Dragon Age Universe [ پست اول خوانده شود.]

Wrath of Legion

کاربر سایت
Jul 26, 2017
318
بلاخره هفته پیش بعد از 8 سال از عرضه موفق شدم بازی رو تموم کنم! :D:D:D که از دلایل عمده ش میشه به پاک شدن سیوها، فراموشی و نداشتن تجربه در بازیهای crpg اشاره کرد. :D

الان که متن رو میخوندم متوجه شدم به آموزه های Chantry اعتبار چندانی نیست! مثلا درمود OLD GODS مگه خودشون تخم و ترکه ی darkspawn رو با blood magic بوجود نیاوردن پس چطور ممکنه darkspawn بتونه OLD GODS رو آلوده و اونها رو تبدیل به Archdemon بکنه؟!
در اینجاست که باید به نویسنده های lore آفرین گفت! یعنی دقیقا مثل دنیای واقعی طوری lore رو نوشتن که نشه به یک منبع اعتماد کرد و باید همه طرف های درگیر رو مطالعه کرد. تازه باز بعدشم ممکنه هیچوقت نشه به حقیقت رسید و همه فرضیات استنباطاتی بیش نباشه! :D و در واقع تنها حقیقت موجود وجود blight و اهمیت شکست دادنشون هست حالا توسط هرکی خلق شده باشن! فکر کنم در اثر کلاسیکی مثل ارباب حلقه های تالکین چنین چیزی رو نمی بینیم و همه چیز اونجا در کتاب سیلماریلیون به صورت straight forward توضیح داده میشه. (البته واضحه که من سیلماریلیون رو نخوندم و این فرضیه خودم هست. :D)
تصوری که من تا همین هفته ی پیش از Dragon Age داشتم یه اثر کاملا کلیشه ای و کلاسیک بود. :D (یه شیطان بزرگ به سرزمین نقل و نبات و خوبی ها حمله کرده و حالا وظیفه ماست که شکستش بدیم!) اما حالا که می بینم اینطوریام نیست. اصلا در وجود خود maker هم شبهات زیادی هست. بعضیام که میگن dragonـها زندانی نشدن و این بخواب رفتنشون بخاطر hibernation طبیعی هست. یا qunariـها که معتقدن old gods در ابتدا اژدها معمولی بیش نبودن، همونطور که پادشاهان انسان ها در ابتدا مردمی معمولی بیش نبودند.
با خوندن هرچه بیشتر scriptـها، مرز بین خوب و بد داخل بازی هرچه بیشتر محو میشه. (کاری اکثریت موقع بازی کردن انجام ندادیم) تا جایی که شاید از خودتون بپرسید شاید اصلا blight بد و شرور نباشن!!! البته قیافه و ظاهرشون که اینو نشون نمیده. :D حالا البته منظور نویسندگان lore کاملا مبهم هست برای من. شاید میخواستن با قرار دادن monotheism در برابر polytheism اشاراتی به دنیای واقعی و به نقد کشیدن باورهای مرسوم داشته باشن. شایدم اصلا چنین قصدی نداشتن. شایدم نباید خیلی درگیر Origins شد و فقط به دریدن گلوی Dragon که واقعا وجود داره اهمیت داد... :D (؟!)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر