برای مقاصد کی باید بسازن؟ مقاصد الهی آیا؟ بازی سفارشی همینه. خلیج عدن سفارش ارتش بوده و یک تیم با بودجه بسیار کمی اون رو ساخته، کما اینکه این تیم علاوه بر اینکه همشون گیمر هستند و اطلاعات بالایی از حالت صنعتی بازیهای ویدئویی دارند، میدونند چطور باید با 70-80 میلیون پول چنین چیزی رو در عرض 1 سال بسازند. حتی موسیقیهای بازی هم فکر کنم بدونید توسط کی ساخته شده و در مجموع کلا چرا انقدر بازی مورد توجه قرار گرفته. به جرات میتونم بگم تیم آمیتیس حرفهای ترین و با سوادترین تیم بازیسازی ایرانی هست اما محدودیتهای خودشون رو دارند. از مالی گرفته تا فرهنگی و اخلاقی که نمیشه تو این کشور اون رو حل کرد.
بحث زیر سوال بردن سیاستهای فرهنگی یه کشور با زیر سوال بردن 10-20 تا آدم با استعداد که مثل خودتون عاشق بازی کردن هستند و توانایی ساختن بازی دارند خیلی فرق داره.
من در مورد این بازی اطلاع ندارم ولی از بازی های پرطرفداری مثل لطف علی خان زند، شمشیر نادر و گرشاسپ با خریدن نسخه اریجشون حمایت کردم. (یادم نمی ره لطف علی خان رو کی چند سال پیش 5 تومن همون روز عرضه اش خریدم) ولی خب چی بودن؟
گیم پلی اولی و دومی از پایه تعطیل بود، داستان هم نمی دونم چطور ربط پیدا کرده بود به دفاع مقدس! (البته از طریق شماره های قبلی سری به اصطلاح کوئست اف پرشیا) باز گرشاسپ بهتر بود ولی در حد یه بازی دست چندم خارجی. سیستم مورد نیاز هر سه تاشونم بماند چه چیز عجیب غریبی بود و چه مشکلات افت فریمی داشتن...
با حرفایی که زدید اگه هنوز PC گیمر بودم از این بازیم حمایت می کردم ما که بخیل نیستیم ولی یه چیزایی دیدیم که ناامید شدیم.
خدا پشت و پناه تمام کسایی که از جون و دل و از سر عشق تو هر زمینه ای برای پیشرفت این کشور مایه می ذارن.