ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
راهنمايی، ترفندها و مشكلات بازیها
شبیه سازها
سوال:کنسول چیه؟شبیه ساز چی؟
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Master" data-source="post: 1112759" data-attributes="member: 903"><p>سلام . </p><p>قبل از هر چیزی من اینو بگم من متخصص معماری کامپیوتر نیستم و همینطور شبیه سازی پس ممکنه چیزی بگم که درست نباشه . اما حرفهایی هم که میزنم رو حساب مطالبی هست که تا بحال خوندم و سعی من هم اینه که اون چیزی رو که فکر میکنم بتونم درست منتقل کنم .</p><p>خب بریم سر اصل مطلب . </p><p>معماری مبتنی بر پاور پی سی و x86یک سری تفاوتهای بنیادینی با هم دارن</p><p>یکی ازتفاوتهایی که اینها با هم دارن اینه که دستورات پاور پی سی ها دقیقا 4 بایت هستن و باید بصورت 4ز بایتی هم تراز بشن در حالی که اندازه دستورات x86 متغییرن ( از یک تا 10 بایت) و در نتیجه نیازی به هم ترازی ندارن . </p><p>ترتیب قرار گیری بایتها : </p><p>فرق دیگه ای که بین این دور معماری هست endianness. اونهاست . یعنی چی ؟</p><p>یعنی در معماری 86 نحوه ذخیره شده یک داده ( بایت با ارزش و بایت کم ارزش) با نحوه ذخیره شدن اون در معماری مبتنی بر پاور پی سی ها متفاوته . ما اصطلاحا little endian هستیم و پاور پی سی ها big enidan . </p><p>اگه مثلا ما یه عدد داشته باشیم 2512 در اصل در زمان ذخیره شدن اینطوری ذخیره میشه 25 12 . ( در معماری ایکس 86 ) </p><p>این قضیه زمانی حیاتی بودن خودشو نشنون میده که شما بخوایید یک فایلی رو که در یک سیستم مبتنی بر معماری PowePc تهیه شده روی یک سیستم مبتنی بر معماری x86 اجرا کنید! نتیجه !! بنگ ! دلیلش هم مشخصه دیگه درسته ؟</p><p></p><p>فرق دیگه ای که دارن این دو معماری در قضیه فراخونی هست. </p><p>با توجه به <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Application_binary_interface">ABI </a>درمعماری x86 در قضیه فراخونی ها اینطوری هستش که ارگومانهای توابع باید از طریق استک فرستاده بشن در حالی که این قضیه در معماری مبتنی بر پاور پی سای ها از طریق ثباتها انجام میشه . ثباتهای x86تعدادشون بمراتب کمتر از ثباتهای موجود در پاور پی سی هست . در نتیجه در x86 خیلی از متغییرها از استک برای عمل ذخیره سازی استفاده میکنن . بنابر این ارور های برنامه نویسی یا عملیاتهایی که بنا به هر دلیلی باعث میشن انتهای یک ارایه رو رد کنن یا بصورت نادرست مقادیر موجود در استک رو پردازش کنن بسیار بیشتر باعث کرش برنامه میشن نسبت به اتفاق این قبیل مسائل در معماری پاور پی سی ها البته</p><p></p><p>اینها تنها چیزهایی بود که من فهمیدم در مورد فرق بین اینا . ( احتمالا بیشتر هم هست)</p><p></p><p>با گفتن اینا فکر کنم بهتر منظور من از مجموعه رو متوجه بشید . </p><p>این قضیه رو میتونید به اکثر اعضای مجموعه بستش بدید ( اگر نه به همه ) . </p><p>چیزی که باید توجه کنید اینه که این قطعات منحصرا برای یک هدف خاص تولید و سپس کنار هم قرار داده شدن و شما نمیتونید خیلی راحت از روش معادل اون در سیستم دیگه ای استفاده کنید . منظورم اینه که درسته که پی سی کارت گرافیک داره پردازنده داره رم داره و ... و مثلا xbox360 هم همینطور . اما این کجا و ان کجا !</p><p>همونطور که دیدید نحوه عملیاتی که وابسته به پردازنده ها هست چقدر با هم متفاوته ! همین قضیه در مورد کارت گرافیک و سایر بخش ها هم صدق میکنه . درسته که ما همه این بخش ها رو در پی سی داریم اما قرار نیست برای اجرای بازیهای 360 باز همین منوال طی بشه. باید همون روشی که 360 دنبال میکنه دنبال بشه . و این منظور من بود . </p><p></p><p>ترتیب و توالی رو هم فکر کنم با صحبت های بالام متوجه منظورم شده باشید که یعنی چی .</p><p>در مورد توالی اجرای پروسه ها هم بعضی ها اره بعضی ها نه! اونایی که آره ,روی یه پردازنده جداگانه اجرا میشن و اونایی که نه گفتم روی پردازنده اصلی اجرا میشن پردازنده هم پشت سر هم دستورات رو اجرا میکنه و قضیه همزمانیی که شما در سیستم عاملتون میبینید بخاطر چند برنامگی هست که این حس رو براتون بوجود میاره که انگار همه پروسه ها با هم در یک آن دارن انجام میشن.</p><p></p><p>در مورد بایوس من منظورتون رو متوجه نمیشم ! شاید درک من و شما از بایوس خیلی متفاوته که من متوجه نمیشم . توضیح خودتون رو در مورد بایوس بدید تا ببینم آیا فرضتون درست هست یا نه . </p><p>( در ضمن من قصد بی احترامی نسبت به نظر شما ندارم اگه حرفی تو پست سابق بد زده شد عذرخواهی میکنم )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Master, post: 1112759, member: 903"] سلام . قبل از هر چیزی من اینو بگم من متخصص معماری کامپیوتر نیستم و همینطور شبیه سازی پس ممکنه چیزی بگم که درست نباشه . اما حرفهایی هم که میزنم رو حساب مطالبی هست که تا بحال خوندم و سعی من هم اینه که اون چیزی رو که فکر میکنم بتونم درست منتقل کنم . خب بریم سر اصل مطلب . معماری مبتنی بر پاور پی سی و x86یک سری تفاوتهای بنیادینی با هم دارن یکی ازتفاوتهایی که اینها با هم دارن اینه که دستورات پاور پی سی ها دقیقا 4 بایت هستن و باید بصورت 4ز بایتی هم تراز بشن در حالی که اندازه دستورات x86 متغییرن ( از یک تا 10 بایت) و در نتیجه نیازی به هم ترازی ندارن . ترتیب قرار گیری بایتها : فرق دیگه ای که بین این دور معماری هست endianness. اونهاست . یعنی چی ؟ یعنی در معماری 86 نحوه ذخیره شده یک داده ( بایت با ارزش و بایت کم ارزش) با نحوه ذخیره شدن اون در معماری مبتنی بر پاور پی سی ها متفاوته . ما اصطلاحا little endian هستیم و پاور پی سی ها big enidan . اگه مثلا ما یه عدد داشته باشیم 2512 در اصل در زمان ذخیره شدن اینطوری ذخیره میشه 25 12 . ( در معماری ایکس 86 ) این قضیه زمانی حیاتی بودن خودشو نشنون میده که شما بخوایید یک فایلی رو که در یک سیستم مبتنی بر معماری PowePc تهیه شده روی یک سیستم مبتنی بر معماری x86 اجرا کنید! نتیجه !! بنگ ! دلیلش هم مشخصه دیگه درسته ؟ فرق دیگه ای که دارن این دو معماری در قضیه فراخونی هست. با توجه به [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Application_binary_interface"]ABI [/URL]درمعماری x86 در قضیه فراخونی ها اینطوری هستش که ارگومانهای توابع باید از طریق استک فرستاده بشن در حالی که این قضیه در معماری مبتنی بر پاور پی سای ها از طریق ثباتها انجام میشه . ثباتهای x86تعدادشون بمراتب کمتر از ثباتهای موجود در پاور پی سی هست . در نتیجه در x86 خیلی از متغییرها از استک برای عمل ذخیره سازی استفاده میکنن . بنابر این ارور های برنامه نویسی یا عملیاتهایی که بنا به هر دلیلی باعث میشن انتهای یک ارایه رو رد کنن یا بصورت نادرست مقادیر موجود در استک رو پردازش کنن بسیار بیشتر باعث کرش برنامه میشن نسبت به اتفاق این قبیل مسائل در معماری پاور پی سی ها البته اینها تنها چیزهایی بود که من فهمیدم در مورد فرق بین اینا . ( احتمالا بیشتر هم هست) با گفتن اینا فکر کنم بهتر منظور من از مجموعه رو متوجه بشید . این قضیه رو میتونید به اکثر اعضای مجموعه بستش بدید ( اگر نه به همه ) . چیزی که باید توجه کنید اینه که این قطعات منحصرا برای یک هدف خاص تولید و سپس کنار هم قرار داده شدن و شما نمیتونید خیلی راحت از روش معادل اون در سیستم دیگه ای استفاده کنید . منظورم اینه که درسته که پی سی کارت گرافیک داره پردازنده داره رم داره و ... و مثلا xbox360 هم همینطور . اما این کجا و ان کجا ! همونطور که دیدید نحوه عملیاتی که وابسته به پردازنده ها هست چقدر با هم متفاوته ! همین قضیه در مورد کارت گرافیک و سایر بخش ها هم صدق میکنه . درسته که ما همه این بخش ها رو در پی سی داریم اما قرار نیست برای اجرای بازیهای 360 باز همین منوال طی بشه. باید همون روشی که 360 دنبال میکنه دنبال بشه . و این منظور من بود . ترتیب و توالی رو هم فکر کنم با صحبت های بالام متوجه منظورم شده باشید که یعنی چی . در مورد توالی اجرای پروسه ها هم بعضی ها اره بعضی ها نه! اونایی که آره ,روی یه پردازنده جداگانه اجرا میشن و اونایی که نه گفتم روی پردازنده اصلی اجرا میشن پردازنده هم پشت سر هم دستورات رو اجرا میکنه و قضیه همزمانیی که شما در سیستم عاملتون میبینید بخاطر چند برنامگی هست که این حس رو براتون بوجود میاره که انگار همه پروسه ها با هم در یک آن دارن انجام میشن. در مورد بایوس من منظورتون رو متوجه نمیشم ! شاید درک من و شما از بایوس خیلی متفاوته که من متوجه نمیشم . توضیح خودتون رو در مورد بایوس بدید تا ببینم آیا فرضتون درست هست یا نه . ( در ضمن من قصد بی احترامی نسبت به نظر شما ندارم اگه حرفی تو پست سابق بد زده شد عذرخواهی میکنم ) [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
راهنمايی، ترفندها و مشكلات بازیها
شبیه سازها
سوال:کنسول چیه؟شبیه ساز چی؟
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft