رزیدنت اویل 4 در گیم کیوب و مقایسه آن با نسخه ps2

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
بازی رزیدنت اویل 4 یکی از معروفترین و مشهورترین بازی هایی هست که روی کنسول ها اومده

این بازی روی اکثر کنسول ها اومد

بازی بسیار زیبا و تحسین برانگیزی هست

در ادامه کلیپی برای مقایسه این بازی در ps2 و game cube قرار میدم

این کلیپ حتما ببینید

دانلود gamecube ps2 comparacion con resident evil youtube 3gp
 

highlight

کاربر سایت
May 17, 2007
1,040
مسلما باید این طور باشه چون بازی در اصل و ابتدا برای گیم کیوب ساخته شده بنابراین در نسخه های پورت شده کیفیت و افکت ها پایین ترند. اما واقعا دیدن هر دو کنار هم می تونه مشخص کننده باشه.
تشکر

پ ن: ولی معلومه شما هم نینتندو Wii که گرفتی داری لذتشو می بری ها!!! مبارکت باشه.


 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
wii

مسلما باید این طور باشه چون بازی در اصل و ابتدا برای گیم کیوب ساخته شده بنابراین در نسخه های پورت شده کیفیت و افکت ها پایین ترند. اما واقعا دیدن هر دو کنار هم می تونه مشخص کننده باشه.
تشکر

پ ن: ولی معلومه شما هم نینتندو Wii که گرفتی داری لذتشو می بری ها!!! مبارکت باشه.



آره تو پورت کیفیت پایینتر میاد بازی تو نسخه گیم کیوب بهتر و عالی تر کار شده البته گیم کیوب سخت افزار قویتر و بالاتری نسبت به ps2 داشت گیم کیوب چندین بازی داشت که 60 فریم اجرا میشدن

مرسی ممنون . آره یه wii ریجن کره گرفتم خیلی باحاله کنسول دوست داشتنییه

بهترین کنسول عمره:x
 

highlight

کاربر سایت
May 17, 2007
1,040
آره تو پورت کیفیت پایینتر میاد بازی تو نسخه گیم کیوب بهتر و عالی تر کار شده البته گیم کیوب سخت افزار قویتر و بالاتری نسبت به ps2 داشت گیم کیوب چندین بازی داشت که 60 فریم اجرا میشدن

مرسی ممنون . آره یه wii ریجن کره گرفتم خیلی باحاله کنسول دوست داشتنییه

بهترین کنسول عمره:x
به سلامتی
جسارتا میشه بپرسم چند خریدیش؟ با جعبه بود؟ وسایل اضافه غیر از اونی که باید توی بسته بندیش باشه داره؟
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
به سلامتی
جسارتا میشه بپرسم چند خریدیش؟ با جعبه بود؟ وسایل اضافه غیر از اونی که باید توی بسته بندیش باشه داره؟

سلامت باشی

یه wii ریجن کره خیلی تمیز که هم با دیسک بازی اجرا میکنه هم با هارد و رم همراه جعبه و سنسور و ویموت و نانچاک و متعلقات . همراه 2 تا ویموت اضافه یه نانچاک اضافه یه موشن پلاس و 30 دیسک بازی و پک ویی اسپورت و یک سنسور اضافه که با باتری کار میکنه که دیگه سیم نداره بیسیمه روی هم 400 هزار
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
آره تو پورت کیفیت پایینتر میاد بازی تو نسخه گیم کیوب بهتر و عالی تر کار شده البته گیم کیوب سخت افزار قویتر و بالاتری نسبت به ps2 داشت گیم کیوب چندین بازی داشت که 60 فریم اجرا میشدن

مرسی ممنون . آره یه wii ریجن کره گرفتم خیلی باحاله کنسول دوست داشتنییه

بهترین کنسول عمره:x
نه دوست من اين اشتباهي كه اكثرا فكر ميكنن كه گيم كيوب سخت افزارب قويتري داشته PS2 به علت داشتن دو Vector Unit كه با شماره هاي 0 و 1 نام گذاري شدن دستگاه پر قدرت تري بوده همينطور CPU كم نظير و EDRAM كه حالا توضيح عملكردشون خارج از حوصله تاپيك هست. دليل بهتر به نظر رسيدن برخي از عناوين روي گيم كيوب پيچيدگي ساختار PS2 و عدم استفاده از قدرت حداكثري بوده كه PS3 هم از اين قائده مستثنا نيست. توي بازي مثل GOW حدود 20 ميليون پليگون در ثانيه رندر ميشه كه طبق اطلاعات منتشر شده توسط خود نينتندو گيم كيوب در هر ثانيه حدود 15 ميليون پليگون رندر ميكنه پس با اين اوصاف بازي مثل GOW II و SotC نميتونستن روي گيم كيوب اجرا بشن در مورد همين RE4 هم اگه با يه بازي مثل Metal Gear 3 مقايسه بشه به وضوح قدرت دو دستگاه قابل مقايست
اگه علاقه مند بوديد بفرماييد تا اطلاعات تكميلي هم براتون بزارم
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

Playstation 2

CPU:
Emotion Engine 300MHz, 128-bit INT, 128-bit FP, 24KB L1, 16KB Scratch, 8KB VU0, 32KB VU1, 450 MIPS, 6.2 GFLOPS, 66M Vertices/Sec, 2.4 GB/s Internal, 1.2 GB/s Graphics, 3.2 GB/s Memory Graphics: Sony GS 150MHz, 1.2G Texels/Sec, 32-bit Color, 4MB (48 GB/s), 1.2 GB/sec Bus
Sound: SPU2, 48 2D Voices, ADPCM, 2MB
Data: 24MB (2.6 GB/s), 16MB (81 MB/s), 4.7GB Discs, Expansion 56K Modem Ethernet



Nintendo Gamecube

Contemporary cube shape
4 controller ports
2 memory card slots
Capacity for future modem/broadband connection
485MHz custom CPU with 162MHz custom graphics processor
40MB total memory; 2.6 GB per second memory bandwidth
12M polygons per second; texture read bandwidth 10.4 GB per second
64 audio channels
Dimensions 4.5" x 5.9" x 6.3"
3-inch Optical Disc Technology (1.5 gigabytes)
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan

Playstation 2

CPU:
Emotion Engine 300MHz, 128-bit INT, 128-bit FP, 24KB L1, 16KB Scratch, 8KB VU0, 32KB VU1, 450 MIPS, 6.2 GFLOPS, 66M Vertices/Sec, 2.4 GB/s Internal, 1.2 GB/s Graphics, 3.2 GB/s Memory Graphics: Sony GS 150MHz, 1.2G Texels/Sec, 32-bit Color, 4MB (48 GB/s), 1.2 GB/sec Bus
Sound: SPU2, 48 2D Voices, ADPCM, 2MB
Data: 24MB (2.6 GB/s), 16MB (81 MB/s), 4.7GB Discs, Expansion 56K Modem Ethernet



Nintendo Gamecube

Contemporary cube shape
4 controller ports
2 memory card slots
Capacity for future modem/broadband connection
485MHz custom CPU with 162MHz custom graphics processor
40MB total memory; 2.6 GB per second memory bandwidth
12M polygons per second; texture read bandwidth 10.4 GB per second
64 audio channels
Dimensions 4.5" x 5.9" x 6.3"
3-inch Optical Disc Technology (1.5 gigabytes)
خوب اين يعني چي؟

CPU در PS3 حدود 3200 مگاهرتزه و در PS4 حدود 1600 مگاهرتز يعني سي پي يو ps3 دوبرابر PS4 قدرت داره؟

يه سر به اين مقاله بزنيد توش كاملا توضيح داده كه فركانس كاري بالاتر به معناي سريع تر بودن نيست فقط زماني جز آيتم ها محسوب ميشه كه دو CPU مورد مقايسه معماري كاملا يكساني داشته باشن

Megahertz myth - Wikipedia, the free encyclopedia

براي محاسبه قدرت`پردازنده ها از واحد Flops استفاده ميكنن كه مشخصات ps2 به شرح زيره:

Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS (single precision 32-bit floating point)
  • FPU 0.64 GFLOPS
  • VU0 2.44 GFLOPS
  • VU1 3.08 GFLOPS (with Internal 0.64 GFLOPS EFU)


خوب حالا مال گيم كيوب

Nintendo partnered with IBM and ATI Technologies to design their next-generation video game console. IBM designed a PowerPC-based processor for the GameCube, known as Gekko, which runs at 485 MHz and features a floating point unit (FPU) capable of 1.9 GFLOPS


به روشني مشخصه كه CPU در PS2 به مراتب قويتره اما يه مشكل كوچيك وجود داره كه اين قدرت CPU فقط زماني ميتونه خودشو نشون بده كه دو V Unit 0 و V Unit 1 درست استفاده و كد گذاري بشن كه در بازيهاي سال اول به علت آشنا نبودن برنامه نويسا استفاده نشد اما بازي هاي سال ها ي بعد مثل GT4 و بازيايي كه تو پست قبل اشاره كردم به هيچ عنوان روي GC قابل اجرا نيست البته فقط بحث CPU نيست يه توضيحاتي هم در رابطه با رم بدم

GC


  • 24 MB MoSys 1T-SRAM (codenamed "Splash") as main system RAM
  • 3 MB embedded 1T-SRAM within "Flipper"
  • 16 MB DRAM used as I/O buffer for audio and DVD drive

PS2

4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 gigabytes per second (main system 32 MB can be dedicated into VRAM for off-screen materials)

به ظاهر رم PS2 كمي كمتره اما PS2 مجهز به 4 مگابايت Unified EDRAM با پهناي باند 68 MB/s هست كه حالا توضيحش خيلي مفصله در همين حد بدونيد كه مايكرو سايفت از اين تكنولو‍‍ژي تو X One استفاده كرده

حالا مقايسه GPU

PS2


  • Graphics processing unit: "Graphics Synthesizer" clocked at 147.456 MHz
    • Pixel pipelines: 16
    • Video output resolution: variable from 256×224 to 1920×1080 pixels
    • 4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 gigabytes per second (main system 32 MB can be dedicated into VRAM for off-screen materials)
      • Texture buffer bandwidth: 9.6 &GB/s
      • Frame buffer bandwidth: 38.4 GB/s
    • DRAM Bus width: 2560-bit (composed of three independent buses: 1024-bit write, 1024-bit read, 512-bit read/write)
    • Pixel configuration: RGB: Alpha:Z Buffer (24:8, 15:1 for RGB, 16, 24, or 32-bit Z buffer)
    • Dedicated connection to: Main CPU and VU1
    • Overall pixel fillrate: 16×147 = 2.352 Gpixel/s (rounded to 2.4 Gpixel/s)
      • Pixel fillrate: with no texture, flat shaded 2.4 (75,000,000 32pixel raster triangles)
      • Pixel fillrate: with 1 full texture (Diffuse Map), Gouraud shaded 1.2 (37,750,000 32-bit pixel raster triangles)
      • Pixel fillrate: with 2 full textures (Diffuse map + specular or alpha or other), Gouraud shaded 0.6 (18,750,000 32-bit pixel raster triangles)
    • GS effects: AAx2 (poly sorting required),[SUP][5][/SUP] Bilinear, Trilinear, Multi-pass, Palletizing (4-bit = 6:1 ratio, 8-bit = 3:1)
    • Multi-pass rendering ability
      • Four passes = 300 Mpixel/s (300 Mpixels/s divided by 32 pixels = 9,375,000 triangles/s lost every four passes)[SUP][8][/SUP]



GC




كه اينجا هم مشخصه PS2 مشخصات بهتري داره

به هيچ عنوان شما تحت هيچ شرايطي نميتوني قدرت اين دو كنسول رو با هم مقايسه كني چون شرايط و مكانيزم كاري اين دو با هم بسيار متفاوته ولي با توجه به بازيهاي مخصوصا سال آخر PS2 ميشه كاملا نتيجه گرفت كه PS2 ماشين قدرتمند تريه و تكنولوژي گرونتري درش استفاده شده ولي من به شخصه معماري GC رو بيشتر ميپسندم به علت اينكه كار باهاش خيلي راحتتر و در نتيجه كم خرجتره
دوما خيلي سخت افزار ارزون قيمتتري داره سوما نسبت هزينه به بازدهي بالايي داره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hossein hme

unloved

کاربر سایت
Sep 10, 2009
638
نام
Hamid Anahid
خوب اين يعني چي؟

CPU در PS3 حدود 3200 مگاهرتزه و در PS4 حدود 1600 مگاهرتز يعني سي پي يو ps3 دوبرابر PS4 قدرت داره؟

يه سر به اين مقاله بزنيد توش كاملا توضيح داده كه فركانس كاري بالاتر به معناي سريع تر بودن نيست فقط زماني جز آيتم ها محسوب ميشه كه دو CPU مورد مقايسه معماري كاملا يكساني داشته باشن

Megahertz myth - Wikipedia, the free encyclopedia

براي محاسبه قدرت`پردازنده ها از واحد Flops استفاده ميكنن كه مشخصات ps2 به شرح زيره:

Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS (single precision 32-bit floating point)
  • FPU 0.64 GFLOPS
  • VU0 2.44 GFLOPS
  • VU1 3.08 GFLOPS (with Internal 0.64 GFLOPS EFU)


خوب حالا مال گيم كيوب

Nintendo partnered with IBM and ATI Technologies to design their next-generation video game console. IBM designed a PowerPC-based processor for the GameCube, known as Gekko, which runs at 485 MHz and features a floating point unit (FPU) capable of 1.9 GFLOPS


به روشني مشخصه كه CPU در PS2 به مراتب قويتره اما يه مشكل كوچيك وجود داره كه اين قدرت CPU فقط زماني ميتونه خودشو نشون بده كه دو V Unit 0 و V Unit 1 درست استفاده و كد گذاري بشن كه در بازيهاي سال اول به علت آشنا نبودن برنامه نويسا استفاده نشد اما بازي هاي سال ها ي بعد مثل GT4 و بازيايي كه تو پست قبل اشاره كردم به هيچ عنوان روي GC قابل اجرا نيست البته فقط بحث CPU نيست يه توضيحاتي هم در رابطه با رم بدم

GC


  • 24 MB MoSys 1T-SRAM (codenamed "Splash") as main system RAM
  • 3 MB embedded 1T-SRAM within "Flipper"
  • 16 MB DRAM used as I/O buffer for audio and DVD drive

PS2

4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 gigabytes per second (main system 32 MB can be dedicated into VRAM for off-screen materials)

به ظاهر رم PS2 كمي كمتره اما PS2 مجهز به 4 مگابايت Unified EDRAM با پهناي باند 68 MB/s هست كه حالا توضيحش خيلي مفصله در همين حد بدونيد كه مايكرو سايفت از اين تكنولو‍‍ژي تو X One استفاده كرده

حالا مقايسه GPU

PS2


  • Graphics processing unit: "Graphics Synthesizer" clocked at 147.456 MHz
    • Pixel pipelines: 16
    • Video output resolution: variable from 256×224 to 1920×1080 pixels
    • 4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 gigabytes per second (main system 32 MB can be dedicated into VRAM for off-screen materials)
      • Texture buffer bandwidth: 9.6 &GB/s
      • Frame buffer bandwidth: 38.4 GB/s
    • DRAM Bus width: 2560-bit (composed of three independent buses: 1024-bit write, 1024-bit read, 512-bit read/write)
    • Pixel configuration: RGB: Alpha:Z Buffer (24:8, 15:1 for RGB, 16, 24, or 32-bit Z buffer)
    • Dedicated connection to: Main CPU and VU1
    • Overall pixel fillrate: 16×147 = 2.352 Gpixel/s (rounded to 2.4 Gpixel/s)
      • Pixel fillrate: with no texture, flat shaded 2.4 (75,000,000 32pixel raster triangles)
      • Pixel fillrate: with 1 full texture (Diffuse Map), Gouraud shaded 1.2 (37,750,000 32-bit pixel raster triangles)
      • Pixel fillrate: with 2 full textures (Diffuse map + specular or alpha or other), Gouraud shaded 0.6 (18,750,000 32-bit pixel raster triangles)
    • GS effects: AAx2 (poly sorting required),[SUP][5][/SUP] Bilinear, Trilinear, Multi-pass, Palletizing (4-bit = 6:1 ratio, 8-bit = 3:1)
    • Multi-pass rendering ability
      • Four passes = 300 Mpixel/s (300 Mpixels/s divided by 32 pixels = 9,375,000 triangles/s lost every four passes)[SUP][8][/SUP]



GC




كه اينجا هم مشخصه PS2 مشخصات بهتري داره

به هيچ عنوان شما تحت هيچ شرايطي نميتوني قدرت اين دو كنسول رو با هم مقايسه كني چون شرايط و مكانيزم كاري اين دو با هم بسيار متفاوته ولي با توجه به بازيهاي مخصوصا سال آخر PS2 ميشه كاملا نتيجه گرفت كه PS2 ماشين قدرتمند تريه و تكنولوژي گرونتري درش استفاده شده ولي من به شخصه معماري GC رو بيشتر ميپسندم به علت اينكه كار باهاش خيلي راحتتر و در نتيجه كم خرجتره
دوما خيلي سخت افزار ارزون قيمتتري داره سوما نسبت هزينه به بازدهي بالايي داره
بهتره به جای بازی با اعداد عناوین مولتیشونو یه مقایسه ی عینی انجام بدی متوجه می شی که با تفاوت فاهشی gamecube بهتر بود... تو زمان خودش اکثر عناوین رو رو جفتش تست کردم ... به خصوص تو شفافیت رنگ ها و تکسچرهاشون..
تو همین evil 4 هم تفاوت بسیار زیادی تو هوش مصنوعی داشتن جدا از تفاوت های فاهش بصری... عناوینی مثل Prince Of Persia هم معمولا Best شون رو GAmecube بود با وجود رقیب قدرتمندی مثل Xbox ... کلا تو نسل قبل Ps2 به عنوان ضعیف ترین سخت افزار برنده نسل شد... همونطور که تو نسل حاضر Wii با ضعیف ترین سخت افزار سود آورترینشون هم بود.. حالا تو نسل بعد شاید قاعده بازی عوض بشه چون قویترین سخت افزار گرون ترینشون نیست...
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
بهتره به جای بازی با اعداد عناوین مولتیشونو یه مقایسه ی عینی انجام بدی متوجه می شی که با تفاوت فاهشی gamecube بهتر بود... تو زمان خودش اکثر عناوین رو رو جفتش تست کردم ... به خصوص تو شفافیت رنگ ها و تکسچرهاشون..
تو همین evil 4 هم تفاوت بسیار زیادی تو هوش مصنوعی داشتن جدا از تفاوت های فاهش بصری... عناوینی مثل Prince Of Persia هم معمولا Best شون رو GAmecube بود با وجود رقیب قدرتمندی مثل Xbox ... کلا تو نسل قبل Ps2 به عنوان ضعیف ترین سخت افزار برنده نسل شد... همونطور که تو نسل حاضر Wii با ضعیف ترین سخت افزار سود آورترینشون هم بود.. حالا تو نسل بعد شاید قاعده بازی عوض بشه چون قویترین سخت افزار گرون ترینشون نیست...

درسته حق با توه

اگه به آیدی benjohn باشه میگه قویترین کنسول ps2 بوده اما همه میدونن قویترین xbox قدیمی بود

من خودم گیم کیوب و پلی 2 و ایکس باکس قدیمی داشتم البته ایکس باکس قدیمیم درایوش مشکل داشت باهاشون بازی کردم عناوینشونو مقایسه کردم

گیم کیوب بخاطر سخت افزار قویتر و بهتر نسبت به ps2 داشت قیمت نسبتا بالاتری به ps2 داشت وو عامل اصلی فروش کمش قیمتش بالاش بود ps2 ضعیفترین و ارزونترین کنسول بود

ایکس باکس هم بخاطر سخت افزار خیلی قویی و تکنولوژی خیلی پیشرفته کنسول قیمت بالایی داشت و تو چند سری از این کنسول درایور هاش مشکل داشت نتونست فروش بالایی داشته باشه

مشخصات ایکس باکس قدیمی
Height: 3.1' Width: 11.8'
Depth: 7.1'
Weight: 8.8 lbs
Media Type: DVD-ROM
CPU: X86-to-RISC Intel Pentium III or Celeron 733 MHz
RAM installed: 64 MB
RAM technology: DDR SDRAM
Cache size: 128 KB
HDD Capacity: 8 GB
Video Output: NVidia Xbox GPU 256-bit 2D/3D graphics acceleration
Supported Video: NTSC S-Video Installed,Component video Installed,Composite video Installed
Max resolution (external): 1920 x 1080 pixels Graphic Effects Shadows,Fog effects,Pixel Shaders,Vertex Shaders,Texture lighting,Bilinear ******ing,Trilinear ******ing
Fill Rate: 4000 million pixels/sec
Audio Processor: NVidia Xbox MCP
Sound Output Mode: Stereo
Memory Card: 8mb Flash
Net: Intergrated 100mbps modem/LAN
Ports: 1 Xbox AV output Xbox AV connector Installed,4 Game controller,1 Network RJ-45 Installed

در کل گیم کیوب از هر لحاظ بازدهی بیشتر و بهتری نسبت به پلی 2 داشت

بخاطر همینه نینتندو تو نسل هفت و هشت بیشتر روی قیمت تمرکز کرده
 

worm

کاربر سایت
Jul 12, 2012
626
نام
Amir
من یه RE4 تو پلی 1 داشتم اون از همه اینا بهتر بود:D
باور ندارید اینم عکسش:|
e6a8e9es.jpg


Sent from my X10i using Tapatalk 2
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

Osiris

کاربر سایت
Oct 17, 2013
36
نام
کیان
تقریبا اکثر افراد توافق دارند که Gamecube حداقل از نظر گرافیکی قویتر از PS2 بوده.من خودم یادمه اونزمان وقتی بعد از مدتی PS2 بازی،یک Gamecube خریدم (بخاطر بازیهای Exclusive اش ) و Metroid Prime و چند تا بازی دیگه رو توش اجرا کردم اولین چیزی که فوری برام جلب توجه کرد این بود که از نظر گرافیکی و روون بودن بازی به طور واضح از PS2 بهتر بود.تو اینکه PS2 در مجموع بهترین کنسول اون نسل بود و بهترین بازیها رو داشت شکی نیست.اما احتمالا از نظر hardware ضعیفترینشون بود.با Xbox هم من هیچ تجربه ای نداشتم و نظری نمیدم..
در مورد Resident Evil 4 هم دیگه تقیریبا همه قبول دارن که نسخه برتر و Reference نسخه GameCube بود.در این شکی نیست و جای بحث هم نیست به اندازه کافی مقایسه و شواهد توی اینترنت هست.
بهرحال به نظر من Resident Evil 4 توی Gamecube بهترین بازی این سری بود.(بعدش Resident Evil 2)
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
تقریبا اکثر افراد توافق دارند که Gamecube حداقل از نظر گرافیکی قویتر از PS2 بوده.من خودم یادمه اونزمان وقتی بعد از مدتی PS2 بازی،یک Gamecube خریدم (بخاطر بازیهای Exclusive اش ) و Metroid Prime و چند تا بازی دیگه رو توش اجرا کردم اولین چیزی که فوری برام جلب توجه کرد این بود که از نظر گرافیکی و روون بودن بازی به طور واضح از PS2 بهتر بود.تو اینکه PS2 در مجموع بهترین کنسول اون نسل بود و بهترین بازیها رو داشت شکی نیست.اما احتمالا از نظر hardware ضعیفترینشون بود.با Xbox هم من هیچ تجربه ای نداشتم و نظری نمیدم..
در مورد Resident Evil 4 هم دیگه تقیریبا همه قبول دارن که نسخه برتر و Reference نسخه GameCube بود.در این شکی نیست و جای بحث هم نیست به اندازه کافی مقایسه و شواهد توی اینترنت هست.
بهرحال به نظر من Resident Evil 4 توی Gamecube بهترین بازی این سری بود.(بعدش Resident Evil 2)

درسته گیم کیوب تو خیلی از موارد بهتر عمل کرده

تو اینکه PS2 در مجموع بهترین کنسول اون نسل بود و بهترین بازیها رو داشت شکی نیست.اما احتمالا از نظر hardware ضعیفترینشون بود.با Xbox هم من هیچ تجربه ای نداشتم و نظری نمیدم..

درسته پلی 1 و پلی 2 تو هر دو نسل از رقیباشون ضعیفتر بودن اما بخاطر قیمت پایین و سیاستا سونی باعث پرفروش شدنشون شد همین کاری که نینتندو الان میکنه

در مورد Resident Evil 4 هم دیگه تقیریبا همه قبول دارن که نسخه برتر و Reference نسخه GameCube بود.در این شکی نیست و جای بحث هم نیست به اندازه کافی مقایسه و شواهد توی اینترنت هست.
بهرحال به نظر من Resident Evil 4 توی Gamecube بهترین بازی این سری بودد

درسته گیم کیوب برتر بود و حتی عناوین مولتی که بین گیم کیوب و پلی 2 یکسان بود بازم روی گیم کیوب بهتر اجرا میشد

البته پست ها بالا ببینید بعضی ها با اعداد بازی کردن و خواستن بگن نه پلی 2 قویتر بوده که خودشونم میدونن همچین چیزی امکان نداره
 

r.t.1.n

کاربر سایت
Dec 4, 2008
2,937
نام
آرتین
درسته حق با توه

اگه به آیدی benjohn باشه میگه قویترین کنسول ps2 بوده اما همه میدونن قویترین xbox قدیمی بود

من خودم گیم کیوب و پلی 2 و ایکس باکس قدیمی داشتم البته ایکس باکس قدیمیم درایوش مشکل داشت باهاشون بازی کردم عناوینشونو مقایسه کردم

گیم کیوب بخاطر سخت افزار قویتر و بهتر نسبت به ps2 داشت قیمت نسبتا بالاتری به ps2 داشت وو عامل اصلی فروش کمش قیمتش بالاش بود ps2 ضعیفترین و ارزونترین کنسول بود

ایکس باکس هم بخاطر سخت افزار خیلی قویی و تکنولوژی خیلی پیشرفته کنسول قیمت بالایی داشت و تو چند سری از این کنسول درایور هاش مشکل داشت نتونست فروش بالایی داشته باشه

در کل گیم کیوب از هر لحاظ بازدهی بیشتر و بهتری نسبت به پلی 2 داشت

هیچ ربطی نداره عزیز اتفاقاً گیم کیوب همیشه از PS2 و XBOX ارزون تر بود حول حوش 50 دلار
ضمناً دلیل بدبختیشم نبود DVD درایو و یه سری امکانات که دستگاهای دیگه میدادن و اینکه سونی اوون زمان بی رقیب بود واقعاً نمیشد MGS GOW Onimusha DMC GT و و و خیلی بازی های دیگه سونی رو نادیده گرفت
دلیل گرونیش تو ایران هم کمیاب بودن و اینکه تا آخرا کپی خور نشده بود
 
  • Like
Reactions: hossein hme

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر