نقد و بررسی No More Heroes

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

cover_large.jpg



Publisher:
Rising Star Games

Developer:
Grasshopper Manufacture, Inc.

Genre:
Action, Fighting

Tags:
Anime, Swords, Third Person, Blood

Players:
1

Release Date:
22nd Jan 2008

Series:
No More Heroes

Feature Support:
Dolby Pro-Logic II, Widescreen 16:9

Official Site:
mmv.co.jp

No more heroes یکی دیگر از نیمه شاهکار های گویچی سودا ، معروف به سودا 51 ، است. این بازی اکشن ادونچر با طراحی سودا 51 توسط سازنده ی grasshopper manufacture ساخته شده و توسط کمپانی های متعدد marvelous interactive ,spike,ubisoft و rising star games منتشر شده است. این عنوان اول قرار بود heroes نام بگیرد که بعد به no more heroes تغییر پیدا کرد و در 6 دسامبر 2007 در ژاپن و بعد از آن در ژانویه و فوریه ی 2008 در قاره های دیگر انحصارا برای کنسول Wii عرضه شد.

No more heroes با اینکه ادامه ی بازی قبلی سودا ، killer7 نیست اما این دو بازی از نظر سبک و اتمسفر تا حدی شبیه به هم هستند. به گفته ی خود سودا 51 killer7 روی مشکلات سیاسی تاکید داشت و no more heroes به مشکلات اجتماعی می پردازد ، و این مهم ترین تفاوت میان این دو بازی است. قبل از انتشار بازی سودا 51 در مصاحبه ای آشکارا گفت که به هیچ وجه از ساخت نسخه ی دوم no more heroes بدش نمی آید و تضمین کرد بازی های او آنقدر فروش خواهند کرد که ناشر های خود را راضی تر از آنچه انتظار می رود نگه دارند.

در تمام طول بازی تنها شخصیت قابل کنترل تراویس تاچداون خواهد بود. بازی در یک محیط باز سندباکس گونه اتفاق می افتد محیطی که به درد موتور سواری یا پیاده روی شما می خورد! داستان بازی ترور 10 تبهکار اصلی و معروف شهر را دنبال می کند که همگی باید توسط شما نابود شوند. همچنین در کنار ماموریت های اصلی شغل های نیمه وقتی هستند که شما را به خود مشغول کنند بنابراین بیشتر وقت شما وقتی داستان اصلی را دنبال نمی کنید با تعویض اسلحه ، تمرین هنر های رزمی ، دیدن فیلم و آرایش لباس و ظاهر می گذرد که به نوبه ی خود جذاب هستند.


no-more-heroes-heroes-paradise-02.jpg

کنترل بازی توسط وی ریموت و نانچاک انجام می شود ، با ریموت کاتانای پرتوزا و اسلحه های گرم تراویس را کنترل می کنید و نانچاک هم حرکت دادن تراویس را بر عهده دارد ، همچنین بیشتر کارها و ضربات بازی با کلید "A" انجام می شوند، اما برای اجرای کمبو های کشتی کج و ضربات تمام کننده مطمئنا دکمه های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.( نحوه ی اجرای کمبو ها در بازی توسط رابط کاربری "hud" آموزش داده می شود).

یکی از بخش های جالب بازی شمشیر کاتانای پرتوزا (مانند شمشیر های جنگ ستارگان) است این شمشیر تراویس بعد از مدتی نیاز به شارژ شدن دارد و این کار با فشردن کلید 1 و تکان دادن ریموت انجام می شود. این اسلحه ی جالب در بازی قابلیت آپگرید شدن نیز دارد برای اضافه کردن تجهیزات یا تغییر رنگ آن به دلخواه باید پیش دکتر نوآمی "dr.noami" برویدتا ضمن راهنمایی از شما یک شمشیر باز خشن بسازد.

گاهی ممکن است در استفاده از کاتانا با ریموت خود دچار مشکل شوید مثلا گاهی اوقات کاتانا با حرکات ریموت هماهنگ نیست در این حالت باید بدانید در وضعیت مناسب قرار نگرفته اید وباید استیل اشخاصی که شمشیر در دست دارند را به خوبی به خود بگیرید،با تغییر وضعیت ها نوع کمبو ها ، ضربات ومیزان قدرت آن ها تغییر می کنند. تراویس می تواند دشمنان را تا حد مرگ کتک بزند و در آخر وقتی دشمن ها در گیجی به سر می برند با یک حرکت خشن کشتی کج کار آن ها را تمام کند.این چند ضرب های کشتی کجی نیز تماما با نانچاک و ریموت سر و کار دارند.


No_More_Heroes_-_1st_Mission_(Euro_Edition_With_Move_Support)_2.jpg

در بازی سه نوار پرشونده وجود دارد که با لبریز شدن آن ها بازی وارد مود dark side می شود که قابلیت های جدیدتری را تا خالی شدن نوار ها به تراویس می دهد. در واقع بسته به نوع کشتن و تمام کردن (ضربه ی آخر) دشمنان مقداری از این نوار ها پر می شود اما در هنگام خالی شدن نوار ها خیلی زود تر از آنچه انتظار می رود تمام می شوند و این کمی آزار دهنده است. در کل گیم پلی زیبا در محیط اپن ورلد بازی جایی برای ایراد گرفتن باقی نمی گذارد گرچه می توانست گسترده تر باشد. شمشیر اشعه ای تراویس آنقدر کاربرد دارد که ممکن است خیلی زود به یکی از جالب ترین اسلحه هایی که در عمرتان دیده اید تبدیل شود!

اگر بخواهیم داستان بازی را تخصصی تر بیان کنیم در واقع آن را یک داستان ساده و تا حدی کلیشه ای خواهیم یافت ، در واقع این یکی از معدود ضعف های بازی است که در میان گیم پلی آن گم شده است. بازی در شهر خیالی سانتا دستروی (santa destroy) اتفاق می افتد ، محل زندگی تراویس که در نزدیکی فقیرنشین ترین منطقه ی شهر واقع است در اتاق کوچک هتلی خلاصه می شود. در ابتدا بعد از اینکه تراویس در یک حراج اینترنتی شمشیر پرتوزا ی خود را برنده می شود تصمیم می گیرد تا به حرفه ای ترین قاتل سانتا دستروی تبدیل شود. تراویس آنقدر به بازی های ویدیویی علاقه دارد که برای اولین ماموریت تروریستی او کافیست که برای خرید بازی های رایانه ای و کلیپ های کشتی کج با کمبود پول مواجه شود و پیشنهاد قتل هلتر اسکلتر را بپذیرد.

هلتر اسکلتر شخصی که به "راننده" نیز معروف است در لیست اتحادیه ی تروریست ها (که یک اتحادیه ی خیالی و فقط مربوط به این بازی است) در رتبه ی 11 قرار می گیرد این شخص مغرور خود را سوژه ی مهمی برای دشمنانش می داند و سعی می کند به رتبه ی اول در لیست اتحادیه برسد.


در نسخه ی ژاپنی یک دفترچه ی راهنمای اضافی با عنوان the United Assassins Association Official Manual همراه با بازی عرضه شده که داستان های قبل از آنچه دربازی اتفاق می افتد را در قالب یک مانگا بیان می کند. این داستان ها مربوط به اوایل تاریخ اتحادیه و اولین قتل تراویس در عمرش است ، این دفترچه برای مشتریان غیر ژاپنی در وبسایت رسمی بازی قابل دسترسی است.
به جز تراویس 10 گنگستر بزرگ دیگر جلوتر از او در لیست اتحادیه ی حشاشین قرار دارند ، شخصی که این درجه بندی ها را انجام می دهد و امتیازات را تنظیم می کند سیلویا کریستل زنی مرموز و سرد نام دارد . تراویس در طول بازی توسط یک اسلحه ساز به نام دکتر نوآمی پشتیبانی می شود ، همچنین برای یادگیری فنون کشتی کج کشتی کج کاری به نام توندر ریو و راندل لو ویکوو تنها مراجع او هستند. نوآمی انواع شمشیر های کاتانا و آپگرید های آن را ارائه می دهد ، ریو در باشگاهی در آموزش تراویس نقش مستقیم دارد(از این طریق قدرت بدنی افزایش می یابد) و در طول بازی چند ضرب ها و کمبو های زیادی را به تراویس یاد می دهد اما در مقابل ،مقدار کمی دستمزد! نیز دریافت می کند و یکی از جالب ترین شخصیت ها لوویکوو میخواره ی پیری است که تکنیک ها و مانور های جدید را خیلی راحت در اختیار تراویس می گذارد.


no-more-heroes-screenshot-1.jpg
همانطور که می دانید بازی انحصاری کنسول wii نینتندو است ، روشن ترین چیز ی که مد نظر سودا بود سختی و خشونت بیش از حد بازی است ، همانطور که در یکی از اولین مصاحبه هایش در مورد درجه ی سختی بازی گفت" سخت ، به سختی manhunt 2 و حتی سخت تر از آن".

در اولین کنفرانس سازندگان تریلری از بازی به نمایش در آمد که تراویس را در حال گردن زدن و قطع کردن اعضای بدن دشمنان با کاتانا ی پرتوزا نشان میداد که صفحه را غرق در خون می کرد و همین باعث شد که این بازی از همان ابتدا در درجه بندی esrb در گروه بزرگسال قرار بگیرد. اما پس از مدتی برای پایین آوردن درجه ی سنی بازی در تریلر ها پیکسل هایی شبیه به سکه سیاه جایگزین خون شدند که از بدن دشمنان فواره می زدند ، در واقع قرار شد نسخه ا ی به نام"black clouds" در ژاپن عرضه شود که افکت خون در آن وجود نداشت اما نسخه ی امریکایی همچنان شامل این افکت می شد. در نهایت همین پیکسل های سکه ای توانستند درجه ی سنی بازی را کمی پایین بیاورند.

یوسوکه کوزاکی طراح شخصیت بازی speed grapher خالق ظاهر شخصیت های no more heroes نیز است. همچنین طراح لباس اوکاما (طراح لباس دنشا اوتوکو) و طراح کمبو ها و اسلحه ها سیگتو کویاما (در عنوان eureka seven شرکت داشت) بوده اند ، که کار خود را در بخش های مختلف با دقت انجام داده اند که باعث می شود واقعا در این بخش ها کمبودی احساس نشود.

در آخر به صداگذاری بازی می پردازیم.صدا گذاری no more heroes عالی کار شده است اما از میان تمام شخصیت های کوچک و بزرگ بازی تنها بعضی از آن ها توسط نام هایی که در تیراژ آخر بازی به نمایش در می آبد گویندگی شده اند ، بنابراین احتمالا صداگذار چند کاراکتر یک نفر بوده است که اصلا محسوس نیست. چند تن از صداگذاران مهم بازی:
رابین آتکین دانز – تراویس
پاولا تیسو – سیلویا کریستل
کیمبرلی بروکس – شینوبو
ونسا مارشال – دکتر نوآمی
هستند.

از افرادی که به جای چند شخصیت حرف زده اند نیز می توان به فرد تاتاسکیور اشاره کرد که گویندگی دکتر شیک و رندال لوویکو را بر عهده داشت.علاوه بر این عده ای از صداگذاران killer7 نیز در بازی حضور داشتند .

موزیک "heavenly star" از جنکی راکتز یکی از قابل توجه ترین آهنگ هایی است که در بازی می شنوید و در بسیاری از صحنه های بازی گوش شما را پر می کند. در کل صداگذاری وموسیقی بازی ضعفی ندارد و نیاز های بازیباز های wii را بر طرف خواهد کرد.

No more heroes سودا 51 شاهکار دیگری است که بخشی از موفقیت killer7 را یدک می کشد ، بازی بی نقص و عالی کار شده و اندک کمبود های بازی محسوس نیستند بنابراین اگر wii دارید لحظه ای برای امتحان این بازی تردید نکنید چون تراویس خشونت را به شما یاد خواهد داد !

nmh_int1.jpg
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

Parsa13

کاربر سایت
Nov 16, 2011
2,232
بازیش خیلی خوب بود ! فقط من نتونستم نسخه دوم رو به دلایلی که نمیتونم بگم کامل بازیش کنم :D
خواستم این نسخه رو هم برای بار دوم تمومش کنم که ببینم اون آخرش که آخرین باس رو میکشی چی میشه ولی وقت نکردم دوباره بازی کنم...
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
بازیش خیلی خوب بود ! فقط من نتونستم نسخه دوم رو به دلایلی که نمیتونم بگم کامل بازیش کنم :D
خواستم این نسخه رو هم برای بار دوم تمومش کنم که ببینم اون آخرش که آخرین باس رو میکشی چی میشه ولی وقت نکردم دوباره بازی کنم...

آره بازیش خیلی خوب بود

اویل داری من نتونستم این نسخه تا آخر این بازی برم بار دوم که پیش کش:d
 

Fenola

کاربر سایت
Apr 23, 2010
245
نام
فربد
بیشتر ای بازی هایی که نقد می کنید را من دارم ولی باورتون میشه وقت نمی کنم بازی کنم و تازه جالبیش اینجاست که همه ی این بازی ها رو با هم خریدم و نو هستند ولی حیف که نمی تونم بازی کنم چون میخوام وی رو بفروشم به دلیل مشکلاتی.....

بازی کنید جای ما رو هم خالی کنید.....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر