PS4 بخرم یا XBOX ONE ؟ مساله اینست

كدام گزينه را براى نسل هشتم انتخاب ميكنيد ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    306

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
درود دوستان گلم
با شروع نسل هشتم خیلی از دوستان کنسول های نسل بعدی خودشون رو انتخاب کردند , خیلی از دوستان هم مثل بنده اندکی صبر کردن تا بهترین تصمیمشون رو بگیرن !
این تاپیک رو زدیم گفتیم یه کمکی باشه برای اون دسته از عزیزانی که میخوان تصمیمشون رو قطعی کنند ( میدونم تاپیک چه کنسولی بخرم قبلا زده شده اما مساله ی مهم انتخاب بین این دو کنسول هست )
خواهش میکنم بحث های سخت افزاری رو اینجا مطرح نکنید و در تاپیک های مربوطه ادامه بدین , اینجا فقط زده شد تا به دور از فن بازی و تعصب یه کمکی به دوستان دیگر کرده باشیم تا بهترین تصمیم رو بگیرن
تا بعدا پشیمونی پیش نیاد واسشون و اینکه به نظر من مهم تر هست کاربرد هر شخص و حتی سلیقه هست که باعث میشه از انتخابش در نهایت لذت ببره ...
نکات کلیدی : ( بازیهای انحصاری ـ بازیهای مالتی پلتفرم ـ کنترلر های دو کنسول ـ بازیهای مستقل ـ شبکه های اینترنتی دو کنسول - قیمت و هزینه های بازی و شبکه ) و ... هر آن چیزی که از نظر شما ملاک هست .
مرسی






xbox-one-vs-playstation-4-ps4-540x334.jpg
 
آخرین ویرایش:

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,392
نام
مهدی یوسفی اصیل
اصلا مگه میشه فن بازی نباشه
به نظر من خرید هد دو تاش فعلا اشتباهه چون هم قیمتاش کاذبه هم احتمال پایین اومدن دلار هست
فعلا هم بازی خاصی ندارن به نظر آخر تابستون بخرید خوبه چون هم بازی هاشون بیشتر شده هم قیمتش منطقی شده بازی دست دوم براش زیاد شده که بتونید بازی ها رو با قیمت مناسب تهیه کنید
 

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
اصلا مگه میشه فن بازی نباشه
به نظر من خرید هد دو تاش فعلا اشتباهه چون هم قیمتاش کاذبه هم احتمال پایین اومدن دلار هست
فعلا هم بازی خاصی ندارن به نظر آخر تابستون بخرید خوبه چون هم بازی هاشون بیشتر شده هم قیمتش منطقی شده بازی دست دوم براش زیاد شده که بتونید بازی ها رو با قیمت مناسب تهیه کنید

آخه مساله الان خریدن و 6 ماه دیگه نیست , مساله اینه که خیلی ها نمیدونن برای الان یا 6 ماه دیگه بهترین کار کدومه
 

God_War

کاربر سایت
Jan 22, 2014
37
تا هردو کنسول رو تست نکرده باشید دوستان نمیشه نظر قطعی داد که کدوم بهتره کدوم بهتر نیست . من بعد از اینکه با هر دو کنسول کار کردم یک نتیجه ی کامل رو در اینجا قرار میدم تا بهره مند بشند دوستان. در ضمن تاپیک مفیدی هست اگر به راه درست هدایت بشه.
 

MEHRDAD05

کاربر سایت
Apr 16, 2013
115
نام
mehrdad
به نظر منps4بهتر چون اول قیمتش پایین تره(هر چه قدر دلار پایین وبالا بشه)بعد دسته بهتر وخوش دست تری داره وبازی های انحصاری بهتر وبیشتری داره(ps3اینو ثابت کرده)






(
 

A.R.A.$.H

کاربر سایت
Mar 26, 2013
3,070
نام
آرش
اصلا مگه میشه فن بازی نباشه
چرا نشه؟ :-/ انقدر یعنی نمیتونیم جلوی خودمون رو بگیریم؟
به نظر من خرید هد دو تاش فعلا اشتباهه چون هم قیمتاش کاذبه هم احتمال پایین اومدن دلار هست.
فعلا هم بازی خاصی ندارن به نظر آخر تابستون بخرید خوبه چون هم بازی هاشون بیشتر شده هم قیمتش منطقی شده بازی دست دوم براش زیاد شده که بتونید بازی ها رو با قیمت مناسب تهیه کنید
کاملا تایید میشه! بیخودی ندید الان بخرید بعد بگید حالا پول ندارم بازی تهیه کنیم! تا اواسط سال بعد هم ارزون میشه، هم این داغ بیخود بازار میخوابه
------------
دو جمه جمله فقط میگم در پیشنهاد و راهنمایی برای خرید کنسول. به دور از فن بازی:
اگر به شدت اهل بازی های چند نفره هستید (که پلتفرم Xbox ثابت شده هستش در این زمینه) و سرگرمی های مختلف علاوه بر بازی رو دوست دارید و همچنین اینترنت خوبی دارید و مسائل ترافیکی ندارید، Xbox One کنسول شما خواهد بود.
اگر فقط به دنبال گیمینگ هستید، کنسولتون فقط برای بازی دوست دارید باشه، کیفیت بالا میخواهید و دوست دارید انحصاری هایی در حد TLOUS رو تجربه کنید، Playstation 4 کنسول شما خواهد بود.
ختم کلام ............
 

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,748
نام
علی
ناراحت نشیا ولی خیلی سوال خز و کلیشه ای هست :d
حالا اگه طبق اون نکات کلیدی که گفتید هم به جواب های می رسیم که پاسخشون بدیهی و آشکار هست!
البته بحث سخت افزاری دلیلش معلوم نیست که چرا باید اینجا نباشه در حالی که همون سخت افزار تو خیلی از همین نکات کلیدی تاثیر داره :d
بازی های انحصاری : آخه چی بگم من ؟! =))
بازی های مولتی پلتفرم : تا الان هنوز هم ایمان نیاوردید؟! از بتل 4 و کال آو تا زمزمه های جدید از واچ داگز و.... :bighug:
کنترل کنسول ها: نسبی هست ولی دوال شاک4 زیباترین کنترلری هست که تا حالا دیدم و همیشه خیلی ها بودن که ازش تعریف و تمجید کردن :x
بازی های مستقل : به قدری سونی با قدرت تو این زمینه شرو کرده که فن های محترم ایکس باکس به تمسخر به پلی استیشن 4 میگفتن ایندی استیشن 4! البته مایکروسافت رفته رفته تو این بخش آب رفته رو برگردوند ولی خب سونی پیشتازه و همیشه هم بازی های حماسه سازی داشته تو این بخش!
در مورد شبکه و بازی ها هم هر دو در یک سطح هستن و گیمری که هدفش بازی کردن آنلاین هست در هر دو به اون چیزی که می خواد میرسه مگر اینکه گیمر انتظار امکاناتی نظیر سفارش پیتزا رو هم داشته باشه که در اونصورت مایکروسافت در اون زمینه بهتره!
به هر حال پیشنهاد من پی اس 4 هست ولی خب طرف خودش باید ببینه گروه خونیش با انحصاری های کدوم طرف سازگارتره و اینکه آیا 30 فریم و 60 فریم براش مهمه یا نه!
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,516
نام
حسین
مسلما هر کی پول داره که هر دو با هم ولی خوب بحث مقایسه باشه PS4بدون شک
البته بنظر من اگه پول داری یهPCبگیرید باPS4
 

Lady Ashe

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,595
از لحاظ گیم که جای بحثی وجود نداره که به طرف ps4 به شدت سنگینی میکنه ...

ار لحاظ کنترل هم با وجود امکانات و قابلیت هایی که داره و حالت ارگونومیک جدید که به خودش گرفته ... بهترینه ... (فقط کسایی که به ds های قبلی عادت داشتن یه کم طول میکشه به این عادت کنن) از لحاظ امکانات فقط ویتا میتونه نزدیکش بشه

قابلیت ریموت با ویتا که خودش تجربه شگفت انگیزه ...

بخش انلاین ... plus و قابلیت های گایکای و ps now ... و سرور های به شدت بهتر شده

و امکانات مولتی مدیا هم شاید خرید پیتزا کمتر داشته باشه وگرنه در مقایسه app ها و امکانات جانبی من کمبودی برای ps4 نمیبنم ...
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
اولش برنامه داشتم PS4 بخرم منتها با اندکی تامل به این نتیجه رسیدم 1.5 بیشتر بذارم رو پولم همین PC ـیه عشق خودمو ارتقا بدم برم فضا ! اونم به چند دلیل !
1.هزینه بسیار بالای کنسول های نسل جدید + بازیهای گرون !
2.هنوز بازی ندیدم که بخوان منو دیوونه خودشون بکنن ( حتی U4 هم بیاد بازم صبر میکنم )
3.بازی مثل بتل 4 رو که باید 200 تومن برای نسخه 4 ـش پول بدم رو میتونم به آسون ترین شکل با 100 هزار تومن برای PC تهیه کنم و با آخرین تنظیمات , سرعت نت بالا , ازش لذت ببرم !
هرچند اول و آخر بنده فن سونی هستم ولی فعلا تا چندین سال با PC بازی میکنم ( همون کاری که نسل پیش کردم ! نسل پیش تا سر AC2 با PC بودم دیگه از اون به بعد کنسولیزه شدم )
در مورد کسانی هم که بین این 2 کنسول شک دارند پیشنهاد میکنم پولهای خودشونو جمع کنن یکم بیشترم روش بذارن چند ماه دیگه با پول بیشتر هم کنسولو ارزون تر از الان میخرین هم 2 تا بازیه اضافی تر بر میدارین.عید هم که نزدیکه ! دوستان هم که خوراکشون عیدیه :D دیگه یکم صبر کردن که ضرری براتون ایجاد نمیکنه !
 

God_War

کاربر سایت
Jan 22, 2014
37
درود.

بنده با هر دو کنسول تا جایی که تجربیات کافی برای راهنمایی و مشاوره ی دوستان رو بده تجربه و کار کردم.
نمیدونم از کجا شروع کنم ولی میرم از خود کنسول شروع میکنم. هممون میدونیم PS4 زیبایی خاص و منحصر به فردی داره در مقابل ONE ولی خود کنسول در بعضی جاها واقعاً پسرفت داشته. اول از همه صدای فن و صدای کنسول که واقعا در مقابل ONE ضعیف هست. شما اگر همه چیز رو خاموش کنید و خونتون رو به حالت سکوت مطلق در بیارید صدای ONE رو اصلا نمیشنوید ولی صدای PS4 کاملا واضح به گوش می رسه!
دوم از همه گرما هست . در این زمینه ONE برتر هست . PS4 رو اگر بخوایم راحت تر تشبیهش کنیم گرماش در حد PS3 Slim هست. ولی ONE گرماش در حد خیلی خیلی پایینی هست !

در مورد OS بگم . PS4 واقعا OS ساده و خیلی پیش و پا افتاده ای داره و در مقابل عظمت OS کنسول ONE هیچه و اینو دنیا قبول داره اگرم نداره باید قبول بکنه. در سوییچ بین منو ها و ... هیچ فرقی دیده نمیشه .
در مورد PSN باید بگم کلاً و اصلاً پیشنهاد نمیشه . واقعا سرعت خیلی پایینی داره نسبت به XBL . واقعا همینطور هست که خواهید دید.

در مورد دسته ها. شاید هیچ کدوم باور نکنید ولی دسته ی ONE باز و باز هم خوش دست تر و بهتره . بجز تاچ D4 که خودش فوق العادس از لحاظ راحتی و در دست گیری واقعا کنترلر ONE یک سر و گردن بالاتر هست. چیزی که نسل قبل هم شاهدش بودیم . از لحاظ کیفیت آنالوگ ها هم حرفی نمیزنم که خودتون میدونید کدوم بهتره. ولی D4 نسبت به نسل قبلش انقلابی محسوب میشه. خوش دست بودن ، زیبایی و کاراییش ولی بازم گفتم از لحاظ خوش دستی کنترلر ONE رو بهتون پیشنهاد میکنم.

در مورد جعبه ی کنسول و وسایل درونش باید بگم واقعا همه چیز سادس و هیچ زیبایی و کیفیت بالایی درش دیده نمیشه . خصوصاً که کابل HDMI در مقابل کابل HDMI وان ضعیفتر .

در آخر باید بگم ماورای تمامی این نکات بحث قدرت نباید مطرح شه. چون فعلا معلوم نیست چی به چیه و باید صبر کرد. من این پست رو دادم نه از روی فن بازی بلکه از طرف کسی که خودش دو کنسول رو داره و کامل تجربشون کرده . با اینکه بیشتر این نظرات حاشیه ای هست ولی بیشتراً امروزه حاشیه ها هستن که راه درست رو نشون میدن. اینو بگم PS4 اون کنسولی که توی دنیای خیالی خودتون ساختید نیست . ولی ONE چیزی فرای اونچه هست که فکر می کنید .

بهترم هست کسی به این پست حجوم نکنه چون واقعاً بچه های این سایت اونقدر متعادل هستند که حد نداره.:)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر