راه های ذخیره باتری و افزایش طول عمر آن در آیفون و آیپد

khashayar7

کاربر سایت
Jul 25, 2012
388
نام
خشایار
سلام به همه دوستان بازی سنتری امروز گفتم یک تاپیک بزنم در رابطه با ذخیره باطری و افزایش طول عمرش تو ایفون و ایپد و.... همه دستگاه های اپل خوب شما هم شاید این مشکل را داشته باشید که وقتی ایفونتون 100 درصده بعد عصر میاین خونه و میشه 3 درصد خوب مثلا اگه یک جایی باشید و دستگاهتون را لازم داشته باشید و شارژر هم نداشته باشید میتونید از راه های زیر استفاده کنید.
how-to-save-iphone-battery.jpg

راه هایی برای افزایش طول عمر باتری دستگاه های اپل و ذخیره بایری در آنها :

وای فای خود را خاموش کنید;)

بسیاری از مردم در خانه خود از وای فای استفاده میکنند اما متاسفانه فراموش میکنند در انتهای استفاده آن را خاموش کنند ! این امر باعث میشود که همواره دستگاه شما به دنبال شبکه های وای فای باشد که باعث مصر باتری به میزان زیادی میشود . پس از خاموش بودن آن مطمئن شوید . مکان تنظیم :

Settings > Wi-Fi ……

غیر فعال کردن خدمات محل سکونت

یکی از مهمترین اشکال های شناخته شده در iOS5 از نظر مصرف باتری این سرویس میباشد که در حالی که خدماتی را ارائه میکند باتری شما را حسابی میسوزاند ! در واقع ۳ آپشن متفاوت وجود دارد تا کمی از این مصرف باتری را با غیر فعال کردن جبران کنید . برای غیر فعال کردن این گزینه در صورتی که از آن استفاده نمیکنید به آدرس زیر بروید :

Settings > Location Services > System Services

کم کردن نور صفحه نمایش

کاهش صفحه نمایش iDevice شما میتواند تا حد زیادی در مصرف باتری تاثیرگذار باشد . سعی کنید نور صفحه خود را تا حدی که مطلوب باشد کم کنید تا باتری شما کمتر مصرف شود (خصوصا زمانی که در بازی هستید) مکان تنظیم :

Settings > Brightness

خاموش کردن بلوتوث

بلوتوث خود را در زمانی که استفاده نمیکنید خاموش نگه دارید ! در iDevice بلوتوث بیشتر برای ارتباط با هدست های بیسیم استفاده میشود . اگر دستگاه شما با بلوتوث کار نمیکند پس از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید . مکان تنظیم :

Settings > General > Bluetooth

غیر فعال کردن اطلاعات مکانی

اگرچه یکی از بهترین ویژگی های آیفون این سرویس میباشد اما بد نیست بدانید به دلیل ارتباط مستقیم با اتصال های سلولی دیتا مصرف بسیاری باتری دارد ! اگر شما از بخش اطلاعات مکانی استفاده نمیکنید مطئن شوید که این گزینه غیر فعال است ! بازگشت باتری بعد از غیر فعال کردن این گزینه را به شکل محسوسی خواهید دید . مکان تنظیم :

Settings > Location Services

غیر فعال کردن خدمات محل سکونت

یکی از مهمترین اشکال های شناخته شده در iOS5 از نظر مصرف باتری این سرویس میباشد که در حالی که خدماتی را ارائه میکند باتری شما را حسابی میسوزاند ! در واقع ۳ آپشن متفاوت وجود دارد تا کمی از این مصرف باتری را با غیر فعال کردن جبران کنید . برای غیر فعال کردن این گزینه در صورتی که از آن استفاده نمیکنید به آدرس زیر بروید :

Settings > Location Services > System Services

خاموش کردن اکولایزر

اگر شما جزو دسته ای میباشید که با iDevice خود موزیک گوش نمیدهید گزینه اکولایزر را غیر فعال کنید ، خصوصا گزینه هایی که باعث تقویت باس اسپیکر میشود ، اگر مایل به ذخیره عمر باتری هستید به آدرس زیر بروید و این گزینه را غیر فعال کنید :

Settings > Music > EQ

مدیریت دیتا و ایمیل

هر چه قدر شما با سیم کارت خود رابطه برقرار کنید مسلما مصرف باتری شما افزایش میاید . در این میان ایمیل ها نیز میتواند تاثیراتی را در مصرف باتری داشته باشد . اگر ایمیل هایی که برای ما ارسال میشود برایتان مهم نیست پس حتما این حالت را غیر فعال کنید .

Settings > Mail,Contacts,Ccalenders

چیزهای کمتری با iCloud سینک کنید

اگر شما هم از این سرویس استفاده میکنید و شماره تلفن یا چیزهای دیگر را ذخیره میکنید بهتر است هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید و از حالت اتوماتیک خارج کنید . (اگر علاقه دارید تا باتری خود را ذخیره کنید ، در مجموع بکاپ گرفتن به صورت دستی پیشنهاد میشود . برای اعمال تغییرات به بخش زیر بروید :

Settings > Mails, Contacts, Calendars > Fetch New Data

غیر فعال کردن ارتباط عکس

با استفاده از iCloud شما میتوانید تمامی عکس های خود را با iDevice های دیگر به اشتراک بگذارید . بدین صورت که تمامی عکس های شما به سرور iCloud منتقل میشود و در زمان اتصال iDevice دیگری ، به آن کپی میشود . اما اگر به این گزینه نیاز ندارید حتما آن را غیر فعال کنید . مکان تنظیم :

Settings > Photos

حداقل رساندن ارتعاشات آیفون

هربار که با شما تماس گرفته میشود یا اس ام اس دریافت میکنید موتور بسیار کوچکی در گوشی شما باعث لرزیدن میشود که شما را آگاه از رویداد میکند . غیر فعال کردن ویبره یا به حداقل رساندن آن میتواند تاثیری جزئی در مصرف باتری داشته باشد . میتوانید به جای ویبره از صداهای بلند استفاده کنید که مصرف آن نیز کمتر از موتور ویبره میباشد ، برای غیر فعال کردن ویبره به آدرس زیر مراجعه کنید :

Settings > Sounds

رفتن به حالت هواپیما

شاید بزرگترین مصرف را اتصال به شبکه های تلفن همراه در بر بگیرد . هرگاه شما در مکانی باشید که آنتن در آنجا کم باشد iDevice شما همواره در پی جستجو برای به دست آوردن آنتن است . اگر به تلفن در آن مقطع نیاز ندارید بهتر از حالت هواپیما استفاده کنید که آنتن شما از کار خواهد افتاد . این کار باعث میشود تا حد زیادی از مصرف یاتری جلوگیری کنید . مکان تنظیم :

Settings > Airplane Mode

سنسور قفل کردن به صورت اتوماتیک

بهترین زمان برای قفع شدن صفحه نمایش ۱ دقیقه است ! چرا که در این حالت صفحه نمایش شما نیز در طول ۱ دقیقه خاموش میشود . در غیر اینصورت صفحه شما روشن میماند که مصرف باطری طبیعتا افزایش میابد . برای تنظیم به آدرس زیر بروید :

Settings > General > Auto-Lock
خواب و بیداری کمتر دستگاه

یکی از موارد دیگر مصرفی زمانیست که شما صفحه نمایش آیفون خود را روشن میکنید ، متاسفانه این یک تیک عصبی برای بسیاری از افراد است که هر چند لحظه صفحه نمایش خود را روشن و دوباره خاموش میکنند! این کار را فقط زمانی انجام دهید که واقعا به دستگاه نیاز داشته باشید .

انجام کارهای فشرده تر

گاهی اتفاق افتاده است که افرادی هنگام دانلود از فروشگاه اپل همزمان بازی ۳ بعدی را نیز اجرا میکنند ! یا به تماشای فیلم میپردازند ! اگر باتری بیشتری میخواهید هرگز چند کار را به صورت فشرده با هم انجام ندهید چرا که باعث بیشتر کار کردن پردازنده شما میشود .

صحیح شارژ کردن باتری

مهمترین بخش برای سلامت باتری شارژ آن است . چرخه شارژ باید به درستی صورت بگیرد که به چند نکته مهم اشاره میکنیم :

-اگر از دستگاه برای اولین بار استفاده میکنید بگذارید شارژ کارخانه ای آن تمام شود سپس شارژ اولیه آن هم به مدت ۸ الی ۱۲ ساعت را فراموش نکنید.بهترین زمان برای شارژ باتری آیفون و آیپد و آیپاد زمانیست که 20% و یا کمتر باتری دارید و شما یک پیغام هشدار دریافت میکنید. هنگام شارژ ترجیحا از دستگاه استفاده نکنید ، چرا که سلول های باتری شما هم در حال استفاده میباشند و هم شارژ شدن

اگر آنتن دهی ضعیف است گوشی را خاموش کنید

جست‌وجو برای آنتن یکی از مواردی است که باتری زیادی مصرف می‌کند. به ویژه در مکان‌هایی که آنتن ضعیف است گوشی مدام به دنبال سیگنال می‌گردد و همین امر عمر آن را می‌کاهد. پس در مکان‌هایی که تحت پوشش شبکه موبایل نیستند بهتر است گوشی خود را خاموش کنید یا در حالت پرواز (Flight) بگذارید. مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد نیز باعث فعالیت بیشتر گوشی و افزایش مصرف باتری می‌شود زیرا تعداد کاربرانی که از یک دکل واحد استفاده می‌کنند افزایش می‌یابد.

از گرما دور نگه دارید

گرما دشمن درجه یک باتری گوشی تلفن همراه است. سعی کنید تا حد امکان گوشی‌ای که باتری‌اش در حال تمام شدن است را در محل‌های گرم مثل ماشینی که در آفتاب پارک شده است یا در دست و تماس با بدن نگه ندارید زیرا گرمای بدن نیز از عمر آن می‌کاهد. بهترین کار برای روشن نگه داشتن گوشی، قرار دادن آن در محلی بسیار خنک همچون یخچال است.;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر