توجه : کارتهای سری 5 این برندها رو نخرید !!!

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

moghazzal

کاربر سایت
Oct 30, 2008
152
نام
reza
:(!! من از برند ساپفایر 10 12 تا 5770 و یکی 2 تا 5850 و 1 دونه 5870 بستم ولی به هیچ عنوان با مشکلات شما مواجه نشدم
مشکل شما با درایور 10.3 کاملا حل میشه
 

amirmahmood

کاربر سایت
Nov 12, 2009
3,207
نام
امیر محمود
من گیگابایت 5850دارم در تمام بازی ها و برنامه های بنچ مارک سنگین هیچ مشکلی نداشته!
در چه بازی هایی کرش کردین؟!
 

Reza82N

کاربر سایت
Jul 21, 2009
381
نام
رضا
سلام دوستان،
اين وضعيت آخرش به كجا رسيد ، شايد SAPPHIRE HD5770 1GB GDDR5 بگيرم،اما الان ترسيدم مشكل پيش بياد ، به نظرتون چيكار كنم؟
GIGA 770t
CPU AMDpheno II x2 550
اينا رو دارم،
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
قضیه اینه که شانسیه،ممنکه برات مشکلی پیش نیاد ممکنه پیش بیاد و با درایور های جدید هم حل نشه!
 

amirekhm

کاربر سایت
Nov 9, 2008
190
نام
امیر ابراهیم
این پست من نیست ماله یکی از دوستان است ولی به اینجا مربوط میشه حیفه که نذارم :
من این مطلب رو تو چند تا فورم دیدم و از اینکه مردم چقدر به بعضی چیزا توجه میکنن خندم گرفت !! بدون تحقیق و مطالعه و فقط به خاطر چند مورد به کل از خرید منصرف میشن.
برا همین تصمیم گرفتم به منظور اگاهی کاربرا در این مورد توضیحاتی بدم.

.تا حالا بیشتر از چند میلیون کارت 5000 فروخته شده و حالا 200 تاش و یا 500 تاش مشکل داشت درصد فوق العاده ناچیزی است.2 هر سری جدیدی این مشکلات است. در ضمن کرشهای و مشکلات سری 5000 به خیلی چیزهای دیگه هم مربوطه و نه خود کارت!!!. من بیشتر ار 50 تا مقاله و تاپیک در این مورد خوندم و فقط چند تا از دلیلاشو براتو ن میگم.


1.کسانی که سیستمشون اورکلاک هستش ولی 100 % stable نیست وقتی کارت 5000 رو کامپیوترشون باشه GSOD مگیرن به جای اینکه BSOD بگیرن.این هیچ ربطی به گرافیک نداره و اشتباها یوسرها فک میکنن مشکل از گرافیکه. اینجا فقط جایBSOD و GSODعوض شده و این ارور ناشی از اورکلاک ناپایدار است و نه مشکل گرافیک . این نشون دادن ارورها به جای هم دیگر باعث سردرگمی کاربرا میشه.

2. تایمینگ رم خیلی مهمه.اگه تایمینگ رمتون رو دستکاری کردید و 100 % stable نباشه باز هم بعد 1 مدت به شما GSOD میده که باز هم ربطی به گرافیک نداره.

3. بعضی مواقع مشکل از Catalyst Control Panel -CCC است.با uninstal کردن catalystو نسب Ati Tray Toolشما همون تنظیمات رو خواهید داشت در یک Interfaceساده تر و کرشها هم از بین میرن.این مشکل به خاطر نا هماهنگی CCC با بعضی کارتهاست که با اومدن درایورهای جدید برطرف میشه.

4. بعضی کیسها اصلا تهویه خوبی ندارن ...اگه دمای Vram کارت زیاد بالا بره و overheat کنه کامپیوتر ریست مشه و یا کرش !!! خیلی از دوستان فقط به دمای GPU توجه میکنن.در حالیکه دمایvram به همون اندازه مهمه و در هنگام بازیهای سنگین خیلی داغ میکنه.اگه تهویه مناسبی نداره کیستون دور فن رو دستی از طریق MSI AfterBurner بالا ببرید تا کارت بهتر خنک شه !!

5.من حتی دیدم مشکل از سیم HDMI خراب است که دوستان سریع به خرابی کارت ربطش میدن.اگه صفحه مانیتور خطوط سیاه و یا خاکستری رنگ دارد 80% سیم اتصال مانیتور و یا کابل HDMI مشکل داره و یا سیم اتصال 75 وات سر جاش سفت نیست.

6.کاهی اوقات مشکل پرش (Flicker) تو تصویر وجود داره که به دلیل کلاک بسیار پایین کارت در حالت 2D است (157core-300memory) و یا ولتاز پایین در حالت 2D است(V0/95) که به منظور مصرف برق کمتر است و گاهی اوقات باعث ناپایدار شدن کارت میشه چون برای کار در حالت 2D کافی نیست. این مشکل به ندرت در بعضی کارتها پیش میاد که راه حل ساده ای داره. با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner شما میتونید پروفایل جدید بسازید و کلاکهای 250 برا هسته و 400 برا مموری بزارید و یا ولتاژ رو 1 ذره بالا ببرید با همون کلاکهای پیش فرض و بعد این تغییرات رو در پروفایل شماره 2 Save کرده و بعد آن به داخل Setting ابن نرم افزار رفته و به تب Profiles رفته و پروفایل شماره 2 که ساخته اید رو در قسمت 2D prfile انتخاب کنید.در این حالت به احتمال99% مشکل پرش (Flicker) برطرف میشود.در ضمن یادتان نرود که گزینه Start with windows رو در تب General تیک بزنید.این به این معنا نیست که کارت خرابه.
نکته. ممکنه فقط با انجام یکی از این 2 پرش تصویر برطرف شه.پس لازم نیست حتما جفتشون با هم باشن.

7. هنوز درایورهای 100%بهینه سازی شده برا سری 5000 وجود نداره و در درایورهای جدید هم باگ وجود داره.البته به ندرت این باگها مشکلی ایجاد خواهند کرد و فقط در بعضی بازیها مثل Bad Company 2 ممکنه این باگها خودشونو نشون بدن.تازه الان برا اون باگ هم Hotfix دادن بیرون و مشکل برطرف شده.سعی کنید از Hotfix درایورها که اومده استفاده کنید که در خیلی از مواقع مشکل رو بر طرف کردن

8. به دلیل باگها در درایورها بعضی از این کارتها در حالت Crossfire or eyefinity به مشکل بر میخورن و این 99% به خاطر نقص و باگ در درایور است و نه کارت گرافیک.

9.دوستان که فک میکنن پاور کامپیوترشون کافیه به وات کل پاور توجه نکن بلکه به مقدار آمپر برروی ریل 12v توجه کنن.

10. دوستانی که ویندوس 7 دارن .مراقب update کردن ویندوس خود باشید. AMD خودش گفته 1 update خاص باعث به وجود امدن مشکلاتی برا سری 5000 در win 7 شده و من هم چون خودم هم تست کردم تایید میکنم.

11.من خودم این رو به چشم دیدم و 1 مقدار باعث تعجبم هم شد. کارت گرافیک 5000 و به خصوص سری 5800را رو اسلات PCI-E خیلی سفت پیچ نکنید.2بار رو 2 سیستم جدا من خودم دیدم که اصلا سیستم بوت نمیشد و بعد طرف رفت 1 ذره پیچ رو شل کرد و همه چیز درست شد و بوت هم شد.مشکل بوت نشدن بعضی کارتها ممکنه همین باشه چون وقتی خیلی محکم پیچ میشه به برد فشار میاد.تو این حالت باز دوستان میان مشکل رو به خرابی گرافیک ربط میدن و چون هر بار هم که از اسلات در میارن دوباره خیلی محکم پیچ میکنن متوجه موضوع نمیشن و میبرن گارانتی.نیازی نیست زور رستمو تو پیچ کردن کارد بزارید !!!!! چیز به این بی اهمیتی هم میتونه مشکل ساز بشه و این به بی احتیاتی کاربرا بر میگرده و نه کارت گرافیک.

فعلا به اینها بسنده میکنیم .خودتون میبینید در 10 مورد که بیشتر از همه دیده شدن اصلا مشکل از کارت نیست و مبتدی بودن کاربرا و یا باگ درایورها مشکل ایجاد کرده که همشون هم قابل حل هستند.در ضمن AMD قول داده در کاتالیست 10.4 باگهای گرافیکی رو بر طرف کنه.

نکته:گرفتن این ارور GSOD-Grey screen of death به جای BSOD-black screen of death باعث سردرگمی خیلیها شده چون ارور GSODمربوط به گرافیک است. اگه در هنگام بازی سنگین و یا انجام کار سنگین این ارور GSOD را گرفتید در حالی که در حالت بیکار همه چی درسته به احتمال 90% اینهمون ارور BSOD است که به صورت GSOD نشون داده میشه.این ارور ربطی به گرافیک نداره و ممکنه از اورکلاک ناپایدار و یا رم باشه .ولی اگر شما این اورکلاک را خیلی وقت پیش انجام دادید و تا به حال هم مشکلی نداشتید و Stability Test هم شده و در ضمن وقتی کامپیوتر در حالت بیکاره کرش داره و یا فریض میشه شما اول همون کاری که در شماره 6 گفته شده انجام بدید و اگر درست نشد این احتمال هست که کارت نقص فنی داره و باید ببری گارانتی.


بازم میگم این خیلی مسخرست که به خاطر 1 مشت شایعه و همچنین ناواردی کاربرا این سری 5000 و به خصوص سری 5800 را از خود دریغ کنید. من خودم 1 5850 Sapphire گرفتم و تا به حال هیچ مشکلی هم نداشتم و سالم و سر حال داره کار میکنه و 1 دونه کرش یا هنگ نداشتم . تو بازیها واقعا شاهکار بوده..تازه سیستم من اورکلاک هم شده .

بین 2 میلیون اگه 300 تا مشکل داشته باشن کاملا طبیعیه و ما هم به همین علت چیزی به نام گارانتی داریم.

خیلی دلم میخواد اون موقعی که سری 400 انویدیا بیرون زیاد شد و کاربرای بیشتری خریدنش ببینید چطوری از مشکلات این کارتها هم تو فورما گله خواهند کرد. هیچ وقت New Generation بدون مشکل و باگ نیست و به مرور زمان برطرف میشه. اگر فک میکنید اونقدر بد شانسید که از بین 2 میلیون همونی که نقص فنی دارد رو میخرید و از این میترسید . لطف کنید اسم گیمر و یا اورکلاکر رو خودتون نزارید و برید تو منزل با همون سیستم قدیمیتون حال کنید.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر