محرمانه متال گیر- ازجان به ونوم : داستان متال گیر سالید

bob_omniscient

کاربر سایت
Apr 23, 2010
174
نام
babak
77whj4zxr3y77usw106k.jpg
[/URL][/IMG]
محرمانه متال گیر
ازجان به ونوم : داستان متال گیر سالید
گرند زیروز منتشر شده و فانتوم پین نیز در راه است وشما به زودی شاهد تبدیل شدن رئیس بزرگ به انسانی سرشار از حس انتقام خواهید بود.برای تازه واردانی که می خواهند با تاریخچه متال گیر آشنا شوند یا کهنه سربازانی که می خواهند میراث رئیس بزرگ را بازخوانی کنند خلاصه ای از اتفاقاتی که به شماره پنجم متال گیر سالید ختم می شود آماده شده است.
خطر لو رفتن داستان!
در این مقاله همچنین درباره رخدادهای واقعی که در جهان و سازمانها و کشورهای واقعی روی داده است صحبت خواهد شد که آنها با رنگ آبی نمایش داده شده اند.
hmnn5kg6thahsgpbp4ec.png
[/URL][/IMG]


1984
آوریل : نیکیتا کروشچف رئیس حزب کمونیست شوروی به دنیا آمد.
1900
اکساندر گرانین به دنیا آمد.او دانشمندی است که بعدها ایده اولیه تانک دو پا یا متال گیر را ابداع کرد.
بین سال های 1900 تا 1910
دانشمند مشهور ،نیکولای سوکولوف به دنیا آمد.
1908
27 اگوست : لیندون جانسون، سی و ششمین رئیس جمهور آمریکا متولد شد.
1909
12 اگوست : دیوید اُ David OH ، معروف به میجر زیرو Major Zero متولد شد.
1918
سازمان فرزانگان- Philosophers - بعد از یک ملاقات سری بنیان نهاده شد : کمیته خردمندان- Wisemen's Committee متشکل از ثروتمند ترین افراد ایالات متحده،شوروی و چین.آنها ثروت هنگفت خود را روی هم گذاشته و آنرا میراث فرزانگان - Philosophers' Legacy- نامیدند تا بتوانند از طریق این ثروت هنگفت جهان را از پشت صحنه کنترل و هدایت نمایند...تا صلح را در سراسر جهان برقرار سازند.
wqtei51225cdg4l9rwim.jpg
[/URL][/IMG]

کمیته خردمندان

سازمان GRU ، سازمان اطلاعات مرکزی شوروی تاسیس شد.

1919
29 می : جان اف کندی متولد شد.
1922
The Joy معروف به رئیس - The Boss – متولد شد.او آخرین فرزند از موسسان سازمان فرزانگان- Philosophers- است که در آینده استاد و مرشد Naked Snake خواهد بود.


The JoyThe Boss
1930
بامرگ آخرین بازمانده Philosophers این سازمان بدون اصول اخلاقی و مرامنامه مشخص باقی ماند در عین حالی که اعضا آن اکنون با ایجاد و تداوم جنگ در جهان منافع خود را حفظ می کردند.
1935
تولد جان – Johnکه در آینده با القابی مثل Naked Snake و Big Boss نامیده خواهد شد.او همچنین به اسم جک – Jackشناخته می شد.
guidezlodv2kt6a0j5fo.jpg
[/URL][/IMG]

John / JackNaked SnakeBig Boss
1936
15 می : تولد ایوا- EVA- که با نام های دیگری نیز مثل Tatyana و Big Mama شناخته می شود.
22 ژوئن : دکتر کلارک ،معروف به پارامدیک - Para-Medic- به دنیا آمد.
1939
11 نوامبر : تولد دونالد اندرسون- Donald Anderson- ملقب به Sigint
1942
آغاز رسمی پروژه منهتن- Manhattan Project-در آمریکا.با مشارکت پدر هیوئی امریک Huey Emmerich ، پدر بزرگ هال امریک Hal Emmerich معروف به اتاکان.
The Joy گروه کبری- Cobra Unit- را تشکیل می دهد.اعضائ این گروه عبارتند از خودش و پنج نفر دیگر به نام های مستعار The Pain, The End, The Fury, The Fear و The Sorrow.
d7y2b5zxi0gdewcxh23r.jpg
[/URL][/IMG]
The Pain, The Fear, The End, The Joy, The Sorrow & The Fury
1944
6ژوئن : The Joy فرزندی به نام Adamska را در صحنه نبرد در نرماندی به دنیا می آورد، که در آینده او را با نام Revolver Ocelot خواهیم شناخت.این کودک پس از تولد توسط Philosophers ربوده شده و توسط ماموران این گروه پرورش می یابد.پدر این کودک کسی جز The Sorrow نیست.به دنیا آوردن این نوزاد در میدان جنگ و به روش سزارین باعث میشود زخمی به شکل یک مار روی شکم و سینه مادر یعنی The Joy ایجاد شود.
1945
6اگوست : تولد Huey Emmerich، پدر اتاکان. آمریکا یک بمب هسته ای بر فراز هیروشیما رها می سازد.
9اگوست : آمریکا یک بمب هسته ای بر فراز ناگازاکی رها می سازد.
بعد از پایان جنگ جهانی دوم، بوریس ولگین Boris Volginیکی از اعضای شاخه روسی Philosophers و پدر Colonel Volgin از فرصت استفاده کرده و میراث فرزانگان- Philosophers' Legacy- را تصاحب می کند و سپس از طریق بانک هایی در سراسر دنیا اقدام به پولشویی می کند که جزئیات این عملیات و بانک ها در یک میکرو فیلم ذخیره شده است.
سه کشور عضو Philosophers از هم جدا می شوند که باعث ایجاد تنش های بیشتری در دوران جنگ سرد می شود.
هم اکنون رقابت برای فتح فضا آغاز شده است...

xgsqdsyro0sxykwocww8.jpg
[/URL][/IMG]

سه عضو سازمان فرزانگان، چین، شوروی و ایالات متحده
1946
تولد Kazuhira Miller معروف به کاز و McDonell Benedict Miller که در آینده به نام Master Miller شناخته می شود.
1947
آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا CIA تاسیس می شود.

The Joy گروه کبری را منحل کرده و او از این به بعد با نام The Boss شناخته می شود.همزمان با بازگشت او به ایالات متحده The Sorrow نیز به شوروی باز می گردد.
1950
تولد Pacifica Ocean ملقب به Paz Ortega Andrade یا همان Paz
John که بعدها Naked Snake نامیده می شود تحت تعلیم The Boss قرار گرفته و با هم تکنیک جدیدی از مبارزات تن به تن را ابداع و توسعه می دهند.این تکنیک با نام the CQC (Close Quarters Combat). شناخته می شود.

12th9tmb0szuyjpojb78.jpg
[/URL][/IMG]
John & The Boss

1952
ژوئن : گروه ویژه کلاه سبزها تشکیل می شود.
4نوامبر : سازمان امنیت ملی آمریکا NSA تشکیل می شود.
1953
سپتامبر : نیکیتا کروشچف بعنوان رهبر حزب کمونیست شوروی انتخاب می شود.
1954
13 مارچ : کمیته امنیت ملی شوروی KGB تشکیل می شود.
1957
29 جولای : سازمان بین امللی انرژی اتمی تاسیس می شود.
4اکتبر : اسپاتنیک 1 اولین ماهواره روسی به فضا پرتاب می شود.
1958
1 فوریه : اکسپلورر 1 اولین ماهواره ایالات متحده به فضا پرتاب می شود.
1اکتبر : ناسا تشکیل می شود.
1959
برنامه مرکوری توسط آمریکا آغاز به کار می کند.
12 ژوئن : The Boss شاگرد خود Naked Snake را به منظور انجام یک ماموریت محرمانه ترک می کند.
1960
بعد از مرگ پدر، کلنل ولگین میکرو فیلم حاوی اطلاعات مربوط به میراث فرزانگان- Philosophers' Legacy- را به ارث می برد.
r079007nna7iwiet53eh.jpg
[/URL][/IMG]
ولگین و میکروفیلم
1960
The Boss در ارتباط مستقیم با یک جاسوس دو جانبه، به منظور کسب اطلاعات برای ناسا به برنامه فضایی شوروی نفوذ میکند.در پایان مشخص می شود که اطلاعات کسب شده جعلی بوده و این امر باعث کند شدن برنامه مرکوری آمریکا می شود.
سپتامبر : ADAM و EVAدو مامور سازمان امنیت ملی آمریکا NSA به اتحاد جماهیر شوروی پناهنده می شوند.
1961
20 ژانویه : جان اف کندی بعنوان سی وپنجمین رئیس جمهور ایالات متحده به کاخ سفید وارد می شود.
12آوریل : The Boss بصورت مخفیانه توسط آمریکا به فضا ارسال شده و بطور غیر رسمی به اولین فضانورد تاریخ تبدیل می شود.
یوری گاگارین اولین انسان در فضا… " آسمان آبی است "
15 آوریل : با تائید جان اف کندی عملیات حمله به خلیج خوکها در کوبا انجام می شود.با این عمل جان اف کندی برخلاف منافع فرزانگان - Philosophers- عمل میکند.
1962
Ricardo Valenciano Libre ملقب به چیکو متولد می شود.
The Boss به شوروی می رود و پی میبرد که جاسوس اش توسط یارپیشین اش The Sorrow ، لو رفته است.به دلیل درگیری Philosophers در این مخمصۀ جاسوس بازی او مجبور می شود که The Sorrow را از میان بردارد زیرا که در غیر این صورت Philosophers فرزند این دو نفر یعنی Ocelot را میکشت.

zm2mujp3nmrdew0r09ag.jpg
[/URL][/IMG]
The Sorrow کشته شده به دست The Boss



Major Zero گروه FOX را تشکیل می دهد، یک گروه ویژه که قبل تر توسط CIA ایجاد شده بود.این گروه به نام نیروی عملیاتی اکس - Force Operation X- نیز شناخته می شود. Johnاز اعضای این گروه است.


zm19nfwbx8eg5pk75q6v.png
[/URL][/IMG]
14 تا 28 اکتبر : بحران موشکی کوبا.
1963
13 اگوست : خط تلفن اضطراری مسکو - واشنگتن، بین پنتاگون و کرملین، معروف به تلفن سرخ برقرار می شود تا امکان ارتباط مستقیم میان رهبران دو کشور ایالات متحده و روسیه برقرار شود.
24 اگوست : تولد هیدئو کوجیما !
22 نوامبر : ترور جان اف کندی (از قرار معلوم به دست Philosophers) لیندن جانسون سی و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده می شود.
1964


4gqi291v36sm6866ynod.jpg
[/URL][/IMG]
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
24 اگوست : عملیات فضیلت - Virtuous Mission –
30 اگوست تا 2 سپتامبر : عملیات مار خوار- Operation Snake Eater – در این برهه وجود میراث فرزانگان و همچنین طرح های اولیه متال گیر آشکار می شود. Naked Snakeبا Ocelot و Tatyana (EVA) ملاقات کرده و با Major Zero, Para-Medic و Sigint همکاری کرده و همچنین گروه کبری را از میان برمی دارد.سرانجام او Shagohod (اولین نمومه متال گیر) را نابود کرده و کلنل ولگین و استاد خود The Boss را می کشد و نیمی از ثروت افسانه ای فرزانگان - Philosophers' Legacy- را به وطن خود آمریکا می برد.
با وجود اینکه The Boss در این اتفاقات یک قهرمان واقعی بوده و تا لحظه آخر یک میهن پرست واقعی باقی ماند و جان خود را در جهت منافع کشورش ارزانی داشت، از چشم جهانیان او یک جنایتکار جنگی شناخته شد. علیرغم تمام کینه ای که از این اتفاقات در وجود Naked Snake ایجاد شده بود به دلیل انجام این ماموریت و از بین بردن استاد خود The Boss به او لقب Big Boss اهدا می شود.در کنار او Ocelot نیز طرح های اولیه متال گیر را برای CIA به ارمغان می آورد.
بعدها Ocelot موفق می شود به طریقی نیمه مفقود شده میراث فرزانگان - Philosophers' Legacy- را نیز به دست آورد.
15 اکتبر : نیکیتا کروشچف از قدرت خلع می شود.
1965
Sigint به آژانس تحقیقات پروژه های پیشرفته ARPA ملحق می شود.
1966
Big Boss یک سرباز تازه کار به نام Frank Jaeger معروف به Null یا Perfect Soldier را نجات می دهد.او که سال ها بعد با نام روباه خاکستری - Grey Fox – نیز شناخته می شود توسط CIA و همچنین فرزانگان بعنوان یک موش آزمایشگاهی برای پروژه " سرباز تمام عیار " استفاده می شود.
1968
EVA در هانوی ناپدید می شود.
1970
orobqjtwyggoazu7m190.jpg
[/URL][/IMG]

Big Boss با Roy Campbell آشنا شده و اولین مدل از متال گیر را که توسط گروهی از اعضای خائن FOX Unit دزدیده شده بود را نابود می کند.او همچنین با Gene ،یک ابر سربازخلق شده توسط Philosophers براساس ویژگی های The Boss مواجه می شود.بعد از اینکه Gene از بیگ باس شکست سختی می خورد، می پذیرد که تنها جانشین واقعی The Boss فقط بیگ باس می تواند باشد و هر آنچه از سرباز و سرمایه دارد در اختیار بیگ باس قرار می دهد تا او Army's Heaven یا همان Outer Heaven را ایجاد نماید.
Ocelot به دستور Zero که از ابتدا همه چیز به خواسته او پیش رفته است، رئیس CIA را به قتل رسانده و نیمه دیگر میراث فرزانگان را به چنگ می آورد. Major Zero گروه FOX را منحل می کند هرچند که بیگ باس هنوز به نشانه وفاداری به اولین گروه خود نشان گروه را روی سینه دارد.پس از شکار اعضا یاغی گروه فاکس طی وقایع San Hieronymo و با کمک سربازان نجات یافته در این اتفاقات ،بیگ باس به همراه Roy Campbell یک گروه جدید با نام سگ شکاری - FOX HOUND – تشکیل می دهد.
اکنون Major Zero با یاری Ocelot تمام ثروت معروف به میراث فرزانگان- Philosophers' Legacy- را در اختیار دارد و با کشتن آخرین عضو Philosophers، نام شاخه آمریکایی فرزانگان را به میهن پرستان – Patriots- که La-Li-Lu-Le-Lo نیز نامیده می شود، تغییر می دهد.آنها کنترل تمامی قسمت های مختلف دولت ایالات متحده را در اختیار خواهند گرفت...
علاوه بر Zero، Ocelot، Sigintو Para-Medic نیز یه عضویت میهن پرستان در آمدند. Big Boss که برای یک دوره زمانی کوتاه به این گروه پیوست، توسط Zero به یک نماد برای این گروه تبدیل شد تا بدین طریق از شهرت افسانه ای او برای تحقق اهداف خود استفاده کند.بعدها بیگ باس EVA را در هانوی پیدا کرد و او نیز به میهن پرستان محلق شد.Zero قصد داشت تا ایدئولوژی The Boss را ادامه داده و کنترل تمامی امور را به دست خود بگیرد.ولی خیلی زود بین دیدگاه های Zero و Big Boss اختلاف ایجاد شد...
1971
گروه سگ روباه گیر - FOX HOUND- اکنون شروع بکار کرده است و اعضاء آن عبارتند از Zero, Para-Medic, Sigint, Ocelot, Frank Jaeger, Roy Campbell and Big Boss.
562pnd6aamerdhqia39s.png
[/URL][/IMG]

25 دسامبر : یوجی شینکاوا متولد شد.
1972
پروژه طفلان مخوف -"Les Enfants Terribles"- توسط Zero و با کمک Para-Medic اجرا می گردد.در نتیجه این پروژه Solid Snake (David) ، Liquid Snake و مدتی بعد( Solidus Snake (George Sears با استفاده از دی ان ای بیگ باس به دنیا می آیند. EVAدر این پروژه نقش مادر جانشین را ایفا میکند.(صرفا تخمک بارور شده را در رحم خود نگه می دارد.)
بیگ باس پس از پی بردن به پروژه طفلان مخوف گروه میهن پرستان را ترک می کند زیرا که با روش در پیش گرفته شده توسط Zero برای تحقق آرزوی The Boss موافق نیست. بیگ باس طی یک ماموریت با Kazuhira Miller آشنا شده و بعد از نجات دادن جانش از او میخواهد که به گروهش بپیوندد.بیگ باس سپس به همراه او گروه سربازان بدون مرز- Militaires Sans Frontières – را تشکیل می دهد.
bplurzjjmhxhey5ms2rn.png
[/URL][/IMG]

بعد از این اتفاقات سازمان میهن پرستان شروع به اضمحلال کرد.Sigint و Para-Medicکماکان دنباله روی عقاید زیرو بودند در حالیکه Ocelot و EVA گرایش بیشتری به سمت بیگ باس داشتند ولی فعلا با Zero همراهی میکردند.
1974
zbcg1itl6s4qy9hcfql1.jpg
[/URL][/IMG]

اکنون مقر فرماندهی گروه سربازان بدون مرز- Militaires Sans Frontières- که پایگاه مادر - Mother Base – نیز نامیده می شود به یک پایگاه دریایی دور از ساحل کارائیب انتقال داده شده است.نوع دیگری از متال گیر ساخته شده و با یک سیستم هوش مصنوعی ، بر پایه روانشناسی The Boss ، مجهز گشته است.بیگ باس بهمراه Chico و آماندا با ساندینیست ها ملاقات میکند.او با شخصی به نام Coldman(یک جاسوس CIA که قصد دارد یک سیستم تلافی حملات اتمی برای بمباران شوروی خلق کند) وهمچنین با Zadornov (یک جاسوس KGB ) مواجه می شود.
با وجود همه این مشکلات او از یک بحران اتمی و اقدامات تلافی جویانه جلوگیری کرده و در پایان مجبور می شود که متال گیر ساخته گروه خود که توسط Paz (مامور مخفی Zero ) ربوده شده بود(تا بیگ باس را متقاعد به بازگشت به گروه پیشین خود کند) را از بین ببرد. Pazبه داخل اقیانوس پرتاب می شود و بیگ باس اکنون به همراه گروه سربازان بدون مرز توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.
این وقایع کینه زیرو و بیگ باس از یکدیگر را نشان داد و آن را تشدید کرد.
بعد از مدت زمانی EVA گروه میهن پرستان را ترک می کند.

1975
7x5u91ucjaap0b2xb79i.jpg
[/URL][/IMG]

Paz توسط ماهیگیران از اقیانوس نجات می یابد. Cipher (Zero) با تصور اینکه احتمالا او به گروه سربازان بدون مرز پیوسته است او را اسیر کرده و توسط مامورانش در یک پایگاه آمریکایی به نام Camp Omega از وی بازجویی میکند. Chicoکه به نوعی پاز را دوست دارد تصمیم به نجات وی میگیرد.
بیگ باس و کاز تماسی را از طرف چیکو دریافت می کنند که او نیز اکنون گرفتار شده است.بیگ باس چاره ای جز نجات چیکو ندارد و همین طور مجبور است تا پاز را نیز نجات دهد تا هم از افشای اطلاعات سربازان بدون مرز جلوگیری کرده و هم اطلاعاتی از Cipher بواسطه پاز کسب نماید.با گوش کردن به نوار کاست ها بیگ باس اطلاعات فراوانی راجع به پاز و اتفاقات کمپ امگا و هدف Skull Face کسب می کند.در این حین پایگاه مادر- مقر فرماندهی سربازان بدون مرز- از طرف سازمان انرژی اتمی IAEA مورد بازرسی قرار می گیرد.
1976
پایان پروژه" طفلان مخوف" - Les Enfants Terrible –
1984
ealhuu6j6k0nhpaq2nk7.jpg
[/URL][/IMG]

با سرنوشتی محتوم به دوزخ و بدون ترس از مکافات عمل، Venom Snake، اسطوره فرو افتاده ، انتقام خود و outer heaven را خواهد ستاند...
qgqzgyuw7eysgrbsm7fd.png
[/URL][/IMG]


به زودی...

Metal Gear Solid 3: Snake Eater - The Birth of Big Boss
Metal Gear Solid: Portable Ops - Big Boss: A Born Leader



 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Reza Razor

Bellic

کاربر سایت
May 7, 2013
2,110
بسیار عالی
اگه میشه علاوه بر شخصیتها و داستان در مورد سبک بازی و تغییراتی که از ابتدا تاکنون داشته هم توضیح بدید
 

bob_omniscient

کاربر سایت
Apr 23, 2010
174
نام
babak
بله اینها یک سری مقاله در سایت خود کونامی هستند که فکر کردم ترجمشون به درک داستان کمک بکنه.
به هرحال باتوجه به حجم مقالات موجود در سایت امیدوارم به درد بخور باشه مخصوصا خلاصه بودنشون.
در صورتیکه از نظر دوستان مفید باشه دو مقاله دیگرو هم آماده میکنم.
 

'!|SNAKE|!'

کاربر سایت
Sep 4, 2011
725
نام
Soroush
عالیه . خیلی خوبه که این بازی اینقدر طرفدار مشتاق داره که حاضر هستن براش وقت بذارن . :x
ممنون حتما استفاده میکنم.شما هم ادامه بدید مقاله رو .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر