ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
تاریخ انتشار احتمالی پلی استیشن 5 پرو
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Vice City FM" data-source="post: 5392820" data-attributes="member: 158875"><p>چیزی که خود DF هم با تمامی عدم میلی که داره اما بهش اعتراف کرد این بود که چیپست I/O در PS5 بیش از 100 درصد سریعتر از Xbox Series هستش (حتی چندبرابر با استفاده از تکنیک kraken oodle and textues) که این مزیت به آزاد سازی CPU، GPU و حافظه کمک می کنه.</p><p></p><p>مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که معماری Xbox Velocity معادل تقریباً 5 هسته Zen 2 پردازش اختصاصی هستش.</p><p>اما مارک سرنی تو کنفرانس معرفی PS5 گفت که PS5 I/O دارای 11 پردازش اختصاصی Zen 2 Cores، به علاوه دو پردازنده اختصاصی مشترک شده با Ram و موتورهای هماهنگی بین اینهاست.</p><p></p><p></p><p>جالبه که بدونید یک پردازنده ویژه در PS5 برای کنترل صدا وجود داره که به طور قابل توجهی بار روی پردازنده اصلی را کاهش می ده.</p><p>حالا همه اینها را با یک API اختصاصی مبتنی بر Vulkan جمع ببندید که بهشت کد نویس هاست و بهترین خروجی ممکن رو از سخت افزار میگیره.</p><p>از اون طرف DF تایید میکنه که پردازنده Zen2 بکار رفته در PS5 Pro به دولوپرها اجازه دسترسی بیشتری به RAM میده که مجموعه اینها تاثیر قابل توجهی بر کاهش پردازش های اضافی بر پردازنده اصلی میگذاره. ضمن اینکه رسما هم اعلام شد اگر پردازنده تغییر میکرد سیستم بکوارد PS5 دچار مشکل میشد.</p><p></p><p>بقول اکانت معتبر Kepler در توییتر:</p><p></p><p><em>"نحوه ای که سونی از قابلیت بکوارد استفاده میکند بسیار پیچیده است که نیازه که سخت افزار جدید در سرعت کلاک یکسان یا سرعت کلاک بیشتری کار کند، حتی اگر پردازنده ی جدید در سرعت کلاک پایین، سریعتر باشد. اگر سونی از هسته های Dense معماری Zen6 برای PS6 استفاده کنه نمیتونن از سرعت 4GHz یا بیشتر استفاده کنند چرا که قابلیت بکوارد را از بین میبره"</em></p><p></p><p>بنابراین با افزودن یک چیپ I/O که فشردهسازی، مموری مپینگ، دسترسی مستقیم به حافظه، Cache Scrubbers و کنترل ورودی/خروجی SSD را انجام میده که همه اینها معادل اضافه کردن ۱۱ هسته Zen 2 به مجموعه همه این موارد کمک میکنه که باعث آزاد شدن پردازش میشه، مدیریت حافظه را بهبود می بخشه ،سیکل های تکراری و زمانبر و داده های غیر ضروری را در حافظه و همچنین Cache حذف می کنه ،بدین ترتیب اینطوری هم سیستم بکوارد دچار مشکل نمیشه و هم تا حد امکان پردازنده گلوگاهی برای GPU ایجاد نمیکنه.</p><p></p><p>کلا PS5 دارای سيستم مدیریت کش اختصاصیه که خود مارک سرنی قبلا راجبش مفصل توضیح داده که Cache Scrubbers اختصاصی و سریع تر منجر میشه به اینکه PS5 بتونه جئومتری یا triangles بیشتری ترسیم کنه که به دلیل کلاک gpu سریعتر، توان هندسی بیشتر نسبت به xsx داشته باشه.</p><p></p><p>[ATTACH=full]331912[/ATTACH]</p><p></p><p>مطالبی در مورد Cache Scrubbers اختصاصی:</p><p></p><p>[ATTACH]331904[/ATTACH][ATTACH]331905[/ATTACH][ATTACH]331906[/ATTACH][ATTACH]331907[/ATTACH]</p><p>به همه اینها که گفتم اضافه کنید سیستم اپسکیل فوق العاده و احتمالا فریم جنریشن.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vice City FM, post: 5392820, member: 158875"] چیزی که خود DF هم با تمامی عدم میلی که داره اما بهش اعتراف کرد این بود که چیپست I/O در PS5 بیش از 100 درصد سریعتر از Xbox Series هستش (حتی چندبرابر با استفاده از تکنیک kraken oodle and textues) که این مزیت به آزاد سازی CPU، GPU و حافظه کمک می کنه. مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که معماری Xbox Velocity معادل تقریباً 5 هسته Zen 2 پردازش اختصاصی هستش. اما مارک سرنی تو کنفرانس معرفی PS5 گفت که PS5 I/O دارای 11 پردازش اختصاصی Zen 2 Cores، به علاوه دو پردازنده اختصاصی مشترک شده با Ram و موتورهای هماهنگی بین اینهاست. جالبه که بدونید یک پردازنده ویژه در PS5 برای کنترل صدا وجود داره که به طور قابل توجهی بار روی پردازنده اصلی را کاهش می ده. حالا همه اینها را با یک API اختصاصی مبتنی بر Vulkan جمع ببندید که بهشت کد نویس هاست و بهترین خروجی ممکن رو از سخت افزار میگیره. از اون طرف DF تایید میکنه که پردازنده Zen2 بکار رفته در PS5 Pro به دولوپرها اجازه دسترسی بیشتری به RAM میده که مجموعه اینها تاثیر قابل توجهی بر کاهش پردازش های اضافی بر پردازنده اصلی میگذاره. ضمن اینکه رسما هم اعلام شد اگر پردازنده تغییر میکرد سیستم بکوارد PS5 دچار مشکل میشد. بقول اکانت معتبر Kepler در توییتر: [I]"نحوه ای که سونی از قابلیت بکوارد استفاده میکند بسیار پیچیده است که نیازه که سخت افزار جدید در سرعت کلاک یکسان یا سرعت کلاک بیشتری کار کند، حتی اگر پردازنده ی جدید در سرعت کلاک پایین، سریعتر باشد. اگر سونی از هسته های Dense معماری Zen6 برای PS6 استفاده کنه نمیتونن از سرعت 4GHz یا بیشتر استفاده کنند چرا که قابلیت بکوارد را از بین میبره"[/I] بنابراین با افزودن یک چیپ I/O که فشردهسازی، مموری مپینگ، دسترسی مستقیم به حافظه، Cache Scrubbers و کنترل ورودی/خروجی SSD را انجام میده که همه اینها معادل اضافه کردن ۱۱ هسته Zen 2 به مجموعه همه این موارد کمک میکنه که باعث آزاد شدن پردازش میشه، مدیریت حافظه را بهبود می بخشه ،سیکل های تکراری و زمانبر و داده های غیر ضروری را در حافظه و همچنین Cache حذف می کنه ،بدین ترتیب اینطوری هم سیستم بکوارد دچار مشکل نمیشه و هم تا حد امکان پردازنده گلوگاهی برای GPU ایجاد نمیکنه. کلا PS5 دارای سيستم مدیریت کش اختصاصیه که خود مارک سرنی قبلا راجبش مفصل توضیح داده که Cache Scrubbers اختصاصی و سریع تر منجر میشه به اینکه PS5 بتونه جئومتری یا triangles بیشتری ترسیم کنه که به دلیل کلاک gpu سریعتر، توان هندسی بیشتر نسبت به xsx داشته باشه. [ATTACH type="full" alt="IMG_20240320_151903_656.jpg"]331912[/ATTACH] مطالبی در مورد Cache Scrubbers اختصاصی: [ATTACH alt="IMG_20240320_143559_487.jpg"]331904[/ATTACH][ATTACH alt="IMG_20240320_143559_205.jpg"]331905[/ATTACH][ATTACH alt="IMG_20240320_143559_772.jpg"]331906[/ATTACH][ATTACH alt="IMG_20240320_143559_552.jpg"]331907[/ATTACH] به همه اینها که گفتم اضافه کنید سیستم اپسکیل فوق العاده و احتمالا فریم جنریشن. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
تاریخ انتشار احتمالی پلی استیشن 5 پرو
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft