مقایسه و بحث پیرامون سایت ها و مجلات بازی ها

نقد و امتیاز کدام سایت یا مجله بسیار مطرح زیر برای شما اهمیت بیشتری دارد؟

  • IGN

  • GameSpot

  • Edge Magazine

  • Game Informer


Results are only viewable after voting.

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,112
نام
آرین
157627
157628
دنیای گیمینگ همانند هر مدیوم مالتی مدیا دیگر دارای وب‌سایت ها و مجلات فراوانی است.در این صنعت نقد ها و امتیاز ها از اهمیت ویژه و خاص تری برخوردار هستند و چون مراسم های بزرگ و معتبر اهدای جوایز و کسب افتخار از زمان های ابتدایی برای آن وجود نداشته، این سایت ها و مجلات بوده اند که یک بازی شایسته توجه از نظری غیر از نظر مخاطبان عام را مشخص و تعریف می‌کردند.

در این تاپیک به مقایسه و بحث کلی پیرامون سایت ها و مجلات بازی ها می‌پردازیم.

(نظرسنجی تاپیک شامل چهار سایت و مجله بسیار معتبر و بسیار قدیمی و بسیار مطرح است که کاربران روی نقد و امتیاز های آن ها حساس تر بوده و توجه ویژه‌ای دارند و فقط مواردی انتخاب شده که هم اکنون از سیستم امتیاز دهی استفاده می‌کنند).
 
آخرین ویرایش:

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,112
نام
آرین
نظر خودم در مورد گزینه های نظرسنجی (حقیقتا نمره هر چهار مورد برام دارای اهمیته، اما یکم ریز تر مسائل رو باز میکنم):

IGN: به نظرم IGN یکم سلیقه‌ی کلی کامیونیتی مخاطبان رو مد نظر قرار میده و صرفا نظرشون به طور خاص سمت گیمر های حرفه‌ای و مد نظر قرار دادن ویژگی های بسیار خاص یک اثر معطوف نیست.

GameSpot: به طور ویژه تو چند سال اخیر GameSpot به طرز چشمگیری به سلیقه و نظر شخصی فرد نقد کننده معطوفه و گاهی اوقات ویژگی های خاص یک بازی که حالا اون بازی رو متمایز و سرگرم کننده کردن رو نادیده میگیره (ولی همچنان امتیاز هاش ثقل سنگین و قابل توجهی دارن و خودم هم نقدشون برام دارای اهمیته).

Edge Magazine: به نظرم زیادی سخت گیرن و در واقع بیشتر به ویژگی های کاملا متمایز کننده و کاملا بدیع توجه میکنن و یه بازی هر چقدرم تو مباحث فنی و سرگرم کننده بودن موفق باشه، باز هم فاکتور اصلیشون توانایی اون بازی در جریان سازی یه موج جدیده.

Game Informer: خوب به نظرم متعادل ترین نقد ها و امتیاز دهی ها رو با وجود همه سخت گیری هاشون دارن و همه جانبه تر نقد میکنن.در واقع برای من امتیاز خالص گیم اینفورمر راحت تر بیانگر ارزش فنی و معنوی بازی و میزان درگیر و سرگرم کننده بودن اونه.
 
  • Like
Reactions: Z-fan

asheghangta

کاربر سایت
Jun 17, 2006
1,112
نام
آرین
در سینما و ادبیات ما منتقدها رو با اسم می‌شناختیم, ولی در گیم بیشتر اسم مرجع می‌شناسیم تا اسم منتقد.

پست جامع و قابل تأملی بود.

این تکه که نقل قول کردم در حالت کلی درسته و تو صنعت گیم به مراتب بیشتر از سایر مدیوم ها، مخاطبان با اسم مرجع بیشتر درگیرن تا اسم منتقد.

در ادبیات اسم منتقد به شدت بولد و مهمه و در واقع کسی کار زیادی با اسم مرجع نداره.
تو سینما قبلا منتقد محور بود، اما چندین سالی میشه که مخاطبان غیر کلاسیک همانند دنیای گیم با اسم نشریه و مرجع بیشتر درگیرند تا اسم منتقد ها.

اما تفاوتی که این وسط هست اینه که همونجور که تو پست اول اشاره کردم، چون گیم مثل ادبیات و سینما و موزیک و... از همون ابتدا مراسم و ایونت بزرگ و معتبری برای مشخص کردن بهترین ها و نظر منتقدان نداشته، سایت ها و مجلات به شدت بولد تر شدن و نقش ویژه‌ای گرفتن.

در مورد خود قضیه منتقد/مرجع تو صنعت گیم؛ تو پست دوم هم اشاره کردم که مثلا یکی از نشریات فلسفه دار گیمینگ Edge Magazine هستش و دلایلش رو هم گفتم و در واقع ردپای فلسفه‌ی کلی این مجله تو نقد هاش مشخصه (با دونستن این نکته که چندین منتقد داره).
یا مثلا GameSpot به نظرم بیشترین آزادی رو به منتقد هاش میده و شما یه رویه‌ی کلی و حتی تا حدودی قابل پیش‌بینی نمیبینی.

در کل این موضوع جای مباحثه زیادی داره و مهم ترین قسمت اینه که در نهایت ما به گیم از منظر اینترتینمت بنگریم یا فنی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر