داستان بازی Rule of Rose

Silent Dream

In madness you dwell
کاربر سایت
Jan 3, 2010
1,831
16497234634563533798.jpg


Rule of Rose بازی در سبک Survival Horror میباشد که توسط Punchline ساخته شد و توسط Atlus در سال 2006 برای کنسول PS2 منتشر شد.
این بازی به خاطر داشتن عناصر ترس روانشناسانه و داستان پیچیده, بیشتر با بازی هایی مانند Silent Hill و Clock Tower مقایسه میشود.
همچنین بازی از جهاتی شبیه به بازی Haunting Ground میباشد زیرا شخصیت اصلی بازی سگی وفادار به همراه خود دارد که در انجام بسیاری از کارها به او کمک میکند.
داستان بازی در سال 1930, و در یکی از شهرهای انگلستان به اسم Cardington و کمی قبل از شروع جنگ جهانی دوم به وقوع میپیوندد.
بازی داستان دختر جوانی را میگوید که مجبور میشود در کلوب Red Crayon Aristocrat Club کار کند, کلوبی بی رحم و لجام گسیخته که توسط کودکان یتیم خانه باغ رز تشکیل شده است.
در هنگام انتشار, بازی با نقدهایی متفاوت از سوی نشریات مواجه شد. بازی به خاطر داشتن خط داستانی اصیل, جذاب و عمیق و همچنین دارا بودن گرافیکی چشم نواز و موسیقی زیبا مورد تقدیر قرار گرفت. با این حال به خاطر داشتن سیستم مبارزاتی "آزار دهنده" و نقاط داستانی گیج کننده با نقد هایی غیر منصفانه کوبیده شد. این بازی به خاطر داشتن صحنه های خشونت آمیز مانند مورد حمله قرار گرفتن شخصیت جوان بازی از سوی کودکان و صحنه های خشونت جن سی علیه یکی از کارکترهای مونث, باعث بحث برانگیز شدن آن شد تا جایی که در تعدادی از کشورها اجازه انتشار نیافت.

خلاصه داستان
داستان اصلی بازی Rule of Rose در مورد دختری نوجوان به نام جنیفر است, که در حال به یاد آوردن خاطرات دوران کودکی و افرادی است که در یتیم خانه باغ رز با آنها آشنا شده بود.
از آنجایی که بازی بر اساس خاطرات جنیفر شکل میگیرد, آنچه که در بازی رخ میدهد همیشه واضح نیست به دلیل اینکه ممکن است جنیفر واقعیت را به شکل دیگری یه یاد بیاورد.
بعد از معرفی شخصیت های بازی, به داستان بازی میپردازیم.


شخصیت های بازی


Jennifer
05439131311240107591.png


جنیفر شخصیت اصلی بازی Rule of Rose و تنها کارکتر قابل بازی میباشد. او یک خانم جوان ترسو و ملایم است که به نظر ضعیف میرسد و به راحتی از دستورات دیگران اطاعت میکند. با این حال او بسیار مصمم و وظیفه شناس است. بازی در مورد جنیفر و اوقاتی که در یتیم خانه باغ رز سپری میکرده میباشد. بازی بر اساس خاطرات نصف و نیمه جنیفر است که همین موضوع باعث میشود داستان بازی تا حد زیادی پیچیده و گمراه کننده بشود.



شخصیت جنیفر:
وقتی که جنیفر هنوز یک کودک بود, تنها یتیمی بود که از وقایع محیط اطرافش آگاهی داشت. او نسبت به دیگران بسیار دلسوزانه و با ملاحظه رفتار میکرد. حتی زمانی که دیگر یتیمان او را اذیت میکردند, او حالت تدافعی به خود نمیگرفت. او به دوستان خود خیلی وفادار بود, از جمله Wendy و Brown, و یا حتی کسانی که دوستش نداشتند از جمله اعضای Red Crayon Aristocrats و نیز بزرگسالانی که در یتیم خانه کار میکردند. تمام بچه ها به غیر از Wendy, او را "کثافت" میخواندند و یا حتی او را به اسم "جنیفر کثافت" صدا میزدند. آقای هافمن, به این توهین ها اهمیتی نمیداد و حتی خود او هم زمانی که جنیفر را در دفترش سرزنش میکرد, او را "بدبخت کثافت" میخواند. علت این که آقای هافمن, جنیفر را دوست نداشت, به احتمال زیاد به خاطر این واقعیت بود که او بیشتر اوقات دیر میکرد و اهمیتی به تنبیه شدن
خود به خاطر انجام ندادن کارهای سخت روزمره نمیداد. در سن 19 سالگی جنیفر تبدیل به یک خانم جوان خجالتی و افسرده شده بود که در خاطرات تیره و تار خود به دام افتاده بود و به خاطر ظلمی که دیگر کودکان نسبت به او روا داشتند و حماقت بزرگسالان, او را تبدیل به یک انسان بسیار غمگین و ضعیف کرده بود.

جنیفر در مبارزات:
در بازی, سلاح های جنیفر معمولاََ وسایلی است که در خانه نگهداری میشوند مانند چاقوی آشپزخانه و یا وسایل باغبانی. این نوع سلاح های موقت هستند. تنها "سلاح واقعی" تفنگ Gregory است که در اواخر بازی Wendy آن را به جنیفر میدهد. جنیفر به خاطر داشتن اندامی لاغر و ضعیف و همچنین داشتن شخصیتی ترسو, در مبارزات قدرتمند نیست. حملات ضعیف او باعث سخت شدن مبارزات با Imp ها و Boss Fight های بازی میشود. Brown (سگ همراه او) در هنگام مبارزات میتواند کمک بسیار خوبی باشد, او با پارس کردن موجب حواس پرتی دشمنان میشود و یا موقع فرار کردن میتواند به جنیفر کمک کند.

روابط جنیفر با دیگران:


Gregory:
Gregory M. Wilson. جنیفر را در حادثه سقوط کشتی هوایی پیدا کرد. مرد او را برای مدت زیادی اسیر خود کرد بود و فکر میکرد که او, پسرش است, و به همین دلیل جنیفر را Joshua صدا میکرد. این نشان میدهد بعد از مرگ "جاشوا" واقعی, Gregory در توهمات بی نهایت خود غرق میشود و همین امر باعث شده است تا هر کودکی را شبیه به پسر مرحومش ببیند و در واقع فکر میکند جنیفر, "جاشوا" است. عشق او نسبت به فرزندش گرم و قوی است, اما با این حال بیش از حد محافظ است. در پایان, در طول وحشی گری که در یتیم خانه به راه انداخته بود از کشتن جنیفر منصرف میشود. وقتی که او حواسش دوباره برمیگردد از جنیفر (همچنان فکر میکند او جاشوا است) معذرت خواهی میکند و با استفاده از تفنگش, خودکشی میکند.

Wendy:
بعد از اینکه جنیفر از دست Gregory M. Wilson فرار میکند, Wendy تبدیل به یکی از بهترین دوستان جنیفر میشود و در واقع نقشه فرار جنیفر, ایده Wendy بوده است. به نظر میرسد روابط آنها شکننده نباشد, اما هنگامی که Wendy میفهمد جنیفر به سگی به اسم Brown علاقه دارد و او را پیش خود نگه میدارد, به شدت خشمگین و عقده ای میشود. با وجود اینکه او از جنیفر متنفر بود, اما بر این باور بود که جنیفر پیش او بر خواهد گشت. اما از بدشانسی Wendy, جنفیر هرگز چنین کاری را انجام نداد و Wendy در مقابل همه با کشتن Brown باعث رنجش جنیفر شد. Wendy که بسیار آشفته و پریشان بود, با تحت تاثیر قرار دادن Gregory(سگ ولگرد), او را مجاب کرد که افراد داخل یتیم خانه را به قتل برساند. بعد از اینکه فهمید چه کاری انجام داده است, قبل از این که توسط Gregory به خانه کشیده شود و کشته بشود از جنیفر معذرت خواهی کرد.

13319914327136164228.png

جنیفر و وندی دست در دستان هم دیگر

Brown(سگ وفادار):
هنگامی که جنیفر Brown را پیدا میکند, دلش به حال او میسوزد و تصمیم میگیرد تا از او محافظت کند. جنیفر از این که کسی به غیر از وندی, اشتیاق به محافظت از او را دارد احساس خوشحالی میکرد. Brown نسبت به جنیفر بسیار وفادار بود به خاطر اینکه او را از طناب های محکمی که به او بسته شده بود, آزاد کرد. Brown به دنبال تشکر بود و برای همین میخواست از جنیفر محافظت کند و از دستوراتش اطاعت کند. Brown عاشق جنیفر بود و در هر شرایطی از او محافظت میکرد. در طول بازی, Brown به عنوان راهنما برای جنیفر عمل میکند, به او نشان میدهد که کجا باید برود و چیزهایی را که به یاد آوری خاطرات جنیفر کمک میکند را پیدا میکند.
06288215756895893184.png

جنیفر, براون را در آغوش گرفته است
=======================================================================================================================
Wendy
68462044956122770978.png

Wendy, که همچنین با نام "پرنسس تنها" و "پرنسس رز قرمز" نیز شناخته میشود, اصلی ترین شخصیت منفی بازی Rule of Rose میباشد. جنیفر قبل از اینکه به یتیم خانه باغ رز برود و هنگامی که در خانه Gregory M. Wilson اسیر شده بود با Wendy ملاقات میکند و توسط او از آن خانه فرار میکند و سپس تبدیل بهترین دوستان یکدیگر میشوند. Wendy کودکی نحیف و بیمار است که در اوایل بازی بسیار دوست داشتنی و دلسوز دیده میشود و تنها کسی است که از دید جنیفر عالی به نظر میرسد. اگر چه او شخصیت تند و زننده دیگری هم دارد و زمانی که جنیفر به Brown اهمیت میدهد به او حسودی میکند.


سرگذشت Wendy:
Wendy به عنوان "دختری که همیشه در بستر است" و برای جنیفر به عنوان "پرنسس تنها" شناخته میشود. او به خاطر بیماریش اغلب سرفه میکند و برای اولین بار هنگامی که در حال غذا دادن به خرگوشی است, دیده میشود. مراقبت از خرگوش ها ممکن است یکی از کارهایی باشد که توسط Martha Carol به او داده میشود و یا شاید هم این کار یکی از سرگرمی های مورد علاقه اش باشد. احتمالا زمانی که Wendy در حال گشت و گذار روستا بوده, خانه Gingerbread House جایی که Gregory زندگی میکند را پیدا میکند. او احتمالاََ پنجره بازی را مشاهده کرده است که به طرف زیرزمینی راه داشته است, در داخل زیرزمین او کسی را میبیند که شبیه به پسری است که در واقع همان جنیفر میباشد که لباس "جاشوا" را به تن کرده است. او شروع به انداختن یادداشت از طریق پنجره کرد, و در نهایت جنیفر خودش را نشان میدهد. او و Wendy تبدیل به دوستانی صمیمی برای هم شدن و برای خودشان نام مستعار "شاهزاده و شاهزاده خانم" را انتخاب کردند, برای جنیفر مهم نبود که نام مستعارش "شاهزاده" است.


27817546436605670633.jpg

Wendy در بستر بیماری

Wendy به جنیفر کمک میکند تا از آن خانه فرار کند و او را به یتیم خانه میبرد, همچنین به جنیفر کمک میکند تا به گروه Red Crayon Aristocracy بپیوندد. Wendy دختری بود که شایعاتی پیرامون سگ ولگرد(نام مستعار Gregory M. Wilson) را آغاز کرد. پس از این که او جنیفر را نجات میدهد, در یتیم خانه به همه شایعاتی را میگوید که چگونه آن سگ ولگرد بچه ها را میدزد. به علت ترس و کنجکاوی بچه ها, آنها به Wendy اجازه میدهند که او به مقام "شاهزاده خانم رز قرمز" در آید.


44872747025724984755.png

Wendy در مقام شاهزاده خانم رز قرمز

به علت اینکه Wendy بیشتر اوقات در بستر بیماری بود, در صندلی که جایگاه او بود, عروسکی قرار داده میشد که بسیار شبیه او بود و به نوعی نمادی از او محسوب میشد. در نهایت جنیفر, توله سگ تنهایی را پیدا میکند که بعدها نام او را Brown میگذارد. Wendy به این موضوع حسادت میورزد. و در یک جا از روی خشم, از تمام بچه های یتیم خانه میخواهد تا جنیفر را تحقیر کنند و با او بد رفتاری کنند به طوری که در نهایت جنیفر, Brown را فراموش کند و به سمت او باز گردد. این نوع رفتار کار نمیدهد و Wendy به عنوان آخرین راه حل از آنها میخواهد تا Brown را بکشند.


87929248136850520321.png


عروسکی که به عنوان نماد Wendy محسوب میشد

هنگامی که Brown کشته شد و Wendy خودش را به عنوان شاهزاده خانم رز به جنیفر نشان داد, جنیفر او را به زمین میاندازد و به او میگوید که "گم شو" و قسم میخورد که هرگز او را نبخشد. Wendy دل شکسته و تحقیر شده, گریه کنان از اتاق بیرون میرود. مدتی بعد, احتمالاََ یک ماه یا بیشتر, Wendy در لباس مبدل به عنوان "جاشوا" بر میگردد. همه بچه های یتیم خانه Wendy را میبینند و از خانه بیرون میایند تا احتمالاََ او را مسخره کنند. هرچند Wendy به دنبال خودش Gregory M. Wilson (سگ ولگرد) را دارد. Wendy او را طوری تحت تاثیر قرار داده که مانند یک حیوان از دستوراتش اطاعت میکند. او به Gregory دستور میدهد تا تمام بچه های یتیم خانه به استثنای جنیفر که هنوز در داخل خانه است را بکشد. بعد از اینکه جنیفر از دست سگ ولگرد فرار کرد و به بیرون از خانه رفت, Wendy را دید که گریان است و از جنیفر معذرت خواهی میکند و سپس او به جنیفر تفنگی را میدهد که از خانه Gregory برداشته بود. بعد از آن, Gregory متوجه میشود که Wendy پسرش نیست, و سپس او را به خانه میکشد و به قتل میرساند. در مرحله Once Upon a Time, به نظر میرسد که جنیفر به حال Wendy تاسف میخورد و میگوید که "او همیشه تنها بود". در نهایت, او Wendy را به خاطراتش میسپارد, همچنان که Brown و بقیه بچه های یتیم خانه را به خاطراتش سپرد و او را به خاطره لحظات خوبی که داشتند به یاد میاورد نه به خاطر عملکرد نادرستش.


شخصیت
Wendy:
Wendy تنها کودکی بود که با جنیفر خوب بود- حداقل برای مدتی. او به خاطر ظاهر آرام و ضعیفش مظلوم به نظر میرسد, با این حال او طرف تاریکی هم دارد که باعث میشود او تبدیل به یک فرد بی رحم و مرموز مرموز بشود. Wendy و جنیفر دوستان بسیار صمیمی با هم بودند. Wendy به خاطر بیماریش بیشتر اوقات در تخت بود و به همین علت است که او بشتر اوقات تنها بود و دوستان کمی داشت. و از همین رو, باعث شد که او شیفته تنها دوستش یعنی جنیفر بشود و نسبت به او وسواس نشان بدهد تا جایی که او اصلاََ مایل نبود جنیفر به کسی غیر از خود او توجه کند.
Wendy کسی است که به عنوان یک آدم ترسناک و حسود معرفی میشود. این نوع حالات زمانی مشخص میشود که جنیفر, Brown را به او معرفی میکند. Wendy خشم و حسادت خودت را از این موضوع پنهان میکند و به جای آن, این موضوع را موقتاََ میپذیرد. با وجود حسادتی که باعث تباهی وی شده است, از نظر بسیاری از فن ها, او یک دختر گیج, سریش و کسی که از چیزی که دارد به شدت محافظت میکند است تا یک انسان حسود که واقعاََ بد است. این رفتار او شاید به خاطر این باشد که او در گذشته چیز مهمی را از دست داده است و دیگر نیمخواهد جیزی مانند او را دوباره از دست بدهد.


45508614037292716761.png


وندی در خاطرات جنیفر
=======================================================================================================================

Gregory M. Wilson
71025947297900628231.jpg


Gregory M. Wilson که بعدها در بازی با نام "سگ وحشی" نیز شناخته میشود, یکی از کلیدی ترین شخصیت های بازی Rule of Rose میباشد.
او آخرین boss بازی نیز میباشد.

داستان Gregory:
Gregory M. Wilson در روستایی در کنار شهر Cardington و در خانه با اسم Gingerbread زندگی میکرد. Gregory نسبت به پسرش "جاشوا" که بر اثر بیماری فوت کرده است (مشخص نیست که آیا بر اثر بیماری فوت کرده است یا دزدیده شده است), مهربان بود. Gregory پس از اینکه پسرش را از دست میدهد افسرده میشود و کم کم دیوانه میشود. روزی او دختری به نام جنیفر را پیدا میکند که پدر و مادرش
در حادثه بالون هوایی کشته شده بودن, او دخترک را میدزد تا جای خالی "جاشوا" را برای او پر کند.

شخصیت Gregory:
ظاهر Gregory بسیار ساده و آشفته است که انعکاس دهنده زندگی یک کشاورز فقیر است. Gregory پسرش جاشوا را خیلی دوست میداشت.
او در حالی که فقیر بود اما تمام تلاشش را میکرد تا زندگی فوق العاده ای را برای پسرش به وجود آورد, او تمام تلاشش را میکرد تا با پسرش روابط صمیمی داشته باشد, همچنین تلاش میکرد جاشوا را از خانه به بیرون بیاورد تا با او بازی کند و یا در کشاورزی به او کمک کند. اما زمانی که جاشوا از فرط بیماری توان برخیزیدن از تخت خوابش را نداشت, Gregory تمام تلاشش را میکرد تا از او مراقبت کند. در طول زمانی که جاشوا در بستر بیماری بود, Gregory برای او داستان مینوشت و میخواند. جاشوا نیز به داستان هایی که پدرش برای او تعریف میکرد, علاقمند بود. بعد از این که جاشوا بر اثر بیماری فوت میکند(مشخص نیست که فوت میکند یا گم میشود), Gregory دل شکسته میشود و شروع به خوردن نوشیدنی های الکلی میکند. بعد از گذشت مدتی, Gregory دختری به اسم جنیفر را پیدا میکند, جنیفر تنها بازمانده حادثه سقوط بالون بود. او به خوبی از جنیفر مراقبت میکرد و جنیفر نیز او را یک فرد دوست داشتنی یافت. هرچند که Gregory او را مانند پسرش جاشوا میدید و به او لباس هایی پسرانه پوشاند.
Gregory که دیگر سلامت عقل نداشت و تحت تاثیر مشروبات الکلی و رفتار Wendy قرار گرفته بود, تبدیل به سگ ولگرد (لقب) شد و ابزاری بر ابراز خشم نسبت به یتیمان.

ادامه دارد....
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
امیر جان ممنون بابت زحمتی که کشیدی، خیلی دوست داشتم داستان این بازی رو بدونم، دستمریزاد.

متأسفانه Atlus تو این نسل کم کار شده و کاری به غیر از Catherine ازشون ندیدیم!
 
  • Like
Reactions: residen

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
ممنون امیر جان بابت مطلب فوق العادت

بازی از خیلی جهات شبیه به hunting groundه و اعصاب زیادی هم میخواد بازی کردنش
 

DON MICHAEL

کاربر سایت
Jun 4, 2012
390
نام
علیرضا
ممنون امیر جان .واقعا مطلب خوبی بود.:)

این بازیو با اینکه خونه فامیل تجربه کردم و واقعا همون تجربه کوتاه دلچسب و خاطره انگیز بود ولی چون نتونستم توی بازار گیر بیارمش ، همیشه آرزوی تموم کردنش تو دلم مونده!!!!!!!!
 
  • Like
Reactions: residen

Devil-Girl

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,238
یکی از بازی های قشنگی بود که روی کنسول PS2 تجربه ش کردم
فوق العاده بود
یکی این یکی هم Haunting Ground که المان های انگلیسی خیلی توشون استفاده شده بود
ممنون امیر جان
 
  • Like
Reactions: residen

TORCHLIGHT

کاربر سایت
Jan 7, 2018
2
من این بازی رو با کمک یکی از دوستام تموم کردم تو زمانی که تجربه بازیم خیلی پایین بود . زیاد اذیت شدیم چون بازی عجیبی بود و هیچ چیزی ازش نمیدونستیم و اون موقع دسترسی مثل الان نبود که توی نت دنبال راهنما بگردی یا بری یوتیوب فیلم ببینی و مزه اش به همین بود زبانمون هم که کلا صفر از همه بدتر اون کارکتر اعصاب خورد کنش سرشو میگرفت پایین و دستشو دراز میکرد این کل حمله جنیفر با چاقو بود ولی خاطره خوبی برام رقم زد . الان داشتم داستانشو اینجا میخوندم تازه گرم شده بودم که دیدم زدی ادامه دارد و گمونم دیگه ننوشتی متاسفانه اینجور بازی ها منبع فارسیس کلا نیست .
 

AM!R HOS3!N

کاربر سایت
May 18, 2010
1,981
نام
Amir Hosein
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !


اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
اتفاق من روی نظرم هستم و اصلا هم چنین نظری رو ندارم که دارم اشتباه میکنم و دارم تجربه صنعت گیم رو میبینم و نشون داده که داستان چیه و شما چرا حرف توی دهن من میندازین !؟

و خودم بازی ساز باشم میرم بازی آنلاین میسازم به خاطر این که راحت تر میشه ساخت و هزینه کم تری داره و ؟؟!؟! مثل این که خودتون جواب خودتون رو دادین و بله بازی داستان محور ساختن AAA به مراتب سخت تر هستش ولی موفقیت به دست بیاره میتونه برای اون کمپانی وحشتناک مفید باشه ( انقدر نمونه هست این نسل برای کنسول سونی که من کدوم بازی رو بگم ؟ گاد اف وار جدید و هورایزن و اسپایدر من و .... سونی دیوانه بود که ریسک کرد روی بازی مثل گاد اف وار ! ریسک وحشتناک بزرگی رو هم کرد ولی نتیجه داد و اونم چه نتیجه ای !!! ) . جذب اسپانسر های بیشتر ، جوایز در کنفرانس ها و همایش ها و از این قبیل موضوعات که برای هر کمپانی شخصیت و اعتبار و ... میاره و شما به راحتی اینا رو نادیده میگیری و شما اصولا هنر هشتم رو قشنگ بیخیالش میشی ! فکر میکنی برای یه کمپانی فقط و فقط و فقط پول و سود مهمه ؟؟!! دنیا این طوری بود که هیچی دیگه ! البته فکر کنم خبر نداری و نمیدونم شایدم خبر داری و صد در صد میدونی و اخبار دنیای گیم رو دنبال میکنی و ....

که پلی استیشن 4 یه بازی بیس بال داره به نام MLB The Show انحصاری این کنسول هستش که شاهکاری هستش و اونم دیوانه هستن این بازی ورزشی رو میسازن !؟!! ( استدیوش اشتباه نکنم تو سن دیگو هستش اگه اشتباه نکنم ) یعنی بازی ورزشی انحصاری داره که گرافیک و انیمیشن و گیم پلی و محتوا و بازی بسیار با کیفیتی هستش و نسخه 2019 هم داره میاد و ...
و اول سیاست های سونی رو بهش اشاره کردی و چون اینا سرور اختصاصی ندارن میرن بازی آفلاین میسازن ؟! :o اینا که عزیز با این نسل هشتم با همین سیاست های داستانی و آفلاین محور موفق شدن و سونی همون نسل هفتم رو هم تونست با بازی های انحصاری داستان محور خودش تونست کنسول خودش رو از ورشکستگی کامل نجات بده و اصولا DNA سونی همین بازی های انحصاری بی نظیرش حتی در همون نسل ششم و پنجم هم بوده و بخشی از ریشه و بنیان این کنسول هستش و سونی هم که این نسل رو به خاطر همین سیاست های آفلاین محور خودش موفق بود .

و سرور های اختصاصی ؟ انقدر کمپانی های بازی سازی دارن بازی های آنلاین مختلف میسازن که سونی اصلا نیازی نیست نگران بازی های آنلاین باشه و چیزی که تو صنعت گیم کنسول سونی رو موفق کرد و DNA این کمپانی هستش و اونم تمرکز بر روی بازی های داستانی هستش ( خیلی از همین بازی های داستانی بخش آنلاین هم در کنارش دارن تو همون بازی های انحصاری سونی ) و گیمر میره به خاطر گاد اف وار جدید و ... کنسول پلی اسیشن 4 رو میخره و مثلا بازی آنلاین بتل رویال باعث میشه طرف بره کنسول سونی رو بخره ؟؟!! سبکی که کلی کمپانی رفتن طرفش و کمبودی حس نمیشه در این زمینه .

و این نسل هشتم که اومدن اسپایدر من و هورایزن و .... رو منتشر کرد و کاملا موفق بود و نسل بعد هم خبر رسیده چون سیاست هاشون کاملا موفق بوده نسل نهم دارن تمرکز بیشتری بر روی بازی های داستان محور AAA میکننن و شما چرا خبر ها رو وارونه جلوه میدی ؟؟!! خوبه همین طور داره اخبار ییشتر و بیشتری منتشر میشه !!!

همون بازی GTS هم خوبه بهش اشاره کردی :| و همون بازی وفتی از DNA اصلیش فاصله گرفت و تک محور شد و رفت به سمت آنلاین و اون بخش بی نظیر آفلاین نسخه های قبلش رو بیخیال شد عامل اصلی موفق نبودن اون بازی شد و خوبه تازه به این مورد اشاره کردی شما ! سونی هر چه بوده سر اون بازی و کلا بازی های ماشینی این نسل موفقیت بزرگی نداشته و سر این مورد سیاست هاش درست نبوده و همون موقعی که GTS رفت سمت بازی آنلاین محور گفتم موفقیت بزرگی کسب نمیکنه و همین طور هم شد و این ور دقیقا برعکس شد ! :)سری فورتزا هورایزن نسخه به نسخه بهتر شد و نسخه آخری هم انقلابی تو بازی های ریسینگ به وجود آورد و آمیختگی بی نظیر بخش آفلاین و آنلاین هم یکی از موارد بی نظیر اون بازی بود در کنار خوبی های دیگه ای که اون بازی داشت . تغییر فصل و گرافیک و صدا گذاری و گیم پلی جذاب و متنوع و .... شاهکاری هست این فورتزا 4 :x

و سیاست های کلی مایکرو سافت !؟ از سیاست های آنلاین محور فوق افراطیش بگیر که اول نسل کنسول تمام آنلاین خواست به زور بچپونه به مشتری :-& و دو تا بازی بزرگ و معروف داشت به نام هیلو 5 و گیرز 4 که بخش آنلاین خوبی داشت ولی همون دو بازی هم قربانی توجه نکردن به بخش داستانیشون بودن و دو عنوانی که نام بردم موفقیت بزرگی رو کسب نکردن و مایکرو که این نسل هشتم فاجعه بود سیاست هاش و بعد داری از سیاست های مایکرو یه طورایی دفاع میکنی و در ضمن فکر میکنی اینا فقط سرور های اختصاصی زیادی دارن ؟؟!!!! نه عزیز مثل این که خبر نداری شما و بخش بزرگی از سرور ها رو مایکرو اجاره میکنه و سرور های اختصاصی همه بله دارن ولی به هر حال کمپانی آمریکایی هستش و نفوذ زیادی داره و سرور های با کیفیتی رو میتونه در اختیار بگیره و تو این مورد نسل بعدی هم سرور های بهتری نسبت به سونی خواهد داشت و سرور های آمریکا وحشتناک قدرتمند هستن و مایکرو تو این زمینه ها قوی تره چون سیاست هاش آنلاین محور تر هستش نسبت به سونی ! ... این مورد هم اصلا مقاله مربوط به خودش رو میخواد و .....

برنده نسل هشتم که سونی بوده و کدوم موفق بودن ؟! سونی که به بخش داستانی اهمیت داد ! بازی های آنلاین هم انقدر زیاده که کمپانی ها میسازن و سونی چرا بیخود سرمایه گذاری بیش از حد بکنه برای چیزی که در بازار همین طور ریخته !!!!! :| چیزی که کمه یه بازی هستش مثلا گاد اف وار جدید که اومد ترکوند ! چیزی که کمه یه بازی بود مثل آنچارتد و TLOU2 جدیدی که قراره بیاد و همین بازی های داستانی عامل موفقیت برند پلی استیشن 4 بودن ! و گیمر میره به خاطر همین بازی ها کنسول پلی استیشن 4 رو میخره ! DNA این کنسول به همین بازی های انحصاریش هستش !

درباره نیتندو هم والا اصلا بحت بیشتری ندارم و اون کمپانی که فازش اصلا یه چیز دیگست و بازی های انحصاری بی نظیرش در سبک و سیاق خودش و .... صحبتی نکنم بهتره و اون کنسول که اصلا فاز کاریش داستان مربوط به خودش رو داره .

درباره آنلاین هم خیالم راحته چون کلی بازی آنلاین ساخته میشه و ساخته خواهد شد و والا بار ها صحبت هام رو کردم در مورد آنلاین و این چیزا دیگه صحبتی کنم واقعا تکرار مکررات میشه و ....

چیزی که مشخصه ! و این فقط نظر من نیست ! چیزی هست که به طور واضح داره نشون میده و نسل بعد رقابت وحشتناک شدیدی بین بازی های انحصاری دو کنسول مایکرو و پلی استیشن 5 به وجود میاد و این به نفع همه گیمر ها هستش و بازی های داستانی بازم به کار خودشون ادامه میدن و ردد 2 که فروشش وحشتناک خیره کننده بود و اسسین جدید هم فروش عالی داشت و خبر جدید هم اومده یوبیسافت سر همین بازی های داستانی جدید که داده فروش خوبی داشته و خلاصه این که نظر من و شما با هم فرق داره و خواهد داشت . تجربه این نسل مایکرو و سونی قشنگ خیلی چیز ها رو ثابت کرد ! سونی با کنسولی قوی ، معماری سخت افزاری ساده و در عین حال قدرتمند ، توجه به بازی های داستانی AAA در سبک های مختلف ( به جز سبک ریسینگ که سیاست های درستی نداشت ) تونست موفقیت بزرگی رو کسب کنه و بازی آنلاین هم انقدر کمپانی های مختلف هستن و میسازن که اصلا کمبودش حس نمیشه .

و مایکرو : کنسول ضعیف ، یه کینک اجباری ، تبلیغات تمام آنلاین کنسول که کنسول همیشه باید آنلاین باشه :|، توجه بیش از اندازه به آنلاین و رها کردن بازی های داستانی و کمبود بازی های داستانی در سبک های مختلف و دیگه پیدا کنیم پرتغال فروش را ! حالا شما اصرار داری به گفته های خودت ! باشه مشکلی نیست و مصطفی گرامی به هر حال نظرات و دیدگاه متفاوته و دیگه نیازی به تیکه انداختن و مسخره کردن و این چیزا نیست اصلا ! تو این مورد با هم اختلاف نظر شدید داریم و امکان داره تو صد تا مورد دیگه با هم ، هم نظر باشیم !
داداش خوابت میومد فک میکنم اشتباه زدی:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر