ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
ساخت بازی
آموزش ساخت و توسعه بازی
الف تا ی بازی سازی
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Genesis" data-source="post: 405056" data-attributes="member: 15943"><p>خوندمش. بیبن من حدود 14 سالی هست که 3d حرفه ای کار می کنم. تاپیک خوبه اگه خود بچه ها نظر بدن چیزهای بیشتری از بازی سازی روشن میشه.</p><p></p><p>درباره گرافیک سه بعدی بازی ها(pc):</p><p></p><p>texture:</p><p>1. به عکس هایی روی حجم ها قرار گرفته texture میگیم.</p><p></p><p>2.همون طور که می دونین عکس ها فرمت های مختلفی مثل tga , jpg, bmp دارند.</p><p></p><p>3. قبلا tga , bmp در بازی ها مورد استفاده بود</p><p></p><p>4. اما امروزه texture بازی ها بر اساس فرمت dds هست.</p><p></p><p>5. تمام موتور های قوی بازی سازی امروزه از همین فرمت dds برای texturing استفاده می کنند.</p><p></p><p>6. فرمت عکس dds توی 3dmax قابل استفاده است.</p><p></p><p>7. ابعاد مناسب و معمول 512*512 پیکسله .</p><p></p><p>8. وقتی توی یک بازی می بینید مثلا عکس روی دیوار ها محوه و خوب کار نشده. نقص از اینجا ناشی می شه یعنی پیکسل پایین تر از این حده. </p><p></p><p>9. البته همیشه در بازی های جدید تر این کیفیت عکس ها بالا میره.</p><p></p><p>10. دلیل اینکه بعضی بازی ها جذاب نیستند. یکش استفاده از texture های بی کیفیته و آشنا نبودنه افراده. که واقعا می بینیم تو ذوق می زنه.</p><p>و جای تعجبه که اکثر حرفه ای ها ی ایرانی آشنایی لازم رو با نوع فرمت های تصویری ندارن. (مثلا png با jpg در عالم تصاویر کلی فرقشه)</p><p></p><p>11. آیا با امکانات کم ما پس میشه از texture سایر بازی ها استفاده کرد؟</p><p></p><p>جوابش کاملا مثبته. یعنی شما می تونید توی بازی سازیتون با دانش بسیار کمی از استخراج textureهای بازی معروف بهره ببرید مثل cod4 یا و... re4 و ... چون همون طور که گفتم تمام بازی های جدید از این فرمت dds استفاده می کنند.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Genesis, post: 405056, member: 15943"] خوندمش. بیبن من حدود 14 سالی هست که 3d حرفه ای کار می کنم. تاپیک خوبه اگه خود بچه ها نظر بدن چیزهای بیشتری از بازی سازی روشن میشه. درباره گرافیک سه بعدی بازی ها(pc): texture: 1. به عکس هایی روی حجم ها قرار گرفته texture میگیم. 2.همون طور که می دونین عکس ها فرمت های مختلفی مثل tga , jpg, bmp دارند. 3. قبلا tga , bmp در بازی ها مورد استفاده بود 4. اما امروزه texture بازی ها بر اساس فرمت dds هست. 5. تمام موتور های قوی بازی سازی امروزه از همین فرمت dds برای texturing استفاده می کنند. 6. فرمت عکس dds توی 3dmax قابل استفاده است. 7. ابعاد مناسب و معمول 512*512 پیکسله . 8. وقتی توی یک بازی می بینید مثلا عکس روی دیوار ها محوه و خوب کار نشده. نقص از اینجا ناشی می شه یعنی پیکسل پایین تر از این حده. 9. البته همیشه در بازی های جدید تر این کیفیت عکس ها بالا میره. 10. دلیل اینکه بعضی بازی ها جذاب نیستند. یکش استفاده از texture های بی کیفیته و آشنا نبودنه افراده. که واقعا می بینیم تو ذوق می زنه. و جای تعجبه که اکثر حرفه ای ها ی ایرانی آشنایی لازم رو با نوع فرمت های تصویری ندارن. (مثلا png با jpg در عالم تصاویر کلی فرقشه) 11. آیا با امکانات کم ما پس میشه از texture سایر بازی ها استفاده کرد؟ جوابش کاملا مثبته. یعنی شما می تونید توی بازی سازیتون با دانش بسیار کمی از استخراج textureهای بازی معروف بهره ببرید مثل cod4 یا و... re4 و ... چون همون طور که گفتم تمام بازی های جدید از این فرمت dds استفاده می کنند. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
ساخت بازی
آموزش ساخت و توسعه بازی
الف تا ی بازی سازی
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft