خبر رسمی هیدئو کوجیما در حال کار بر روی یک بازی اکشن جاسوسی نسل بعدی برای پلی استیشن است

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,692
نام
alireza
kojimaps.jpg

آقای هیدئو کوجیما اعلام کرده است که استودیو کوجیما یک بازی اکشن جاسوسی نسل بعدی را برای پلی استیشن منتشر خواهد کرد. کوجیما با حضور در آخرین رویداد State of Play شرکت سونی، اعلام کرد که بازی یک IP کاملا جدید و اصلی خواهد بود.

او توضیح داد: تدارکات در حال انجام است، اما تولید به طور جدی در کوجیما پروداکشنز پس از Death Stranding 2 آغاز خواهد شد. ما تجربه گسترده ای با سونی داریم و تقریباً 30 سال است که ژانر جاسوسی را با هم رشد داده ایم. همچنین، سونی نه تنها بازی، بلکه موسیقی و فیلم این پروژه را نیز انجام می دهد. قطعا یک همکاری قوی خواهد بود. من چهلمین سالگرد حرفه تولید بازی خود را جشن خواهم گرفت. من مطمئن هستم که این عنوان نقطه اوج کار من خواهد بود.

او افزود: الان نمی‌توانم خیلی چیزها را به شما بگویم، اما ما قصد داریم فناوری‌های پیشرفته و استعدادها را از سراسر جهان برای ساخت این بازی گرد هم بیاوریم. البته، این یک بازی تعاملی است، اما از نظر ظاهر، داستان، موضوع، بازیگران، بازیگری، مد و صدا در عین حال یک فیلم نیز هست. ما امیدواریم که از موانع بین فیلم و بازی های ویدیویی عبور کنیم.

کوجیما توسط هرمن هالست، رئیس استودیوی پلی استیشن همراهی می‌شد. آقای هالست گفت: من هیجان زده هستم که اعلام کنم که با هم، به عنوان بخشی از مشارکت پلی استیشن و کوجیما پروداکشنز، هیدئو ما را به یک ماجراجویی جدید هیجان انگیز می برد. ماجرایی که سال هاست او را تشویق به اختراع مجدد کرده ام. یک بازی جدید اکشن جاسوسی توسط هیدئو کوجیما. این یکی از ژانرهای مورد علاقه من است، ژانری که امیدوارم با یک دید جدید جسورانه دوباره به آن مراجعه کنید.
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,653
نام
Mehrdad
کوجیما تا حالا بازی بد نساخته نمیدونم چرا هیتر داره . تازه من چندان فن متالگیر نیستم و از دث استرندینگ هم حتی خوشم نیومد ولی میتونم نبوغ و کیفیت رو تو بازیاش ببینم .
منم واقعا فنش نیستم (فرصت و شانسش رو پیدا نکردم در واقع) یعنی از بچگی همون دوران پی اس وان یادمه به شدت متال گیر سالید 1 معروف بود حتی بر و بج کوچه هم چند تایی جز طرفدار های جدیش بودن و همون موقع هم به شدت هایپش میکردن ( اون موقع بهش میگفتن متال گیر سولاید :D) ولی واقعا فرصت نشد قدیما یعنی به وقتش خودم درست حسابی بازی کنم برای همین فن نیستم (البته نسخه 4 و 5 رو بازی کردم، 4 به شدت یونیک و خفن بود، یه جورایی از اون ویدئوگیم کلاسیک های خفن تکرار نشدنی، 5 هم که گیم پلیش یکی از بهترین های تاریخه، نسخه های قدیمی هم البته رو ویتا هم 2 هم 3 وسطاشونم، ولی به شدت سخته مخصوصا رو ویتا، گیم پلی کلانکی در بالاترین حد که طبیعی هم هست :D اصن یه وضعی)

با این حال به نظر منم مگه چند تا بازیساز اسطوره ای داریم که هم بازی هاشون هم کامیونیتی طرفدارشون جز ستون های صنعت گیم باشن؟ برای همین فکر کنم به نفع همه باشه که اینارو ساپورت کنیم، از راک ساتار گرفته تا ناتی و کوجیما و بی جی اس و سازنده های فاینال فانتزی و رزیدنت ایول و امثالهم..

*هر چی بزرگ تر باشی، طبیعتا انتقاد هم زیاد میشه، حواشی زیاد میشه، حساسیت زیاد میشه، بامبول زیاد میشه :D دیگه خیلی باید کاردرست در حد راک استار و ناتی باشی، که عملا جز "هیتر" یا جدا از هیتر، کسی که "سلیقه" اش نیست، جز مخالفینت نباشن... البته شاید همه بازی های با کیفیت یا شاخص، همینطور باشن..

*کسلوینا لردز اف شدو یادمه میگفتن چون کوجیما حضور داشته، ظرافت هایی پیدا کرده که اینقدر خفنش کرده، به نسبت نسخه دو، کلا کوجیما رو با اینکه مستقیم فنش نیستم، ولی به شدت براش احترام قائلم و این ریشه در علاقه وافرم به ویدئوگیم داره....

نسخه های قدیمی مگسم هم رو ویتا هم کالکشن جدید رو، به مرور میترکونم...
 
آخرین ویرایش:

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,653
نام
Mehrdad
من واقعا در حدی نیستم که بقیه رو نصیحت کنم (اصن یه وضعی :D)

ولی به نظرم بر اساس "بقا" هم حساب کنیم(:D) الان بهتره کلا فراموش کنید چی بود چی نبود چه بحثی چه محثی چه نحثی... باز هم میگم من واقعا در حد نصیحت دیگران نیستم و فقط قصدم اینه که این رشته بحث پایان پیدا کنه که همه بیشتر از زندگی لذت ببریم و خوش بگذرونیم، هر چی دلایل ناراحتی کمتر، بهتر...


پس، همه با هم :D 🎮 🍕 🍷:: فراموش....

fe39d0b7cddadbf155bb12fb24b994d7.jpg
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,531
نام
مــاکــان
خب عزیز، خودمم گفتم" کوجیما گفته بود، احمق هستن و بازی رو درک نکردن" خب شما کلمه احمق رو حتی حذف کنی توفیری در ماهیت پست من نخواهد داشت. Peace
واقعا این کلمات رو جدی میزاری کنار هم یا همینطوری یه چیزی مینویسی؟
شما میخوای نتیجه بگیری که ایشون خودشیفتست ، بعد یک جمله ازش نقل قول میکنی + یک فحش که توجیه کنی.
حالا میگی اگه کلمه احمق رو حذف کنم که ماهیت تغییر نمیکنه؟

میگم فقط تیتروار یک چیزهایی در موردش خوندی و همینطوری هیترش شدی همینه.
این شخصیتی که ازش ساختی تا حد زیادیش ساخته ذهن خودته.
مثل اینکه دوباره باید توضیح بدم:
کوجیما با یک رسانه آمریکایی داره مصاحبه میکنه ، ازش میپرسن نظرتون در مورد این نقدهایی که از بازی میشه چیه؟
جواب میده بازی من تو اروپا ، ژاپن نقدهای بهتری دریافت کرده تا اینجا و به این علت که پلیرهای آمریکایی بیشتر شوتر اول شخص باز هستن و بازی من اینطور نیست کمتر طرفدار داره.
شاید این نوع منتقدها/پلیرها نتونستن این بازی رو به خوبی درک کنن.
یعنی میگی کوجیما به عنوان سازنده اثر حق نداره از ساخته خودش دفاع کنه؟

بعد تو به این جمله اینها نتونستن با بازی من ارتباط بگیرن یا درک کنن یک جمله اینها احمق هستن اضافه میکنی که طرز فکر خودت که میگه ایشون خودشیفتست رو توجیه کنی.

از طرفی الان برای خود من سوال پیش اومده که من اگه به یه بابایی یک جمله رو به این دو شکل بیان کنم درش تفاوتی نیست؟ :
"بفرمایید اینجا بشینین"
"احمق ها بفرمایید اینجا بشینین"

مغزم سوت کشید وقتی همچین چیزی ازت خوندم.
====================================
نه! :D
این کوت خود مستقیم از خود John Carpenter:
Yes! Oh, yes. He has another company. But I think they’re actually doing some business with him, too. [CanalPlus] wanted to also go after the video game Metal Gear Solid, which is kind of a rip-off of Escape From New York, too, but I told them not to do that. I know the director of those games, and he’s a nice guy, or at least he’s nice to me.

خود کارپنتر MGS رو ریپ-اف فیلمش میدونه! اتفاقا مثل اینکه خود شما خبر شکایت رو نصفه و نیمه خوندی و با اون تصورات اشتباه که بالاتر اشاره کردی قبولش کردی ! :D
من اصلا میام سمت تو میگم کارپنتر هم اعتقاد داره که MGS واقعا Rip-off فیلمه.
شما مصاحبه های قبلی کوجیما رو نخوندی که میگه من به کارپنتر نامه نوشتم و ازش اجازه گرفتم؟
اصلا کارپنتر کوجیما رو از کجا میشناخته؟
کوجیما بارها تو بازی به فیلم رفرنس میده ، ایستراگ میزاره تو بازیهاش.
خودش رسما بارها تو مصاحبه ها اذعان میکنه که به شدت تحت تاثیر این شخصیت و فیلم بودم که متال گیر رو ساختم.
این کجاش میتونه دزدی باشه؟

میگم قبول کردن اینکه این بازی یک کپی/دزدی و... هست مثل این میمونه که فقط تیتر خبر رو خونده باشی و اصلا دلت هم نخواد جزییات خبر رو بدونی که ممکنه تیتر خبر رو نقض کنه.
و هی اسرار کنی نتیجه ای که گرفتم درسته.
خب، دقیقا تصورات یا برداشت هرکسی هم متفاوته، تصوراتی که شما فکر میکنی نادرست هستش ولی تصورات خودتون درست، از کجا معلوم چیزی که شما فکر میکنی اشتباه نیست!؟
موضوعی مثل narcissistic بودن کوجیما اشتباه نیست و فکته فکته! شما لازم در همین باره سرچ کنی، حتی خود فن های خارجی کوجیما که نسبتا منطقی تر هستن هم اعتراف کردن.
الان طرفدارهای ایرانی کوجیما منطق ندارن یا آوانس دادی که میگی منطق کمی دارن؟
البته که این نوع بحث کردن و یک طرفه نگاه کردنت کلی منطق درش موج میزنه.

من خودم رو طرفدار کوجیما نمیدونم ولی با بازیهاش زندگی کردم و بازیهاش رو خیلی دوست دارم.
این دلیل نمیشه این آدم رو بپرستم یا اینکه هرچی میگه رو قبول کنم که تعریف کامل یک فن دو آتیشست و من از این لحاظ با فن بودن کلا میونه ای ندارم.
مخصوصا در مورد ویدئو گیم ، پلتفرم ها ، سازنده ها و...

اما خواستم در مورد اینکه میگی ایشون خودشیفتست و برای توجیه طرز فکرت این مثالها رو زدی دلیل بیارم که اون مجموعه نکاتی که بر اساسش این نتیجه رو گرفتی میتونه اشتباه باشه.
و اگه این همه دلایلی هست که برای اثبات خودشیفته بودن کوجیما پیش خودت داری پس شاید باید در این نوع نگاهت بازنگری کنی.
 
آخرین ویرایش:

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,572
سرتون درد میکنه باز این بحثا رو ادامه میدید؟ :D
کسی که از سبک کارش خوشش نمیاد یبار میگه و تموم میشه میره, ولی کسی که بدش میاد هی به گفتنش ادامه میده و اصرار داره که طرف اورریتده :D.

منم مشکلات خودم رو با گیم پلی بازی های کوجیما دارم و بنظرم از یسری جهات ایده آل نیستن, یکی دوبارم گفتم تموم شد و رفت :D
اما همیشه ازشون لذت بردم, حتی وقتی که به داستان توجهی نمیکردم, اگه یه بازی بد واقعی بازی کنید میفهمید که پشت گیم پلی های کوجیما که شاید ازش خوشتون نیاد کلی فکر و تلاش بوده.

درمورد اسپلینتر سل
از نظر گیم پلی این دوتا طی سالها از هم همیشه ایده میگرفتن, اگه MGS نبود, SCی هم نبود
اگه SC نبود, شاید MGS3 داستانش تو ده 60 نبود, و البته بدون اسپلینتر نسخه سابسیستنس MGS3 دوربین 360درجه نداشت.
اینم که کدوم بهتره به این بستگی داره که کدوم رو بیشتر میپسندید.

از نظر داستان هم خب شکی نیست که MGS بهتر و با معنا تره, اگه بخوایم کنار هم بزاریمشون و مقایسشون کنیم
اسپلینتر داستانش در مقابل متال گیر مثل کلیشه های جیمزبانده.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Dante _Sparda

Ali.jangi

کاربر سایت
Apr 12, 2021
1,572
کوجیما تو کانال یوتوبش از بازی اطلاعات جدید داده و گفته که چرا تصمیم به ساخت این بازی گرفته:

در این مصاحبه ازش پرسیده شده که

ریسا یونای: آیا کوجیما پروداکشنز متال گیر جدیدی خواهد ساخت؟

هیدئو کوجیما: ما با همکاری سونی یه بازی اکشن مخفی کاری جدید میسازیم. این عنوان یک بازی و در عین حال یک فیلم است.
برای همین در سونی پیکچرز بودیم. البته که این عنوان یک بازی است. اما اگر مادرتان در حال رد شدن شما در حال بازی ببیند فکر میکند که دارید فیلم میبینید. هنوز مطمئن نیستم که چقدر میتوانیم این ایداه را پیش ببریم.

برای چی تصمیم به ساخت این بازی گرفتم؟ خب اول از همه, برای اینکه مستقل شدم, میخواستم با IP خودم یه چیز جدید رو امتحان کنم. پس برای اینکه خودم را به چالش بکشم اول دث استرندینگ را ساختم. و بعد, برای اینکه یک فرانچایز بسازم, دث استرندینگ 2 را ساختم. و میخواستم که یک چیز جدید تر هم بسازم برای همین کارم روی OD را شروع کردم.

و از آن موقع ایده های جدید زیادی داشتم. اما در هشت سال گذشته کاربران مختلف از دور جهان هرروز در شبکه اجتماعی هرروز ازم میخواستن که یک متال گیر دیگه یا یه چیزی در همین مایه ها بسازم.

و بعدش در سال 2020 مریض شدم. که البته در دوران کرونا هم بود, و من در تمام آن مدت مریض و تنها بودم. حتی یک جراحی هم داشتم. و با خودم فکر کردم, که دیگه نمیتونم ادامه بدم. من در پایین ترین حد خودم بودم حس میکردم که دیگه نمیتونم به بازی سازی برگردم. حتی یک وصیت نامه هم نوشتم. و در آن لحظه بود که متوجه شدم مردم میمیرند. اما, من تازه پارسال 60 سالم شد. و ده سال دیگه 70 میشه و امیدوارم که هیچوقت بازنشست نشم. و در این نتیجه اگه کاربران انقدر به دنبالشن (بازی مخفی کاری), پس فکر کردم که باید الویت هام رو یکم تغییر بدم. میخواستم که چیزهای جدید بسازم, اما تصمیم به ساخت یک بازی اکشن مخفی کاری جدید گرفتم.

درخواست های زیادی از هالیوود برای ساخت فیلم دریافت کردم, اما ردشان کردم. چرا که حالا شرکت خودم را دارم و نمیتونم برای ساخت فیلم یکی دوسال ولش کنم. چرا که شرکتم سقوط میکنه. در سرایط سختی بودم و دربارش با گریمو دل تورو صحبت کردم. و او به من گفت "هیدئو, چیزی که خودت میسازی همین جوریش هم فیلمه, پس به کار خودت ادامه بده." و جملاتش نجاتم دارد. و از آنجایی که ما با خیلی از سازنده ها در صنعت فیلم کار میکنیم, با اینکه نتیجه کارمان یک بازی است, خیلی با فیلم فرقی نخواهد داشت."

Risa Unai: So, this means that Kojima Productions will make a new Metal Gear?

Hideo Kojima: “We’re going to make a new action espionage game in cooperation with Sony. It will be both a game and a movie at the same time. That’s why we were at Sony Pictures. Of course, it will be a game. However, if your mother walks in and sees you playing this game, she’ll think you’re watching a movie. I’m not sure how far we can take it yet.
“So why did I decide to make this? Well first off, because I became independent, I wanted to do something new with my own IP. So to challenge myself, I first made Death Stranding. Then, to create a franchise, I made Death Stranding 2. And I wanted to do something even newer, so I started working on OD. And since then, there have been a lot of new ideas. But in the last eight years, every day on social media, from users all around the world, people have been asking me to create another Metal Gear and stuff like that.
“Then, I fell ill in 2020. It was also during the pandemic, so I was sick and isolated during all of it. I even had surgery. And I thought, ‘I can’t anymore.’ I was at my lowest and felt like I couldn’t go back to making games. I wrote a will, too. And in that moment, I realized that people die. But, I turned 60 last year. I’ll turn 70 in ten years. I hope to never retire. Having said that, if the users desire it so much, I thought I should change my priorities a bit. I still want to do new things, but I decided to make an action espionage game.
“I get many requests from Hollywood to make films, but I’ve refused them. Because I have my own company now, I can’t leave for one or two years to go make a movie. The company would collapse. I was in a tough spot. And I talked to Guillermo del Toro about it. And he said, ‘Hideo, what you’re making is already a movie. Keep going as you are.’ His words saved me. And since we’ll be working with many creators in the business, though the output is a game, it won’t be too different from movies.”

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر