استودیو «Telltale Games» در آستانه تعطیلی قرار گرفت

MR Spidy

کاربر سایت
Apr 14, 2018
122
استودیو «Telltale Games»، تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرده و این افراد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید می‌گردند. این استودیو عناوینی مانند «The Walking Dead»، « The Wolf Among Us» و «Batman: The Enemy Within» را راهی بازار کرده بود.

The-Walking-Dead-The-Final-Season-768x432.jpg


پس از مشکلاتی که طی ماه‌های گذشته برای این استودیو پیش آمده که منجر به تعدیل نیرو در دو مقطع گشته بود، حال به نظر می‌آید از 250 نفر کارمند، تنها 25 نفر آن‌ها در استودیو باقی مانده‌اند. بنا به گزارش چندین منبع، وظیفه این افراد به پایان رساندن بازی «The Walking Dead: The Final Season» بوده و بعد از آن استودیو به دلیل ورشکستگی به صورت کامل تعطیل خواهد شد. بدین ترتیب عناوینی مانند «Wolf Among Us season 2» و «Stranger Things» که خبر ساخت آن‌ها مدت‌ها پیش اعلام شده بود، کنسل شده‌اند. Telltale Games تاکنون هیچ موضع رسمی در مورد این گزارش‌ها اعلام نکرده است.

Read the whole post here.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,248
نام
امیر حسین
@Akiba

بزار یه نکته جالب بهت بگم تعداد بازیهای رلیز شده در 5 سال برای PS4 بیشتر از تعداد بازیهلی رلیز شده برای PS3 در طول 10 سال بوده. همه ی حرف من اینه که این عینک AAA بینی رو از روی چشات برداری میتونی ببینی تعداد کم نشده. بحث کیفیت هم که خودت ضمنی پذیرفتی که بهتر از نسل قبله.

بعدم صحبت تنوع نکن خواهشا الان تو چه سبک بازی دوست داری که صد تا بازی خوب درش پیدا نشه؟ اکشن ادونچر؟ JRPG? ریسینگ؟ ترسناک؟ یشمی خال خال پشمی؟ چی میخوای بو من بهت معرفی کنم:D البته خودت بهتر از من بلدی فقط دوست داری قانع نشی.

فقط امیوارم نگی WRPG که برای چشات ضرر داره:D:>
اتفاقا من WRPG (و کلا RPG ، چه غربی چه شرقی ) زیاد دوست ندارم و این نسل همش شده اینجوری=)) و خوب مجبوریم بزنیم دیگه:D
بازی هایی مثل آنچارتد اینا معرفی کن... اکشن ادونچر، بدون چاشنی های RPGجات:D

فقط AAA بینی نیستا:D ، مثلا امثال Socom و Warhawk و هزارتا R&C (غیر TOD و aCiT ) و MNR و ... اینا AAA نبودن! ولی یه عالمه از این بازی ها داشتیم:D
اینکه از سونی مثال میزنم چون یکی از ناشرهای محبوبمه و بازی هاشون به گروه خونیم میخورن:)) و وقتی اینا کم کار بشن، انگار بخش عظیمی برام کم کار شدن:))

فکر کنم تعداد Indieجات بیشتر شده، که اونم چیز جالبی ببینیم میزنیم،نسل قبلم میزدیم:D

ولی کلا همچنان به نظرم نسل خیلی دیر جون گرفت! :D و اگر خیلی از این بازی ها دو سال اول میومدن، یه جور دیگه به نسل نگاه میکردیم:D
---
کلا فکر کنم هرکی نسل رو (همه نسل ها) رو یه جوری میبینه!
یکی محتوای تازه میخواد، یکی تنوع توی محتواها میخواد، یکی محتوای گسترده میخواد:D و برای همین هرکی یه نسل خوبه براش و یکی بده:-" و الانم تو بحث میبینیم چه موافق، چه مخالف، هرکی یه دلیلی برای بهتر بودن/بدتر بودن نسل داره:D

اینم برای شما و تیکه به ما و بقیه:p
197f26b0c9510248866e3e404a673f47.jpg
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
اتفاقا من WRPG (و کلا RPG ، چه غربی چه شرقی ) زیاد دوست ندارم و این نسل همش شده اینجوری=)) و خوب مجبوریم بزنیم دیگه:D
بازی هایی مثل آنچارتد اینا معرفی کن... اکشن ادونچر، بدون چاشنی های RPGجات:D

فقط AAA بینی نیستا:D ، مثلا امثال Socom و Warhawk و هزارتا R&C (غیر TOD و aCiT ) و MNR و ... اینا AAA نبودن! ولی یه عالمه از این بازی ها داشتیم:D
اینکه از سونی مثال میزنم چون یکی از ناشرهای محبوبمه و بازی هاشون به گروه خونیم میخورن:)) و وقتی اینا کم کار بشن، انگار بخش عظیمی برام کم کار شدن:))

فکر کنم تعداد Indieجات بیشتر شده، که اونم چیز جالبی ببینیم میزنیم،نسل قبلم میزدیم:D

ولی کلا همچنان به نظرم نسل خیلی دیر جون گرفت! :D و اگر خیلی از این بازی ها دو سال اول میومدن، یه جور دیگه به نسل نگاه میکردیم:D
---
کلا فکر کنم هرکی نسل رو (همه نسل ها) رو یه جوری میبینه!
یکی محتوای تازه میخواد، یکی تنوع توی محتواها میخواد، یکی محتوای گسترده میخواد:D و برای همین هرکی یه نسل خوبه براش و یکی بده:-" و الانم تو بحث میبینیم چه موافق، چه مخالف، خرکی یه دلیلی برای بهتر بودن/بدتر بودن نسل داره:D

اینم برای شما و تیکه به ما و بقیه:p
View attachment 93871
اکشن ادونچر مییخوای دو تا RE داریم تپل RE7 و RE2make
من اوردر 1886 , Quantum Break رو هم برخلاف امتیازهایی که گرفتن خیلی دوست داشتم. بنظرم بازیهای خوبی بودن که البته کوتاه بودن و QB هم بخاطر لایو اکشنش یکم داستانش منسجم روایت نمیشد. (البته اگر لایو اکنشاناش رو نمیدیدی)
دیه انحصاری های سونی هم که پر این سبکه. یاکوزاهارم شماها فکر کنم بازی کردین من خودم تازه کشفیدم و دارم روزی سه تا فحش بی ادبی به خودم میدم چرا زودتر بازی نکرده بودم و....

حرفت درسته توی هر نسلی یه سبک بازی نمود بیشتری داره. دوران PS2 بازیهای ترسناک مد بود و دوران PS1 بازیهای JRPG این نسلم OW. ولی در کل فکر میکنم توی هر نسلی بلاخره اینقدر بازی هست همه رو بتونه راضی کنه فقط آدم باید یکم سعی کنه بازیهایی که تجربه نکرده رو بهشون فرصت بده مثل جریان خودم و سری یاکوزا
4.gif
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,248
نام
امیر حسین
اکشن ادونچر مییخوای دو تا RE داریم تپل RE7 و RE2make
من اوردر 1886 , Quantum Break رو هم برخلاف امتیازهایی که گرفتن خیلی دوست داشتم. بنظرم بازیهای خوبی بودن که البته کوتاه بودن و QB هم بخاطر لایو اکشنش یکم داستانش منسجم روایت نمیشد. (البته اگر لایو اکنشاناش رو نمیدیدی)
دیه انحصاری های سونی هم که پر این سبکه. یاکوزاهارم شماها فکر کنم بازی کردین من خودم تازه کشفیدم و دارم روزی سه تا فحش بی ادبی به خودم میدم چرا زودتر بازی نکرده بودم و....

حرفت درسته توی هر نسلی یه سبک بازی نمود بیشتری داره. دوران PS2 بازیهای ترسناک مد بود و دوران PS1 بازیهای JRPG این نسلم OW. ولی در کل فکر میکنم توی هر نسلی بلاخره اینقدر بازی هست همه رو بتونه راضی کنه فقط آدم باید یکم سعی کنه بازیهایی که تجربه نکرده رو بهشون فرصت بده مثل جریان خودم و سری یاکوزا
4.gif
RE که ترسناکه:p نمیزنم ترسناک... یدونه نسل قبل RE5 زدم که شکر خدا تو سری فکر کنم تنها بازییه که اصلا ترسناک نیست(اصلا برا همین زدم:p ) وگرنه من توانایی رد شدن از راهرو بیمارستان چپتر20 MGSV بدون راز و نیازم نداشتم:D

اونا هم که اوردر رو زدم و خیلییییی دوست دارم! و ای کاش الان اوردر بعدی داشتیم(میبینی که هر E3 من بساطم تو تامیک E3 ادامه اینه:)) )
اون یکی هم که برا ما نیست، بعد خیلی حوصله سربر میزد! باز از همینا Alan Wakeشون خیلی جذاب تر میزد(و اینم نزدم:-")

نه بابا انحصاری های سونی هم همه RPG و OWن! :D
این وسط همه نسل ها رو گفتی، ولی به نظرم دوران PS3 همه چی مد بود! (پلتفرمر و H&S رو به انقراض ، ولی همونم نسبت به این نسل ده برابر بیشتر:)) )
آره دیگه منم مجبورم سبکایی که دوست ندارم بازی کنم... و خوب از بعصیاشم لذت میبرم:-" نمونش ویچر3 :-"
و یا این نسل من MW1 رو زدم که خو نسل قبل انقدر بازیه مهمتر از این برام بود که اینو نزدم، ولی الان لذت بردم! یا TF2 که از مکا بدم میاد من کلا! جفت اینا چیزایی بودن که اصولا با سلیقه م سازگار نیستن! البته یه بخشی از دلیل حال کردن به نظرم اینه که از همین OW خسته شدم! و قدر بازی های سینمایی رو میدونم...مثل کسی که تو بیابونه و عشقه یه قطره آب:))

---
حالا بشینیم ببینیم نسل بعد چی مد میشه:D امیدوارم بیشتر به گروه خونیم بخورن=))
 
  • Like
Reactions: NINJѦ and benjohn

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
@Akiba

بزار یه نکته جالب بهت بگم تعداد بازیهای رلیز شده در 5 سال برای PS4 بیشتر از تعداد بازیهلی رلیز شده برای PS3 در طول 10 سال بوده. همه ی حرف من اینه که این عینک AAA بینی رو از روی چشات برداری میتونی ببینی تعداد کم نشده. بحث کیفیت هم که خودت ضمنی پذیرفتی که بهتر از نسل قبله.

بعدم صحبت تنوع نکن خواهشا الان تو چه سبک بازی دوست داری که صد تا بازی خوب درش پیدا نشه؟ اکشن ادونچر؟ JRPG? ریسینگ؟ ترسناک؟ یشمی خال خال پشمی؟ چی میخوای بو من بهت معرفی کنم:D البته خودت بهتر از من بلدی فقط دوست داری قانع نشی.

فقط امیوارم نگی WRPG که برای چشات ضرر داره:D:>

@D.ace

خوب برادر من ما گوش میدیم منتها نظرت قانعمون نکرده. شما سلیقت اینطوره خیلی هم عالی نظرت هم محترم ولی دیگرانی هستن اونوریش رو ترجیح میدن. وقتی ما داریم نظر میدیم که این نسل خوبه یا بد باید برهانمون فراتر از نظر شخصی باشه.

شما مس افکت رو در نظر بگیر سه شماره بود. ولی یه داستان واحد. به بیان ساده تر یه بازی بلند بود که تو سه قسمت داده بودنش سه تا 60 دلارم از گرفته بودن. ویچر سه:D ( شرمنده آکیبای عزیز)اومد همون میزان گیم پلی رو یه بار 60 دلار گرفت. شما ممکنه احساس کنی دوست داری سه بار پول بدی ولی من اصلا دوست ندارم:D

برادر من شما همش از ویچر مثال میزنی من خودم فن ویچرم :|:))من دارم میگم بازی مثل ویچر که بیاد باعث پیشرفت یه سبکی از گیمینگ بشه تو نسل قبل نسبت به نسل جدید بیشتر بود الان همه ow شدن 75% محتوای درست حسابی ندارن اکثرا هم کاپی میکنن
دیگه به چه زبانی بگم؟#-o
 
  • Like
Reactions: OceanSky

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
@Ali Venom

آقا من اصلا استدیو تعطیل شده توی لیستم نیاوردم که شما استدیو تازه ایجاد شده ها را آوردی.من عمدتا به استدیوهایی اشاره کردم که هردونسل وجود داشتن.


خب میدونی دقیقا مسله همینه یکسری استدیو ثابت میعار استاندارد شما و دوستانمون برای سنجش کیفیت هست، یعنی شما استدیو اصلی بتزدا که بازیهای نقش افرینی میسازه رو در مقام مقایسه اوردی و نشون دادی این نسل افت کرده ولی خب من در عوض به شکل تعمدی باقی استدیوهای بتزدا رو مثال زدم که پیشرفت کردند.

ما این نسل تل تیل رو از دست دادیم(چه کیفیت بازیهای که ساختند و چه حالا که کلا تعطیل شدند) ولی در عوض استدیو dontnod پیشرفت و رشد کرده. استدیو Campo Santo شکل گرفت (با حضور یکسری از اعضای سابق تل تیل) و بازی درگیر کننده Firewatch رو منتشر کردند.

چون ناتی داگ، راک استار و BGS و bioware و ... تولیدات کمتری داشتند به معنی افت برداشت میکنید در حالی که ستاره های نوظهور رو هم نادیده میگیرین.

البته این بخش از صحبتم تنها رو به شما نیست ولی در کل برداشت میکنم خیلی حس نوستالژیک داره غالب میشه چون پیشرفت در روایت و منطق داستانها رو نادیده میگرین، وگرنه خود ناتی داگ نسل ششم جک کمبت ریسینگ میساخت! نمیگم اصلا بازیهای بدی نبودند ولی با پیشرفت و توسعه رسیدند به سطح داستانی و گیمپلی د لست! همینطور خیلی از استدیوهای تازه کار الان پیشرفت کردن و خواهند کرد.

در کل من بین صحبت شما مخالفین اصلا نکته مثبتی درباره نسل هشت نمیبینم. چون:
اینکه بازی اودا در نسل هشتم نسبت به نسل ششم بیشتر میفروشه براتون اهمیت نداره
اینکه در یکسال دوتا بازی داستانی سونی رکورد تاریخ این کمپانی در فروش اولیه رو میشکونند براتون اهمیت نداره
اینکه راک استار امده زنده ترین دنیای ممکن رو در RDR2 ساخته براتون اهمیت نداره و میگین چرا بازی کمتر داده درحالی که ال ای نوار نسل قبل از لحاظ ساختاری خیلی بهش عیب و ایراد وارد بود از جمله اینکه چرا وقتی هیچ فعالیت ارزشمندی در شهر نیست بازی جهان بازه؟!
اینکه بازیها به واسطه GAAS سالها پیشتیبانی میشن براتون ارزش نداره! اصلا همین پیشرفت در بازیهای مولتی پلیر هم هیچ پشیزی براتون ارزش نداره!
اینکه سازنده های مستقل به تکنولوژی هایی رسیدند که بازی با گرافیک بالا تحویل میدن براتون اهمیت نداره

در کل بحث زیاده ولی به قول امیر دوستمون نسل هشتم یکم دیر جون گرفت که من فکر میکنم از تاثیرات منفی نسل هفتم بود.
الان دقت میکنم وضعیت صنعت گیم در نسل هشتم به مراتب از نسل هفتم بهتره، چون الان همه بازیها جایگاه درستشون رو دارند. در حالی که اواخر نسل هفتم وضعیت رسما فوق قاراشمیش بود :D
 
آخرین ویرایش:

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
خب میدونی دقیقا مسله همینه یکسری استدیو ثابت میعار استاندارد شما و دوستانمون برای سنجش کیفیت هست، یعنی شما استدیو اصلی بتزدا که بازیهای نقش افرینی میسازه رو در مقام مقایسه اوردی و نشون دادی این نسل افت کرده ولی خب من در عوض به شکل تعمدی باقی استدیوهای بتزدا رو مثال زدم که پیشرفت کردند.

ما این نسل تل تیل رو از دست دادیم(چه کیفیت بازیهای که ساختند و چه حالا که کلا تعطیل شدند) ولی در عوض استدیو dontnod پیشرفت و رشد کرده. استدیو Campo Santo شکل گرفت (با حضور یکسری از اعضای سابق تل تیل) و بازی درگیر کننده Firewatch رو منتشر کردند.

چون ناتی داگ، راک استار و BGS و bioware و ... تولیدات کمتری داشتند به معنی افت برداشت میکنید در حالی که ستاره های نوظهور رو هم نادیده میگیرین.

البته این بخش از صحبتم تنها رو به شما نیست ولی در کل برداشت میکنم خیلی حس نوستالژیک داره غالب میشه چون پیشرفت در روایت و منطق داستانها رو نادیده میگرین، وگرنه خود ناتی داگ نسل ششم جک کمبت ریسینگ میساخت! نمیگم اصلا بازیهای بدی نبودند ولی با پیشرفت و توسعه رسیدند به سطح داستانی و گیمپلی د لست! همینطور خیلی از استدیوهای تازه کار الان پیشرفت کردن و خواهند کرد.

در کل من بین صحبت شما مخالفین اصلا نکته مثبتی درباره نسل هشت نمیبینم. چون:
اینکه بازی اودا در نسل هشتم نسبت به نسل ششم بیشتر میفروشه براتون اهمیت نداره
اینکه در یکسال دوتا بازی داستانی سونی رکورد تاریخ این کمپانی در فروش اولیه رو میشکونند براتون اهمیت نداره
اینکه راک استار امده زنده ترین دنیای ممکن رو در RDR2 ساخته براتون اهمیت نداره و میگین چرا بازی کمتر داده درحالی که ال ای نوار نسل قبل از لحاظ ساختاری خیلی بهش عیب و ایراد وارد بود از جمله اینکه چرا وقتی هیچ فعالیت ارزشمندی در شهر نیست بازی جهان بازه؟!
اینکه بازیها به واسطه GAAS سالها پیشتیبانی میشن براتون ارزش نداره! اصلا همین پیشرفت در بازیهای مولتی پلیر هم هیچ پشیزی براتون ارزش نداره!
اینکه سازنده های مستقل به تکنولوژی هایی رسیدند که بازی با گرافیک بالا تحویل میدن براتون اهمیت نداره

در کل بحث زیاده ولی به قول امیر دوستمون نسل هشتم یکم دیر جون گرفت که من فکر میکنم از تاثیرات منفی نسل هفتم بود.
الان دقت میکنم وضعیت صنعت گیم در نسل هشتم به مراتب از نسل هفتم بهتره، چون الان همه بازیها جایگاه درستشون رو دارند. در حالی که اواخر نسل هفتم وضعیت رسما فوق قاراشمیش بود :D

اشتباه میکنی برادر من ما داریم میگیم همچین اتفاقاتی تو نسل قبل هم بوده نسبت به تکنولوژی که در دسترس بود
ببین هر نسل یه سری بازی هست که نماد اون نسل میشه یه مقاله از kotaku هست لینکشو گذاشتم برای نمونه

Mass Effect 2
The Mass Effect series was easily one of the most influential and iconic of the last generation. Of the three games, it was perhaps Mass Effect 2 that made the biggest impression. The rough edges and janky combat of the first game were replaced by punchy, functioning third-person combat. The overarching story may have been the weakest of the trilogy, but the individual loyalty missions were some of the most enjoyable parts of Mass Effect as a whole. Hell, we've already done an entire week dedicated toMass Effect, so I needn't really say more. While there are some who prefer the first game in some ways (I'm one of them), the fact remains that Mass Effect 2 was the moment the series broke through.
Braid
Jonathan Blow's phenomenally successful puzzle platformer set a couple of new standards for video games. It was one of if not the first mainstream "art" games, a thoughtful piece of work as concerned with introspection as it was with on-screen action. It had something to say and, crucially, said it through actual gameplay: Braid's time-rewinding mechanics were reflected in the story of Tim and his quest to rewind time and repair a broken relationship. For better or for worse, it heralded the age of the "arty 2D platformer," which on the whole provided a relatively easy-to-use canvas for creative independent developers to try new ideas. And of course, Braid introduced the world to Mr. Blow, who remains one of the sharpest, most outspoken game creators around.
Uncharted 2: Among Thieves
The first Uncharted game, Drake's Fortune, got some people talking about the PS3. (I remember a former student of mine talking about how Drake's shirt only got partially wet when he only partially went underwater). But it wasn't until Uncharted 2 that people started saying, "Okay, you have to see this game." Uncharted 2 was the game that finally got me to buy a PS3. I'm guessing I wasn't the only one. Those vistas, those setpieces, that amazing train level… Naughty Dog would go on to make The Last of Us, one of the great action games of the generation, but Uncharted 2 remains their defining game. (It was also less well-remembered for its early stab at social media integration: The game initially included annoying Twitter functionality that its developers eventually turned off.) Uncharted 2's many smart ideas—no loading screens, semi-interactive setpieces, upside-down shooting, and on and on—have and will continue, to echo.
Demon's Souls

t started as a collection of murmurs—people talking about this game, this new game, and boy wasn't it hard? But man it was good, but WOW it was hard, and it really took them back to what games used to be like, when we were young, only it was better and oh man did I mention how hard it was? I spent a long while terrified of From Software's Demon's Souls, but when I finally played and embraced it, I found a game that wasn't so much hard as it was… well, brilliant. Demon's Souls paved the way for its follow-up Dark Souls, which fleshed out its predecessor's core concepts while adding some new ideas and more or less perfecting an already-great recipe. There's a reason that so many upcoming games are described as "It's like Dark Souls meets [other game]". The Souls games may be the purest gaming experiences of the last generation, and demonstrated that there are some who still want mystery and true challenge in their games. From the unexpected, seamless multiplayer to the extreme but fair challenge to the oddly affecting, asynchronous note-leaving, Demon's Souls and Dark Souls were easily two of the most influential—and well-made—games of the last generation.
Portal

"The cake is a lie." Is there any one phrase from the last generation of gaming as tired, overused but nonetheless iconic as that? Probably not. Portal came out of nowhere, a short, bundled game included in Valve's The Orange Box along with Half Life 2: Episode 2 and Team Fortress 2. Even among such heady company, Portal stood out. GLaDOS immediately sailed past SHODAN to the top of every "best villains" list on the internet, and the portal gun was immediately recognized as one of the most brilliant mechanical concepts of the last eight years. It's no coincidence it's been mimicked and outright copied in scores of games since. Portal was perhaps the best thing in the smallest package of the last generation.
Call of Duty 4: Modern Warfare
Where to even begin with the impact of Modern Warfare? It's probably the most influential game on this list. The multiplayer suite added persistent RPG elements to keep players addicted… and now just about every other multiplayer shooter does the same thing. The single-player contained scenes that have been mimicked, copied and stolen by every other military shooter since, sometimes even by other Call of Duty games. Everything about Modern Warfare has been replicated so many times over that it's become a blight on modern gaming; Call of Duty is so popular as to be ubiquitous. Its sequels have, arguably, lost their creative mojo. But for its moment in time, the originator—Modern Warfare—was pretty damned good.
The Elder Scrolls V: Skyrim
Of course Skyrim had to be on this list. Its predecessor, Oblivion, was actually the reason I got an Xbox 360 and got back into video games. But Skyrim was the game that blew open the entire notion of an open-world fantasy game. It went on to become a meme: Skyrim with guns, Skyrimwith cars, Skyrim with even more dragons… and it remains one of the most ambitious and flat-out massive games of the generation. And yeah, we can also thank this game for the "arrow in the knee" meme. Thanks a lot, Skyrim
Journey
Journey was perhaps the first art game to become a system-seller. There had been gorgeous games before it, but Journey was so astonishingly lovely that people would tell their friends: You have to see this. Austin Wintory's score remains one of the most beautiful and evocative of the generation, and the game's peaceful embrace of Demon's Souls' seamless multiplayer was inspired. Journey was, and will remain, unforgettable
Gears of War
What Metal Gear Solid 4 did for the PS3, Gears of War did for the Xbox 360. It was the console's graphical showcase, and marked the moment the Unreal Engine began its steamroller-like takeover of the last console generation. But really, graphics weren't even Gears' most notable aspect. Gears may have borrowed its cover-focused shooting from Kill Switch, but Gears was the game that popularized the approach. Who'd have thought that making a shooting game focused on taking cover would make things so much more exciting and interesting? Or that an "active reload" mechanic, which asked players to do more than simply press a button to reload their gun, would be so supremely satisfying and widely copied? Gears of War also introduced seamless two-player cooperative play in its campaign, which went on to become a standard for many subsequent unrelated games. Gears 2 then introduced wave-based cooperative "horde mode" multiplayer, a logical extrapolation of the first game's single-player co-op. It was also notable for offering players informative pop-ups to keep them appraised of their achievement progress. With most of the Epic Games creative team scattered to the wind, we may never get another Gears game. But the series' design innovations will continue to ring out for many years to come.
BioShock
How many game pitches over the last few years have begun, "It's like BioShock, but…" Ken Levine's underwater opus remains a high-water mark for single-player narrative games even this many years after its 2007 release. Few video-game creations have remained as iconic as the Splicers, Big Daddies and Little Sisters of Rapture, and while a replay of the game reveals several combat mechanics that haven't aged all that well, the game itself is as audacious a performance now as it was then. Plus, it gave us both "Would you kindly?" and the term Ludonarrative Dissonance.
Geometry Wars: Retro Evolved
Geometry Wars was a proof-of-concept for mid-sized downloadable console games. Up until the last few years, it had been widely held that big, graphics-intensive games came on discs, while downloadable games were smaller, bite-sized things. Pac-Man revamps and the like. Geometry Wars proved that it was possible to release a mid-sized game digitally, and opened the door for the flood of downloadable console games that followed. (It was also a hell of a lot of fun to play.)
Super Mario Galaxy
Joyous to play and exploding with creativity, Mario Galaxy not only reinvigorated the Mario brand, it introduced a number of fascinating new mechanics, several of which were lifted by other games. In particular, it popularized the notion of a less essential co-op player with"Co-Star Mode," in which one player took on a helper role while the primary player controlled Mario. A classic by any measure, Mario Galaxy was one of the Wii's best games.
Far Cry 2 and Spec Ops: The Line
Wait wait wait, two games are on this list… together? Yep. So why are they here? Well. As the last generation progressed, we began to see game developers wrestling with the fact that the games they made were horribly, ridiculously violent. And their games, exemplified by Far Cry 2and Spec Ops: The Line, began to reflect that struggle. Far Cry 2 remains one of my favorite games of the last generation, largely because creative director Clint Hocking's design philosophy was so clear-eyed: He wanted to create a world on fire, a hostile place that aggressively provoked chaos. Your character wasn't a hero, he was a piece of human garbage, a loveless mercenary picking over the remains of a war-torn African nation. Your "buddies" weren't your friends, they were assholes just like you. This place was on fire, and you were here to watch it burn. Far Cry 2 was, in the words of onetime "permadeath" player Ben Abraham, a game about entropy. It was also a difficult, darkly seductive game that derived pleasure from its deadly unpredictability. I rarely felt good while playing it, but I never wanted to stop.

On the other side of the gun-barrel sits Spec Ops: The Line, an incredibly violent third-person military shooter that, when it came down to it, hated itself and its own violence. Lead writer Walt Williams is an interesting guy and his intent with the game was clear. The finished product is a muddle, but it makes its point far more directly than anyone was expecting, including me. Both games raised similar questions: Is it possible for a violent game to condemn violence? If we take a video game protagonist's acts of mass-murder seriously, must we indict the player along with him? Will there ever be a successful anti-war shooting game? Is that even possible? Neither game provided entirely satisfactory answers, but it remains noteworthy that they asked at all. As those questions linger, it's only a matter of time before more games attempt to provide answers.

و چند مورد دیگه که داخل لینک هست اکثر بازی های این نسل در بهترین حالت مواردی که بازی های لیست بالا پایه گذاری کردن رو یا کمی بهتر کردن یا در حد همون حالت خوب اجرا کردن
من میگم بازی که بیاد پایه گذاری کنه کم شده این نسل بله 10 تا استدیو یکیش cd project مثلا دارن اینکارو میکنن ولی تو اکثر بازی ها که دوستان به عنوان بازی تاپ و بهتر از نسل قبل ازش یاد میکنن چیزی نشون نمیدن که قبلا دیده نشده منکر پیشرفت گرافیکی نمیشم کلی میگم موارد دیگه منظورمه

 
  • Like
Reactions: OceanSky and WCW

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali

اشتباه میکنی برادر من ما داریم میگیم همچین اتفاقاتی تو نسل قبل هم بوده نسبت به تکنولوژی که در دسترس بود
ببین هر نسل یه سری بازی هست که نماد اون نسل میشه یه مقاله از kotaku هست لینکشو گذاشتم برای نمونه

Mass Effect 2

Braid

Uncharted 2: Among Thieves


Demon's Souls

Portal


Call of Duty 4: Modern Warfare

The Elder Scrolls V: Skyrim

Journey

Gears of War

BioShock

Geometry Wars: Retro Evolved

Super Mario Galaxy

Far Cry 2 and Spec Ops: The Line


و چند مورد دیگه که داخل لینک هست اکثر بازی های این نسل در بهترین حالت مواردی که بازی های لیست بالا پایه گذاری کردن رو یا کمی بهتر کردن یا در حد همون حالت خوب اجرا کردن
من میگم بازی که بیاد پایه گذاری کنه کم شده این نسل بله 10 تا استدیو یکیش cd project مثلا دارن اینکارو میکنن ولی تو اکثر بازی ها که دوستان به عنوان بازی تاپ و بهتر از نسل قبل ازش یاد میکنن چیزی نشون نمیدن که قبلا دیده نشده منکر پیشرفت گرافیکی نمیشم کلی میگم موارد دیگه منظورمه


البته نسل هفتم نماد های خیلی بیشتری داره:
مثل سرویس شبکه انلاین پولی
مثل سخت افزار باقلوای PS3 که باعث شد افرادی مثل اودا در صنعت خونه نشین بشن و فرانچایزهایی مثل GT بسوزند
مثل اینکه گرافیک بر گیمپلی و داستان اهمیت بیشتری پیدا کرد و نتیجه اش در ابتدای نسل هشت شد بازیهایی مثل Ryse و Order و ...
مثل Wii که عملا ده سال نینتندو رو از بین برد (این مورد خیلی جالبه چقدر مقابل بازیهای انلاین که سرگرمی خالص و جدی هستند گارد بالا میارین ولی نینتندو عملا ده سال بازی کنترلر حرکتی کژوال پسند برای تمامی سنین میساخت اصلا به چشم تون نمیاد)
مثل کینکت که عملا فاتحه بخش Xbox مایکروسافت رو خوند
و خیلی دستاوردهای خوبه دیگه


بگذریم فقط در اخر یک نقل از فیل اسپنسر (E3 2018) پیروی همین که این نسل تعداد بازیها کمتر شده بذارم:

We had shipped some of our franchises too frequently, which had made them lose some of the anticipation that’s important in the entertainment industry.
به وضوح داره میگه نسل قبل عملا با انتشار زیاد ارزش و کیفیت یکسری فرانچایزهامون رو از دست دادیم و ریسک پذیری کاهش پیدا کرد. داخل لینک برید اطلاعات بیشتری قرار داره.
اپیک نسل قبل چهارتا گیرز داده رو دوستان نکته مثبت میدونند ولی در حقیقت به عقیده تیم مدیریتی Xbox عاملی بوده که میتونست باعث مرگ این فرانچایز بشه
 
  • Like
Reactions: benjohn

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
البته نسل هفتم نماد های خیلی بیشتری داره:
مثل سرویس شبکه انلاین پولی
مثل سخت افزار باقلوای PS3 که باعث شد افرادی مثل اودا در صنعت خونه نشین بشن و فرانچایزهایی مثل GT بسوزند
مثل اینکه گرافیک بر گیمپلی و داستان اهمیت بیشتری پیدا کرد و نتیجه اش در ابتدای نسل هشت شد بازیهایی مثل Ryse و Order و ...
مثل Wii که عملا ده سال نینتندو رو از بین برد (این مورد خیلی جالبه چقدر مقابل بازیهای انلاین که سرگرمی خالص و جدی هستند گارد بالا میارین ولی نینتندو عملا ده سال بازی کنترلر حرکتی کژوال پسند برای تمامی سنین میساخت اصلا به چشم تون نمیاد)
مثل کینکت که عملا فاتحه بخش Xbox مایکروسافت رو خوند
و خیلی دستاوردهای خوبه دیگه


بگذریم فقط در اخر یک نقل از فیل اسپنسر (E3 2018) پیروی همین که این نسل تعداد بازیها کمتر شده بذارم:

We had shipped some of our franchises too frequently, which had made them lose some of the anticipation that’s important in the entertainment industry.
به وضوح داره میگه نسل قبل عملا با انتشار زیاد ارزش و کیفیت یکسری فرانچایزهامون رو از دست دادیم و ریسک پذیری کاهش پیدا کرد. داخل لینک برید اطلاعات بیشتری قرار داره.
اپیک نسل قبل چهارتا گیرز داده رو دوستان نکته مثبت میدونند ولی در حقیقت به عقیده تیم مدیریتی Xbox عاملی بوده که میتونست باعث مرگ این فرانچایز بشه

مردم خودشون حمایت کردن بعدش اینکه چون نسل قبل این مشکلاتو داشت این نسل همچین مشکلاتی نداره؟اتفاقا همین هایی که بهش اشاره کردی 4 تا دی ال سی و mt بزار روش میشه این نسل که بازم مردم دارن پول میدن بابتش (سوای اینکه بحث سر بازیه)
مراجعه شود به دوستانی که میگن با پیشرقت تکنولوژی ساخت بازی پر هزینه و زمان بر تر شده :|:>
گرافیک بر گیمپلی اتفاقا از همین نسل 8 اهمیت بیشتری پیدا کرد تا جایی که جای حرف سر خصوصیات دیگه بازی همش حرف res و fps و مقایسه دو کنسول بود
wii در کنار همون بازی های کنترلر حرکتی کژوال پسند بازی های خیلی خوبی ساخت حتی با همون کنترلر های حرکتی
Metroid Prime: Trilogy - New Super Mario Bros - Okami - Super Mario Galaxy 2 - The Legend of Zelda: Twilight Princess و ... فرقش اینه که سر بتل رویال همه دارن سوار واگن میشن به بازیشون اضافه کنن cod که یه زمانی همه ازش الگو برداری میکردن الان به 3 بخش fortnite/pubg-left 4 dead/zombie-r6/ow تبدیل شده وگرنه من مشکل خاصی ندارم با بتل رویال فقط برام تکراری میشه سریع :D

کینکت فاتحه نخوند مدیریت اشتباه فاتحه خوند
در مورد آخر هم اهم فک کنم 10 باری میشه گفتم ترجیح میدم بازی 5 ساعته بدن ولی جدید باشه اگه قرار بازی جدید بدن بیرون پیشرفت توش حس بشه مثل witcher 2 به witcher 3 یا uncharted 1 به uncharted 2 و...
 

Mazi_z

کاربر سایت
May 14, 2008
366
@Akiba


بعدم صحبت تنوع نکن خواهشا الان تو چه سبک بازی دوست داری که صد تا بازی خوب درش پیدا نشه؟ اکشن ادونچر؟ JRPG? ریسینگ؟ ترسناک؟ یشمی خال خال پشمی؟ چی میخوای بو من بهت معرفی کنم:D

@D.ace

بی زحمت چند تا H&S معرفی کن ما بریم بازی کنیم....حالمون از هرچی بازی جهان باز به هم خورد دیگه
 

A.M.K

کاربر سایت
Mar 16, 2008
2,330
نام
arash
Telltale با واکینگ دد سیزن یک و دو و twau نشون دادن استعداد بالایی دارن اما بجای تمرکز روی ادامه ی این ها مدام بازی های جدید ساختن که به اندازه اینا خوب نبود! Twau یه بازی ایی بود که خیلی ازش استقبال شد اما مال 2013 بود! یعنی 5 ساله پیش!! خب اخه چرا بجای این همه بازی که ساختن twau رو ادامه ندادن؟ :| از 10 نفر میپرسیدی منتظر هستی چه بازی ایی بیاد ، 5 تاشون twau رو میگفتن! بعد اینا چنین فرصت فوق العاده ای رو از دست دادن!
واکینگ دد رو هم که ادامه دادند کیفیتش افت کرد! چند شخصیت از سیزن اول وایکینگ دد به این سیزن اخر رسیدن؟ شخصیت هایی که کلی وقت انتخاب هات رو بر اساس اونا کردی اما در واقع، نهایت انتخاب هات تا اخر همون بازی اهمیت داشتن! ( تازه در بهترین حالت).
سیزن بعدی باز دوباره کلی شخصیت جدید میریختن تو بازی که با اینا اشنا شی! این جور بازی ها خیلی شخصیت محوره! هر شخصیت که قبلا تو بازی های قبلی باهاش آشنا شدی یه فرصته که تو بازی های بعدی بتونی بهتر روش کار کنی! اما میخواستن هر بازی متکی به خودش باشه که اگه کسی با نسخه های قبلی آشنا نباشه بتونه این جدیده رو بازی کنه!
مشکل بعدی این بود که مسیر بازی هاشون زیاد با انتخاب ها عوض نمیشد! در واقع یه مسیری بود که طی میشد و فقط یکسری جزئیات مسیر رو میتونستی عوض کنی! من واکینگ دد سیزن اول رو چندین بار رفتم که شاید بتونم مسیر رو عوض کنم اما نشد! همون وقت بود که یکسری انتقاد کردند که باید مسیر های متفاوت به بازی هاشون اضافه بشه اما هیچ تفاوتی تو بازی های بعدیشون در مورد این قضیه ندیدیم ! اما من شخصا خودم زیاد با این قضیه مشکل نداشتم و از اون 3 بازی بالا واقعا لذت بردم. یعنی از رفتن همون یدونه مسیر ، لذت بردم.
داستان هاشونم دچار کلیشه شده بود! نمونش انتخاب بین نجات دو نفر بود که اگه با بازی هاشون اشنا باشید میدونید که مهم نیست کیو انتخاب کنی، چون در نهایت اون یکی هم میمیره:|
بعد از این همه سال هم engine اشون باز همونه و روش کار نکردن ! lip syncing افتضاح! افت فریم! گرافیک نه چندان خوب!
با این اشتباها، میشد انتظار داشت کمپانی ایی که بازی‌ هاش این سبکن، به مشکل اقتصادی بخوره!
اما باز من امیدوارم بتونن حداقل این سیزن اخر واکینگ دد رو تموم کنن و حتی امیدوارم با تغییر مدیر، و آوردن کسی که بتونه تصمیم های درست بگیره، باز بتونن ادامه بدن و twau 2 رو بتونیم شاهدش باشیم.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,158
نام
∂αнмα
اما باز من امیدوارم بتونن حداقل این سیزن اخر واکینگ دد رو تموم کنن و حتی امیدوارم با تغییر مدیر، و آوردن کسی که بتونه تصمیم های درست بگیره، باز بتونن ادامه بدن و twau 2 رو بتونیم شاهدش باشیم.
خوش بینانه بخوایم فک کنیم واکینگ دد رو به سرانجام برسونن بقیه IP ها رو هم احتملا واسه فروش بزارن و که احتملا حالا حالا نباید انتظار ادامه هیچ کدوم از اون خدا بیامرز ها رو داشته باشیم .....
 
  • Like
Reactions: benjohn and A.M.K

javad_sonic

کاربر سایت
Sep 20, 2018
3
اینا تا قبل از TWD یه سری بازیهای پازل niche و بلحاظ اقتصادی نه چندان موفق میساختن مثل Puzzle Agent و Back to the Future و Monkey Island اما از اون طرف هیچوقت ورشکستم نمیشدن.
چطور شد که الان این اتفاق افتاد؟! جوابش ساده ست: طمغ. جنبه موفقیت مقطعی رو نداشتن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر