ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
در ستایش پدرهنرمند سبک ترس و بقا : به مناسبت تولد شینجی میکامی
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="uriel" data-source="post: 4478067" data-attributes="member: 54769"><p>اویل ویتین که بهترین وحشت و بقای این 10 سال اخیر بوده برای من، ولی بهزاد RE4 در واقع یک انقلاب در چندین بعد ساختاری و طراحیه بازی به حساب میاد. درسته ترسش نسبت به اویل ویتین در مرتبه پایین تری قرار میگیره، ولی همونطور که گفتم میکامی با طراحی بازی بیشتر سعی داشت که خلق اتمسفر و فضاسازی رو در عنوانش پیاده کنه بر خلاف روندی که مثلا نسخه های کلاسیک در پیش گرفته بودن. تو حتی به طراحی هاش هم دقت کنی بیشتر خفقان آور و تو در تو بودن، که تو مجبور باشی حس سنگینی دنیای اون دهکده یا اون قلعه رو حس کنی، نه اینکه مثلا از زامبی و هیولا بترسی فقط. در حقیقت رزیدنت 4 یه بازیه ژانر وحشت بود که نمیخواست فقط وحشت رو به همراه خودش داشته باشه، میخواست ابعاد جدید بازیسازی رو هم با خودش یدک بکشه و فضاسازی و طراحی نوین ساختار خودش رو توی ژانر در حال رکود وحشت و بقا دیکته کنه. اگر بازی رو تنها به لحاظ مولفه ترس کنار بازی های ژانر وحشت اون سال ها مثل DOOM 3 یا F.E.A.R بزاری قطعا کم میاره، ولی چیزی که RE4 رو در پله بالاتری نسبت به اون عناوین قرار میده نگرش نوینش به این ژانر و تزریق عناصر جدید و خلق اتمسفر سنگین و ترسناک به کمک المان های ظاهری طراحی بازی دونست. من طاهر اون قلعه رو که میدیدم یا وقتی توی کوره راه های اون دهکده که قدم میزدم مرموز بودن وقایع و ابهت اون معماری های گاتیک قلعه منو مرعوب خودش میکرد بیشتر تا مثلا هیولاها و ترس های ناشی از خطر درندگان و هیولاها. این هدفی بود که میکامی دنبالش بود به عقیده و نگاه جدیدش به ژانر وحشت، که اگرچه کامل پیاده نشد و نتونست تمام اون ذهنیاتشو وارد کنه و طرفدارهای نسخه های کلاسیک که ترس عریان رو همیشه در این عناوین جستجو میکردن بهش معترض بودن ،ولی قدم بسیار بسیار ارزشمندی بود به عقیده من برای هدایت این ژانر و قدم های آیندش.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uriel, post: 4478067, member: 54769"] اویل ویتین که بهترین وحشت و بقای این 10 سال اخیر بوده برای من، ولی بهزاد RE4 در واقع یک انقلاب در چندین بعد ساختاری و طراحیه بازی به حساب میاد. درسته ترسش نسبت به اویل ویتین در مرتبه پایین تری قرار میگیره، ولی همونطور که گفتم میکامی با طراحی بازی بیشتر سعی داشت که خلق اتمسفر و فضاسازی رو در عنوانش پیاده کنه بر خلاف روندی که مثلا نسخه های کلاسیک در پیش گرفته بودن. تو حتی به طراحی هاش هم دقت کنی بیشتر خفقان آور و تو در تو بودن، که تو مجبور باشی حس سنگینی دنیای اون دهکده یا اون قلعه رو حس کنی، نه اینکه مثلا از زامبی و هیولا بترسی فقط. در حقیقت رزیدنت 4 یه بازیه ژانر وحشت بود که نمیخواست فقط وحشت رو به همراه خودش داشته باشه، میخواست ابعاد جدید بازیسازی رو هم با خودش یدک بکشه و فضاسازی و طراحی نوین ساختار خودش رو توی ژانر در حال رکود وحشت و بقا دیکته کنه. اگر بازی رو تنها به لحاظ مولفه ترس کنار بازی های ژانر وحشت اون سال ها مثل DOOM 3 یا F.E.A.R بزاری قطعا کم میاره، ولی چیزی که RE4 رو در پله بالاتری نسبت به اون عناوین قرار میده نگرش نوینش به این ژانر و تزریق عناصر جدید و خلق اتمسفر سنگین و ترسناک به کمک المان های ظاهری طراحی بازی دونست. من طاهر اون قلعه رو که میدیدم یا وقتی توی کوره راه های اون دهکده که قدم میزدم مرموز بودن وقایع و ابهت اون معماری های گاتیک قلعه منو مرعوب خودش میکرد بیشتر تا مثلا هیولاها و ترس های ناشی از خطر درندگان و هیولاها. این هدفی بود که میکامی دنبالش بود به عقیده و نگاه جدیدش به ژانر وحشت، که اگرچه کامل پیاده نشد و نتونست تمام اون ذهنیاتشو وارد کنه و طرفدارهای نسخه های کلاسیک که ترس عریان رو همیشه در این عناوین جستجو میکردن بهش معترض بودن ،ولی قدم بسیار بسیار ارزشمندی بود به عقیده من برای هدایت این ژانر و قدم های آیندش. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
در ستایش پدرهنرمند سبک ترس و بقا : به مناسبت تولد شینجی میکامی
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft