ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
اینترنت
آیا تصورات من از "مقادیر خط" درسته؟
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Albis" data-source="post: 4608597" data-attributes="member: 27008"><p>برخلاف تصور اکثر ما پینگ از سرعت کاملا متفاوت هست و در مواردی ارتباطی با هم ندارند! </p><p>برای مثال سالها پیش من از داتک اینترنت 256کیلوبیت داشتم و پینگم به سرور OVH واقع در فرانسه، 160 بود. چند ماه بعد رو همون خط از مخابرات سرویس 2 مگ گرفتم و پینگم زیر 250 نمیومد!</p><p></p><p>تعریف تکنیکال پینگ میشه زمان رفت و برگشتی که پکت هایی با اندازه مشخص بین شما و سرور مقصد طی می کنند. ولی در واقع اگه بخوایم عامیانه بگیم میشه همون اختلاف زمانی که بین شما و سرور وجود داره. در واقع وقتی شما پینگت از سرور 110 میلی ثانیه باشه، یعنی هر اتفاقی که داخل بازی میفته 110 میلی ثانیه بعد به کامپیوتر شما میرسه. طبیعتا هرچقدر کمتر باشه بهتره و در صورت زیاد بودن اصلا نمیشه بازی کرد. (یا به اصطلاح کامپیوتر و سرور از sync خارج میشند)</p><p>خب قطعا مهمترین فاکتوری که پینگ به اون بستگی داره مسیر بین شما و سرور هست. اینکه سرور کجاست، کانکشن شما از کدوم مسیر از کشور خارج شه، و بعدش وارد چه روتر هایی بشه، تجهیزات زیرساخت کشور و اینجور موارد شبکه ای که اصلا دست من و شما نیست، تاثیر به سزایی توی مقدار پینگ میذاره. برای مثال الان 1-2 سالی هست که پینگ من کاهش قابل توجهی کرده (از 170 رسیده به 80-90!) بدون اینکه من تغییری داخل شبکه یا اینترنتم ایجاد کنم.</p><p>اینکه میگم به سرعت شمام بستگی نداره به خاطر این هست که اغلب حجم پکتی که جهت اندازه گیری پینگ فرستاده میشه خیلی کمتر از سرعت دانلود هست و بخاطر همین تاثیر نمیذاره.</p><p></p><p>بنابراین به طور کلی نمیشه گفت ولی به نظرم نزدیک ترین پارامتر همون SNR Margin هست که اگه از یه حدی کمتر شه کانکشن شما دچار Packet Loss میشه و وقتی از یجا پینگ میگیرید، با پیغام Timeout مواجه میشید که یعنی پکت ارسال شده از طرف سرور یا شما، به مقصد نمیرسه. Packet Loss معمولا با درصد بیان میشه. وقتی پکت لاس 30% باشه یعنی 30% دیتایی که میفرستین به مقصد نمیرسه و مجددا باید ارسال شن!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Albis, post: 4608597, member: 27008"] برخلاف تصور اکثر ما پینگ از سرعت کاملا متفاوت هست و در مواردی ارتباطی با هم ندارند! برای مثال سالها پیش من از داتک اینترنت 256کیلوبیت داشتم و پینگم به سرور OVH واقع در فرانسه، 160 بود. چند ماه بعد رو همون خط از مخابرات سرویس 2 مگ گرفتم و پینگم زیر 250 نمیومد! تعریف تکنیکال پینگ میشه زمان رفت و برگشتی که پکت هایی با اندازه مشخص بین شما و سرور مقصد طی می کنند. ولی در واقع اگه بخوایم عامیانه بگیم میشه همون اختلاف زمانی که بین شما و سرور وجود داره. در واقع وقتی شما پینگت از سرور 110 میلی ثانیه باشه، یعنی هر اتفاقی که داخل بازی میفته 110 میلی ثانیه بعد به کامپیوتر شما میرسه. طبیعتا هرچقدر کمتر باشه بهتره و در صورت زیاد بودن اصلا نمیشه بازی کرد. (یا به اصطلاح کامپیوتر و سرور از sync خارج میشند) خب قطعا مهمترین فاکتوری که پینگ به اون بستگی داره مسیر بین شما و سرور هست. اینکه سرور کجاست، کانکشن شما از کدوم مسیر از کشور خارج شه، و بعدش وارد چه روتر هایی بشه، تجهیزات زیرساخت کشور و اینجور موارد شبکه ای که اصلا دست من و شما نیست، تاثیر به سزایی توی مقدار پینگ میذاره. برای مثال الان 1-2 سالی هست که پینگ من کاهش قابل توجهی کرده (از 170 رسیده به 80-90!) بدون اینکه من تغییری داخل شبکه یا اینترنتم ایجاد کنم. اینکه میگم به سرعت شمام بستگی نداره به خاطر این هست که اغلب حجم پکتی که جهت اندازه گیری پینگ فرستاده میشه خیلی کمتر از سرعت دانلود هست و بخاطر همین تاثیر نمیذاره. بنابراین به طور کلی نمیشه گفت ولی به نظرم نزدیک ترین پارامتر همون SNR Margin هست که اگه از یه حدی کمتر شه کانکشن شما دچار Packet Loss میشه و وقتی از یجا پینگ میگیرید، با پیغام Timeout مواجه میشید که یعنی پکت ارسال شده از طرف سرور یا شما، به مقصد نمیرسه. Packet Loss معمولا با درصد بیان میشه. وقتی پکت لاس 30% باشه یعنی 30% دیتایی که میفرستین به مقصد نمیرسه و مجددا باید ارسال شن! [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
اینترنت
آیا تصورات من از "مقادیر خط" درسته؟
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft