Publisher: Atlus
Genre: RPG
Players: 1
Release Date: 16th Jul 2013 (USA)
Series: Shin Megami Tensei
Official Site: atlus.com
عنوان تجاری این بازی به خاطر هاردکور گیم پلی JRPG بازی ژاپنی نقش گذاری و داستان سرایی کامل آن شناخته شده است.
تنها جنبه ی منفی این بازی در برابر پیشرفت های خوشایند آن چند کاستی باقیمانده است که آشکارا خود را طی بازی نشان می دهند.
داستان بازی در یک شهر (به ظاهر) قرون وسطایی آغاز می شود که در آن یک نوجوان قهرمان به عنوان یک سامورایی قاتل شیاطین وجود دارد که به نظر می رسد این بازی را به نمونه ای از بازی های فانتزی RPG ( بازی نقش گذاری: role-playing game ) تبدیل کرده است.
اما به زودی در این بازی به جهان گرگ و میش زیرزمین سفر خواهید کرد که روزگاری توکیوی مدرن بوده است.
پرت کردن گیمرها به دوران پس از دوران آخرالزمان در ژاپن ، طرحی عظیم را آغاز می کند که دنبال کردن آن (حتی در جلسات کوتاه بازی) آسان است و ارتباط آن با نسخه های قبلی این بازی در دوره های ابتدایی بازی برای آنان گیج کننده نخواهد بود.
تعداد کاراکترهای بازیگران کم است،اما هرکدام از نقش ها به خوبی نوشته شده و بطور موجهی همراه با دوبلاژ صدای فراوان به تصویر کشیده شده است.
( SMTIV،( SHIN MEGAMI TENSEI IVبازی یکی از قویترین داستان ها را در فضای سه بعدی به تصویر می کشد و به جای موضوع اجساد خونین برای رده سنی بزرگسالان با موضوعی مناسب آنها طراحی شده است.
پیش بردن بازی در یک توکیوی ویران ، گیمرها را وادار به انتخاب هایی می کند که پایان بازی را تغییر خواهند داد.اما شما می توانید اثر تصمیم گیری های خود را پیش از اتمام بازی به وضوح ببینید.
در هر مرحله از بازی ، که بر نبردهای بسیار سخت و turn-based ( نوعی از استراتژی بازی که در آن به گیمرها اجازه می دهند تا حین بازی مدت طولانی ای را درباره ی حرکت بعدی خود فکر کرده و سپس تصمیم بگیرند ) فائق می آیید ، نه تنها امتیازات مشخصی را به خود اختصاص می دهید،بلکه می توانید مهارت ها و افسون های خاصی را خریداری کنید،که قالب کاراکتر شما را ماهرانه به سمت مدل منحصر به فرد ی از یک فرمانده فرم می دهند که همه ی این ها شما را به سرعت به پیشرفت قهرمانتان متعهد می کند.
SMTIV یکی از قویترین داستان ها را در فضای سه بعدی به تصویر می کشد..
شما بطور مداوم مانند یک Pokemon شیطانی ، در حال جمع آوری جانورانی هستید که جهان جهنمی را اشغال کرده اند،و این هیولاها در فرآیندی به نام Demon fusion نیرومندتر می شوند که طی آن دو یا چند هیولا با هم ترکیب می شوند تا موجودی جدید را بوجود بیاورند،و مهارت ها و ویژگی هایشان را به نسل بعدی انتقال می دهند.
پرورش موجودات کامل زمان می برد،اما با هم آمیختن هیولاها فرآیندی ساده و شگفت آور است که با هر اهریمنی که به تیم خود اضافه می کنید،بیشتر به دنبال آن می روید.
غیر از آمیختن اهریمن ها با هم و جمع آوری آنها،بسیاری از خصوصیات کلیدی عنوان تجاری این بازی به همین نحو از طریق ساده سازی آنها اصلاح شده اند.
نقطه ضعف های آشکار دشمن ، به وضوح با نمادهای رمزی رنگی همراهند خرید و فروش به صورت فله ای روی می دهد و گزارش تفحص باعث می شود تا دنبال کردن اهداف و ماموریت های جانبی برای شما ساده شود.
بازی SMTIV مفاهیم مجازی بسیاری را بطور موثر بدون کنارگذاشتن آنچه که عنوان این بازی را محبوب می سازد ساده کرده است.
اگر می خواهید لیست اهریمن های خود را گسترش دهید یا سلاح و زره جدیدی بخرید مجبورید که بطور جدی بودجه بندی کرده و به سختی با پول خود برای خرید انتخاب به عمل بیاورید.
"بازی SMTIV مفاهیم مجازی بسیاری را بطور موثر ساده کرده است ،بدون کنارگذاشتن آنچه که عنوان این بازی را محبوب می سازد."
بخش اعظم این بازی مدرنیزه شده است که همه چیز را در زمان عقب گرد بازی خسته کننده تر می کند.
آزاردهنده ترین چیز دید از بالا به پایین در فضای این بازی است که یک نقشه ی تیره و تار از طرحی مبهم بدون مشخص سازی جزئیات است.
تنها 20 دقیقه قبل از اینکه سرانجام تلوتلو خوران به مقصد برسید به سادگی ممکن است گم شوید. زندان ها وبخش های داخلی بهتر از نقشه ی توکیو به نظر می رسند اما هنوز کمی بیش از حد کسل کننده اند ولو اینکه مناسب وضع ظاهری روز قیامت باشند.
این بازی با در برداشتن عناصر زیبایی شناختی همراه با طراحی هنر خلاق بعد از چندین شبانه روز تنها اندکی ناراحت کننده و غم افزا می شود.
آخرین ویرایش: