بازيRed Steel

malek

کاربر سایت
Dec 7, 2006
25
l بازی اکشن اول شخص ساخته Ubisoft، یکی از این بازی ها بود که توجه بسیاری از بازی دوستان را به خود جلب کرد. دلیل این جذابیت در این بود که این بازی به طور کامل از امکانات Wii استفاده کرده است و واقعا انجام آن لذت بخش است. نکته دیگری که باعث می شود انتظار بالایی از این بازی برود این است که سازنده های شاهزاده ایرانی و Farcry برروی آن کار می کنند.
Red Steel یک ازی اول شخص از سازندگان POP و Farcry برروی Wii است که به خوبی از تمام امکانات این کنسول استفاده کرده است.

در نمایشگاه امسال نسخه دمو بازی Red Steel، در قسمت کنسول Wii قابل بازی بود. تا کنون شرکت Ubisoft از داستان این بازی پرده برداری نکرده است و هنوز مشخص نیست که ما در طول بازی وارد چه ماجراهایی می شود. شما بازی را به صورت اول شخص دنبال می کنید. این طور که به نظر می رسد بازی از آمریکا شروع می شود و در این بین شما چندین مرحله را هم در ژاپن طی می کنید. طبق گفته سازندگان تمام این محل ها متفاوت از دیگری هستند و تنوع بسیاری دارند.

از نظر سلاح ها در طول بازی تنوع خوبی وجود دارد. از جمله سلاح های موجود در بازی می توان به کلت کمری، Shotgun و SMG اشاره کرد. به جز سلاح های گرم در مراحلی از بازی شما باید از شمشیر هم استفاده کنید و با دشمنان خود در نبرد هایی تن به تن روبرو شوید. در طول بازی شما دارای قدرت خاصی هستید که با استفاده از آن می توانید زمان را نگه دارید و در حالی که همه چیز متوقف شده است دشمنانی که می خواهید به آن ها شلیک کرده را انتخاب کنید، در این پس از شروع زمان فرد تحت کنترل شما به سرعت به تمام هدف های انتخاب شده شلیک و آن ها را از پا در می آورد.

هوش مصنوعی بازی نیز در نوع خود خوب است و دشمنان بسیار باهوش هستند. آن ها در مکان های مختلف پناه می گیرند، جاخالی می دهند و کار های دیگری از این قبیل که باعث می شود از بین بردن آن ها مشکل شود. نکته جالب در مورد هوش مصنوعی این است که معمولا گروه های دشمن دارای فرماندهانی هستند که در طول مبارزه از آن ها دستور می گیرند. نکته دیگر در مورد هوش مصنوعی این است که انگار دشمنان به راستی حس دارند. برای مثال اگر شما دوست آن ها را بکشید پا احتمال این که پا به فرار بگذارند یا تسلیم شوند بسیار بالا است. اگر آن ها تسلیم شوند شما می توانید با حرکت اسلحه خود به آن ها فرامین متفاوتی از قبیل نشستن را بدهید.

شاید مهمترین نکته ای که در Red Steel دیده می شود کنترل فوق العاده آن باشد که به خوبی از امکانات Wii استفاده کرده است. شما با کنترل یا دسته حرکت کرده و با آنالوگ الصاقی به کنترل می توانید مکان نشانه گر را حرکت دهید. البته Red Steel با دیگر بازی های اول شخص فرق دارد و طرف نگاه شما به مکان هدفتان ربطی ندارد. برای مثال شما به دشمن خیره اید در حالی که به ماشین کنار او شلیک می کنید تا با ترکیدن آن او را هم از بین ببرید. همانطور که می دانید کنترلر Wii دارای حس گر هایی است که هر گونه حرکت آن را حس می کنند. در این بین سازندگان نیز از این حس گر ها به خوبی استفاده کرده اند. به طوری که شما می توانید با حرکت کنترلر حرکات مختلفی از جمله تعویض خشاب را انجام دهید. نکته جالب در این مورد جزئیات بالا است، برای مثال در صورتی که شما کنترل را کج کنید اسلحه در دست فردی که کنترل می کنید نیز کج می شود. در صحنه های شمشیر بازی نیز به خوبی از حس گر ها استفاده شده است و شما برای کنترل حرکات شمشیر کافی است کنترلر را در جهت های مختلف حرکت دهید. در مجموع می توان گفت که کنترل بازی عالی است و شاید بتوان آن را اولین بازی دانست که به خوبی از قابلیت های Wii در این جهت استفاده کرده است تا حس هر چه واقعی تر بودن بازی را به بازیکن القا کند.
نکته جالب از نظر کنترل این است که بسته به جهت گرفتن کنترلر اسلحه نیز همان گونه در دست فردی که کنترل می کنید گرفته می شود.

از نظر بصری نیز بازی در نوع خود عالی به نظر می رسد.مخصوصا جزئیات بالای محیطی که شما را متحیر می کند. برای مثال در دمو آکواریوم هایی وجود داشتند که اگر به آن ها شلیک می کردید آب به زیبایی به زمین می ریخت و در کف آن پخش می شد. نکته دیگر مدل های دشمنان است که بسیار نرم و خوب طراحی شده است. افکت های تصویری بازی از قبیل انفجار ها نیز عالی طراحی شده اند. صداگذاری بازی نیز عالی است و جو و فضای بازی را هر چه حساس تر می کند. در مجموع این طور که به نظر می آید Red Storm شاهکاری از سوی شرکت Ubisoft خواهد بود که طرفداران نینتندو و Wii بهتر است آن را از دست ندهند.
با تشكر:oxo
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

rezaxp

کاربر سایت
Jul 27, 2006
240
نام
Reza


Publisher: Ubisoft
Platform: Wii
Release Date: Nov 19, 2006
Release Region: North America
Distribution: Retail
Genre:Action/Modern First Person Shooter

هنگامی که خبر از عرضه ی کنسول های جدید رسید،کمپانی پرآوازه یUBI SOFT هم بیکار ننشست و آنچنان که اکثر طرفداران نینتندو مطلع اند تا کنون 8 عنوان را برای معرفی برای کنسول wii در نظر گرفته است.یعنی برای اواسط نوامبر تا پایان سال 2006.
یکی از عناوین موردتوجه و محبوب UBI یک FPS مدرن است Red Steel (اسلحه ی سرخ!!!) نام دارد که UBI آن را منحصرا برای کنسول wii منتشر خواهد ساخت.
تجربه ثابت کرده است که UBI در انتشار بازیهای FPS بسیار قوی عمل می کند.امسال نیز بواقع چنین اتفاقی رخ داده است...هنگامی که UBI نسخه ی قابل بازی Red Steel را در نمایشگاه E3 ارائه کرد همگان از طرز کنترل بازی هیجان زده شدند. کنترلی که هر چند دچار مشکلاتی چون کمبود دقت بود(به خصوص در جاهایی که چرخش دوربین به تمرکز زیادی نیاز داشت) اما بسیار خوب و روان عمل می کرد و نوید کنترلی نرم را به کاربران wii می داد.
3937258_red-steel-20060825041619979.jpg

UBI همچنین همانند ماه می گذشته به جای نمایش اسکرین شات های بازی توضیحات روشنی در مورد مراحل جدید و تغییرات و نوآوری هایی که در گیم پلی بازی داده شده بود ارائه داد که سبب شگفتی همگان شد.
UBI همچنین با اعلام این خبر که که نه تنها نسخه ی قابل بازی Red Steel را در نمایشگاه ارائه خواهد کرد بلکه دو دموی جدید را نمایش خواهد داد که تا کنون در هیچ کجا نمایش داده نشده است سبب خوشحالی طرفداران wii شد.
UBI حتی به بررسی قسمت هایی از مراحل بازی که در تریلرهای قبلی بازی وجود داشتند پرداخت.
بازی Red Steel نسبت به اولین اخبار و دموهایی که از آن منتشر شده بود پیشرفت چشمگیری پیدا کرده بود.پیشرفتی که نمی توان به راحتی از آن گذشت.چون به گفته ی عده ای در سال های اخیر UBI دچار مشکلاتی تکنیکی شده است که اغلب سبب می شوند که بازی ها دچار باگ شوند و کاهش فریم پیدا کنند و یا دیگر مشکلاتی را رقم بزنند.
اما این دموها و نسخه ها که دچار اینگونه مشکلات هستند در حقیقت نسخه های ناتمام هستند.این در حالیست که حتی در نسخه های اولیه و دموهای بازی هایی نظیر Excite truck که توسط خود Nintendo ساخته شده اند شاهد این قبیل مشکلات هستیم...هرچند هنوز مشکلاتی در کنترل بازی وجود دارد که البته نمی توان آن ها را به حساب کم بودن کیفیت ساخت بازی گذاشت.بصورتیکه در بیشتر اوقات بازی بدون هیچ مشکلی اجرا می شود و کنترل آن نرم و روان است.اما گاهی اوقات نیز پیش می آید که قسمت کنترل از صفحه ی بازی تماما ناپدید می شود و مانع پیچیدن ما به چپ یا راست می شود که عملا کاراکتر بازی و کاربر را فلج می کند. .و یا گاهی برعکس ممکن است با یک چرخش کوتاه دسته شخصیت شما 180 درجه ی کامل در صفحه بچرخد که این برای یک بازی FPS یک فاجعه به شمار می آید.
3936046_red-steel-20060914092816813.jpg

این گونه خطاها در کنترل بازی را هر چند که اندک هستند نمی توان به هیچ وجه تصادف نامید یا آن را جز مشکلات طراحی بازی به شمار آورد...اما در کنار تمامی این عیب ها می توان روی موفقیت UBI و بازی Red Steel حساب کرد.چون بازی Red Steel در حقیقت آغاز کننده ی سبک جدیدی از آزادی در دنیای بازی های رایانه ایست.
اکنون ما قصد داریم سفر عمیق تری به درون این بازی پرهیجان و زیبا داشته باشیم و شما را بیشتر با این محصول احتمالا موفق UBI آشنا سازیم.
در اولین مرحله ای که در دموها نشان داده شد ما خود را در حال حرکت به سمت انبار یک کارخانه می بینیم.در اولین نگاه به نظر می رسد که گرافیک محیط های بازی از حد معمول کنسول wii بالاتر است و به نظر می رسد محیط های گرافیکی سه بعدی بازی بسیار جذاب و زنده طراحی شده اند و دارای جلوه های گرافیکی مطلوبی هستند.
اشیا طراحی شده در بازی تخریب پذیر هستند که به زیبایی هرچه تمام تر بازی می افزایند.
زمانی که به انبار می رسیم کاراکتر بازی خود را به آشپزخانه می رساند و به ظرف های آویزان به دیوار شلیک می کند که هرکدام با صدای جیرینگ مانند زیبایی به زمین می افتند.سپس به بشکه ای حامل مواد منفجره شلیک می کنید که انفجار وحشتناکی به وجود می آورد و شکافی کاملا طبیعی و دیدنی در دیوار نزدیک ایجاد می کند.
3937215_red-steel-20060825041617558.jpg

همچنین او به پنجره ها شلیک می کند تا قدرت موتور بازی در خرد شدن وپرتاب شیشه ها را نشان دهد و سپس گلوله ای را به سمت کپسول آتشنشانی شلیک می کند که سبب خاموش شدن آتش به طرزی کاملا پویا و زنده می شود.

3936072_red-steel-20060825041630151.jpg
سایه ها به خوبی طراحی شده اند و روی دیوارهای اطراف می افتند و جرقه ی حاصل از گلوله ها مسیر روبروی شما را به خوبی روشن و نورانی می سازد که این ها هم گواه بر طراحی دقیق گرافیکی بازی اند.
نسخه ی نهایی بازی در حالت های مختلف گرافیکی و به صورت Wide Screen اجرا خواهد شد.دموی بازی هم با سرعتی حدود 30 فریم در ثانیه و به همراه باگ های اندک اجرا می شود.
3937214_red-steel-20060823045600763.jpg

شركت UBI يك طرح كنترلي براي آن گروه از بازی هایی که به طور کامل از wii-mote ودسته ی nunchuck متصل به آن استفاده می کنند به وجود آورده است .شما با دسته ی nunchuckقهرمان اصلی – قهرمان بی نامی که در جست و جو برای جنگیدن با یاکزای ژاپنی است – را کنترل می کنید و با wii-mote هدف گیری می کنید.
در مقایسه با حالت تخصصی جدیدMetroid Prime 3 که از حساسیت بالایی بر خوردار است ،در Red Steel احساس کندی و عدم کنترل ولی در عوض ولی در عوض کنترل نرم تری خواهید داشت.UBIاعلام کرده است که در نسخه ی نهایی ما می توانیم حساسیت را آن طور که می خواهیم کنترل کنیم.
دشمن های یاکزا که با سازندگانشان ملاقات دارند، می توانند در پشت سر خودشان اسلحه های مفیدی را جا بگذارند. در دو مرحله ی جدید ما آن قدرت آتشی را به عنوان یک تفنگ دستی استاندارد خواهیم یافت . یک UZI ، یک Shotgunو یک assault rifle . برای برداشتن آنها از روی زمین تنها لازم است ما اطراف آنها قدم زده و دسته ی nunchuck را تکان دهیم.از دسته ی nunchuck در موقعیت هایی که بسته به موضوع متفاوت خواهد بود استفاده می شود ، به طوری که وقتی که به یک در نزدیک می شوید می توانید با تکان دادن آن درب را باز کنید یا درمرحله ی بعدی می توان با تکان دادن آن یک جنگ تن به تن با شمشیر را انجام داد.(قهرمان شما دارای دو اسلحه بوده و واقعا با هر دو اسلحه در موقعیت های متفاوت می جنگد.)
3936065_red-steel-20060914092813688.jpg

ازD-Pad می توان برای عوض کردن اسلحه های مختلفی که در اختیار داریم استفاده کنیم. با فشردن دکمه ی سمت چپ UZI ظاهر خواهد شد ؛ با فشردن دکمه ی سمت راست تفنگ دستی انتخاب می شود.البته، تیراندازی با فشار دادن دکمه ی B-trigger روی wi-mote كه احساس بسيار جذاب و طبیعی به بازی کننده می دهد انجام می شود. UBI یک خاصیت زوم بسیار جالب در آن تعبیه کرده است ،که شما با پائین نگه داشتن دکمه ی A با حرکت به سمت جلو با wii-mote می توان صحنه ای که دشمن در آن حضور دارد را زوم کرد. با این کار هدف گیری دقیق تر و آسان تر می شود. اما در این هنگام علامت شبکه ای زوم در صفحه ی تصویر دارای حرکت آرام تری بوده و بنا براین قهرمان بازی در معرض خطر حمله ی بیشتری قرار دارد. در هنگامی که مسیر مخصوص ما پر باشد می توان با حرکت به سمت جلویی سریع وارد حالت چیزی مشابه نمایش آرام برای گلوله(Slow motion) شد، ودر نتیجه می توان هدف گیری کرد و به مانند آنچه در فیلم های سینمایی نشان داده می شود دشمن را غیر مسلح کرد.


مرحله ی دوم، که فضای سنتی ژاپنی را تداعی می کند با خانه ی قدیمی گیشا (Geisha) و چندین لامپ نئون تکمیل می شود . به طوریکه به صورت قابل توجهی امکان روبه رو شدن دشمنان به وسیله ی یک تفنگ نورانی با قهرمان اصلی داستان بسیار کم می باشد.

3936047_red-steel-20060914092815329.jpg
به منظور داشتن امکان پرش ، به صورت پنهانی راه خود را از میان راه عبور به سطح دوم زیر صحن دادگاه ادامه داده ،و با دکمه ی A وwii-mote به سمت جلو زوم مي كنيم و با کمک اسلحه با یک تیر به سر یک عضو یاکزا شلیک کرده،سپس با قدرت کامل به همه ی دشمنان نزدیکتان حمله نموده واجازه می دهید اسلحه ها حرف بزنند... .
شمشیر بازی از هر زمانی حس بیشتری به بازی کننده می دهد،حرکات دفاعی شمشیر صرفا با حرکت دسته nunchuckبه سمت چپ و با دشمنان در حالت باز می توان با انجام یک حرکت ضربه ای با wi-mote ضربه ي نابود كننده اي وارد كرد . در بازی خون که در هنگام شمشیر بازی و بریدن مساله ای بسیار مهم است در بازی دیده نمی شود که این موضوع بسیار عجیبی است ، در حالی که انطباق تیغه ی شمشیر بسیار بهبود یافته و می توان از تمام پتانسیل آن استفاده کرد.
3936042_red-steel-20060914092822438.jpg

آخرین مرحله در Red Steel بیشتر از هر چیزی تاثیر گذاربوده است و امیدورایم که کنترل نهایتا آنقدر پایدار باشد که با اصول بازی و طرح های خلاقانه و فضاهای متنوع هماهنگ باشد.
همین جا به تمام خوانندگان این پیش نمایش توصیه می شود که برای درک بهتر این بازی Trailer این بازی را مشاهده نمایند.

تریلر های بازی :










آرم بازی :
3936095_Red_Steel_Logo.jpg


آرم شرکت سازنده بازی :
3936096_ubisoft9po.jpg



ـــــــــــــــــ
منبع : فروم جی تی پی لند
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

xdantex

کاربر سایت
Aug 3, 2006
1,242
نام
حسین
گیم اسپات گرافیک این بازی رو با گرافیک بازی های دیگه‌ی کنسولای نسل جدید مقایسه کرده که یه جورایی اشتباهه چون این بازی نقطه قوت اصلیش کنترلشه نه گرافیکش و برای امتیاز دادن باید این نکته رو مد نظر قرار میدادن اگرچه اونجوری که گیم اسپات گفته کنترل بازی هم مشکلاتی داره.
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

James Bond 007

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,373
بعضی جاها توی بازی دسته رو که تکون میدی حرکتت توسط سنسور دستگاه خونده نمیشه که مشگل برنامه ریزی بازیه...گرافیکش هم چنگی به دل نمی زنه و اولین باره میبینم Ubi یه بازی مشکل دار می سازه.
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

xdantex

کاربر سایت
Aug 3, 2006
1,242
نام
حسین
چیزی که به کیفیت بازی هم ضربه زده همین ایرادات کنترله چون وقتی بازیی که همه برتریش کنترلشه از نظر کنترل ایراد داشته باشه فاتحش خوندس.
 

James Bond 007

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,373
گرافیک به این خوبی. کجاش چنگی به دل نمی زنه؟ انقدر چنگ زده که دیگه از دلم داره خون میاد!!!!
نگفتم بده ولی در مقایسه با بازیها نسل جدید کنسولهای 360 و PS3 خیلی ... هستش!

خب شما برو Gears of War بازی کن مگو چیست gears / که اِنده گرافیک است این gears
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

xdantex

کاربر سایت
Aug 3, 2006
1,242
نام
حسین
نگفتم بده ولی در مقایسه با بازیها نسل جدید کنسولهای 360 و PS3 خیلی ... هستش!

خب شما برو Gears of War بازی کن مگو چیست gears / که اِنده گرافیک است این gears

خوب هیچوقت کسی از کنسول های نینتندو انتظار گرافیک بالایی نداشته و اگه کسی اونو میگیره برای نوآوری هاش میخره. پس دلیل شکستشو ( اگه شکسن خورد) رو نمیشه ضعف گرافیک دونست اما میتونیم بگیم علت شکستش اینه که تو این دوره زمونه گرافیک برای مردم تو اولویت بالاتری قرار گرفته.
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

xbox360

کاربر سایت
Jun 16, 2006
412
نام
پوریا
نینتندو همیشه همینطور بوده همیشه چیزی رو که راجع به کنسولاش هست رو کمتر میگه بر عکس سونی و مایکرو سافت که کنسولاشون رو بزرگ میکنند در ربطه با Wii هم همینطوره
اگر یادتون باشه گفته بودن GAMECUBE قادر به پردازش 12000000 (حالا با یه صفر کمتر یا بیشتر!!!) چند ضلعیه در صورتی که این رقم تو بعضی بازیها مثل RE4 به 18000000 میرسه

حالا چند وقت دیگه بازیهای برای Wii میاد که قدرتشو به طور کامل به همه نشون میده

اینم توجه کنید که RED STEEL یه بازیه FIRST PARTY هستش که هول هولکی کار شده تا به لانچ Wii برسه
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

James Bond 007

کاربر سایت
Sep 26, 2005
1,373
اما میتونیم بگیم علت شکستش اینه که تو این دوره زمونه گرافیک برای مردم تو اولویت بالاتری قرار گرفته.

علت اصلیه شکستش کنترلش بود که صحبت کردیم گرافیک زیاد مهم نبوده وگرنه این بازی Zelda ی Wii مگه گرافیک داره که اینقرد طرفدار داره!
 

allworld

کاربر سایت
Jun 6, 2006
747
اين بازی چجوريه اصلاً؟؟ با کنترول چجوری بازی میکنيد؟؟؟ دستتونو بالا پايين میبريد..میپريد
بالا پايين؟؟:biggrin1: يکی توضيح بده ببينم اين wii چجوريه کلاً
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

no name

کاربر سایت
Aug 23, 2007
209
چیزی که به کیفیت بازی هم ضربه زده همین ایرادات کنترله چون وقتی بازیی که همه برتریش کنترلشه از نظر کنترل ایراد داشته باشه فاتحش خوندس.
شما ظاهرا خودتون wii ندارید پس قضاوت شما عادلانه نیست چون تا حالا این بازی رو انجام ندادید ، به نظرم عکس العمل شما مغرضانه س ، با توجه به اینکه من الان دارم این بازی رو انجام میدم و با اینکه خیلی در مورد گیم سختگیرم از خریدم راضیم، گرافیکشم کمبودی نداره شکستم نخورده جزو پر فروش ترین و پر طرفدار ترین هاست ..
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ehsanservat

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
آی قربون دهنت. چه عجب ما یکی رو دیدیم که این بازی رو بازی کرده ( مثل خودم ) و واقعیت رو گفت.
اون گیم اسپات هم هرچی گفته بیخود گفته. چون اینی من بازی کردم و تمومش هم کردم، کوچکترین اشکال و سختی و هر چیزی که در مورد گیم پلی بشه ایراد گرفت، من ندیدم.
تمامی حرکاتهم توسط سنسور دستگاه خونده میشه.
موقع شمشیر زنی هم خوبیش اینه که احتیاجی به سنسور دستگاه نیست و شما ازادانه میتونید هر جایی که راحت هستید وایسید و شمشیر بزنید.
گرافیک بازی هم به جرات میتونم بگم که بالاترین گرافیک بین بازیهای Wii رو داره. ( البته تا الان بالاترین گرافیکه ) حتی گرافیکش از متروید هم بالاتر هست ( البته من هنوز متروید رو بازی نکردم ولی از روی عکسهایی که از متروید دیدم دارم میگم ) ولی به هر حال فقط خواستم بگم که تا یه بازیی رو خودتون بازی نکردین، زیاد نباید به حرف سایتها توجه کرد.
 

amir_clk500

کاربر سایت
Aug 26, 2007
783
نام
امیرحسین
بازی کردم.
خیلی باحاله ولی کنترلش دهنو آدمو صاف میکنه.ولی خدای هیجانه.عرق از جبینم راه افتاد از بس هیجانیه.داشتم دیگه دیوونه میشدم انقدر استرس اومد سراغم.انگار خودم تو بازی بود.به قول حسام استپس در دیس تتلو ....وایییییییییییییییییییییی داررررررررررررررررم **خل میشم.
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر