با سلام و ابراز ارادت خاص به دوست عزیز و استاد معظم ، Test84 گرامی .
آیا E-Book شاخص و مرجعی در این مورد و مخصوصاً کد نویسی های مبنایی که بیشتر بر مبحث کنترل منابع سیستم و کنترل پورت ها متمرکز باشه سراغ دارید ؟ کلاً در این زمینه ، یعنی مبحث کد نویسی در موتور بازی ها چه منابع شاخصی رو معرفی میفرمایید ؟
نظرتون درمورد Source که کاملاً مبتنی بر ++C و اسکریپ های پایه SecHardWare و Per-Soft-Res هست ، چیه ؟ کلاً ارایه اصلاعاتی برای آشنایی بیشتر با این موتور خیلی جذاب خواهد بود ؟
در مورد موتور های جدیدالوجودی مثل 3 UnrealEngine زیاد صحبت شده اما کمتر در مورد مبانی موتورهای شاخص تر بحث شده .
راستی به نبود برخی پیچیدگی ها و مشکلات معمول ++C در Script های موتور هایی خاص مثل UnrealEngine اشاره فرمودید ، ممکنه بیشتر توضیح بدید که چه اشکالاتی در این Script های اختصاصی حل شده ؟
ممنون .
با سلام و احترام؛
متاسفانه فکر میکنم سوءتفاهم شده و منو با کس دیگه ای اشتباه گرفتین چون من به شدت همچنان در خم یک کوچه هستم, به دور از هرگونه تزویر و ریاو
در مورد بخش اول؛
کلا استفاده از اسکریپت خیلی واجبه, پروژه که از یه حدی بالاتر بره, دیگه نمیشه با تغییر تو source اونو کنترل کرد و حالت های مورد نیاز اونقدر بالا میره که ناگزیر به استفاده از اسکریپت میشویم. در این رابطه لازم میدونم اشاره ای به Lua بکنم که یکی از زبان های اسکریپتیه خوب هستش. البته خودتون هم میتونین یه parser برای زبان اسکریپتی خودتون بنویسین که اگه نخواین شرط و حلقه داشته باشه, پیاده سازیش ساده(تر) هستش. استفاده از اسکریپت ها ملزم به دانش از کامپایلر ها و در سطحی از پارسر ها هستش که اون نیازمند دانشی solid از نظریه زبان.
شما, همونطور که حتما هست, باید تفاوت بین Game Engine و Graphic Engine رو تمیز بدین. یعنی بین رفتار و انتظارات از یه موتور گرافیکی که فقط وظیفه رسم تصاویر رو داره با یه موتور بازی که وظیفه مدیریت فضا, شبکه, رفتار با سیستم عامل و غیره رو داره رو بتونین تمیز بدین که اولا تو هر متنی که مطالعه میفرمایین به مشکلی نخورین.
(با توجه به اینکه از سوابق اجرایی شما بی اطلاع هستم عرض میکنم که ) به نظر این حقیر, بهتر هستش که وارد گود بشین و شروع به نوشتن کد در مورد مطالبی که بهش علاقه مند هستین بشین. من سالها در مورد ساختار های شی گرا مطالعه کردم, واقعا سالها بدون اغراق ولی در مورد نوشتن یک بازی با سیستم طراحی شی گرای درست مشکل داشتم و سعی در یافتن جوابم در کتابها داشتم که بالطبع چیزی یافت نمیشد. بالاخره شروع به نوشتن کردم و تقریبا چیزی که میخواستم رو بدست آوردم.
البته ناگفته نمونه که "تعادل" اینجا هم برقرار بود و اون همه مطالعه مسلما بی نتیجه در روند من نبود.