمعآوری سکه در آنها لدت ببرید.
بازی از قابلیت TV off پشتیبانی می کند و علاوه بر سنسور حرکتیاز میکروفون و تاچ کنسول در گیم پلی استفاده می شود و که این امر منجر به افزایشتنوع گیم پلی می شود.
در زمینه گرافیک با یک بازی فانتزی بدون کم و کاستی رو به رو هستیم که ازتجربه نینتندو در زمینه ساخت اینگونه فضاها نشات میگیرد.رنگ بندی عالی که پیش ازاین در سری بازیهای ماریو دیده ایم و طراحی خوب کاراکتر ها و دشمنان و به ویژه باسفایت های بازی از نکات قابل توجه بازی است.گاهی اوقات نقشه های کوچک بازی اونقدربا جزییات کار شده که واقعا هیجان زده خواهید شد که چطور مرحله ای به این کوچکیاین چنین تو در تو ساخته شده است و این سطح بالای جزییات ارزش تکرار مراحل زیبا وآرامش بخش بازی را دو چندان می کند.تنوع مراحل و مکان هایی که بازی در آن ها اتفاقمی افتد بسیار بالاست به گونه ای که تا پایان بازی و حتی بعد از اون میل به بازیرو در شما حفظ خواهد کرد که ترکیب این مورد با موسیقی زیبا و دوست داشتنی بازی اینعنوان رو به یک بازی کم نقص تبدیل می کند.
toad_3_.jpg
نینتندو این بار با یک عنوان جدید وارد بازار شد و همه رو سورپرایز کرد و درذهن هواداران خود در کنار ماریو و لوییجی و دانکی کونگ و کربی و... جایی برای نامتوآد باز کرد تا بعد از تجربه این عنوان به انتظار عرضه نسخه بعدی این بازی روزشماری کنیم.
این عنوان حتی اگر شاهکار نباشه ولی یک بازی فوق العاده زیبا و یکی از بهترینانتخاب ها برای هر نینتندویی خواهد بود.تجربه اش رو به هیچ عنوان از دست ندید...
 

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
ممنون از نقدت.
این جزو بازیهاییه که حتما می‌گیرمش. مراحل کاپیتان تود توی 3D World خیلی خوب بودن. مخصوصاً وقتی دوربینو با قابلیت ژیروسکوپ حرکت می‌دادی، تازه گیم‌پلی واقعیِ اون مراحل رو درک می‌کردی.
 

adel3532

کاربر سایت
Mar 7, 2009
898
نام
عادل
نه بابا اتفاقا اگه بخوایی تمام آیتم ها و موارد مخفی رو بگیری خیلی هم طولانیه
دز ضمن این یه بازی 40 دلاریه (مد نظر دوستانی که دانلودی بازی می کنن باشه)
 

batavm

کاربر سایت
May 18, 2012
421
خیلی ممنون...
ولی بازیش یکم کوتاه نیست؟
بازی کوتاه نیست انصافا و یه حسنی که داره و تو نقد هم اشاره کردم اینه که تو بعضی از مراحل که کوچک هم به نظر میرسه گاهی اوقات اونقدر بخش های مخفی هست که باید چندبار بری تا پیداشون کنی...
یکی از الماسهای یه مرحله رو خودم 7 8 بار رفتم تا پیداش کردم.
 
  • Like
Reactions: xbox*360

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
خیلی ممنون...
ولی بازیش یکم کوتاه نیست؟

گیم پلی چنتا مرحلشو که تو یوتیوب دیدم بازی نیست که بخوای سریع ردش کنی بری جلو در اصلاح runner نیست

من که گیم پلی بازیشو دیدم تازه اونم با کیفیت کم اما واقعا با کیفیت و خلاقیت زیادی داشت به دلم نشست


نه بابا اتفاقا اگه بخوایی تمام آیتم ها و موارد مخفی رو بگیری خیلی هم طولانیه
دز ضمن این یه بازی 40 دلاریه (مد نظر دوستانی که دانلودی بازی می کنن باشه)

موافقم عادل جان

اگر زمانی پولدار شدم wii u خریدم :d حتما بازیش میکنم
 
  • Like
Reactions: xbox*360

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
توی لیست تخفیفهای جمعه ی سیاه، این بازی رو خریدم. واقعا عالیه. همیشه دورِ اولو فقط با قابلزت ژیروسکوپ میرم تا لذت واقعی بازی رو حس کنم. ولی دورهای بعدی که برای میدا کردن آیتمها نیاز به دقت بیشتری هست، با آنالوگ بازی میکنم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر