اپراتور سوم و اینترنت 3G

™MASOUD2

کاربر سایت
Apr 24, 2013
91
نام
مسعود
فرهنگ استفاده از رایتل را باید آموزش داد


الهیار ملکشاهی درگفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه لرستان، در خصوص استفاده از سیم‎کارت تصویری رایتل افزود: از نظر برخی از مراجع دینی استفاده از تماس تصویری اشکال دارد چرا که امنیت خانواده‎ها را به خطر می‎اندازد.
وی بیان کرد: استفاده از رایتل(تماس تصویری) از نظر اخلاقی قابل کنترل است و اگر کسی مایل نباشد می‎تواند از این طرح استفاده نکند.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس اضافه کرد: افراد می‎توانند تنظیمات گوشی خود را به نحوی انجام دهند که تصویرشان دیده نشود تا در این صورت امنیت آنها محفوظ بماند.
وی اظهار کرد: به جای اینکه مانع از توسعه تکنولوژی در کشور شویم، باید سازمان‎های ذی‎ربط فرهنگ استفاده از امکانات پیشرفته را آموزش دهند؛ صداوسیما باید در این خصوص کاملاً پوشش‎دهی لازم را داشته باشد.
وی گفت: استفاده از رایتل ضمن اینکه تماس تصویری را نیز امکان‎پذیر می‎کند ممکن است به امنیت اخلاقی جامعه لطمه وارد کند.
ملک‌شاهی اظهار کرد: مردم باید جوانب امانت‎داری را در این طرح رعایت کنند.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس یادآور شد: هدف این است که تلفن همراه پیامی را رد و بدل کند نه اینکه استفاده‎کنندگان برای یکدیگر داستان تعریف کنند.
ملکشاهی گفت: اگر کسی بخواهد از وضعیت دوستان و آشنایان از نظر دیداری و به صورت لحظه‎ای و زنده باخبر شود، استفاده از تماس تصویری بسیار خوب است.
 

KING_#_GAME

کاربر سایت
Nov 12, 2012
6
به جای اینکه مانع از توسعه تکنولوژی در کشور شویم، باید سازمان‎های ذی‎ربط فرهنگ استفاده از امکانات پیشرفته را آموزش دهند
یعنی اگه این کاری که تو خبر بالای هست
رو انجام بدن کشور در همه ی موارد پیشرفت میکنه نه فقط اینترنت;)
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,049
نام
سهند
یه سری نفهم و عقب افتاده دارن ممانعت از پیشرفت میکنن
الانم که جدیدا میگن میخواییم اینترنت پاک بیاریم:|
شما اول برید هوا و محیط زیست رو پاک کنید بعد بیایید سراغ اینترنت پاک
 

™MASOUD2

کاربر سایت
Apr 24, 2013
91
نام
مسعود
تماس تصويري رايتل رسما قطع شد!


وايمکس نيوز- به گزارش عصر ارتباط، همان‌طور که ارديبهشت‌ماه سال 86 ايرانسل به دليل تهيه آيين‌نامه خدمات چندرسانه‌اي ملزم به قطع اين سرويس خود شد، رايتل نيز تا زمان تهيه پيوست فرهنگي اجازه ادامه ارائه اين سرويس را ندارد.

اين اپراتور به دليل عدم برخورداري از پيوست فرهنگي و با الزام شوراي‌عالي فضاي مجازي و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نسبت به قطع تماس‌هاي تصويري خود اقدام کرد.

رايتل با ارسال نامه‌اي به شوراي‌عالي فضاي مجازي و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات اين موضوع را به اطلاع نهادهاي مقررات‌گذار اين حوزه رسانده است.

درحالي که پيش از اين شوراي‌عالي فضاي مجازي اعلام کرده بود اين اپراتور از 15 ارديبهشت‌ماه سال جاري مي‌بايست نسبت به قطع اين سرويس اقدام مي‌کرد، اما رايتل با اين اقدام مخالفت کرده بود.

طبق ابلاغ کميسيون عالي تنظيم مقررات فضاي مجازي، رايتل بايد از 15 ارديبهشت‌ماه سرويس تماس تصويري خود را به دليل نداشتن پيوست فرهنگي قطع مي‌کرد. اين درحالي است که حدود سه سال از صدور پروانه اپراتور سوم مي‌گذرد و اين اپراتور نه‌تنها هنوز پيوست فرهنگي خود را از نهادهاي مسئول دريافت نکرده است بلکه عملا با کندي در توسعه شبکه نيز مواجه است و با دريافت مجوز تمديد دوره انحصار، دست ديگر رقيبان خود را از فعاليت در اين عرصه کوتاه کرده است.

مقاومت رايتل براي جلوگيري از قطع تنها سرويس ارزش افزوده آن به غير از باند پهن روي تماس‌هاي تلفن همراه تنها سه هفته دوام آورد و در نهايت موجب شد هفتم خرداد ماه امسال اين سرويس را قطع کند. اين در حالي است که پيش از اقدام رايتل، شوراي‌عالي فضاي مجازي به اين اپراتور هشدار داده بود در‌صورتي‌که رايتل از اجراي مصوبه خودداري کرده باشد، با اختيارات قانوني که شورا در اختيار دارد با آن برخورد خواهد شد.

در همين حال غلامرضا قاسمي، مديرعامل رايتل با اشاره به اين‌که تماس تصويري به‌عنوان يکي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد نسل سوم تلفن همراه به مشترکان رايتل ارائه مي‌شود، از همه نهادها و ارگان‌ها خواسته بود باتوجه به قرار‌گرفتن اين اپراتور در مسير توسعه اين تکنولوژي، با آن همراهي کنند تا موانع و مشکلات پيش رو رفع شود.

قطع تماس تصويري رايتل و نگراني‌ها از گسترش استفاده از آن بدون رعايت مفاد پيوست‌هاي فرهنگي مورد نياز که اکنون رايتل را با چالش مواجه کرده، پيش از اين از سوي عبدالمجيد شيخ‌الاسلامي، وزير سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعي در مراسم رونمايي از لوگوي رايتل نيز مطرح شده بود و او نسبت به تبديل شدن رايتل به حلقه‌هاي دام بلا هشدار داده بود، اما اين اپراتور همواره اعلام کرده بود خانواده رايتل و سياست‌گذاران اين اپراتور نسبت به مسائل فرهنگي پيش روي اين اپراتور توجه دارند و نهايت تلاش خود را در پيشبرد اهداف رايتل به کار خواهند بست.

به‌رغم اين اتفاقات اما اظهارات مراجع مختلف در مورد سرويس تماس ويدئويي اين اپراتور موجب شد تا نگاه‌هاي حساس روي خدمات اين اپراتور تشديد شود و از قبل نيز پيش‌بيني مي‌شد بدون درنظر‌ گرفتن پيوست‌هاي مورد نياز به دردسر تبديل شود.

محمدعلي فرقاني، رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام کرده است: «تا زماني که پيوست فرهنگي رايتل به شوراي‌عالي فضاي مجازي براي بررسي و تصويب ارائه نشود، رايتل اجازه ارائه اين سرويس را ندارد.»

درحالي‌که آيين‌نامه پيام‌هاي چندرسانه‌اي توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نوشته شده بود اما فرقاني گفته است که بر اساس قانون سازمان تنظيم مقررات نقشي در تهيه پيوست فرهنگي ندارد و اپراتور بايد در اين زمينه راسا اقدام کند.

در زمان ارائه پروانه اپراتور سوم، دارندگان پروانه موظف بودند پيوست‌هاي مربوطه را از نهادهاي مرتبط دريافت کنند و در موضوع پيوست فرهنگي رايتل نيز وزارت ارشاد و شوراي‌عالي فضاي مجازي بايد اظهارنظر کنند.

اين اتفاق پيش از اين نيز در مورد سرويس پيام چندرسانه‌اي (MMS) ايرانسل نيز تکرار شده بود. اين اپراتور که براي نخستين بار نسبت به ارائه اين سرويس در کشور اقدام کرده بود نيز به دليل عدم برخورداري از آيين‌نامه و پيوست مورد نياز ملزم به توقف سرويس‌دهي خود شد تا سرانجام بعد از وقفه‌اي طولاني، با نگاشت آيين‌نامه پيام چندرسانه‌اي نسبت به ارائه دوباره آن اقدام شد، اما آيين‌نامه سفت و سخت آن و محدوديت‌هاي ايجاد شده در ارائه اين سرويس موجب ريزش استقبال کاربران از اين سرويس شد.
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
نیست خیلی مردم چشم و گوش بسته هستن و تو خیابون هیچ کسی رو نمیبینن
گفتن بیان اینم ببندیم که یک وقت سر کسی تو خونه باز نباشه طرف ببینه اونم با اون تعرفه ی خداد تومنی :|
 

ebiramrb

کاربر سایت
Oct 12, 2013
15
100 در صد انقلابی توی کشور خواهد اتفاق افتاد !!

اینترنت که ملی بشه خیلی کارا می تونن بکنن ، و از این هزینه های سرسام آور اینترنت هم خبری نیست
 

sirwan94

کاربر سایت
Dec 21, 2012
14
نام
sirwan
100 در صد انقلابی توی کشور خواهد اتفاق افتاد !!

اینترنت که ملی بشه خیلی کارا می تونن بکنن ، و از این هزینه های سرسام آور اینترنت هم خبری نیست

دوسته من دعا بکن بدتر نشه خودمان را با این حرف ها گول نزنیم بهتره

- - -ویرایش - - -

100 در صد انقلابی توی کشور خواهد اتفاق افتاد !!

اینترنت که ملی بشه خیلی کارا می تونن بکنن ، و از این هزینه های سرسام آور اینترنت هم خبری نیست

دوسته من دعا بکن بدتر نشه خودمان را با این حرف ها گول نزنیم بهتره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر