نقد و بررسی Scribblenauts

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743


Scribblenauts_cover.jpg


اين یک بازی متفاوت است که ایده خلاقانه آن را در هیچ بازی دیگری ندیده‌اید. به زبان ساده، کافی است یک کلمه را تایپ کنید تا واقعیت بپذیرد! سلاح شما خلاقیت‌تان است و به قول سازندگان بازی، تنها محدودیت شما، قدرت تصورتان است. برخلاف بازی‌های دیگر که برای حل یک معما ابزار مورد نیاز آن را در اختیار دارید، در Scribblenauts تنها صورت مساله را به شما می‌دهند. ابزار شما یک دفترچه جادویی است که با تایپ کلمه‌ی آیتم مورد نیازتان، آن آیتم خلق می‌شود. مثلا اگر به یک اژدها نیاز دارید کافیست بنویسید Dragon تا یک اژدهای چاق و چله پديد آيد.

سبک : معمایی

پلتفرم
: DS

گروه سنی
: همه سن‌ها

تاريخ انتشار
: 15 سپتامبر 2009

سازنده
: 5TH Cell

عرضه کننده
: Warner Bros. Interactive



می‌گویند زیبایی در سادگی است. Scribblenauts هم یک بازی دوبعدی ساده، اما بسیار بانمک و دوست داشتنی است.

این بازی در 10 دنیا و 220 مرحله گوناگون گسترده شده. مراحل بازی یا معمایی هستند و یا پلت‌فرمر؛ در مرحله‌های سبک پلت‌فرمر، هدف شما پیدا کردن ستاره‌ای است که در آخر هر مرحله قرار دارد. به این منظور باید چند مانع را پشت سر بگذارید. اما در مراحل معمایی است که خلاقیت‌تان محک می‌خورد. فرض کنید ماموریت شما عبور از یک پرتگاه است، حالا می‌توانید یک هلیکوپتر ظاهر کنید و برفراز پرتگاه به پرواز درآیید، یک جاروی پرنده خلق کنید یا هر آیتم دیگری که دوست دارید را در دفترچه جادویی Scribblenauts تایپ کنید تا وجود خارجی پیدا کند.

images


البته در انتخاب کلمات محدود هستید. Scribblenauts نام‌های عمومی یا دارای کپی رایت، مکان‌ها، شکل‌ها، ریشه‌ی کلمات و کلمات جنسی و عامیانه را قبول نمی‌کند. هم‌چنین در آن واحد تعداد محدودی آیتم در حافظه بازی جا می‌گیرد. شما می‌توانید هر آیتم را به راحتی از صفحه حذف کنید، اما یک آیتم، دو بار قابل استفاده نیست؛ بنابراین باید در انتخاب کلمات دقت کنید.

گه‌گاهی ممکن است کلمه مورد نظر شما با آن‌چه در حافظه بازی وجود دارد کمی متفاوت باشد. مثلا در یک مرحله باید مگسی را بکشید. بازی عبارت «اسپری مگس» را شناسایی نمی‌کند و در عوض باید کلمه «حشره‌کش» را وارد کنید. با این وجود تعداد کلماتی که در Scribblenauts وارد شده، حیرت انگیز است.

به این مثال توجه کنید. در یکی از دموهای Scribblenauts باید به پیرمردی که چشمانش ضعیف است کمک کنید تا ببیند. در این دمو برای پیرمرد ابتدا یک ذره بین و سپس یک سلاح تک تیرانداز ظاهر می‌کنند، اما هیچ کدام به دردش نمی‌خورد تا این‌که بالاخره با وارد کردن کلمه عینک، معما حل می‌شود.

images


در Scribblenauts ورای کلمات معمولی مثل درخت، دوچرخه، آسمان خراش یا کامپیوتر، آیتم‌های عجیب و غریبی گنجانده شده است که فکرش را هم نمی‌کنید. مثلا طرفداران بازی Half Life می‌توانند گوردن فریمن را با آن لباس و میله معروفش ظاهر کنند یا به یک فیل، موشک انداز بدهند تا با خرطومش شلیک کند! زمانی هم که دشمن‌ها به قصد کشت به شما حمله می‌کنند، می‌توانید به خود یک «جت پک» ببندید و به آسمان بروید. از این گذشته همیشه راه حل آخری هم وجود دارد. زمانی که فکرتان به هیچ‌جا قد نمی‌دهد کافی ‌است اساطیر یونان باستان مثل مدوسا را احضار کنید. مدوسا زنی مارموی است که هر کس به چشمانش نگاه کند سنگ می‌شود. اما اگر این هم جواب نداد با استفاده از ابزار طراحی مرحله Scribblenauts یک گام جلو می‌روید و مرحله دلخواه خود را طراحی می‌کنید.

images


 

highlight

کاربر سایت
May 17, 2007
1,040
اتفاقا دیروز می خواستم این بازی رو پیشنهاد بدم! بازی خوبی هستش و واژگان زیادی در انگلیسی هم نیاز دارید.
راستی لغت mullah رو بزن ببین!!!
;)
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
اتفاقا دیروز می خواستم این بازی رو پیشنهاد بدم! بازی خوبی هستش و واژگان زیادی در انگلیسی هم نیاز دارید.
راستی لغت mullah رو بزن ببین!!!
;)

آره خیلی بازی خوبیه فقط زبانت باید خوب باشه :d


بازی باحالیه :x


چشم میزنم ببینم چی میشه :bighug:
 

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
واقعا بازی Fun ـیه ! من که با نسخه DC ـیش رو PC خیلی حال کردم، بسیار خلاقانه ...
توی نسخه سوپر قهرمان ها فقط کافیه اسم سوپر قهرمان ـه رو بنویسی خودش میاد ! :d
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
جالبه
ابنم از ضخصیت های نینتودو هستش نه ؟
فکر کنم دو نسخه هم برای 3ds دیدم توی بازی هاش


چی؟ ...



واقعا بازی Fun ـیه ! من که با نسخه DC ـیش رو PC خیلی حال کردم، بسیار خلاقانه ...
توی نسخه سوپر قهرمان ها فقط کافیه اسم سوپر قهرمان ـه رو بنویسی خودش میاد ! :d


درسته واقعا بامزه و خنده داره

تو ذات نینتندو خلاقیت حرف اول میزنه :x


چه باحال نمیدونستم :x




لینک دانلود تریلر این بازی

http://uplod.ir/05jph3mxwma4/scribblenauts_ds_trailer_youtube.m4v.htm
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر