ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
راهنمايی، ترفندها و مشكلات بازیها
شبیه سازها
سوال:کنسول چیه؟شبیه ساز چی؟
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Master" data-source="post: 1105863" data-attributes="member: 903"><p>هر کنسول یک کامپیوتر کامله . چیزی که باعث کاهش سرعت در شبیه سازی ها میشه میزان تفاوت در معماری بکار رفته در ساخت اون کامپیوتر( کنسول) خاص هست . </p><p>درسته که همه کامپیوترها در نهایت بوسیله صفرو یک کار میکنن . اما همه مثل هم این کارو نمیکنند . </p><p>دقیقا مثل انسانها . همه انسانها در نهایت از اصوات برای ارتباط استفاده میکنند ( صحبت ) اما میبینید که یک چینی رو وردارید بیارید ایران هیچ چیزی از شما سر در نمیاره . </p><p>یا کتابی که بزبان چینی نوشته شده یا یک اهنگ چینی برای یک ایرانی اصلا قابلیت فهم نداره .</p><p>این اتفاق دقیقا در دنیای کامپیوتر هم می افته . و شما نمیتونید انتظار داشته باشید یک برنامه از یک کامپیوتر دیگه خیلی راحت روی کامپیوتر دیگه اجرا بشه . ( بازی == برنامه ) . اگه قراره بفهمید فرد چینی چی میگه نیاز به مترجم دارید . اگر قراره برنامه ای از کامپیوتر دیگه ای رو روی یک کامپیوتر اجر کنید نیاز به مترجمی برای این کار دارید .</p><p></p><p>در بهترین حالت اگه معماری های کامپیوتر ها شبیه به هم باشه کاهش سرعت صرفا بخاطر سربار سیستم عامل و نحوه پیاده سازی کامپیوتر دوم( کنسول هست ) . </p><p>یادتون باشه . که در سیستم های اصلی ( کنسول یا پی سی ) دستورات اصلی سیستم فقط یک پروسه رو طی میکنه و یک روتین مشخص داره . اما وقتی صحبت از شبیه سازی میشه </p><p>برای اجرای یک دستورالعمل ساده ( که در کنسول صورت میگیره ) چندین دستور العمل ( در سیستم مقصد) باید انجام بشه . </p><p></p><p>و این نکته هم هست که شما پردازنده ها حافظه ها و غیره رو هم شبیه سازی میکنید . اگر معماری ها شبیه باشن این میزان کاهش پیدا میکنه و اگر معماری تفاوت زیادی داشته باشه حجم شبیه سازی ها بالاتر میره . </p><p>شبیه سازی پردازنده ها ( یکی برای صدا یکی برای کارت گرافیک یکی پردازنده اصلی و ...) سربار زیادی رو به سیستم تحمیل میکنه . یک اینکه اولا در سیستم های تک هسته ای یک پردازنده باید هم جور پردازش های خودشو بکشه ( سیستم عامل . درایور ها و ... ) و هم جور اجرای وظایف پردازنده های دیگه رو بکشه و هم اینکه جور سربار و اجرای دستورالعملهای برنامه نویسی که برای این کار نوشته شدن بکشه . </p><p>قضیه بعدی سینک کردن اطلاعاته . یادتون باشه بسیاری از پروسه ها تقریبا بصورت همزمان داره در یک کامپیوتر اجرا میشه ( کامپیوتر == کنسول) اما وقتی شبیه سازی میکنید دستورالعملها یکی بعد از دیگری اجرا میشن . </p><p>خوب این واقعا یک مصیبتی رو بوجود میاره تا برنامه نویس بتونه همزمانی رو هم پیاده سازی کنه! و این باز سربار اضافی داره . </p><p></p><p>تو بین کنسولهای تقریبا جدید تنها کنسول ایکس باکس هست که معماری تقریبا یکسانی با پی سی یا کامپیوتر های شخصی داره . و همین امر شبیه سازی اون رو بمراتب بسیار اسونتر از پلی استیشن دو میکنه . </p><p>چرا دنبالش نرفتن! بخاطر اینکه مثل پلی استیشن دو فراگیر نبود . ولی قطعا اگه تیم فعلی پلی استیشن دو سراغش میرفتن تاحالا فکر کنم کلشو شبیه سازی میکردن . </p><p></p><p>فکر میکنم با توضیحات مختصر بالا متوجه شده باشید که چرا بعضی از فکرا عملی نیستند و اینکه دلیل این همه سربار و یا کندی بخاطر چی هست .</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Master, post: 1105863, member: 903"] هر کنسول یک کامپیوتر کامله . چیزی که باعث کاهش سرعت در شبیه سازی ها میشه میزان تفاوت در معماری بکار رفته در ساخت اون کامپیوتر( کنسول) خاص هست . درسته که همه کامپیوترها در نهایت بوسیله صفرو یک کار میکنن . اما همه مثل هم این کارو نمیکنند . دقیقا مثل انسانها . همه انسانها در نهایت از اصوات برای ارتباط استفاده میکنند ( صحبت ) اما میبینید که یک چینی رو وردارید بیارید ایران هیچ چیزی از شما سر در نمیاره . یا کتابی که بزبان چینی نوشته شده یا یک اهنگ چینی برای یک ایرانی اصلا قابلیت فهم نداره . این اتفاق دقیقا در دنیای کامپیوتر هم می افته . و شما نمیتونید انتظار داشته باشید یک برنامه از یک کامپیوتر دیگه خیلی راحت روی کامپیوتر دیگه اجرا بشه . ( بازی == برنامه ) . اگه قراره بفهمید فرد چینی چی میگه نیاز به مترجم دارید . اگر قراره برنامه ای از کامپیوتر دیگه ای رو روی یک کامپیوتر اجر کنید نیاز به مترجمی برای این کار دارید . در بهترین حالت اگه معماری های کامپیوتر ها شبیه به هم باشه کاهش سرعت صرفا بخاطر سربار سیستم عامل و نحوه پیاده سازی کامپیوتر دوم( کنسول هست ) . یادتون باشه . که در سیستم های اصلی ( کنسول یا پی سی ) دستورات اصلی سیستم فقط یک پروسه رو طی میکنه و یک روتین مشخص داره . اما وقتی صحبت از شبیه سازی میشه برای اجرای یک دستورالعمل ساده ( که در کنسول صورت میگیره ) چندین دستور العمل ( در سیستم مقصد) باید انجام بشه . و این نکته هم هست که شما پردازنده ها حافظه ها و غیره رو هم شبیه سازی میکنید . اگر معماری ها شبیه باشن این میزان کاهش پیدا میکنه و اگر معماری تفاوت زیادی داشته باشه حجم شبیه سازی ها بالاتر میره . شبیه سازی پردازنده ها ( یکی برای صدا یکی برای کارت گرافیک یکی پردازنده اصلی و ...) سربار زیادی رو به سیستم تحمیل میکنه . یک اینکه اولا در سیستم های تک هسته ای یک پردازنده باید هم جور پردازش های خودشو بکشه ( سیستم عامل . درایور ها و ... ) و هم جور اجرای وظایف پردازنده های دیگه رو بکشه و هم اینکه جور سربار و اجرای دستورالعملهای برنامه نویسی که برای این کار نوشته شدن بکشه . قضیه بعدی سینک کردن اطلاعاته . یادتون باشه بسیاری از پروسه ها تقریبا بصورت همزمان داره در یک کامپیوتر اجرا میشه ( کامپیوتر == کنسول) اما وقتی شبیه سازی میکنید دستورالعملها یکی بعد از دیگری اجرا میشن . خوب این واقعا یک مصیبتی رو بوجود میاره تا برنامه نویس بتونه همزمانی رو هم پیاده سازی کنه! و این باز سربار اضافی داره . تو بین کنسولهای تقریبا جدید تنها کنسول ایکس باکس هست که معماری تقریبا یکسانی با پی سی یا کامپیوتر های شخصی داره . و همین امر شبیه سازی اون رو بمراتب بسیار اسونتر از پلی استیشن دو میکنه . چرا دنبالش نرفتن! بخاطر اینکه مثل پلی استیشن دو فراگیر نبود . ولی قطعا اگه تیم فعلی پلی استیشن دو سراغش میرفتن تاحالا فکر کنم کلشو شبیه سازی میکردن . فکر میکنم با توضیحات مختصر بالا متوجه شده باشید که چرا بعضی از فکرا عملی نیستند و اینکه دلیل این همه سربار و یا کندی بخاطر چی هست . [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
راهنمايی، ترفندها و مشكلات بازیها
شبیه سازها
سوال:کنسول چیه؟شبیه ساز چی؟
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft