داستان سری Killzone (بخش سوم)

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
سلام

با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه بازی Killzone 2 تصمیم بر این گرفتیم که مقاله‌ای مربوط به داستان کلی سری بازی های Killzone تهیه کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. این مقاله در 4 بخش قسمت بندی شده است که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیرد.



داستان سری Killzone قسمت اول
داستان سری Killzone قسمت دومhttp://www.bazicenter.com/forums/showthread.php?p=629195#post629195
داستان سری Killzone قسمت سوم
داستان سری Killzone قسمت آخرhttp://www.bazicenter.com/forums/showthread.php?t=20934

Early Helghan Era - 2204-2340

مهاجرت(The Exodus): (سال‌های 2204-2210)

فرمان‌دار کل Vekta در پاسخ به حملات تروریستی که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شد، جمعیت Helghan که در Vekta زندگی می‌کردند را محدودتر می‌کرد و بر آنها سخت می‌گرفت. سر انجام از روی ناچاری خانواده‌های ثروتمند Helghan چندید کشتی‌ فضایی قدیمی را خریدند و آنها را تعمیر کردند تا دوباره قابل استفاده شوند. آنها نماینده‌ای را تایین کردند تا با فرماندار کل مذاکره کند و اجازه مهاجرت از Vekta به سیاره Helghan را بگیرد تا با همکاری افرادی که از ایستگاه فضایی به Helghan فرار کرده بودند این سیاره را از نو بسازند. فرماندار با درخواست آنها موافق کرد و مهاجرت میلیون‌ها جمعیت ناراضی Helghan به سمت کلونی‌ها Helghan آغاز شد.

exodus1.jpg

نه ISA و نه UCN هیچکدام مایل به سرمایه گذاری در کلونی‌های Helghan نبودند و ترجیح دادند که Helghan را به حال خودش رها کنند تا نجات یابد یا از بین برود. برای قانونمند کردن این عملیات، UCN حکومت Helghan را به عنوان یک دولت مستقل رسما شناخت و سیاره Helghan را قلمرو آنها اعلام کرد. البته Helghan هنوز تحت محاصره و محدودیت‌های ISA قرار داشت تا زمانی که روابط دیپلماتیک به حالت عادی خود بازگردند.

مستقر شدن در Helghan: (سال‌های 2215-2220)

زندگی متروک در Helghan با زندگی در بهشت Vekta قابل مقایسه نیست. آمار تلفات به دلیل بیماری، خسارت از طوفان و گرسنگی بسیار زیاد است. به هر حال در طول 10 سال آمار مرگ و میر به دلیل سازگار شدن با محیط کاهش پیدا می‌کند. به تدریج تمدنی از میان اردوگاه مهاجران طلوع می‌کند و فعالیت‌های صنعتی و تولید غذا مجدداً آغاز می‌شود.

2215-2220.jpg

مشقت‌ها: (2220)

در سال 2220 برای اولین بار سران کمپ‌های مهاجران دور هم جمع شدند تا فرمانداری Helghan را دوباره تشکیل دهند. 90 درصد آنها موافقت کردند که منابع و مشاغل خود را با یکدیگر تقسیم کنند تا با همکاری هم جامعه خود را دوباره بسازند.

ناراحتی‌های جسمی و بیماری‌ها در سرتاسر کلونی قابل مشاهده بود. نیروی جاذبه زیاد، تشعشات مرموز و طوفان‌ها اثرهای جدی در طول عمر انسان‌های ساکن آن منطقه دارد. خبری از کمک‌های دارویی از سوی ISA نیست و کارخانه‌های بومی نیز بسیار قدیمی هستند. پوشیدن ماسک برای کسانی که در فضای باز کار می‌کنند اجباری می‌شود و همین عمل نشانگر شغل و حرفه افراد شد. حتی برای کسانی که ماسک می‌پوشیدن "سوزش ریه" (بیماری که اهالی سیاره آن را به این نام می‌خواندند) دلیل اصلی مرگ در Helghan در سن 30 سال به بالا بود.

hardships.jpg

در طرف مثبت قضیه، منابع عظیم معدنی در این سیاره کشف شد و در پی آن کار در معدن به رایج‌ترین شغل در Helaghn تبدیل شد.

ICSA به سمت Helghan می‌آید: (2223)

در شرایطی‌که کلونی‌های Helghan در حال بازسازی حکومت Helghan و تامین زیربناها و تاسیسات ضروری زندگی بودند، موسسه ICSA به آنها پیشنهاد عضویت و پشتیبانی داد. ICSA ورژن بی طرف ISA است و هدف آن پشتیبانی و کمک به کلونی‌های مستقل است. با اینکه ICSA درخواست خیلی کمی از Helghan داشت و در عوض پیشنهاد کمک‌های فراوانی به آنها داد ولی Helghanها که نسبت به همه خارجی‌ها بدبین شده بودند، پیشنهاد ICSA را شدیدا رد می‌کنند.

icsa.jpg

The Early Helghan Era: (سال‌های 2223-2305)

مجوز‌های تجاری که ISA برای Helghan وضع کرده بود، آنها را مجبور می‌کرد که در شرایط نامطلوب به تجارت بپردازند و رشد اقتصادیشان نیز با وجود رشد صادرات معدنی بسیار کند پیش می‌رود. زندگی برای اکثر مردم Helghan سخت، رنج آور و کوتاه است. اما آنها هنوز در تلاش برای فائق آمدن بر کمبود غذا و شرایط و محیط بد این سیاره هستند. سختی‌های مکرر به تدریج محو می‌شود و مردم Helghan موفق به سپری کردن این شرایط سخت می‌شوند ولی هرچه بیشتر شرایط آنها بهبود می‌یابد، آنها بیشتر از محدودیت‌هایی که ISA برایشان وضع کرده، عصبانی می‌شوند.

ساخت شبکه دفاعی ISA شروع می‌شود: (2304)

نیروهای ISA ثروتمند‌تر برای بدست آوردن یک ناوگان عظیم شروع به ساخت شبکه دفاعی پرجزییات خود می‌کنند. فرمانداری نیروهای ISA در Vekta نیز برای تمرکز بر روی ساخت شبکه دفاعی خود تصمیم می‌گیرد تا به محاصره Helghan خاتمه دهد.

odn.jpg

وارثان: (2305)

نسل سوم مردم Helghan متولد می‌شوند. آنها تا حدودی جهش یافته بودند و تقریبا با شرایط سیاره تطبیق یافته بودند. بدن آنها با نیروی جاذبه زیاد، تطبیق داشت همچنین ریه‌ها و سلول‌هایشان نیز با آلودگی و تشعشعات سیاره سازگاری داشت.

image01.jpg

Scolar Visari متولد می‌شود: (2207)

مردی که روزی حاکم مطلق Helghan خواهد شد در یک خانواده ثروتمد و ناسیونالیست متولد می‌شود. در حالی که شایعه شده بود او از نوادگان یکی از مدیران اولیه کمپانی Helghan است در همان سنین کم نیز نشانه‌هایی از یک فرد متفکر و رهبر را در خود داشت.

youngvisari.jpg

تنزل عظیم: (2330-2350)

امتیاز انحصاری Vekta در تجارت با Helghan باعث رشد اقتصادی بزرگی برای Vekta می‌شود. البته در قبال سرمایه گذاری مجدد در Helghan.
با افزایش جمعیت Helghan، مقدار بیشتری از سرمایه آنها صرف تامین غذا و محافظت از تمدنشان می‌شود. این امر موجب چندین حادثه صنعتی می‌شود با توجه با اینکه ماشین الات گران قیمت برای کار کردن در شرایط سخت سیاره Helghan به طور کافی سرویس نمی‌شوند، در نتیجه Helghan مبلغ زیادی را برای تعمیر و تعویض قطعات این ماشین آلات می‌پردازد که همین امر باعث می‌شود طی 20 سال Helghan با رکود اقتصادی شدیدی مواجه شود.

اقتصاد دانان Helghan، بهره برداران Vekta را مقصر این رکود اقتصادی می‌دانند. Vekta نیز مشکلات خودش را دارد، با متلاشی شدن بازار سیاه و پر منفعتش در تجارت مواد معدنی Helghan آنها دیگر نمی‌توانند مواد اولیه را بدون زحمت برای خود ذخیره کنند.

برای اولین بار از سال 2220 به بعد، شهروندان Helghan از گرسنگی تلف می‌شوند.


Helghast Era - 2340-2357

قیام Visari: (سال‌های 2340-2347)

با وجود وضع نامساعد اقتصادی و روحیه بسیار ضعیف مردم Helghan، فردی با سخنان و نظرات قابل توجه برمی‌خیزد! Scolar Visar اول... کسی که در آخر ادعای رهبری Helghan را کرد. عقاید او ساده و متقاعد کننده هستند: مردم Helghan سابقاً به عنوان انسان وارد این سیاره شدند اما آنها دیگر انسان نیستند. آنها متفاوتند، عوض شده‌اند.
در طول سفرشان از لحاظ قیافه و ظاهر تغییر کردند!
با سکونت در این سیاره بیگانه از لحاظ فیزیکی تغییر کردند!
با تحمل سخت‌های زندگی در این سیاره از لحاظ روحی تغییر کردند!
دولتی که آنها را به اینجا رسانده فقط می‌تواند برایشان ساختمان تهیه کند؛ نمی‌تواند به آنها رمقی ببخشد، نمی‌تواند دلیلی برای ادامه زندگی به آنها بدهد و نمی‌تواند به طور کامل بزرگی و عظمت این تغییر شکل را بیان کند. Visari ادعا کرد: دنیا ما را تغییر داده و حالا نوبت ماست که آن را تغییر دهیم.

مهارت‌های Visari در سخنرانی و شخصیت رباینده او، توجه بسیاری از مردم ناراضی Helghan را به هدف و انگیزه او جلب می‌کند. سخنان او در بین مردم مانند آتش رخنه می‌کند و آنها را به سوی یک شناخت سوق می‌دهد: اینکه آنان یک ملت واحد هستند و در برابر تمام متجاوزان متحد هستند. و شاید مهم‌تر از آن، Visari اولین کسی است که هویت "Helghast" را به عنوان یک نژاد جدید و برتر بر همه نژادها تعریف کرد، چیزی که بعدها به شعار اصلی Helghast تبدیل شد. او شروع به سخنرانی درباره قدرت نظامی کرد، قدر مطلقی که به زودی به نشان Helghast تبدیل می‌شود. مهم‌تر از آن، او ارزش‌های ماسک پوشیدن را که یک زمانی نشانه موقعیت اجتماعی پایینی بود به قسمتی از هویت Helghast تبدیل کرد. Visari به مردم می‌گوید در تاریخ آنان چیز شرم آوری وجود ندارد و پوشیدن ماسک پیمان Helghast برای شجاعت و شهامت آنها است. مردم Helghan اعم از ثروتمند و فقیر به دور او صف آرایی می‌کنند.

آغاز Helghast: (سال 2347)

Visari در سخنرانی‌هایش عبارت Helghast را ابداع کرد. ریشه این عبارت از کلمه قدیمی انگلیسی "gast" به معنای روح است که اشاره بر ترس زیاد دارد. او می‌گفت Helghastها دیگر مثل سابق نیستند، آنها دیگر از نژاد انسان و بی روح نیستند. زندگی آنها در Helghan و رنج‌های که کشیدن آنها را به یک نژاد جدید تبدیل کرده، تنها نژاد زنده دنیا!!

rise.jpg

Visari وانمود به انجام عملیاتی می‌کند تا پشتیبانی مردم را بدست بیاورد. او به همراه شورش مردم یک کودتای نظامی برپا می‌کند تا بتواند به مقام رهبری Helghan برسد. او قدرت را از حکومت Helghan می‌گیرد و از ارتش درخواست می‌کند تا اجازه دهد به مدت 10 سال قدرت را بدون مزاحمت در دست بگیرد تا Helghast را به یک قدرت مستقل تبدیل کند. به عنوان بخشی از هدفش، Visari شروع به توسعه ارتش Helghast می‌کند. وجه دیگر انقلاب Helghast، انقلاب فرهنگی بود که توسط خود Visari هدایت شد و قصد آن تغییر نمای جامعه Helghan بود. وی در سال 2349 استفاده از حروف انگلیسی در نوشته‌ها را ممنوع کرد و به جای آن الفبای مخصوص Helghast را ابداع کرد. تلاش برای تعویض کامل زبان بنا به دشواری‌های منطقی به نتیجه‌ای نرسید. به عنوان آخرین تاثیر نیز پرچم قدیمی Helghan با یک پرچم ساده‌تر و خشن‌تر تعویض شد. مثلت Helghast پرچم رسمی Helghan شد، 3 پیکان که سمبل وظیفه، اطاعت و وفاداری است، نشان‌گر ارزش‌های جدید جامعه Helghast شد.

اقتصاد جدید Helghan: (سال 2350)

Helghast در شروع با قاچاچ‌های ناچیز شروع به تجارت با تامین کنندگان بازار سیاه می‌کنند و رفته رفته این تجارت‌ها بیشتر و بزرگتر می‌شود تا جایی که آنان تحریمی که ISA بر Helghan اعمال کرده بود را شکستند و به طور کامل به تجارت با بازار سیاه پرداختند. بیشتر خریدهای انرژی از بازار Vekta انجام می‌شود ولی Visari به تدریج ماموران خرید را به تامین انرژی مستقیم از Helghan ترغیب می‌کند. ناوگان تنزل یافته ISA نیز قدرت جلوگیری از تجارت‌های Helghan را ندارد، همچنین چندین حزب در Vekta مساله تحریم Helghan را زیر سوال می‌برند که آیا در این موقعیت تحریم لازم است یا خیر. Helghast‌ها ایستگاه حمل و نقل خود را از نو می‌سازند اگر چه نسبت به گذشته در سطح متاعدل‌تری بود. حالا تجارت واقعی شروع می‌شود. Helghast با ICSA قرار دادی در ضمینه انرژی و منابع می‌بندد و بدین صورت افسردگی در این سیاره به طور کامل از بین می‌رود.
این معامله بازده بسیار خوبی داشت و هر دو طرف سود زیادی از آن می‌بردند.

فرمندار ISA بودجه نیروی دریایی را افزایش نمی‌دهد تا قدرت آن را در یک سطح قرار دهد.

شروع ساخت دومین پایگاه دفاعی: (2356)

فرمانداری ISA که از پیشرفت ارتش Helghast نگران شده بود، دستور ساخت یک پایگاه دیگر را می‌دهد تا مکمل شبکه دفاعی 52 ساله Vekta باشد.
جنرال Stuart Adams به مقام فرماندهی شبکه دفاعی ISA منسوب می‌شود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر