پرونده عظیم بازی Shadow of the Colossus

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
درود.
35057709877369526588.jpg
با سلام به همگی.
اینبار میخوام مطالبی رو در مورد ساخت بازی قرار بدم،این مطالب از Artbook رسمی بازی که فقط به زبان ژاپنی منتشر شده، گرفته شده..
یک سایتی چند وقتی هستش که این مقاله ها رو ترجمه کرده(انگلیسی) من هم اینجا برا دوستان قرار میدم..
در این Artbook واقعا سوالات جالبی از سازندگان پرسیده شده که خوندن این مطالب مطمئن باشید که خالی از لطف نیست:
البته بنده سعی میکنم ، جالب ترین قسمت های مصاحبه رو برای دوستداران و طرفداران این شاهکار قرار بدم.

mono_and_wander_thumb.jpg
---این دختر داستان بازی همیشه خواب است، آیا ایده ای هم داشتید یا مثلا میشد که این دختر کمی هم بتواند حرکت کند و نقش موثرتری داشته باشد؟
Fukuyama : نه، حقیقت ـش نه، من فک میکنم که : لطف کن بزار این دختر تا آخرش خواب باشه(خنده).
Ueda : طبعا فک کنم بازیبازیها هم از این قضیه خوشحال میشدن ، ولی خب نمیشه دیگه!
یعنی خودم نمیخواستم، چون نمیشد کلا همون المان های Ico رو روی همین بازی هم انتقال بدم، وضعیت داستانی هم زیاد مهم نبودش، اصل کار این بود که ما میخواستیم به یه ثبات ـی در ساخت بازی دست پیدا کنیم، که فکر کنم به هدفمون رسیدیم! ولی واقعا راه سختی رو پیش رو داشتیم، مثلا همین طراحی کلوسوس ها، یکی از دشوارترین قسمت های کارمون همین طراحی کلوسوس ها بود.

- - -ویرایش - - -

---نه تنها اینکه Dormin عظیم الجثه است، بلکه در انتهای بازی نیز قابل کنترل است، انجام این کار سخت بود یا نه؟
Niwa : طراحی این کارکتر به موقعی برمیگردد که ما هدفمان قرار دادن 24 کلوسوس در بازی بود! ما طراحی هایی را برای پایه کار انجام دادیم ولی تعداد polygon های بکاررفته(چند ضلعی) وحشتناک زیاد بودند(خنده).
پس ما مجبور شدیم که در اواسط مراحل طراحی تعداد کلوسوس ها را کاهش دهیم که این قضیه نیز برای این کرکتر این صدق میکند.
Ueda : از آنجایی که دورمین در اواخر بازی رویت میشود، پس ما هم باید وحشتناک ترین تصورات بازیبازها را بر روی این کرکتر پیاده میکردیم!
من توی این فکر بودم که چطوری این کارو به بهترین نحو انجام بدم، که نهایتا شد همون غول سیاه و تاریک عظیم الجثه!!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mohsen GT

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
50593574369960956273.jpg
---افکت باد ، باران ، رعد و برق بسیار طبیعی است!!
Nakano : دقیقا ، لوکیشن آخرین کلوسوس 3 افکت همزمان را دارا بود که واقعا طراحیش برای ما خیلی لذت بخش بود!
Niwa : اتمسفری که ما میخواستیم ، خودش رو یه دفعه ای نشون داد! مثل اینکه بگی واو اینجوری که خیلی بهتر شده(خنده)!
Ueda : بهرحال بعضی از بچه ها فک میکردن که نتیجه بازی خیلی تاریک شده! ولی خب واقعا نتیجه واقعی این بود.

---انیمیشن های Agro خیلی واقعی به نظر میرسند!؟
Fukuyama : ما انمیشین های ضعیف نمیخواستیم، به خاطر همین به پیشنهادی که Ueda داده بود عمل کردیم ، ما به همراهی تیم یک روز فقط بروی ضبط انیمشین های واقعی اسب کار کردیم تا بتوانیم تجربه ای واقعی را در بازی پیاده کنیم.
Tanaka : فک کنم جالب باشه که اسب به حرف شما گوش نده!
Ueda : اوایل قرار بود که آگرو طوری طراحی شود که به حرف های شما گوش ندهد، مگر اینکه چندبار تکرار کنید تا از دستور پیروی کند، مثلا اینکه شما سوار بر آگرو هستید و با سرعت میتازید ولی ناگهان میخواهید بایستید که اینجاست او مقاومت میکند و از دستور شما سرباز میزند ، ولی خب این ایده کمی رنجش آور بود و ما هم مجبور به انجام چنین کاری نبودیم.
 
آخرین ویرایش:

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
bg_image6_thumb.jpg
---آگرو پسر هستش؟
Ueda : اون دختره!
Fukuyama : اولین باری که این رو از Ueda شنیدم هم خیلی حرفش قطعی بود(خنده). من همیشه فک میکردم که اون پسره ولی خب مثل اینکه اشتباه کردم!
Ueda : با صرف نظر از جنسیت، من همیشه فک میکردم که بهترین حس رو این موجود بتونه به مخاطب القاء کنه، او بدن سنگین ـی دارد و پاهای قوی دارد که باعث میشود بتواند با قدرت تمام حرکت کند، شما نمیتوانید کمک ـش کنید ولی آن حس قدرتمند بودن آگرو را به راحتی میتوانید حس کنید.
Fukuyama : ما بر روی اولین نمونه طراحی این کارکتر تا پایان کار گیر کرده بودیم، دویدن این اسب را بارها ظبط میکردیم تا نهایتا به نتیجه مطلوب برسیم. ما مجبور بودیم که سرعت او را بیشتر کنیم، حالا فرق نمیکرد که چقدر طول بکشد ، نهایتا ما موفق شدیم، مثل اینکه شما غالبا میشنوید که "بدش به من!" ولی یکی دیگه اون رو میگیره ازت!(خنده).

- - -ویرایش - - -

مکان های مرموز و کشف نشده سرزمین ممنوعه*

10471134599559254159.jpg

اگر شما دوباره بخواهید بازی رو انجام بدین و سفری بزرگ رو برای گشت و گذار در سرزمین ممنوعه انجام بدید، قطعا به بناها و مکان هایی جالب برمیخورید که برای شما بسیار حیرت آور است با اینکه بازی را انجام داده اید،نمیدانم برای چی تجربه چندمین بار این بازی باز هم دلچسب است و چیزهای جدیدی نصیب مان میشود.
درخت غول پیکر:

52972017299461626668.jpg

این درخت درقسمت جنوب غربی سرزمین ممنوعه قرار گرفته است، درختی بزرگ که طرفداران به آن نام Colossal Tree را داده اند، خودم هم راستش رو بخواین نمیدونم اون اونجا چیکار میکنه ولی مثل اینکه میخواد چیزی رو به ما بگه، شاید هم نمادی باشه از درخت زندگی، درخت زندگی مفهومش در فلسفه این هستش که میتونه نشان دهندهٔ این ایده باشه که تمام حیات بر روی زمین به هم مربوط هستش.یعنی همه چیز در این دنیای بزرگ از هر لحاظی به هم مربوط میباشد.این ایده میتونه فرضیه به هم مربوط بودن ایکو و سایه های کلوسوس رو هم از لحاظ داستانی و هم شخصیت ها قوی تر کنه ولی تصمیم گیری نهایی با خودتون هست...
ساحل ایکو:

89758714227626977421.jpg


بعد از سفر بزرگی که در این سرزمین انجام دادیم، بالاخره به یه مکان بسیار رازآلود و عجیب برخوردم که خیلی هم شبیه جزیره بازی ایکو در مرحله پایانی اون هستش، جایی که ایکو از داخل قایق به سمت ساحل میره و اونجا یوردا رو میبینه...
یعنی یوردا و ایکو به سرزمین ممنوعه آمدند یا خواهند آمد یا نه؟؟؟
در ادامه فقط به روایت تصویر چندجای دیگه رو قرار میدم تا شما دوستان هم استفاده کنید، اگر ایده یا فکری نسبت به این تصاویر دارید از ما دریغ نکنید:

52513010806822186311.jpg



02327863271562402755.jpg



33837517917144461044.jpg



88791155140688324647.jpg



27558408175548112357.jpg


 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mohsen GT

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
77006494804502763054.jpg
---در پروسه طراحی و ساخت بازی چیز خاصی بود که شما به اون اهمیت خاصی بدید؟
Nakano : مثل بازی Ico این بازی هم دقیقا اتمسفر خیلی خاصی داشت، حتی با طرح هایی هم که Ueda داده بود و تاکید کرده بود، نکات قابل توجهی داشت ولی در کل بازی این جوّ به خوبی حس نمیشد، پس ما برای اینکه از این جوّ به عنوان اتمسفر پایه در کل محیط بازی استفاده کنیم ، تلاش های زیادی کردیم تا به نتیجه مطلوب رسیدیم..
با در نظر گرفتن اینکه محیط های بازی دارای مه و چمن(خیلی کوچک) بودند، میخواستم بدونم چی میشه اگه محیط های بازی مه های کمتری داشته باشن و چمن ها بیشتر بشه، این وقت بود که من بالکل درگیر Shadow of the colossus شدم و تمام انرژی و تلاشمون رو صرف ساخت این بازی کردیم!
Ueda : بیشتر این درخواست های غیرممکنی که از ما برای پیشرفت این بازی داشتن، قبل از موعد مقرر ساخته و آماده شده بود(خنده).

- - -ویرایش - - -

bg_image1_thumb1.jpg
---Nakano شما دقیقا از کی درگیر طراحی افکت های بازی شدید؟
Nakano : من و یک نفر دیگه بودیم، من خودم از اواسط پروژه درگیر کار شدم، ولی بیشتر نتیجه هایی که از پروژه ها گرفتیم رو با Ueda در یک جا قرار میدادم، من به طور مشخص بیشتر بر روی جلوه های ویژه کار میکردم، که شامل ری اکشن های کارکتر ، سیستم ذرات ، مــه ، bloom و چمن های بازی رو شامل میشد.
Ueda : به نظر من افکت Bloom یک نوع درخشش مبهم از آسمان هستش، برای مثال هم زمانی میشه که شما داری با یک کلوسوس مبارزه میکنی!!
Kaido : گذشته از آن، ما فقط یک روش برای ساخت عملکردهای مدل انیمیشن ها داشتیم ، حتی برای ساخت مــه هم همین قضیه بود، فقط یک راه ممکن بود تا ما چنین انمیشین های پیچیده ای را خلق کنیم، آن هم استفاده از استعداد تمامی افراد ـمون ، ما با تک تک اونها در مورد همه قسمت های بازی بحث و گفتگو میکردیم!!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mohsen GT

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
به نام خداوند بزرگ و مهربان
درود.

50972685905457995962.jpg
با سلام به همگی دوستان بازیسنتری و بالاخص طرفداران این شاهکار تکرارنشدنی.
به جرأت میتونم بگم که یکی از افتخارات دوران گیمری من این هستش که تونستم یه پرونده عظیم در مورد این شاهکار استاد فامیتو ادا تهیه کنم که فک کنم درخور این اثر بودش، میخواستم این حرفم رو اول این پروژه بزنم ولی گفتم شاید عملی نشه، کسی چه میدونه!!! ولی خب خداروشکر بالاخره تونستم هرچیزی در مورد این بازی هستش رو در اختیاران طرفداران به اشتراک بزارم.
حالا شاید من دیگه مطلب ـی پیدا نکردم که فک نکنم اینطوری باشه ولی خب اگه بود حتما به من یه PM بدید تا بنده هم به باقی اطلاعات اضافه کنم یا خودتون قرار بدید، چون حتما من یکی خیلی دنبال ـش هستم و خواهم بود...
ضمنا این رو هم بگم چون خیلی از دوستان از من می پرسیدن که این تصاویر و والپیپر ها رو از کجا تهیه کردم و در مطالب قرار میدم، در اینجا به همه ی شما دوستان میتونم بگم که همین الان هم قسمتی از این تصاویر در کلوب هواداران موجود هستش که با عضویت در کلوب میتونید از تصاویر و والپیپر ها استفاده کنید ولی به زودی همه ی تصاویر رو قرار میدم و حتما خبرتون میکنم!
همینجوری که داشتم در اینترنت میگشتم، خیلی برام جالب بودش، هنوز هم که هنوزه و از انتشار این بازی سال ها میگذره ، باز هم کسانی هستن که دارن روی بازی تحقیق میکنن و سوالاتی براشون پیش اومده و یا هر چیزی درباره این شاهکار میخوان بدونن. در کل بر این شد که من هم بالاخره چندوقت پیش این کار رو شروع کردم و تونستم یه پرونده جامع و کامل برا این بازی تهیه کنم که بالاخره امروز به خوبی و خوشی این پروژه هم به اتمام رسید.
البته باید یه تشکر ویژه هم از دوست خوبم مصطفی B.F.M.V که من رو در بزرگ کردن پرونده یاری کرد بکنم، میشه گفت اولین مقاله ای رو که در مورد این اثر در سایت های فارسی زبان دیدم، مال ایشون بودش،در کل از تک تک دوستان و کسانی که با ما تا اینجا همراه بودن و به من در بزرگ تر شدن این پرونده کمک کردن ممنون هستم.
هیچی دیگه حرفی ندارم فقط الان ـم که به شدت منتظر شاهکار بعدی استاد The Last Guardian هستم و هستیم، یه دلهره ی خیلی خاصــی هم دارم، شاید ایشون آخرین کارشون توی استودیوی سونی ژاپن باشه، الان هم که دارن به عنوان شغل آزاد در اونجا کار میکنن(قضیه رو خودتون میدونید دیگه) ، اگه این قضیه بعد از عرضه The Last Guardian اتفاق بیفته دیگه فک کنم عمر گیمری ما هم به پایان برسه..ولی خب هنوز هم امیدی هست...
بالاخره فک کنم توانستم دین ـم رو نسبت به این شاهکار ادا کنم!!
در آخر تنها چیزی که میخوام بگم و یادم میاد اینه که :
Some mountain are sacled others are Slain
حسین عارفی 16 ـم دی ماه 1392
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Mohsen GT

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
تقریبا دو ماه ونیم پیش بود که. برام اتفاقی افتاد که باعث شد مدت دو ماه تو خونه بیفتم! از اون موقع تا حالا دیگه دست به بازی نزده بودم, ولی امشب ادامه داستانو دارم پیش میرم که ناخداگاه دوباره سر از این تاپیک ویژه در آوردم, واقعا بعد از دیدن این کارت تمام احساساتی که نسبت به بازی داشتم دو برابر پر رنگ شدن, عشقی که ناشی از رمز و راز این سرزمین ممنوعه بود با دیدن اخرین کامنتت بیشتر شد, من واقعا چطور تا حالا این درختو ندیده بودم, راهی هست که بشه بری پیشش, چون من پیدا نکردم.
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
تقریبا دو ماه ونیم پیش بود که. برام اتفاقی افتاد که باعث شد مدت دو ماه تو خونه بیفتم! از اون موقع تا حالا دیگه دست به بازی نزده بودم, ولی امشب ادامه داستانو دارم پیش میرم که ناخداگاه دوباره سر از این تاپیک ویژه در آوردم, واقعا بعد از دیدن این کارت تمام احساساتی که نسبت به بازی داشتم دو برابر پر رنگ شدن, عشقی که ناشی از رمز و راز این سرزمین ممنوعه بود با دیدن اخرین کامنتت بیشتر شد, من واقعا چطور تا حالا این درختو ندیده بودم, راهی هست که بشه بری پیشش, چون من پیدا نکردم.
مرسی داداش ممنونم از نظرت ولی در مورد اون سوالی که پرسیدی، اگه به اون تصویر نگاه کنی سمت راست نقشه ـش هستش که میتونی با رفتن به سمت نقطه آبی اون درخت رو مشاهده کنی.
 
  • Like
Reactions: Mohsen GT

reactor

کاربر سایت
Apr 2, 2011
65
منم امروز ب عشق این بازی و هم یک یاد خاطرات باشه بازی رو تهیه کردم :xولی حیف کنسولم خرابه ولی میخوام با شبیه ساز پلی 2بازیش کنم درسته ب کنسول نمیرسه ولی بازم لنگه کفشی در بیابان غنیمت است
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

Jackdaw

کاربر سایت
Dec 19, 2013
1,174
نام
محمّد
منم امروز ب عشق این بازی و هم یک یاد خاطرات باشه بازی رو تهیه کردم :xولی حیف کنسولم خرابه ولی میخوام با شبیه ساز پلی 2بازیش کنم درسته ب کنسول نمیرسه ولی بازم لنگه کفشی در بیابان غنیمت است
اگه سالم بود بده منم میخام..لینک چیزی که دانلود کردی رو میگم:x
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

abbasaa

کاربر سایت
Jan 14, 2011
113
نام
abbas
عشق ، احساسات ، عرفان ، اعتقاد ، ایمان ، شجاعت ، استقامت ، ترس ، دلهره و ناامیدی ... اما عشق همه ی احساسات منفیو از بین میبره. این بازی تلفیقی سحرآمیز از همه ی اینا بود، موسیقی فوق العاده زیبایی که اولش پخش میشه آدمو میبره تا اوج...
وقتی توی مبارزه، وندر، آگرو رو صدا میزنه.. به لرزش صداش دقت کنید
شاهکاری تکرار نشدنی
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
بچه ها یه سری عکس GIF از بازی پیدا کردم گفتم شاید برای امضا بدردتون بخوره...
tumblr_mqka5pkZyO1rnnop6o5_500.gif


tumblr_mqka5pkZyO1rnnop6o2_500.gif


tumblr_mqka5pkZyO1rnnop6o7_500.gif


tumblr_mqka5pkZyO1rnnop6o1_500.gif


tumblr_mkpmudJ0JN1rnnop6o7_r2_500.gif


tumblr_mkpmudJ0JN1rnnop6o1_500.gif


tumblr_mwj4d2gY5M1rmf3pmo1_500.gif


tumblr_muddn89l6B1qlwea0o5_500.gif


tumblr_mqf95dpBms1qzqt8do2_r1_500.gif
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر