ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
گفتگوی آزاد پیرامون بازیها
2020 GAME OF THE YEAR [از نظر سایت ها , مجلات و خوانندگان]
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="FUTURE" data-source="post: 4881343" data-attributes="member: 111673"><p>این جور چیزا رو زیاد به آنچارتد میگفتن که شخصیتش برای ماجراجویی و کنجکاوی توی مسیرش میزد شونصد نفر رو میکشت + خیلی بازیهای دیگه که میشه بهشون همچین گیری داد...همچین چیزی از ویدیوگیمی بودن منطق گیمپلی اون بازیا نشات میگیره.</p><p>ولی در مورد Part II و همینطور نسخه اول، اتفاقا داری نکته مثبت این سری رو به عنوان نکته منفی برداشت میکنی...چه تناقضی توی این وجود داره که داخل یه دنیای پسا آخرالزمانی که اگه نکشی کشته میشی، شخصیتها بیرحمانه مبارزه کنن و شاهد کشت و کشتار خشنی باشیم؟[ISPOILER] اونم وقتی کنترل شخصیتهایی رو توی دست گرفتی که از ضربه روحی دارن رنج میبرن و اتفاقا با کاراشون حاصل انتقاجویی و خشونت رو نشون میدن...این دقیقا هدف بازی هستش، من که هیچ تناقضی نمیبینم داخلش.[/ISPOILER]</p><p>البته برداشتها متفاوته از بازی...پیشنهاد شما چیه؟ وقتی مثلا دشمنا با یه پتک سنگین نعرهزنان دارن به سمت شما میدوئن، دوست داشتی شخصیت اصلی کاری نکنه یا اینکه خشونت رو سانسور کنن؟ چه راهی بهتر از اینکه خودت در واقع به خشونت دست بزنی و نتیجهی کارایی که میکنی رو ببینی؟ دقیقا همسو با چیزی که بازی میخواد بگه. هوش مصنوعی عالی، انیمیشنها و افکتهای واقعگرایانه و همون قضیه اسم داشتن دشمنا، اینا یعنی باعث نشده مخاطب ذرهای عذاب وجدان حس کنه؟ البته دیگه این عذاب وجدان نباید در حدی باشه که باعث بشه از ادامه دادن بازی منصرف بشی.[ISPOILER] واسه همین از اون طرف ماجرا بازی خوب تونسته ضربه روحی رو بیپرده نشون بده و کاری کنه که دلیل خوبی داشته باشی واسه کارایی که انجام میدی...خاصیت فلشبکها و PTSD که توی بازی میبینیم هم همینه که مدام یادآوری کنه چرا داری این کارا رو انجام میدی. توی این کارش هم کاملا موفق بوده بازی...[/ISPOILER]چند وقت پیش آمارش اومد که بالای 60 درصد از اونایی که بازی رو استارت زدن، تمومش کردن و این بالاترین آمار بین کل انحصاریهای PS4 و احتمالا 99 درصد بازیای دیگه تو بازاره...اونم واسه طولانیترین بازی ناتی داگ که مطمئنا لحظات خیلی ناراحتکنندهای هم داخلش هست که خیلیا رو میتونه از ادامه دادن بازی منصرف کنه.</p><p></p><p>این قضیه طناب و اینکه چرا ازش زیاد استفاده نشده هم منو یاد قضیه نردبونها و تخته چوبها توی نسخه اول میندازه که مدام گفته میشد چرا اینقدر توی بازی از اینها استفاده شده و بعد از مدتی خیلی خستهکننده میشه...حالا توی این نسخه داریم میبینیم که ناتی داگ با توجه به فیدبکها سعی کرده فقط به اندازهای که لازمه از مکانیکها توی بازی استفاده کنه...تا جایی که اصلا خستهکننده و تکراری نشه. چند جا از طناب به صورت هوشمندانهای استفاده شده بود...آره میتونست بیشتر استفاده بشه ازش ولی من مطمئنم حتی یکمی اگه زیادهروی میشد، صد در صد همون قضیه نردبونها پیش میومد.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FUTURE, post: 4881343, member: 111673"] این جور چیزا رو زیاد به آنچارتد میگفتن که شخصیتش برای ماجراجویی و کنجکاوی توی مسیرش میزد شونصد نفر رو میکشت + خیلی بازیهای دیگه که میشه بهشون همچین گیری داد...همچین چیزی از ویدیوگیمی بودن منطق گیمپلی اون بازیا نشات میگیره. ولی در مورد Part II و همینطور نسخه اول، اتفاقا داری نکته مثبت این سری رو به عنوان نکته منفی برداشت میکنی...چه تناقضی توی این وجود داره که داخل یه دنیای پسا آخرالزمانی که اگه نکشی کشته میشی، شخصیتها بیرحمانه مبارزه کنن و شاهد کشت و کشتار خشنی باشیم؟[ISPOILER] اونم وقتی کنترل شخصیتهایی رو توی دست گرفتی که از ضربه روحی دارن رنج میبرن و اتفاقا با کاراشون حاصل انتقاجویی و خشونت رو نشون میدن...این دقیقا هدف بازی هستش، من که هیچ تناقضی نمیبینم داخلش.[/ISPOILER] البته برداشتها متفاوته از بازی...پیشنهاد شما چیه؟ وقتی مثلا دشمنا با یه پتک سنگین نعرهزنان دارن به سمت شما میدوئن، دوست داشتی شخصیت اصلی کاری نکنه یا اینکه خشونت رو سانسور کنن؟ چه راهی بهتر از اینکه خودت در واقع به خشونت دست بزنی و نتیجهی کارایی که میکنی رو ببینی؟ دقیقا همسو با چیزی که بازی میخواد بگه. هوش مصنوعی عالی، انیمیشنها و افکتهای واقعگرایانه و همون قضیه اسم داشتن دشمنا، اینا یعنی باعث نشده مخاطب ذرهای عذاب وجدان حس کنه؟ البته دیگه این عذاب وجدان نباید در حدی باشه که باعث بشه از ادامه دادن بازی منصرف بشی.[ISPOILER] واسه همین از اون طرف ماجرا بازی خوب تونسته ضربه روحی رو بیپرده نشون بده و کاری کنه که دلیل خوبی داشته باشی واسه کارایی که انجام میدی...خاصیت فلشبکها و PTSD که توی بازی میبینیم هم همینه که مدام یادآوری کنه چرا داری این کارا رو انجام میدی. توی این کارش هم کاملا موفق بوده بازی...[/ISPOILER]چند وقت پیش آمارش اومد که بالای 60 درصد از اونایی که بازی رو استارت زدن، تمومش کردن و این بالاترین آمار بین کل انحصاریهای PS4 و احتمالا 99 درصد بازیای دیگه تو بازاره...اونم واسه طولانیترین بازی ناتی داگ که مطمئنا لحظات خیلی ناراحتکنندهای هم داخلش هست که خیلیا رو میتونه از ادامه دادن بازی منصرف کنه. این قضیه طناب و اینکه چرا ازش زیاد استفاده نشده هم منو یاد قضیه نردبونها و تخته چوبها توی نسخه اول میندازه که مدام گفته میشد چرا اینقدر توی بازی از اینها استفاده شده و بعد از مدتی خیلی خستهکننده میشه...حالا توی این نسخه داریم میبینیم که ناتی داگ با توجه به فیدبکها سعی کرده فقط به اندازهای که لازمه از مکانیکها توی بازی استفاده کنه...تا جایی که اصلا خستهکننده و تکراری نشه. چند جا از طناب به صورت هوشمندانهای استفاده شده بود...آره میتونست بیشتر استفاده بشه ازش ولی من مطمئنم حتی یکمی اگه زیادهروی میشد، صد در صد همون قضیه نردبونها پیش میومد. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
گفتگوی آزاد پیرامون بازیها
2020 GAME OF THE YEAR [از نظر سایت ها , مجلات و خوانندگان]
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft