PhysX SDK انویدیا اوپن سورس میشود

Aurlito

کاربر سایت
Feb 16, 2008
1,749
نام
چوبک
اس دی کی انجین فیزکس (نه خود انجین!) انویدیا تا آخر این ماه اوپن سورس خواهد شد.
قبل ازین تنها دولوپرهای رسمی انویدیا که لایسنس داشتند دسترسی به رپازیتوری گیتهاب فیزکس را داشتند. اما هم اکنون تمام دولوپرها به رپازتوری دسترسی خواهند داشت تا از طریق CMAKE بتوانند پروژه ی مورد علاقه ی خود را جنریت کرده، و لایبرری ها را بیلد کنند.

NVIDIA PhysX SDK Goes Open Source, 4.0 Due later this Month

انجین فیزکس برای روبوتیکس، بازی سازی، و سیمولیشن به زبان سی پلاس پلاس، کلاسهای متعددی دارد که این SDK (سافتویر دولوپمنت کیت) با مهیا شدن برای همه نشان خواهد داد که آینده، متعلق به نرم افزارهای متن باز است و مایکروسافت نیز بهتر است اس دی کی ویندوز را اوپن سورس کند.

قبل ازین کسانی که روی فیزکس کار میکردند مجبور بودند NDA (نان-دیسکلوژر اگریمنت، یک چیزی تو مایه های رازداری) امضاء کنند. با اوپن سورس شدن این اس دی کی این ان دی ای را لغو کرده، و هم اکنون همه میتوانند خود اس دی کی را گسترش داده و برای آن پلاگین بنویسند.

از ارمغانهای دیگر اوپن سورس شدن اس دی کی، ساپورت بهتر انجین روی دیسترهای لینکس مثل فدورا، ابونتو، زوبونتو، جنتو و مینت است.

رپازیتوری گیت هاب این اس دی کی تا آخر این ماه ساخته خواهد شد تا به همراه CUDA، اس دی کی برنامه نویسی جی پی یوی ان ویدیا، قدرت هرچندان بیشتری بار کارت گرافیکهای انویدیا شود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر