Dragon Age Universe [ پست اول خوانده شود.]

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
خب شروع کار اعلام کنم که تصمیم داریم کل موضوعات و اتفاقات در جهان Dragon Age رو بنویسیم و ترجمه کنیم,به علت وسعت بیش از اندازش کار دو یا سه روز نیست و سعی میکنیم هر روز مقاله رو آپدیت کنیم و قسمتهای جدیدی بهش اضافه کنیم.تو این مقاله از پایه ای ترین مفاهیم شروع و به همه جزییات تاثیر گذار میپردازیم.در هر قسمت که با واژه ای تازه مواجه شدین که قبلا توضیحی در مورد آن داده نشده اطمینان داشته باشید در مکان مناسب و قسمت مربوط به خود توضیحات داده خواهد شد.
در ضمن لازم به ذکر نیست که هرگونه کپی برداری از این مقاله تنها با ذکر منبع و نویسنده مجاز است!!!
مقاله کامل شد!


----------------------------------------------------------------------------------------------
جهان Dragon Age
Thedas
----------------------------------------------------------------------------------------------
اعصار
Timeline
----------------------------------------------------------------------------------------------
شخصیت های تاثیرگذار

----------------------------------------------------------------------------------------------

توضیحات و مفاهیم اساسی

 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Thedas

Thedas قاره ای در نیمکره جنوبی است,مکانی که تمام اتفاقات و ماجراهای دنیای Dragon Age در آن اتفاق می افتد.به نظر می رسد قاره های دیگری نیز وجود داشته باشد زیرا گفته می شود نژاد Qunari نه متعلق به Thedas بلکه از جایی ناشناخته در اقیانوس شمالی آمده اند.همچنین انسانها نیز در ابتدای امر از شمال به اینجا مهاجرت کرده اند.
واژه Thedas برگرفته از واژه Tevinter است زیرا در گذشته این لغت به سرزمینهایی فراتر از Imperium اشاره داشته و تمامی این قاره را در بر می گرفته است.به ساکنان Thedas نیز Thedosian گفته می شود.

لیست سرزمینها و کشورهای داخل این قاره:
Antiva
Elvhenan
Estwatch
Ferelden
Kal-Sharok
Nevarra
Orlais
Orzammar
Par Vollen
Rivain
Seheron
Tevinter Imperium
The Anderfels
The Free Marches
در جنوب قاره پشت جنگلهای وسیع Korcari Wilds گفته می شود سرزمینی یخ زده قرار دارد که فقط Chasind Wilderها به آنجا پا گذاشته اند و کاملا نا شناخته است.در سمت غرب نیز کوهستان Hunterhorn Mountains و جنگل Donarks راه را برای ماجراجویان سخت کرده است.
نقشه ای از مرزبندی کشورهای Thedas:
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Antiva

Antiva سرزمینی در شمال شرقی Thedas است.در حالی که منابع زیادی در این کشور یافت نمی شود اما به نوعی مرکز اصلی تجارت در شمال به حساب می آید.تجارت مشروب در Antiva جدا از تاکستانهای بارور و شیوه های تهاجمیش در داد و ستد,یکی از منابع اصلی در آمد این کشور و عامل اصلی زندگی نسبتا مرفه ساکنانش است.پایتخت آن Antiva City نام دارد که شهری ساحلی و از ثروتمندترین شهرهای Thedas محصوب می شود.
Antiva از سمت شرق با خلیج Rialto و Rivain و از سمت غرب با Tevinter Imperium و از جنوب با Free Marches هم مرز است.آب و هوایی گرم و مطبوع دارد و چون از طرف شرق خط ساحلی طویلی را دارا می باشد دریانوردی امری متداول در آنجا محسوب می شود و پنچ شهر بزرگ از جمله پایتخت آن بندر است.

لیست شهرها:
Antiva City
Rialto
Seleny
Treviso
Bastion
Beleny
Salle
Genellen

تاریخ نگاری Antiva:
-30 Ancient:
Antiva به کشوری کامل و یک پارچه تبدیل می شود.
1:45-95 Divine:
The Chantry به سوی شرق به سمت Antiva گسترش می یابد.
2:33 Glory:
شهرهای Antivan زیر پرچمی مشترک برای دفاع در مقابل Fyruss پادشاه Starkhaven متحد می شوند.
4:30 Black:
ملکه Asha Campana ملقب به مادر Thedas متولد می شود.
5:12 Exalted:
بیدار شدن Andoral و شروع Blight چهارم.Antiva مورد هجوم عظیم Darkspawnها قرار میگرد و تمام خانواده سلطنتی کشته می شوند.
5:20 Exalted:
Antiva در نبردی در شهر Ayesleigh موفق به عقب راندن لشکر Darkspawnها میشود و در طی این جنگ Garahel با کشتن Andoral(چهارمین Archdemon) خود نیز کشته می شود.
5:99 Exalted:
با قتل ملکه Madrigal (در میان جنگل در حین شکار با شمشیری فرو رفته در سینه اش پیدا می شود,احتمالا کار Crows بوده است.) عصر جدید Steel نام گرفت.
6:32-42 Steel:
Antiva توسط Qunariهای مهاجم فتح می شود.
6:85 Steel 7:23-Storm:
Antiva از زیر سلطه نژاد Qunari آزاد می شود.
7:52 Storm:
در حین دومین Exalted March بیشتر Antiva دوباره توسط Qunariها اشغال می شود و Treviso در طی آزاد سازی لشکر Divineهای سپید و سیاه سوزانده می شود.
7:84 Storm:
پایان سومین Exalted March و امضای پیمان Antiva.Llomerryn از زیر نفوذ Qunari بار دیگر آزاد می شود.
8:99 Blessed:
اژدهاها در Antiva دوباره پدیدار می شوند,به سمت Orlais و Nevarra پخش می شوند و شروع به نابودی حومه های شهر می کنند. پس از قتل عام گسترده آنها تعداد اژدهاها کم می شود.
بعد از 9:00 Dragon:
شروع اتفاقات "سه ملکه" و جنگ داخلی در Antiva.

سیاست:
به طور رسمی ریشه خانوادگی در بین پادشاهان Antiva برای دو قرن و نیم قطع نشده است اما پادشاه بسیار ضعیف و تقریبا فاقد ارتش است.در واقعیت Antiva توسط سرمایه داران آن اداره می شود این افراد القاب حکومتی ندارند اما هرکدام با دارا بودن موقعیت هایی مانند رییس امور حمل و نقل یا صاحب بخش اعظم تاکستانها دارای ارتشی خصوصی و تقریبا همیشه با یکدیگر در گیر هستند.با وجود نداشتن ارتشی منظم و یکپارچه در Antiva این کشور کمتر از هجوم دیگر سرزمینها ترس دارد و علت آن وجود House of Crows است.گروهی متشکل از حرفه ای ترین,ترسناک ترین و گران ترین قاتلان در کل Thedas.شهرت این گروه به حدی است که نیازی به داشتن ارتشی متحد حس نمی شود.
همچنین قدرت در دریاهای کنار Antiva در اختیار گروه های دزد دریای موسوم به ناوگان Felicisima است.این گروه پس از کمک به جریان Exalted Marches علیه نژاد Qunari نفوذ بیشتری پیدا کردند و اکنون تهدیدی جدی در Waking sea به حساب می آیند.

فرهنگ و جامعه:
ریشه های Antivaی مدرن در اتحاد دزدان دریایی و ne'er-do-wells,کسانی که زندگی راحت و آسوده روی خشکی را به دریای پر خطر ترجیح دادند است.آنها سواحل خلیج Rialto را با وجود این که متعلق به پادشاه Antiva بود برای زندگی انتخاب کردند.پس از گذشت زمان و آمیختن این دو گروه با هم Antivaی امروزی متولد شد.
Antiva به مشروبهای بی همتای خود شهرت دارد و همچنین زنان نیز نقشهای مشخصی در جامعه دارند.آنها به عنوان افرادی خالص و حساس شناخته می شوند و اجازه شرکت در درگیریها و کارهایی از این قبیل را ندارند.البته باید گفت این ایده آلهای Antiva همیشه در واقعیت جایی ندارد.
تاثیر گذارترین زن در تاریخ Antiva ملکه Asha Campana که در Rivain متولد شد,است.وی همچنین به نامهایی چون Asha Subira Bahadur Campana یا The Gana of Ayesleigh شناخته می شود.دختر تاجری ثروتمند که با پادشاه ضعیف Antiva ازدواج کرد.وی که آرزوی Antivaیی قدرتمند و تاثیر گذار در Thedas را داشت تمامی فرزندان و نوه های خود را مجبور به ازدواج با اشراف زادگان و بزرگان در کل Thedas کرد.بدین ترتیب لقب مادر Thedas را گرفت.گفته می شود نوادگان وی اکنون در بین اشرافین Orlais,Nevarra,Starkhaven,The Anderfels و حتی در بین بعضی از Tevinter Magisters هم حضور دارند.
Satinalia جشنی در بین Theodosian هست که با پوشیدن ماسک و پایکوبی و قرار دادن احمق ترین فرد شهر به عنوان حاکم برای یک روز انجام می شود.در Antiva این جشن یک هفته و حتی بیشتر به طول می انجامد و این جشن در شروع ماه Umbralis انجام می شود.
 
آخرین ویرایش:

La-Li-Lu-Le-Lo

کاربر سایت
Mar 9, 2012
925
نام
30avash
Dragon Age با اینکه دنیای واقعا بزرگ و پرجزئیاتی داره،ولی گیمر فقط با تموم کردن بازی حتی با DLC هاش متوجه نصف دنیای بازی رو نمیشه!اونقدر از بازی کمیک و انیمیشن اومده و دنیای بزرگی معرفی شده که داشتن اطلاعات از دنیای DA و مقاله ای به این کاملی و جامعی واقعا غنیمتیه!

کیپ آپ دِ گود وُرک:d!
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Elvhenan

Elvhenan که در زبان الفها به معنای "مکان مردم ما" است در زمانی که الفها یا elvhen هنوز جاودان و نژاد غالب Thedas بودند تمدن اصلی آنها به شمار می رفت.Elvhenan قسمت اعظم Thedas را پوشش می داد و مرکز سیاست,اقتصاد و فرهنگ آن شهر بزرگ Arlathan یا ar lath’an به معنای "مکانی که به آن عشق می ورزم" بود.Arlathan در جنگلهای عظیم شمال Thedas نزدیک به محل پایه گذاری Tevinter Imperium,تمدنی که عامل اصلی سقوط این شهر و قرن ها بردگی الفها به شمار می رود,بود.در حال حاضر از این گنجینه عظیم تنها اندکی مانده که در نزد Keeperهای Dalish Elves نگه داری می شود و وظیفه جمع آوری و آموزش آنها به نسلهای بعدی از طریق قصه ها و آموزه های زبانی را دارا هستند.

فرهنگ:
زندگی الفهای باستان به علت جاودانه بودنشان حالتی تفریحانه داشت و شهرهای آنها پر بود از مکانهای تفریحی و هنری.در قلب دنیای قدیم الفها شهر بزرگ Arlathan قرار داشت که مهد دانش و مباحثه بود و برترین الفهای باستان به آنجا می رفتند تا دانش خود را به اشتراک گذاشته و دیداری با دوستان قدیمی خود یا رفع اختلافات چندین ساله کنند.
Uthenera
با وجود این که الفهای باستان طعم مرگ را نمی چشیدند گفته می شوند مسن ترین آنها از زندگی خسته شده و خاطرات بیش از اندازه ذهن آنها را آزار میداد بنابراین داوطلب می شدند از همه چیز کناره گیری کرده و به نسل جوان اتر اجازه رهبری دهند.به این کار Uthenera یا رویای بی پایان می گفتند.

تاریخ:
به نظر می رسد الفها در Thedas برای مدت زیادیست که سکونت دارند اما تقویم آنها به پایه گذاری Arlathan در 8400 سال قبل از شروع Dragon Age اشاره دارد.اولین نشانه های سقوط آن نیز احتمالا با روی کار آمدن Archon در Tevinter Imperium حدود 6500 سال بعد از آن پدیدار گشته است.طبق افسانه های الفها,انسانها 4500 سال بعد از تاسیس Arlathan وارد Par Vollen در شمال Thedas شدند و 2000 سال بعد به طور رسمی Tevinter Imperium را پایه گذاری کردند.هرچند برای مدتها الفها و انسانها با صلح کنار هم زندگی و تجارت می کردند.الفها به انسانها لقب Shemlen یا Quicklings به علت عمر بسیار کوتاهشان در مقایسه با جاودانگی خود داده بودند و آنها را افرادی عجول,ستیزه جو و ناشکیبا می دانستند.بدتر از آن الفها نشان دادند که نسبت به بیماریهای انسانها حساس هستند و برای اولین بار در تاریخ الفها به علتی طبیعی مردند.با گذر زمان ترس از این که عجول بودن انسانها و مشکلاتشان که باعث نابودی تمدنشان شود ورودیهای Arlathan به روی انسانها بستند.
اما این انزوای الفها و دوری از انسانها تنها موقعیت را برای گسترش مرزهای Tevinter Imperium و گرفتن الفها برای بردگی فراهم کرد.اولین Dreamerها از الفهای اسیر یاد گرفتند چگونه از Lyrium استفاده کرده و وارد Fade شوند و اینها همان اولین Magisterهایی بودند که به Tevinter Imperium حکمرانی میکردند.
چیز زیادی از این که چرا و چگونه شهر بزرگ الفها Arlathan توسط Tevinter Imperium فتح شد مشخص نیست اما افسانه های الفی حاکی از این است که الفهای آن زمان به جای جنگ و رویارویی با انسانها دوری کردن را ترجیح دادند و از آن طرف Magisterهای Tevinter با استفاده از جادو و احضار Demonها و حتی اژدها و قدرت مخرب این ها به طور کامل Arlathan را با خاک یکسان کردند و به همراه آن تمام فرهنگ,دانش و هنر بی شمار الفها هزاران سال عمر داشت نابود شد.پس از آن نیز Tevinter Imperium به گسترش در Thedas ادامه داد و به طور کامل Elvhenan سقوط کرد و الفها به بردگی کشیده شدند.به همراه دست دادن فرهنگ و دانش خود الفها نیز جاودانگی خود را از دست دادند و برای قرن ها حکم بردگانی در Tevinter Imperium را داشتند تا این که بعدا توسط Shartan و Andraste آزاد شدند و خانه ای جدید در Dales پیدا کردند.

زبان:
همراه با فرهنگ و تاریخ الفهای باستان قسمت اعظم زبانشان نیز در گذر زمان با سقوط Elvhenan و بردگی الفها از یاد رفت هرچند تعدادی از کلمات آن باقی مانده که بیشتر توسط الفهای Dalish استفاده می شود.

مذهب:
الفهای باستان پنج خدا و چهار الهه را عبادت می کردند و همچنین مذهبشان اشاره به تعدادی خدای دیگر موسوم به خدایان فراموش شده نیز دارد که دشمنان خدایان نه گانه بودند.در این بین تنها Fen'Harel که زیرکترین نه عدد بود توانسته بود بین هر دو گروه جایی داشته باشد.افسانه های الفی اشاره دارند که عدم مداخله خدایان در جریان سقوط Elvhenan مربوط به حیله های Fen'Harel می شود که با فریب دو گروه,خدایان نه گانه را در بهشت و فراموش شدگان را در مغاک زندانی کرد تا آنها دیگر قادر به دخالت در دنیای فانی را نباشند.
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Estwatch

Estwatch جزیره ای کوچک است که زیر نظر هیچ قدرت بزرگ دیگری در Thedas نیست.با این وجود به علت موقعیت مهمی که دارا می باشد کشورهای زیادی آرزوی داشتن آن را در سر دارند.از زمان شروع Dragon Age این جزیره زیر نظر ناوگان Felicisima در آمد و تبدیل به بندری بدنام و بی قانون شد.شهرهای Free Marches یعنی Kirkwall,Starkhaven و Hercinia هر سه تلاشهای زیادی برای به دست آوردن Estwatch کرده اند اما همه با شکست مواجه شده است.

تاریخ:
تقریبا در سال -880 Ancient بود که Tevinter Imperium برای اولین بار پا به جزیره گذاشت.The Imperium در Estwatch استحکامات دفاعی زیادی ساخت و از آن به عنوان مکانی برای تعمیر کشتی های آسیب دیده در حین لشکر کشی علیه Alamarri و نگه داری بردگان استفاده کرد.تا زمان شروع Blight اول جزیره کاربرد فراوانی داشت اما شروع آشفتگی ها در The Imperium باعث شد ناوگان Imperium از کار بیوفتد و کم کم Estwatch رونق خود را از دست بدهد تا این که ارتش Andraste در سال -180 Ancient آن جا را فتح کند.
در حین عصرهای Divine و Glory جزیره خالی ماند و این خالی بودن از افراد و وجود کشتی خرابه های بی شمار در سواحل آن این اعتقاد را در بین مردم Free Marches به وجود آورد که Estwatch نفرین شده و جن زده است و پا نهادن در آن مایه بدبختی و عذاب است.در حین Storm Age بار دیگر آنجا تبدیل به مقر اصلی نیروهای دریایی و در 7:54 Storm تبدیل به پایگاه اصلی Qunariها در جنگ با Free March,Nevarra و Orlais شد و در طی Exalted Marches نیز Estwatch شاهد وقوع نبرد بسیار عظیمی در درون خود بود.در 7:78 Storm بود که Qunariها جزیره را از به ناوگان Felicisima در جریان New Exalted Marches از دست دادند. پس از آن شهر Little Llomerryn به عنوان اشاره ای به Llomerryn که در نزدیکی بود ساخته شد.
 
آخرین ویرایش:

hosseincode

کاربر سایت
Dec 15, 2007
832
يادمه اون موقع ها چند نفري قصد داشتيم با دوستان Universe بازي رو بزنيم كه به خاطر عظيم بودن پروژه جاخالي داديم :d

اينكه تك نفري داري اين كار بزرگ رو ميكني واقعا جاي تقدير داره.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Kal-Sharok

Kal-Sharok یکی از سه Thaig (شهر زیرزمینی دورفها) بزرگ باقی مانده Thedas است که در کوه های Hunterhorn بین Orlais و Anderfels قرار گرفته.

پیشینه:
زمانی در بین امپراطوری دورفها Kal-Sharok به عنوان پایتخت شناخته می شد و به همراه دو شهر دیگر Orzammar و Kal'Hirol به Great Thaig معروف بود.به علت نزدیکی به پایتخت Tevinter Imperium یعنی Minrathous تجارت خوبی با این کشور داشت اما با مرگ Archon Darinius در Tevinter و آشوب در آنجا پایتخت دورفها نیز به Orzammar منتقل شد.پس از آن با شروع Blight اول و هجوم Darkspawnها از Deep Roads این شهر به همراه Gundaar و Hormak از دست رفته تلقی شد.
تا اینکه اخیرا مشخص شد Kal-Sharok از هجوم ارتش Horde در امان مانده است,هرچند اندک تعدادی که در این شهر باقی مانده اند بسیار گوشه گیر شده و علاقه ای به ارتباط با دیگران ندارند و نسبت به Orzammar بسیار بدبین شده اند.این بدبینی و کینه ی Kal-Sharok نسبت به Orzammar از زمان Blight اول,هنگامی که Orzammar تمام راه های Deep Roads را برای جلوگیری از هجوم Darkspawnها به شهر بست و با این کارش سه شهر Hormak,Gundaar و Kal-Sharok را به همراه هنر و فرهنگ هزاران ساله ی خوابیده در Deep Roads را از دست رفته فرض کرد,نشات می گیرد.هرچند کله شقی Orzammar و احساس برتریش به Kal-Sharok نیز به این احساس کمک می کند.با وجود همه اینها به نظر می رسد دلایل نامعلوم دیگری نیز پشت این کینه نهفته است.
با توجه به کمتر بودن منابع در Kal-Sharok و عدم وجود راه مشخصی به سطح زمین گفته می شود دورفهای این Thaig برای زنده ماندن از هجوم Darkspawnها کارهای سوال برانگیزی انجام داده اند.گفته می شود در زمان هجوم پادشاه امپراطوری دورفها با ارتشی به Kal-Sharok رفت و با نیروهای Horde به مقابله پرداخت,با وجود شکست Darkspawnها,دورفها نیز صدمات جبران ناپذیری خوردند.پس از آن تنهایی این دورفها و نزاع مداومشان با Darkspawnها باعث تغییراتی در آنها شد.
با همه این ها در بازی Dragon Age Origins قسمت Dwarf Noble Origin مشخص می شود Kal-Sharok تجارت را دوباره با سطح زمین و حتی Orzammar آغاز کرده است.
ظاهر این دورفها نسبت به هم نژادهایشان در Orzammar رنگ پریده تر است و حتی گاهی نشانه هایی از آلودگی توسط Blight نیز در آنها دیده می شود.

فرهنگ:
قرن ها انزوای Kal-Sharok باعث شده که این Thaig به طور بسیار متفاوتی از خواهر خود Orzammar رشد و توسعه پیدا کند.فرهنگ مردم سطح زمین بر خلاف Orzammar تاثیری بر Kal-Sharok نداشته است.مثلا با این که زبان هر دو شهر یکسان است اما گویش مردم Kal-Sharok کاملا اصیل و قدیمی است و مردم خارجی کمتر اجازه ورود به این Thaig را پیدا می کنند.
Kal-Sharok هیچ کدام از Paragonهای Orzammar را قبول نداشته و از آن طرف Orzammar نیز Paragonهای Kal-Sharok را قبول ندارد و بر خلاف Orzammar که Paragonها را با مجسمه های بزرگ نشان می دهند در Kal-Sharok این کار به صورت نقاشی و کنده کاری های دیواری در سراسر Deep Roads انجام می شود.
با این که دو شهر تفاوت های بسیاری دارند اما در یک چیز کاملا مشترک هستند و آن هم وجود داشتن گروه Legion of the Dead است.هرچند این گروه در Kal-Sharok به نام Rock-Knockers شناخته و کمتر به سوی مرگهای حتمی و پر افتخار فرستاده می شوند.
نمونه ای از سرباز Rock-Knockers:


سیاست:
در Kal-Sharok مردم پادشاه Orzammar را قبول نداشته و دولت آنجا توسط شورایی به نام Paragon Elect اداره می شود.در اینجا هیچ پادشاهی وجود ندارد,حتی اعضای شورا نیز می توانند از هر طبقه ای باشند و برخلاف Orzammar اختلاف بین اشراف و مردم عادی خیلی زیاد نیست.
این شورا در Sharokovar Thaig تشکیل می شود.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Destro

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Nevarra

Nevarra کشوری در مرکز Thedas است که از شرق با Free Marches,شمال با Tevinter Imperium و جنوب غربی با Orlais همسایه است.زمانی این کشور از قسمتهای اصلی Free Marches بود اما با گسترشش در طی دو قرن و مستقل شدنش,حال رقیبی جدی برای Orlais محسوب می شود.

سیاست:
اکثر رهبران Nevarra از خانواده نظامی Pentaghast هستند که زیر نظر آنها اتحاد با شهر های دیگر Free Marches برای تشکیل ائتلافی قدرتمند محیا شد.جنگ طولانی مدت Nevarra و Orlais بر سر تپه های پر معدن Blasted Hills با پیروزی ارتش Nevarra خاتمه یافت,هرچند هنوز هم شورشهایی در این منطقه با حمایت مخفی Orlais علیه Nevarra به بهانه مالیاتهای سنگین انجام می شود.
رهبر کنونی Markus Pentaghast,Nevarra است.

شهرها:
Andoral's Reach:
شهری نزدیک به تپه های Blasted Hills که به تازگی از Orlais گرفته شده است.

Cumberland:
شهری لب دریای Waking Sea که به Free Marches نیز راه دارد.در قرن اخیر این جا تبدیل به یکی از بزرگترین شهرهای کل Thedas شده است,همچنین Cumberland معمولا محل تجمع College of Magi و خانه Grand Enchanter است.

Hasmal:
شهری نزدیک به رودخانهMinanter که زمانی متعلق به Free Marches بود اما در عصر Blessed توسط Nevarra فتح شد.

Nevarra City:
پایتخت کشور و قرار گرفته در مرکز آن که گاهی تنها Nevarra نیز گفته می شود.

Perendale:
شهری نزدیک به تپه های Blasted Hills که به تازگی از Orlais گرفته شده است.

Hunter Fell

Solas:
شهری در مرکز دشت Silent Plains.

Nessum

Caimen Brea

Trevis

مناطق مهم:
Minanter River

The Blasted Hills

The Silent Plains

The Fields of Ghislain

تاریخ نگاری Nevarra:
قبیله و خانواده Pentaghast به علت شکارچیان مشهور خود در گذشته معروف است.شکارچیانی قسم خورده که نسل اژدهاها را منقرض کنند که تقریبا نیز موفق شده اند هرچند بسیاری از آنها نیز به علت استخوان این موجودات و البته افتخارش این اژدهاها را شکار می کنند.
2:46 Glory:
Caspar Pentaghast رهبر قدیمی Nevarra را کنار زد و خود اولین پادشاه از خانواده Pentaghast لقب گرفت.
3:25 Towers:
ارتش Orlais و Tevinter Imperium با Grey Wardenها متحد شدند تا Blight سوم را دفع کنند.اما پس از پایان Blight این دو کشور ادعای مالکیت تمام زمینهایی که از Darkspawnها پاک سازی شده بود را کردند.Nevarra توسط Orlais اشغال شد.
3:65 Towers:
Nevarra باز استقلال خود را می یابد.
5:37 Exalted:
Tylus اولین پادشاه Nevarra Van Markham و از نوادگان Drakon در Cumberland کشته می شود.
اما قبل از آن وی به عنوان قهرمان Blight چهارم موفق می شود شهرهای Free Marches و خود Nevarra را علیه امپراطوری رو به رشد Orlais بشوراند و در چندین نبرد ثابت کند می توان مقابل ارتش عظیم Orlais ایستادگی کرد.پس از آن Nevarra به عنوان یک قدرت جدید و بزرگ شناخته شد.
8:70 Blessed:
جنگ بین Nevarra و Orlais بر سر Blasted Hills با پیروزی Nevarra خاتمه می یابد.
8:99 Blessed:
اژدهاها به اطراف Orlais و Nevarra حمله ور می شوند ویرانی عظیمی به بار می آورند اما قتل عام گسترده این موجودات خطر را تا حدودی دفع می کند.Divine Faustine II عصر جدید را Dragon Age می نامد که نشان دهنده عصری خشونت بار و انقلابی است.

جادوی مرگ مردمان Nevarra:
مردم Nevarra رابطه ای عجیب با جادو و مرگ دارند.آنها معتقدند هنگامی که روح فرد مرده ای وارد Fade می شود جایگزین یکی از Fade Spiritها شده و برای این که این میزبانی,امن و مطمئن باشد بدن فرد مرده را مومیایی کرده و آن را در دخمه هایی مخصوص به نام Grand Necropolis قرار می دهند.این وظیفه به عهده گروهی مرموز از جادوگران به نام Mortalitasi است که توسط پایه گذار این نظریه جادوگری از Tevinter به نام Vitus Fabria,پایه گذاری شده اند.این گروه با لباسهای خاکستری مخصوصشان از هرگونه ثر,ت و مقامی محروم هستند و اغلب اوقات در خدمت پادشاه یا دیگر اشراف زادگان هستند.
از آنجا که اعضای Mortalitasi به ندرت Nevarra را ترک می کنند,مردم و حتی جادوگران دیگر کشورها شناخت کافی از آنها نداشته و با ترس و تردید به این موضوع نگاه می کنند.شایعه است که تشریفات آنها همراه با Necromancy و مکتب مرگ است اما حقیقت هرچه باشد مسلما آنها از قویترین جادوگران خارج از Tevinter Imperium هستند.
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
Ferelden

Ferelden کشوری نسبتا جوان است که در جنوب شرقی Thedas واقع شده و واژه Ferelden به زبان Alamarri به معنای "دره ی حاصلخیز" است.این کشور حدود 400 سال قبل آغاز Blight پنجم توسط پادشاه Calenhad بوسیله متحد کردن قبایل Alamarri تاسیس شد.سه قرن بعد Orlais به آنجا حمله و Ferelden را تسخیر کرد و این اشغال به مدت 58 سال طول کشید تا اینکه پادشاه Maric Theirin و Teyrn Loghain Mac Tir کشور را از زیر یوغ Orlais نجات داند و استقلال را به Ferelden باز گرداندند.در زمان اتفاقات بازی Dragon Age: Origins پادشاه Ferelden پسر Maric یعنی Cailan Theirin و ملکه آن دختر Anora Mac Tir,Teyrn Loghain است.
آب و هوای Ferelden نسبتا معتدل و گاهی سرد و خشک است.

جغرافیا:
Ferelden از سمت غرب توسط کوهستان Frostback از Orlais جدا می شود و از طرف جنوب شرقی جنگلهای Brecilian را در بر میگیرد.جایی که در سال 9:30 Dragon تاکنون میزبان یکی از کلنهای الفهای Dalish است.جنوب نیز به طور کامل جنگلهای ممنوعه,مرداب ها و تنداری Korcari Wilds قرار دارد و بالای این فضای مرگبار Southron Hills و Hinterlands و شمال Ferelden از طریق دریا به Free Marches راه دارد.تقریبا در مرکز آن نیز دریاچه Calenhad قرار گرفته و در شمالی ترین نقاط کشور نیز The Coastlands با جنگلها و مردابهای فراوان قرار دارد.

فرهنگ و جامعه:
Ferelden در طول تاریخ با یک فرهنگ ساده نظامی سر می کرده و تنها چند قرن است شروع به متمدن شدن کرده است.اکنون Chantry ذهن و قلب 90 درصد از مردم این کشور را فرا گرفته است.
بنا بر استانداردهای کشورهای دیگر,شهرهای Ferelden تا حدودی پر هرج و مرج و آشوب زده است و آزادی طلبی مردمان این کشور باعث ایجاد عدم اطمینانشان به قانون و بی بند و بازی جنرالهایش شده شده است.با این که مشکلات بزرگ سریع حل می شوند اما در خیلی از موارد دیگر نادیده گرفته شده و اغلب خود مردم عدالت را به شیوه خود اجرا می کنند.دزدی کاری عادی است و مامورین تنها برای حل مشکلات بزرگتر دست به کار می شوند و تا زمانی که مالیاتها پرداخته شود نظارت و دخالتی در تجارت افراد نمی شود.شغل هایی مانند داشتن قمارخانه یا فاحشه خانه نه تنها با مقاوت و سخت گیری روبرو نمی شود بلکه از آنها استقبال نیز می شود.
القاب:
در اینجا اشراف زادگان اسامی و القاب مشخصی دارند مانند The Howes یا The Couslands.گاهی افراد عادی نیز اسامی دارند که از ریشه اشرافیان,خارجی ها,صاحب زمینان و یا القاب گذشتگانشان برآمده است در غیر این صورت بیشتر مردم Ferelden خود را با اشاره به محل زندگی یا شغلشان معرفی می کنند.
فرهنگ Alienages:
مانند دیگر کشورهای Ferelden,Thedas نیز جمعیت زیادی از الفها را در خود جای داده است.در این جا الفها از باقی جامعه جدا و در Alienages محصور شده اند.آنهایی هم که در خارج از این مکان سر می کنند اگر مکان مناسبی برای خدمتکاری پیدا نکنند قادر به گذران زندگی خود نیستند.
برده داری:
برده داری در Ferelden غیر قانونی است اما تا ریشه کن شدن هنوز فاصله زیادی دارد.
اهمیت سگها:
مسافران و بازدید کنندگان از Ferelden همیشه از رفتار مردم اینجا با سگها شگفت زده می شوند.در باقی نقاط Thedas از سگها برای شکار,مراقب از خانه و کارهایی از این دست استفاده می شود اما در Ferelden ارزش سگ ها بالاتر است و رفتار ویژه ای با آنها می شود.ریشه این رفتار به طور دقیق مشخص نیست.
سگها در Ferelden چه در بین اشرافیان و چه مردم عادی و چه جنگجویانی همچون Ash Warriors حضور دارند و این سنتها از زمان قبیله های Alamarri وجود داشته است.وحشی های این سرزمین اولین بار با هجوم Magisterهای Tevinter با Mabari (نوعی سگ) آشنا شدند و پس از مرگ بعضی از این Magisterها سگهایشان ترجیح دادند در کنار این اقوام وحشی باقی بمانند.

سیاست:
به عقیده همسایگان Ferelden,این کشور بسیار آشفته است زیرا برخلاف نظام پادشاهی آنها در اینجا همه قدرت به دست پادشاه یا ملکه نیست.
The Landsmeet:
Landsmeet یک شورا از بزرگان Ferelden است که برای مدت زیادیست سالانه برگذار می شود,هرچند گاهی به علت جنگ,اشغال یا Blight قطع می شود.این شورا که حکم قانون گذاری را دارد حتی قدرت خلع پادشاه را نیز دارا می باشد.(هرچند در صورت وجود یک پادشاه قدرتمند و یا مردمی اعضای آن جرات همچین کاری را نمی کنند.)یکی از مهمترین قسمتهای تاریخ Landsmeet و حتی Ferelden سال 33 از عصر Exalted است که Calenhad Theirin به حمایت Circle of Magi به Redcliffe حمله برد و آنجا را تسخیر کرد و پس از آن Landsmeet را مجبور به قبول پادشاهی خود کرد.
این اتفاق شروع Ferelden مدرن و خون پادشاهی Theirin بود تا حمله Orlais باقی ماند.
Bann:
هر کدام از Freeholdهای (زمین داران) Ferelden باید به یکی از Bannها اعلام وفاداری کنند.معمولا این انتخاب بنابر فاصله تا Bannهاست.(خیلی کم پیش می آید کسی مایل به پرداخت به سربازانی باشد که برای دفاع از زمینش دیر برسند.)همچنین در اکثر مواقع این اعلام وفاداریها مانند نسلهای گذشته زمین داران به یک قسمت باقی می ماند و کمتر تغییری می کند.)
Arl/Arlessa:
Teyrnها گاهی اوقات Arlingsهایی تاسیس کرده و مقامArl رابه فرمانده آن مقر استراتژیک اهدا می کنند و پس از این اتفاق آن مکان از دخالت مستقیم Teyrn جدا می شود.اعتبار Arl بسیار بیشتر از Bannهاست اما معمولا هیچ Bannی به آنها سوگند یاد نمی کند.
Teyrn/Teyrna:
در قدیم Teyrn از میان Bannها,هنگامی که بسیار قدرتمند می شد به پا خواسته و دیگر Bannها را مجبور به سوگند می کرد.در حال حاضر تنها دو Teyrn باقی مانده است,Gwaren در جنوب و Highever در شمال.هنوز هم Arlها و Bannها به Teyrn وفادارند و در مواقع مشکل به کمک آنها می آیند و البته در قبال آن انتظار کمک نیز دارند.
King/Queen:
پادشاه معمولا قدرتمندترین بین Teyrnها محسوب می شود.زمانی Denerim به Teyrnir Of the King معروف بود اما این عنوان برای نشان دادن سلطنت پادشاه به کل Ferelden برداشته شده است.در Ferelden پادشاه با همه قدرتش باز نیاز به حمایت Bannها دارد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Destro

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر