پيش نمايش God of War جديد

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
download.php

درود...
دوستان بعد يمدت فعاليت كم تصميم گرفتم پيش نمايش اين بازي رو براتون آماده كنم. چون بعد از نمايش اين بازي در e3 امسال تمامي گيمرها هم خيلي سورپرايز شدند هم به نحوي شوكه و هم نگران... !

در اين پيش نمايش با من همراه باشيد تا بيشتر با مسايل مختلف بازي آشنا بشيم...

-----------------------------
براي اولين بار تغييرات اساسي زيادي در اين نسخه از بازي ديده ميشه بطوريكه دوربين و داستان و شخصيت پردازي و بطور كلي تمامي قسمت هاي بازي تغييرات اساسي كرده و اين هم جاي اميدواري دارد هم جاي نگراني...!
نگراني به اين خاطر كه گيمرها هميشه از تمامي نسخه هاي GOW راضي بوده اند و ميشه گفت كه نسخه سوم اين سري به كمال رسيد و با كمي ارفاق هيچ نقطه ي ضعفي در بازي ديده نميشد...
اين تغييرات اساسي در كليه قسمت هاي بازي گيمرو نگران ميكنه كه شايد سانتا مونيكا از پس اين ساختار شكني بر نياد و به بازي لطمه ي سنگيني وارد بشه...

به شخصه زمانيكه براي اولين بار با منوي اوليه نسخه سوم مواجه شدم براي چند دقيقه محو جزئيات كريتوس شدم و بعدش هم اون شروع طوفاني و ادامش كه هيچ فرصتي به منتقدين نداد و همه دست به تعريف از بازي برداشتند.
تعريف از نسخه هاي قبلي اين سري هميشه وجود داشته مخصوصا سه گانه اوليه و نيازي به اين كار نيست...
هدف ما در اين تاپيك بررسي آخرين نسخه GOW هستش كه ستاره كنفرانس سوني بحساب مياد و سوني حساب زيادي رو اين بازي باز كرده و همه جوره سانتامونيكا رو ساپورت ميكنه.

قبل از هر كاري تا الان دو نمايش از اين بازي ديديم كه يكيش پارسال منتشر شد و ديگري هم تو E3 امسال ك هر دو رو ميتونيد ببينيد:

نمايش پارسال :


نمايش E3 امسال :


-----------------------------

در نيمه دوم كنفرانس سوني بود كه اين تريلر-گيم پلي به نمايش رداومد و حضار با ديدن كريتوس سر و صدا و تشويق هاشون كل سالن رو برداشت.
God of War به PS4 برگشته و كريتوس يكبار ديگه ستاره نمايش سوني شد . اما اينبار كريتوس در نقش پدر ظاهر شده يك پدر و پسر همراه هم در ماجراجويي اي عظيم و پر از فراز و نشيب ...
پسر كريتوس همونطور كه در دمو ديديم قسمتي از داستان رو برعهده داره و گيمر با كنترل پسر داستان رو پيش ميبره.


3080753-2q%3D%3D.jpg

این برای اولین باره که یک شخصیت ثانویه در کل بازی وجود داره و تاثیرات زیادی را در روند بازی میزاره.
در نسخه های قبلی اساطیر یونان محور اصلی داستان بود و تمامی محل ها باس ها و موجودات بازی برگرفته و الهام گرفته شده از این اساطیر بودن اما در این نسخه شاهد تغییرات زیادی هستیم و اینبار اساطیر یونان کنار گذاشته شده و کریتوس وارد داستانها و اتفاقات اسکاندیناوی میشه. و به رغم این موضوع کلیه مسایل بازی اعم از محل ها و باس ها و .... برگرفته از این اساطیر اسکاندیناوی خواهد بود.

برای اولین بار در سال 2016 بود که اعلام شد نسخه ای جدید از GOW در دست ساخته و قراره برای آخرین کنسول سونی یعنی PS4 منتشر بشه. اون زمان تاریخ انتشاری برای بازی از سمت سانتا مونیکا مشخص نشد تا اینکه در E3 امسال تاریخ انتشار بازی سال 2018 اعلام شد که مسلما در نیمه اول 2018 منتشر خواهد شد هر چند باید منتظر اعلام ، تاریخ انتشار دقیق از طرف سانتا مونیکا باشیم.

طبق گفته های سانتا مونیکا خبری از استفاده این بازی از امکانات PS4 Pro نخواهد بود هرچند موضوع مهمی نیست و از ارزش های بازی چیزی کم نمیکنه و محض اطلاع گفته شد.

در اواخر سال گذشته بود که این موضوع که چه کسی گارگردانی این نسخه رو بر عهده داره مطرح شد که موضوع بسیار مهمی بود و نقش بزرگی رو در کل ساختار بازی ایفا میکرد که...

large.jpg

بالاخره اعلام شد Cory Barlog کارگردانی این نسخه رو بر عهده خواهد داشت که خیال همه گیمر ها ازین بابت راحت شد. این کارگردان در کارنامه خود Lead Animator در نسخه اول GOW و کارگردانی نسخه دوم رو هم بر عهده داشته و بخاطر این موضوع برنده جایزه BAFTA هم شد.
او همچنین در کارگردانی نسخه سوم هم همکاری داشته و همچنین در نویسندگی داستان نسخه Ghost of Sparta هم دست داشته و مسلما سپردن این نسخه به چنین فردی کار بسیار معقول و درستی است .
کسی که GOW و دنیاشو میشناسه و بدرستی اونو پیاده میکنه. گفته شده Cory Barlog یه بازی کاملا جدید در دست ساخت داره که هنوز معرفی نشده و مطمئنا نباید منتظر خبرش باشیم چون تمام تمرکز این کارگردان بر روی نسخه ی فعلی GOW هستش.
Cory Barlog همچنین در بعضی از نسخه های Tomb Raider هم همکاری داشته.

-----------------------------
چیزی که تا الان به ما نمایش داده شده کریتوس و پسرش در کلیه مراحل بازی با هم هستند و گاهی با همکاری هم بازی رو پیش میبرند. در آخر تریلر شاهد یک هیولای دریایی بودیم که در مقابل کریتوس و پسرش از آب بیرون اومد...

god_of_war_uk_release_date_news.png

هیولا (مار) به زبان خاصی صحبت میکرد و گویا پسر کریتوس به این زبان آشناس و همونطور که در نمایش بازی دیدیم پسر کریتوش متوجه میشود که هیولا قصد آسیب زدن به آنها رو نداره.
نام این مار "یورمونگاند" نام داره و بزرگترین دشمن "Thor " یکی از خدایان است که در ادامه مقاله با آن آشنا میشین.بزرگترین موجود افسانه نورس است که ترس رو در وجود تمامی موجودات زنده بوجود میاره. این مار فرزند یک غول مونث است که در پی اتفاقاتی Thor خدای رعد رو میکشه.

این بازی از دنیای رو به تکرار رفته ی اساطیر یونان خارج شده و وارد دنیای کاملا جدید و عظیم اساطیر اسکاندیناوی شده است. خدایان ، مخلوقین و محیط ها و کلیه مسایل در اساطیر اسکاندیناوی بسیار ترسناک تر و عجیب تر از دنیای اساطیر یونان است.
اساطیر یونان در سری بازی های GOW رو به تکرار رفته بود و دیگر حرف جدیدی برای گفتن نداشت چون کریتوس تمام خدایان المپیوس را کشته بود و بازی باید برای ادامه به مسایل جزیی و بی اهمیت میپرداخت ...
ورود کریتوس به دنیای اساطیر اسکاندیناوی واقعا کاری عظیم و با جرات استکه شاید فقط سانتامونیکاست که از پس این تغییر عظیم برمیاد.

با هم در اینجا نگاهی سطحی به اساطیر اسکاندیناوی میندازیم با شناخت بیشتر از این موضوع درک و هیجان ما از بازی خیلی بیشتر بالا میره....

دقیقا مشخص نیست که در بازی با کدام یک از خدایان یا مخلوقین و محیط ها روبرو میشیم اما به پیاده سازی این ها توسط سانتا مونیکا ایمان داریم . سانتا مونیکا در پیاده سازی این چنین دنیاهایی تبهر خاصی داره. افسانه شناسی نورس مجموعه ای از داستانها و اعتقاداتیه که از سوی قبیله های شمال آلمان تعریف شده...


The-Wild-Hunt-FB-1200-800x419.jpg

خداها در این اساطیر به دو دسته تقسیم می شوند :
که مهم ترین آنها آسیر یا ازیر Asir به معنای ایزدها و ایزد بانوهاست این خداها در آسگارد ساکن هستند. ونیر Vanir خدایان دسته دوم هستند که در ونه هایم ساکن هستند.

آسیر ها در مرتفع ترین و روشن ترین بخش جهان این افسانه زندگی میکنند. به رهبری اودین Odin که بسیاری مانند براگی ، ثور ، لوکی ، و .... تحت فرمان Odin هستند.

احتمالا کوه پوشیده از برفی که در نمایش بازی دیدیم محل ملاقات کریتوس با این خداها باشد.

ونیر خدایانی هستند خردمند که قدرت پیش بینی آینده رو دارن ونیر ها جادوگران و استادان سح و جادو هستند که بعنوان آورندگان سلامتی ، جوانی ، بخت و ثروت از اونها یاد میشه...

از مهم ترین ونیر ها میتوان به فریا ، نیورد ، و فریر اشاره کرد.
جنگ بزرگی بین این دو دسته رخ میده که در انتها با هم صلح میکنن و تبدیل به یک دسته متحد میشن

-----------------------------
معرفی خدا ها :

ODIN
download.php


خدای خدایان
خدای جنگ ، ترس ، وحشت ، خرد او پدر و رهبر تمام خدایان آسیر است . اودين همسران بسیاری دارد و فرزندان او هر کدام خدایانی قوی با قابلیت های بسیار هستند.
از جمله فرزندان او میتوان به :
بالدر فرشته پاکی
فرزند نابینایش که ایزد تاریکی و زمستان است
هرمور پیام رسان
ثور خدای آذرخش
ویدار خدای انتقام اشاره کرد.

اودین یکی از چشم های خود را برای نوشیدن شهد جادویی از دست داده است او قادر است با مردگان گفتگو کند.او نیزه ای با قدرتی باورنکردنی به نام "گونگنیز" دارد و گنجینه ی دوم او بازوبندی جادویی به نام "روپنیز" است. که به او اجازه میدهد تا حکومتش را مستحکم کند اودین سرانجام در مبارزه ای نفس گیر با یک گرگ غول پیکر کشته میشود.


Frigg

download.php

همسر اودین است او به الهه عشق و باروری معروف است او قدرت بارش باران را در دست دارد و آورنده باران و برکت است و قدرت دیدن آینده ی هر کسی را دارد اما آن را با کسی درمیان نمیگذارد

Balder

download.php


خدای نور ، دوستی و زیبایی​

دومین پسر اودین است که محبوبیت زیادی میان خدایان و انسانها دارد او باهوش و سخن ور است اما نسبت به بقیه خداها قدرت کمتری دارد.

صاحب بزرگترین کشتی دنیا بنام Ringhorn است همچنین محل سکونتش به پاک ترین مکان دنیا معروف است جایی که هیچ موجود ناپاکی قدرت تحمل آن را ندارد

Thor

download.php


خدای رعد​

فرزند اودین و یورد است

ثور دارای مو و ریش بلند و قرمز رنگ است و دارای هیکلی بزرگ و چشمانی از رعد است که قدرتش در ظاهر او کاملا گویا است...

وظیفه او محافظت از خدایان و انسانها در برابر نیروهای شیطانی است و به همین خاطر محبوبیت زیادی میان خدایان و انسانها دارد

چکش او بسیار معروف است که می تواند حتی یک کوه را با خاک یکسان کند و قدرت ساعقه نیز در این چکش وجود دارد.

Tyo

download.php

خدای نبردهای تن به تن​

فرزند فریک و اودین است و بعنوان خدای جنگ در دوران وایکینگ ها شناخته می شود. در میان خدایان به عنوان قهرمانی در میادین مبارزه شناخته میشود. او دارای یک نیزه قدرتمند است.

Freyja

download.php

الهه عشق​

زیبا ترین الهه این افسانه است . او الهه حاصل خیزی و باروری است و عاشق موسیقی و بهار است و قابلیت تبدیل شدن به یک شاهین و پرواز کردن را دارد. اشک های او تبدیل به طلا می شوند و زیبایی درونی و بیرونی بسیار دارد.

Loki

Loki.jpg

خدای شرارت و دروغ و تغییر شکل​

شخصیتی دو رو و شیطانی دارد بشدت باهوش و بسیار خطرناک است و هیچ خدایی به او اعتماد ندارد .

مار عظیم الجثه ای که در نمایش بازی دیدیم فرزند Loki است زیرا او با قدرت تغییر شکل توانسته با موجودات زیادی نزدیکی داشته باشد. Loki فرزندان عجیب بسیاری دارد که در داستان های این اساطیر تاثیرات جدی گزاشته اند .


Heimdall

download.php

خدای روشنایی​

نگهبان پل رنگین کمان و محافظ آسگارد است. او از قلمرو آسگارد محافظت میکند . پل رنگین کمان تنها راه ورود به آسگارد است. او چشم و گوش بسیار قوی ای دارد و آسگارد در اتفاقات مختلف مدیون Heimdall است.

Njord

Njord.jpg

خدای دریا​

او خدای باد و دریا است.پدر فریر و فریا است که اله گان عشق و زیبارویی هستند. او در بسیاری از سفرهای دریایي از خدایان در مقابل نیروهای شیطانی اعماق دریا محافظت کرده است .

----------------------------------------------------------------------
خدایان بسیاری در اساطیر اسکاندیناوی وجود دارد اما در اینجا فقط مهم ترین آنها ذکر شد که احتمال حضورشان در این نسخه از GOW وجود دارد احتمال حضور خدایانی هم وجود دارد که در این مقاله نامی از آنها آورده نشد.... خدایانی که قدرت هایی جادویی و بسیار قوی دارند و از المان هایی مانند آب ، آتش ، باد ، رعد و... بهره میبرند.

با تغییراتی که در بازی ایجاد شده چند نفر از شما با دیدن بازی به این فکر فرو رفتید که بازی از LAST OF US الهام گرفته است؟

بر اساس سخنان کارگردان بازی باید بگویم که این چنین است!

اما در ادامه با من همراه باشید تا این موضوع را بهتر بفهمیم

در مصاحبه ای كه Cory Barlog با EPNdotTV انجام داد او بیانگر این موضوع شد که بازی TLOU راه را برای بلوغ هر چه بیشتر GOW جدید هموار کرده است.به گفته او Last of Us باعث گسترش بازی ها و آمادگی مخاطب برای داستان های پیچیده شد و به طور چشم گیری با عدم ارائه ي تمامی پاسخ ها گیمر را به کند و کاش عمیق تر وادار می کند .

در نگاه اول به نسخه ي جدید GOW حالت جديد دوربین و یک همراه کم سال و ارتباط عمیق میان آندو گیمر را یاد بازی موفق استودیوی ناتی داگ می اندازد نمی توان از این نظریه به راحتی رد شد اما ...

استودیوی سانتامونیکا با کارنامه قوی اش امتحان خود را پس داده در زمان انتشار سه گانه God of WAR حتی استودیوی های درجه یک دنیا نیز به سطح کاری سانتا مونیکا نمی رسیدند میتوان گفت نسخه سوم از این سه گانه با کمی ارفاق به کمال رسیده بود و هیچ نقطه ضعفی نداشت.

حال حاضر صنعت گیم و میل گیمر به گونه ایست که دیگر آن سبک قدیم GOW را نمي پذيرد. ، بازي رو به تكرار رفته بود و باعث شد تا بعد از نسخه سوم از كيفيت اين سري كاسته شود . هر چند به شخصه چارچوب قبلی بازی را بیشتر می پسندیدم اما این تغییر را به فال نیک می گیرم كه این موضوع بدلیل کارنامه ی موفق سانتا مونیکا است .

نمی توان گفت این نسخه از بازی مانند TLOU شده شاید بتوان گفت این نسخه به سمت علایق گیمر پیش رفته هر چند از ارزش های بازی چیزی کم نشده است .

بازی TLOU در سبک خود بسیار خوب بود اما نمی توان گفت این سبک و چارچوب متعلق به ناتی داگ است. اگر سانتا مونیکا یک بازی قوی و سطح بالا مانند گذشته ارایه دهد دیگر حتی فکر این موضوع که شبیه فلان بازی است بوجود نمی آید.

بارلوگ می خواهد بازی اش از اول تا آخر در یک شات نمایش داده شود و به گفته او اینکار به بازی هویت می دهد .همه ما کریتوس را شخصیتی خشن و بی اعصاب میشناسیم که در نسخه های قبلی همه موجودات سر راهش را نابود میکرد اما برخلاف این موضوع در این نسخه شاهد هستیم که کریتوس خشم خود را بدلیل وجود پسرش کنترل می کند .

god-of-war-screen-01-ps4-us-13jun16

پسر کریتوس یک بار اضافی برای کریتوس نیست بلکه به کریتوس کمک هم می کند .کریتوس زبان این سرزمین را نمی داند و پسرش که با این زبان آشناست وظیفه صحبت با مردم و خواندن متن ها و مطالب مختلف را برای پیشروی در داستان دارد .

download.php

شخصیت دیگری نیز در نمایش بازی دیده شد که به احتمال زیاد وظیفه آپگرید صلاح های کریتوس را برعهده دارد. اگر حدس ما درست باشد نام این شخصیت "سنیدری" است کسی که چکش ثور را ساخته است .

یک سر بریده که کریتوس بر کمرش بسته نیز در نمایش دیدیم که مسلما در حین پیشروی در بازی بدست خواهد آورد . که به احتمال بسیار زیاد سر اودین خدای خدایان باشد ( اودین یکی از چشم های خود را برای نوشیدن شهد جادویی از دست داده است و همونطور که در تصویر میبینیم سر بریده شده یک چشم ندارد )

اگر یادتان باشد کریتوس در نسخه ی سوم سر خدای روشنایی را در دست داشت و در محیط های تاریک از آن استفاده میکرد .

چیزی که تا الان دیدیم تنوع محیط در این بازی بسیار است جنگل ، کوه ، محیط های بسته و باز که همگی برگرفته از دنیای اساطیر اسکاندیناوی است .کارگردان بازی از وجود سیستم دفاع و دفع ضربات خبر داده و به گفته ی او صحنه های حماسی عظیمی در راه است .

در این نسخه دیگر خبری از انتقام کریتوس از خدایان نیست کریتوس به دنبال جایگاه خود در دنیا و آموزش به پسرش و آماده کردن او به عنوان یک قهرمان است . تا شروعی تازه برای او آماده کند.

داستان این نسخه در دوران ماقبل از عصر وایکینگ ها می باشد یعنی در زمانیکه هنوز خدایان روی زمین بوده اند .زمانی که اهریمن ها و هیولاها وجود داشتند .

پسر کریتوس در خلق سری جدید کمک زیادی می کند چون کریتوس همیشه تنها تمام کارهایش را انجام داده اما اینبار با همکاری هم داستان را جلو می برند.در این نسخه شاهد دنیا و دیدی جدید از GOW هستیم که به لطف کارنامه قوی سانتا مونیکا امید به این بازی بسیار بالا است .

IMAGE-1-1.jpg

هنوز از انتقال کریتوس از کوه المپیوس به اسکاندیناوی چیزی گفته نشده است اما مسلما توضیحی منطقی وجود خواهد داشت . در این بازی صلاح اصلی کریتوس یک تبر است که قدرت زیادی دارد و کریتوس می تواند آن را پرتاب و دوباره در زمانیکه خواست بدستش بیاورد .قابلیت های زیادی هم برای آن تعریف شده تا گیمر بتواند کمبو های فراوانی را اجرا کند . یک سپر هم در نمایش E3 دیدیم که هم برای دفاع و هم برای وارد کردن ضربه استفاده می شود.

در قسمت هایی از بازی کنترل پسر را دست داریم . کریتوس در بازی می تواند به پسرش فرمان هایی بدهد و حالت های مختلفی برای دستور دادن به پسر وجود دارد مانند ایستادن در یک قسمت ، حل کردن یک معما یا گذشتن از یک منطقه و ....

God-of-War-7-1024x576.jpg

پسر کریتوس در روند بازی قابلیت های جدیدی بدست می آورد همانطور که دیدیم کریتوس در دمویی که پارسال منتشر شد به پسرش تیراندازی یاد می داد ، رفته با پیشروی در بازی پسر به یک تیرانداز حرفه ای تبدیل می شود.

در این بازی کریتوس نحوه خدا بودن را به پسرش می آموزد و پسرش نحوه انسان بودن را به کریتوس می آموزد .
با توجه به کارنامه سانتا مونیکا و با توجه به اینکه از نظر ما و بسیاری از منتقدین نسخه ی دوم سه گانه GOW قوی ترین نسخه ی سری است .

از کوری بارلوگ و بازی جدیدش انتظارات بالایی داریم.خدای جنگ جدید قرار است در سال 2018 برای PS4 منتشر شود .

نويسنده : مصطفي اعتمادي
نام كاربري B.F.M.V
 
آخرین ویرایش:

Arian_naderi

کاربر سایت
Feb 24, 2018
5
وووووووواااااااااوووووووووو
عجب گرافیکی

در این بازی کریتوس نحوه خدا بودن را به پسرش می آموزد و پسرش نحوه انسان بودن را به کریتوس می آموزد .

موضوع جالبیه
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
خشونت نسبت به نسخه های قبل کمتره باعث نمیشه از جذابیتش کاسته بشه؟
بستگي به نحوه ي ساخت بازي داره... البته طبيعيه كه با اين همه تغييراتي كه تو بازي ايجاد شده نگراني در مورد اين بازي محبوب وجود داشته باشه ولي سانتا مونيكا كارشو بلده و كارنامه ي درخشاني داره... و چيزي هم كه تا الان ديديم بازي از هر لحاظ كامله

فقط تنها نگراني اي كه براي من وجود داره تبر و سلاح هاي كريتوسه كه شايد اون كارايي و كيفيت و جذابيت نسخه هاي قبلي رو نداشته باشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر