نقد بازی No More Heroes

arshiya26

کاربر سایت
May 2, 2010
1,108
نام
arshiya
کنسول های شرکت نینتندو تقریبا همیشه با بازی های شناخته میشدند که سازنده و انتشار دهنده آن کسی به جز خود آن شرکت نبوده است، اما میتوان این نکته را اضافه کرد که تعداد بازی های مناسبی که توسط دیگر شرکت ها ساخته و پرداخته میشوند چندان کم نبوده است.

مطمئنا بازی Killer7 نیز عضوی از این خانواده است، Killer7 بر روی GC با سبک فوق العاده خشونت آمیز،داستان عجیب و قابل تامل خود توانست خاطره به یادماندنی به یاد بسیاری از گیمر ها به جای بگذارد...سازنده این بازی فردی به نام Goichi Suda نام دارد که رهبری گروه بازی سازی Suda51 بر عهده اوست.

no_more_heroes_1.jpg


اولین تریلر پخش شده از این بازی به چند روزی مانده به زمان برگزاری نمایشگاه TGS بازمیگردد، اما این تریلر به طور ناگهانی از تمام سایتها پاک گردید و گروه سازنده از تمامی سایت ها خواهش کردند که این تریلر را از روی سایت خود بردارند، تریلر اصلی در نمایشگاه TGS پخش شد که تنها تغییر آن با تریلر اولیه موزیک متن آن بود.

در هر حال این تریلر در وهله اول یاد آور بازی Killer 7 بود و خود باعث توجه بسیاری در این نمایشگاه شد.

این بازی در ابتدا به مدت زیادی با نام Heroes شناخته میشد ولی بعدها در یکی از نسخه های مجله ژاپنی Famitsu اعلام شد که نام این بازی به No More Heroes تغییر یافته است.

داستان بازی تا حدودی مشخص شده است که آنرا در این مکان بیان میکنیم:

شما نقش Travis Touchdown را در این بازی ایفا خواهید کرد که در یک حراجی اینترنتی شمشیری غیر عادی با نام beam katana را به دست میاورد.

نتیجه داشتن این شمشیر چیزی غیر از تبدیل شدن Travis به یک آدمکش حرفه ای را ندارد...اما داستان اصلی از جایی آغاز میشود که در ماموریتیTravis با یک آدمکش دیگر روبرو میشود و هر یک برای رسیدن به هدف خود نیاز به کشتن دیگری دارند، در این درگیری Travis پیروز میشوید و Sylvia Christel که شاهد این ماجرا است از دیدن برد شما شگفت زده میشود و شما را برای هم کاری در UAA (United Assassins Association) دعوت میکند.

شما بازی را در رده 11 آغاز خواهید کرد و هدف اصلی بازی برای رسیدن به درجه 1 در این سازمان است.

no_more_heroes_2.jpg


سبک بازی Free Roaming خواهد بود و محل وقوع بازی شهر Santa Destroy واقع در سواحل غرب آمریکا است(که تا حد زیادی به کالیفرنیا شباهت دارد)

در مورد کنترل بازی جای تعجبی نیست که beam katana یا همان شمشیر شما با Wii-mote کنترل میشود.هر بار که شما دسته را بالا میبرید خطی در کنار صفحه پدید میاد که هر چه دسته را بیشتر بالا نگه دارید پرتر خواهد شد و خود تعیین کننده قدرت و مقدار صدمه زنندگی آن خواهد بود البته beam katana هم شارژی است! و بعد از مدتی که از آن استفاده کرده اید قدرت آن به انتها میرسد و برای شارژ مجدد آن باید دسته را به شدت تکان دهید!

اما این کارها باید با دقت و هوشمندانه انجام شوند زیرا هر دشمن روش خاصی برای ضربه زدن به شما و محافظت از خود دارا است که اگر به این مورد توجه نکنید مطمئنا در اکثر مبارزه ها شکست خواهید خورد.همچنین به لطف دسته های حساس به حرکت Wii مبارزه ها بسیار واقعی تر میشوند به طوری که اگر شما و حریفتان دقیقا یک حرکت را انجام دهید شمشیر ها به یک دیگر گیر کرده و در اینجا زور هرکه بیشتر باشد برنده خواهد بود!همچنین اسلحه شما محدود بهbeam katanaنمیشود و میتوانید اسلحه ها و شمشیر های دیگری را از فروشگاهی در داخل شهر خریداری نمایید.

وسیله نقلیه اصلی شما در بازی موتورسیکلت غول پیکر Travis Touchdown است که با نام Schpeltiger شناخته میشود البته شما میتوانید هر چیز دیگری اعم از اقسام موتور سیکلت ها، دوچرخه ها و اتوموبیل ها را سوار شوید. شهر محل اقامت شما خود مشکلات عمده ای از جمله افراد شروری که زندگانی خود را با تجارت اسلحه میگزانند داراست که شاید از بین بردن این افراد نیز خود جزوی از مراحل بازی باشند.

بازی هر روز در هتل محل اقامت شما آغاز میشود، در این محل شما میتوانید لباس مورد علاقه خود را بپوشید و سپس آزادانه در شهر به گردش بپردازید یا ماموریت های خود را انجام داده و مقداری پول به دست آورید. همچنین بازی دارای چند شاخصه از بازی های RPG را در خود گنجانده است به طور مثال میتوان به درجه ها (Level) اشاره کرد.

no_more_heroes_3.jpg


به احتمال زیاد بازی قابلیت های Online را با استفاده از سیستم آنلاین کنسول Wii خواهد داشت اما این نکته هنوز به صورت قطعی اعلام نشده است، در مورد ساپورت از widescreen/progressive هم وضعیت به همین شکل است.

از جمله موارد جالب توجه در این بازی و لباس ها و T-shirt های موجود در بازی است که گفته میشود تعداد آنها از 100 عدد بیشتر خواهد بود و برای آنها حداکثر قدرت و هنر به کار گرفته شده است.

در میان طراحان بازی نیزنام افراد مشهوری مانند Okama به چشم میخورد که طراح شخصیت یک سریال تلویزیونی فوق محبوب در ژاپن است.افراد مشهور دیگری نیز مانند Yusuke Kozaki( طراح شخصیت در این بازی و سازنده انیمیشن Speed Grapher) وShigeto Koyama(طراح اسلحه و سازنده انیمیشن Eureka Seven ) در ساخت این بازی همکاری میکنند.

گرافیک بازی را میتوان یک برداشت دیگر از بازی Killer 7 دانست که هر دو از تکنیکcel-shaded, استفاده میکنند (cel-shaded حالتی است که در آن محیط به شکل نقاشی دستی نمایش داده میشود) اما به نظر میرسد با گذشت زمان و کار بیشتر بر روی بازی محیط به شکل نیمه cel-shaded در میاید و از حالت اولیه خود که در تریلر TGS و Killer 7 وجود داشت خارج میشود. با اینکه گرافیک بازی چندان تغییر نکرده است اما به گفته خود Suda موتور پایه این دو بازی کاملا از یکدیگر مجزا هستند.

Goichi Suda با نام دو بازی No more heroes و Project S بر روی کنسول های Nextgen قدم گذاشت و نکته جالب این است که هر دو بازی ها برای Wii طراحی و ساخته میشوند که دلیل اصلی کم بودن هزینه ساخت و انتشار بازی ها بر روی این کنسول است همچنین فروش مناسب کنسول Wii میتواند سود قابل قبولی را برای این گروه به ارمغان بیاورد.

منبع:gamespot
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SLASH1

SLASH1

کاربر سایت
Jan 15, 2007
3,347
افرین ترجمه کردی؟ زبان خوبی داری پس ار جایی که بلند نکردی:d

شماره اولش خسته کننده هست من با دوش بیشتر حال کردم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر