نسل هفتم، انقلابی تازه در بازی های ویدئویی : افسانه ای به نام Wii

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

600px-Wii-Console.png
در اين مقاله قصد داريم تا نگاهی بر عملکرد کنسول افسانه ای Wii داشته باشيم. در اين بررسی خواهيم ديد که خلاقيت يک شرکت تا چه حد می تواند بر روی موفقيت کنسول تاثير داشته باشد.

بياييد با هم نگاهی به انقلاب نينتندو داشته باشيم...

W+i+i. شايد برای شما هم سوال باشد که Wii يعنی چه؟ خب اين سوال هم مثل همه ی سوال های ديگر يک جواب دارد. اما جواب اين سوال کمی متفاوت است. در پايان اين مطلب خواهيد ديد که Wii به چه معناست. اما بگذاريد نگاهی به کنسول داشته باشيم. همه ی ما نينتندو را به خوبی می شناسيم. همه ی ما با کنسول های دوست داشتنی اين شرکت بزرگ شده ايم. همه ی ما هرگاه اسم بازی و بازی کردن می آيد به ياد Super Mario می افتيم. و هرگاه حرفی از بازی و بازی کردن است، بدانيد که نينتندو هم آنجاست. سالها پيش شرکت ژاپنی نينتندو سعی در ساخت يک کنسول متفاوت را داشت. کنسولی که مانند همه ی کنسول ها نباشد، کنسولی که فقط در نشستن پشت تلوزيون و فشردن چند دکمه خلاصه نشود.

بله، يک انقلاب...

پروژه ی ساخت کنسول Wii به سال 2001 بر می گردد. بعد از انتشار کنسول گيم کيوب (Game Cube) نينتندو متوجه شد که بازيباز ها ديگر از روند هميشگی کنسول های خانگی کمی خسته شده اند و نيازمند چيزی تازه هستند. و نينتندو با زيرکی تمام قصد اين را داشت تا اولين شرکتی باشد که اين چيز تازه را خواهد ساخت. بنابر اين شروع به ساخت انقلابی تازه کرد. دو سال گذشت و نينتدو همچنان قصد ساخت کنسولش را در ذهن داشت و حتی از مهندسان و طراحان بسياری نيز کمک گرفت. سرانجام اين کنسول در E3 سال 2005 برای اولين بار رونمايی شد. البته به دليل برخی مشکلات فنی و همينطور کامل نبودن کنسول، رونمايی اصلی به سپتامبر همان سال يعنی TGS 2005 موکول شد. همچنين بعد از معرفی تاييد شد که برخی از ويژگی های Wii از کنسول دستی DS الهام گرفته شده بودند. جالب است بدانيد که کنسول Wii تا تاريخ 27 آپريل 2006 با نام انقلاب يا Revolution شناخته می شد. اما در E3 همان سال نام کنسول به صورت رسمی به Wii تغيير يافت.


Wii_Blockbuster_Display.jpg


همچنين اين اولين کنسول ساخته شده ی شرکت نينتندو بود که نام خود نينتندو در آن ديده نمی شد و فقط نام Wii را داشت. در 14 سپتامبر 2006، نينتندو اعلام کرد که قرار است کنسول در کشور های ژاپن، آمريکای شمالی و جنوبی، اقيانوسيه و در قاره های آسيا و اروپا منتشر شود و اعلام کرد که زمان انتشار کنسول در اواخر همان سال يعنی سال 2006 می باشد. همچنين گفته شد که اين کنسول به همراه 33 بازی منتشر خواهد شد که بسيار عالی به نظر می آمد. سرانجام Wii برای اولين بار در ايالات متحده آمريکا در تاريخ 19 نوامبر 2006 با قيمت 249.99 دلار عرضه شد و بعد از آن نيز در 8 دسامبر همان سال در انگلستان با قيمت 179 پوند منتشر شد. لازم به ذکر است که اين کنسول با استقبال بی سابقه ای رو به رو شد و در همان روز های اول تمام کنسول های منتشر شده به فروش رسيدند. بعد از آن نيز نينتندو اين کنسول را در کشور هايی همچون کره ی جنوبی در تاريخ 26 آپريل 2008 و تايوان در 12 جولای همان سال عرضه کرد. و در تمام کشور ها با بازخورد های بسيار خوبی رو به رو شد.


چیزی که از همان اوایل کار Wii به چشم می خورد این بود که Wii برای همه بود. بله، درست شنیدید، برای همه. بازی هایی که از همان ابتدا برای کنسول عرضه شدند نشان از این داشتند که این کنسول فقط برای گیمر های حرفه ای و طرفداران بازی های خشن نمی باشد. نینتندو سعی کرده بود به نوعی تعادل را در میان بازی های Wii برقرار کند. این کنسول در هنگام لانچ 21 بازی داشت. بازی هایی مانند Wii Sports (که درون پک خود کنسول قرار داشت)، Call Of Duty 3، The Legend of Zelda: Twilight Princess و.... جالب است بدانید که در هنگام عرضه ی Wii سایت Game Trailers با گیمر هایی که برای خرید Wii در صف های طولانی ایستاده بودند مصاحبه ای داشت و نکته ی جالب در این مصاحبه این بود که بیش از 80% از گیمر هایی که برای خرید Wii آمده بودند، دلیل اصلی خرید خود را بازی The Legend of Zelda: Twilight Princess می دانستند! این بازی بعد ها به یکی از بهترین بازی های کنسول Wii تبدیل شد و سایت هایی مانند Electronic Gaming Monthly ،Game Informer و GamesRadar به این عنوان نمره ی کامل 10 از 10 را دادند. همچنین یکی از اهداف اصلی این کنسول، علاقه مند کردن بزرگسالان و یا کهن سالان نسبت به صنعت گیم بود و بسیار هم در این زمینه موفق ظاهر شد.
images


کنسول Wii یکی از کوچکترین کنسولهای تاریخ است. وزن کنسول نیز در حدود 1.2 کیلوگرم است. در جلوی کنسول درایو DVD قرار دارد. Wii از DVD های مخصوص به خود پشتیبانی می کند و همچنین قابلیت خواندن بازی ها و دیسک های کنسول قبلی خود یعنی Game Cube را نیز دارا می باشد. همچنین نور آبی رنگی هم از درون درایو به چشم می خورد که جلوه ی زیبا و جالبی به کنسول بخشیده است. دو عدد پورت USB نیز در پشت کنسول تعبیه شده است و همچنین شیار کارت SD نیز در همان قسمت دیده می شود. همچنین Wii از یک فن 60 میلیمتری نیز بهره می برد. این کنسول در ابتدا با رنگ سفید عرضه شد و بعد ها مدل مشکی آن نیز روانه ی بازار شد. از محتویاتی که همراه کنسول و در جعبه ی آن به چشم می خورند می توان به یک عدد پایه ی نگه دارنده (برای نگه داشتن کنسول در حالت ایستاده)، یک عدد Wii Remote (دسته ی اصلی کنسول Wii)، یک Nunchuk (دسته ی کمکی که به دسته ی اصلی کنسول وصل می شود)، یک Sensor Bar (برای تشخیص دسته ی کنسول)، آداپتور خارجی (External Power Adapter)، دو عدد باتری AA، کابل AV (برای اتصال به تلویزیون) و یک عدد بازی Wii Sports اشاره کرد. این کنسول در ابتدا قابلیت پخش و اجرای فیلم از روی DVD را نداشت ولی در سال 2007 و با آپدیتی که از طرف نینتندو منتشر شد، Wii توانایی خواندن فیلم ها از روی DVD را به دست آورد و به یک DVD Player نسبتا خوب نیز تبدیل شد. اما همچنان کنسول با برخی مشکلات نرم افزاری همراه بود. نینتندو در سال 2007 تصمیم گرفت تا Wii را از نظر نرم افزاری ارتقاء دهد و با انتشار آپدیت های پی در پی سعی در ارتقاء سیستم عامل کنسول داشت. در 11 جولای سال 2007 و در نمایشگاه E3 همان سال، نینتندو برای اولین بار از بالانس بورد کنسول Wii با نام Wii Fit پرده برداری کرد. کار اصلی این کنترلر جدید این بود که بازیکن بر روی آن ایستاده و این بالانس بورد با اندازه گیری مرکز فشار و تعادل، بازی کردن با پا را برای بازیکن عملی می ساخت. این تکنولوژی برای بازی های اسکیت بورد بسیار کارآمد و جالب بود. همچنین نینتندو برای این سیستم بازی های ورزشی زیادی نیز عرضه کرد که بسیاری از آنها موفق ظاهر شدند.

31.jpg


Wii دارای یک پردازنده ی 729 مگاهرتزی از نوع PowerPC است. همان طور که می بینید این کنسول از پردازنده ی ضعیفی نسبت به کنسول های هم رده ی خود یعنی PS3 و Xbox 360 برخوردار است. پردازنده ی گزافیکی کنسول نیز Hollywood نام دارد و در کلاک 243 مگاهرتز کار می کند. این پردازنده ی گرافیکی توسط کمپانی ATI به صورت انحصاری برای Wii ساخته شده است. Wii همچنین دارای 88 مگابایت حافظه ی رم (RAM) از نوع DDR3 است. به سخت افزار این کنسول ایرادات زیادی وارد شد و همین جریان به یکی از بزرگترین نقاط ضعف این کنسول تبدیل شد. در واقع سخت افزار این کنسول همان سخت افزار نسل قبلی کنسولها یعنی نسل ششم بود. گرچه که بعد ها بازی هایی همچون The Legend of Zelda Skyward Sword توانستند از نظر گرافیکی بسیار موفق ظاهر شده و نظر منتقدان و گیمر ها را به خود جلب کنند. اما همچنان حدود 90% از بازی های این کنسول از نظر گرافیکی در نسل قبل به سر می بردند. البته به لطف بازی های بی نظیری که برای این کنسول منتشر شد و کنترلر فوق العاده ی آن، مشکلات گرافیکی و سخت افزاری Wii تا حدودی قابل چشم پوشی شد. اما به بخش اصلی انقلاب Wii رسیدیم. بله، کنترلر جادویی آن.

دسته ی کنسول Wii ترکیبی از حسگر های حرکتی، شتاب سنج و مادون قرمز است که این سیستم به وسیله ی Sensor Bar در فضای سه بعدی (3D) قابل تشخیص است. این کنترلر به کاربران این اجازه را می دهد تا به صورت فیزیکی به بازی کردن بپردازند و با تکان دادن کنترلر یا فشار دادن برخی از دکمه های آن، کنترل بازی را به دست بگیرند. این کنترلر به وسیله ی بلوتوث با سیستم ارتباط برقرار کرده و تا 9.1 متر نیز قابل شناسایی توسط کنسول است. یک اسپیکر نیز درون کنترلر قرار دارد و بعضی صدا های مربوط به بازی از درون آن شنیده می شوند. کنترلر Wii دارای لرزش نیز بوده و حس بهتری نیز به بازیباز منتقل می کند. یکی دیگر از قابلیت های این کنترلر امکان وصل کردن وسایل جانبی به آن از طریق درگاه زیرین دسته است.

وسایلی مانند کنترلر کمکی Nunchuk که دارای یک عدد آنالوگ و دو عدد Trigger است. این کنترلر کمکی دارای شتاب سنج نیز است و می تواند همانند دسته ی Wii حرکات شما را شناسایی کند. علاوه بر این ها، کنترلر Wii دارای یک مچ بند است که از استرس شما برای افتادن کنترلر از دستتان کم می کند. البته همین بند نیز در اوایل عرضه ی کنسول با مشکلاتی همراه بود و چند مورد پاره شدن در حین بازی نیز توسط کاربران گزارش شد که نینتندو به سرعت با وارد کردن نوع جدیدی از این بند ها، به مشکلات آن پایان داد. در این بخش می توان گفت که نینتندو قصد دیگری از نسل بعد بازی ها داشت و بیشتر به دنبال یک چیز جدید برای نسلی جدید بود تا قدرت سخت افزاری.


41.jpg


یکی دیگر از نقاط قوت کنسول Wii قابلیت Backward به کنسول GameCube بود. این قابلیت باعث می شد تا تمام بازی ها و برنامه های کنسول GameCube به خوبی و با بهترین کیفیت روی Wii اجرا شوند. این قابلیت شما را از خرید یک GameCube کاملا بی نیاز می کرد، چراکه حتی کنترلر کنسول GameCube را می توانستید به Wii وصل کنید و از بازی کردن با آن لذت ببرید. در قسمت بالایی Wii چهار درگاه کنترلر GC وجود داشت و به راحتی کنترلر این کنسول به Wii وصل می شد. همچنین دو عدد اسلات نیز برای استفاده از مموری کارت های گیم کیوب در کنسول تعبیه شده بود تا کاملا از خرید یک گیم کیوب بی نیاز شوید.

Wii تنها قابلیت پشتیبانی از کیفیت 480p را داشت . کنسول Wii همچنین قابلیت Backward به کنسول های قدیمی نینتندو همچون Game Boy و Turbo Graphics 16 را نیز داشت و بازی های این کنسول ها توسط شبکه ی مجازی نینتندو قابل دانلود بودند. البته بعد ها نسخه هایی از Wii منتشر شد که قابلیت Backward به کل از روی آنها حذف شد ولی قیمت کنسول کاهش چشم گیری پیدا کرده بود. یکی دیگر از نقاط قوت کنسول Wii، امکان اتصال آن به صورت بی سیم به کنسول دستی DS بود. این قابلیت که در برخی از بازی ها وجود داشت، باعث می شد تا بتوان از میکروفون و صفحه ی لمسی DS در برخی از بازی های Wii استفاده کرد و تجربه ی جالبی برای گیمر ها به حساب می آمد. حتی در بازی Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time که برای هردو کنسول منتشر شده بود، این قابلیت وجود داشت که دو پلیر، یکی به وسیله ی Wii و دیگری به وسیله ی DS بازی را به صورت Co-op بازی کنند، که در زمان خود پیشرفت بزرگی به حساب می آمد. نینتندو بعد ها با راه اندازی Nintendo Channel این اجازه را به کاربران Wii داد تا بتوانند بازی ها، دمو های قابل بازی و یا نرم افزار های کنسول دستی Ds را از طریق Wii دانلود نموده و به راحتی به DS خود منتقل کنند.

09299668551921368974.jpg


کنسول Wii نیز همانند کنسول های دیگر چندین مدل داشت که البته بیشتر ما، Wii را با همان رنگ سفید و دوست داشتنی اش میشناسیم. یکی از معروف ترین مدل های ارائه شده از کنسول Wii، مدل Wii Mini بود (عکس بالا). این مدل در 7 دسامبر 2012 برای اولین بار در بازار عرضه شد. این مدل در واقع همان Wii بود ولی در اندازه ی کوچکتر و با کمی تغییرات. یکی از تغییرات آن نیز حذف پورت دوم USB از کنسول بود، اما از دیگر نقاط همان Wii قبلی همراه با کمی تغییرات در ظاهر آن بود. قیمت کنسول نیز به شدت پایین آمده و به 99.99 دلار رسیده بود. به نظر می رسد هدف اصلی نینتندو از عرضه این مدل، کاهش قیمت آن بوده است. کنسول Wii از قابلیت های آنلاین خوبی نیز پشتیبانی می کند و به وسیله ی این کنسول می توان به صورت گروهی و آنلاین به بازی کردن پرداخت.

البته نمیتوان از شبکه ی نینتدو انتظاری در حد Xbox Live یا PSN را داشت ولی در حد خود راضی کننده بوده و برای علاقه مندان به بازی های چند نفره حتما سرگرم کننده خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که کنسول Wii در همان ابتدا و در روز های اول عرضه هک شد و بازی های کپی رو آن به راحتی قابل اجرا بودند. البته نینتندو با آپدیت های خود بسیار تلاش کرد تا جلوی اجرای بازی های غیرقانونی بر روی کنسول را بگیرد، اما چندان موفق نبوده و بعد از هر آپدیت کنسول به سرعت هک می شد.

اما از نکات امنیتی هم که بگذریم به یکی از جالب ترین بخش های این کنسول می رسیم، Mii .Mii یک سیستم ساخت کاراکتر های با مزه از شخصیت های واقعی است که به شما این اجازه را می دهد تا خود و یا خانواده ی تان را به صورت کاراکتر های بامزه و سه بعدی طراحی کنید. این سیستم شباهت هایی با سیستم Avatar در Xbox 360 دارد. در واقع در سیستم Mii، هرکسی که دارای یک کنسول Wii است، یک عدد کاراکتر مخصوص خود دارد و به نوعی با آن شناخته می شود. همچنین این کاراکتر های دوست داشتنی در شبکه ی مجازی نینتندو نیز وجود دارند و در این شبکه هر گیمری به کاراکتر مخصوص به خود شناخته خواهد شد. این قابلیت نیز یکی از قابلیت های جالب و پرطرفدار کنسول Wii به حساب می آید.

61.jpg


اما چیزی که برای ما بسیار جالب بود این است که این کنسول با وجود قدرت سخت افزاری کمتر نسبت به رقبای خود توانست فروش به مراتب بهتری داشته باشد و طبق آماری که در تاریخ 30 ژوئن سال 2013 گرفته شد این کنسول در حدود 100.04 میلیون فروش داشته است که رقم بسیار بالایی است و نشان از موفقیت کنسول Wii دارد. همچنین این کنسول در نیمه ی اول سال 2007 فروش بسیار بیشتری از دو کنسول Xbox 360 و PS3 در آمریکا داشت. این فروش رفته رفته بیشتر شده و باعث شد بازار های کشور هایی چون ژاپن و اروپا کاملا به دست کنسول Wii بیفتد. Wii این فروش خوب را مدیون سی*یا*ست های قدرتمند شرکت نینتندو و همچنین کنترلر جادویی خود است. ویژگی های مثبت این کنسول به قدری زیاد بودند که باعث چنین فروش و موفقیت خوبی برای این کنسول شدند. همچنین یکی دیگر از دلایل فروش بالای کنسول، بازی های انحصاری نسبتا زیاد شرکت نینتندو برای Wii بود. این بازی ها و نکات جالب و تازه ای که نینتندو به کنسول Wii اضافه کرده بود، همه و همه دست در دست هم دادند تا یک فروش بی سابقه را برای کنسول به وجود بیاورند. همچنین این جریان درس عبرتی برای دو شرکت سونی و مایکروسافت نیز بود تا همه چیز را در قدرت سخت افزاری کنسول نبینند.

20924498085026451827.jpg



اما می رسیم به بخشی که نینتندو حسابی در آن سنگ تمام گذاشت. معلوم است، بخش بازی ها. در یک کلام به شما می گویم، اگر به دنبال یک کنسول با بازی های زیاد و سرگرم کننده هستید، همین حالا به نزدیک ترین فروشگاه گیم شهر خود رفته و تا دیر نشده یک عدد Wii بخرید! تعداد بازی های انحصاری و مولتی پلتفرم این کنسول به قدری زیاد است که به سختی قابل شمارش هستند. بیشتر از 80% این عناوین جزو بازی های سطح بالا و پرطرفدار دنیای گیم به حساب می آیند. بازی هایی همچون Super Mario Bros، Mario Galaxy، The Legend of Zelda و.... دیگر برای همه ثابت شده است که سری Mario و Zelda جزو بزرگترین عناوین تاریخ صنعت گیم به حساب می آیند.

بازی های انحصاری این کنسول به قدری قوی و محبوب هستند که از قبل از انتشار آن هم می توان حدس زد که فروشی بی نظیر خواهند داشت. شاید باور نکنید اما هر زمان که نسخه ی جدیدی از سری Mario و یا Zelda در ژاپن عرضه می شوند، آن روز یک تعطیل رسمی برای ژاپنی ها است! البته فروش خوب این عناوین فقط در بازار ژاپن خلاصه نمی شود و در کشور های اروپایی و آمریکایی نیز شاهد فروش بسیار بالای این عناوین هستیم. البته بازی های Wii تنها به Mario و Zelda خلاصه نمی شوند و این کنسول از بازی های مولتی پلتفرم بسیار با کیفیتی نیز برخوردار است که می توانند ساعت ها شما را سرگرم خود کنند. جالب است بدانید که پر فروش ترین بازی کنسول Wii، عنوان Mario Kart Wii با 34.26 میلیون نسخه فروش است که این عدد یک رکورد در صنعت گیم به حساب می آید.

images


حالا دیگر باید فهمیده باشید که Wii به چه معناست... Wii همان چیزی است که شما از بازی و دنیای گیم می خواهید. Wii دوباره شما را به دوران با شکوه بازی های رایانه ای برمی گرداند. شما با Wii به معنای واقعی بازی کردن و دنیای بازی پی خواهید برد. و این است خلاقیت نینتندو. Wii دقیقا همان چیزی بود که شما از دنیای بازی ها می خواستید پس فرصت را از دست ندهید و برای یک بار هم که شده این کنسول را امتحان کنید، مطمئن باشید که از آن لذت خواهید برد. کنسول افسانه ای Wii همیشه در خاطرات و ذهن گیمر ها خواهد درخشید...

منبع gameemag
 

ag1360

کاربر سایت
Sep 28, 2013
363
این Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time رو من دو نفره بازی کردم یه نفر با وی منم با DS یک حالی می داد. ای کاش از این قابلیت بیشتر استفاده می شد.
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
این Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time رو من دو نفره بازی کردم یه نفر با وی منم با DS یک حالی می داد. ای کاش از این قابلیت بیشتر استفاده می شد.

دمت گرم

آره قابلیت باحالیه اما بازی هایی که این کار میشه کرد کمن

فکر کنم یکی هم همون بتمن پلتفرمره اس تو یه تریلر دیدم که همین قابلیتو داره
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
اقا ممنون بابته مقاله خیلی لذت بردم اومیدوارم هرچه زودتر به اوج این برند برسیم

خواهش میکنم

نینتندو برنده چندین نسل بوده نسل هفت هم کنسول خونگیش wii و کنسول دستیش ds پرفروشترین کنسول ها نسل هفت شدن wii بالا 100 میلیون کنسول فروخته و ds بالا 155 میلیون فروخته

3ds کنسول دستی نسل هشت فروش ds داره تکرار میکنه و تا الان فروش خیلی عالی داشته که حتی از مقایسه زمانی از ds بیشتر فروخته کنسول wii u نسل هشتمی تا الان فروش وبی نداشته اونم به یه دلیل عرضه زود کنسول و عدم وجود بازی خوب و مناسب که این اشتباه کم کم داره درست میشه وموج جدید از بازیا زیادی تو راهه
 
آخرین ویرایش:

ag1360

کاربر سایت
Sep 28, 2013
363
دمت گرم

آره قابلیت باحالیه اما بازی هایی که این کار میشه کرد کمن

فکر کنم یکی هم همون بتمن پلتفرمره اس تو یه تریلر دیدم که همین قابلیتو داره

بازی Pokemon Battle Arena هم بارای کسایی که توی DS پوکمون دارن میتونه برای نبرد پوکمون ها روی Wii اجرا بشه.

کلا این ویژگی روی گیم کیوب بود و اونجا با کابل مخصوص می شد گیم بوی ادوانس رو به پورت دسته گیم کیوب وصل کرد اونجا بازیهای بیشتری بودن. این ایده WiiU هم از اونجا اومده.

بازی Geometry Wars Galaxy رو من بازی نکردم ولی میدونم اگه روی هردو دستگاه بازی کنی لول آنلاک میشه.
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
بازی Pokemon Battle Arena هم بارای کسایی که توی DS پوکمون دارن میتونه برای نبرد پوکمون ها روی Wii اجرا بشه.

کلا این ویژگی روی گیم کیوب بود و اونجا با کابل مخصوص می شد گیم بوی ادوانس رو به پورت دسته گیم کیوب وصل کرد اونجا بازیهای بیشتری بودن. این ایده WiiU هم از اونجا اومده.

بازی Geometry Wars Galaxy رو من بازی نکردم ولی میدونم اگه روی هردو دستگاه بازی کنی لول آنلاک میشه.

اها مرسی

گیم کیوب قولی بود زمان خودش نمیدونم چرا فروش خوبی نداشته شاید بخاطر طراحی ظاهری کنسول بوده

چه جالب

فدات
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
واقعا یک تنه بخش wii رو میچرخوند
من همه مطالبی که میزاشت دنبال میکردم

اره واقعا تو بخش wii نه نقد درست حسابی بود نه چیزی که به عنوان منبع استفاده بشه کلا این بخش از کار افتاده بود اومد به همه چی جون دوباره داد کلی نقد درباره بازیا wii گذاشت نقدهایی نوشت که حتی بعضی عناوین یک خط هم نقد دربارشون به زبان فارسی نبود اما نقدشو نوشت و مقاله ایی که ذاشت خیلی خوب بود

اما خب چون استقبال نمیشد دلسرد شده بود
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
حیف که دیگه nintendo_3ds از گیم جدا شد جاش خالیه

من برگشتم امیدوارم دوستان قدر wii بدونن و کمی فعالیت کنن تا دل منم خوش بشه

- - -ویرایش - - -

واقعا یک تنه بخش wii رو میچرخوند
من همه مطالبی که میزاشت دنبال میکردم

ممنون لطف داری اما حضور پر رنگتری داشته باشی بهتر میشه

- - -ویرایش - - -

اره واقعا تو بخش wii نه نقد درست حسابی بود نه چیزی که به عنوان منبع استفاده بشه کلا این بخش از کار افتاده بود اومد به همه چی جون دوباره داد کلی نقد درباره بازیا wii گذاشت نقدهایی نوشت که حتی بعضی عناوین یک خط هم نقد دربارشون به زبان فارسی نبود اما نقدشو نوشت و مقاله ایی که ذاشت خیلی خوب بود

اما خب چون استقبال نمیشد دلسرد شده بود

آره حرف دلمو زدی
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر